معروف‌ترین مکان‌های تسخیر‌شده دنیا کدامند؟

0

 

در گوشه و کنار دنیا، مقاصد گردشگری معروفی وجود دارن که شهرت (یا سوء‌شهرتشون) رو مدیون ارواح سرگردان هستن! باور به وجود ارواح و یا اتفاقات عجیب‌وغریب، طی سال‌ها باعث شکل‌گیری داستان‌ها و شایعاتی پیرامون این مکان‌ها شده که امروزه اونها رو به مقاصد محبوبی برای بعضی از گردشگرها تبدیل کرده. در اینجا شما رو با بعضی از شناخته‌شده‌ترین اماکن تسخیر‌شده جهان آشنا می‌کنیم.

۷ مقصد گردشگری تسخیر‌شده معروف در جهان

۱- فانوس دریایی سنت آگوستین، فلوریدا

شهر سنت آگوستین در ایالت فلوریدای آمریکا، قدیمی‌ترین شهر تاسیس شده توسط اروپائیان در آمریکاست که به‌طور پیوسته دارای سکنه بوده. در طی ۱۳۹ سال که از ساخت فانوس دریایی سنت آگوستین می‌گذره، اتفاقات عجیب و غریب زیادی در اون گزارش شده. این فانوس دریایی همچنین محل خودکشی‌های زیادی بوده.

بعضی معتقدن ارواح دو دختر سرکارگر فانوس دریایی که در هنگام ساخت فانوس دریایی در حین بازی گرفتار و غرق شدن، این مکان را تسخیر کردن. شنیدن صدای خنده دخترانه و صدای پا از راه‌پله فانوس دریایی و طبقه دوم منزل متصدی فانوس به‌کرات گزارش شده.

در حال حاضر خانه متصدی فانوس دریایی تبدیل به موزه شده و گردشگران می‌تونن در یک تور شبانه از فانوس دریایی و منزل متصدی آن بازدید کنن. در طول تور، راهنمای تور داستان‌های تاریخی و مرموز مربوط به این مکان رو برای بازدیدکنندگان تعریف می‌کنه. علاقه‌مندان به داستان‌های ارواح از سراسر جهان از این فانوس دریایی بازدید می‌کنن؛ به این امید که شاید بتونن پرده از اسرارش بردارن.

۲- هتل گلدفیلد، نوادا

هتل گلدفیلد (Goldfield hotel) در یک شهر کوچیک بیابانی در ایالت نوادای آمریکا واقع شده. شهر گلدفیلد در سال ۱۹۰۲ و به‌دنبال کشف طلا در این منطقه احداث شد. این شهر با جمعیتی حدود ۳۵،۰۰۰ نفر، چندین سال پرجمعیت‌ترین شهر نوادا به‌شمار می‌رفت.

این هتل توسط تعداد زیادی از محققین وقایع فراطبیعی بررسی شده و بسیاری از آنها از تجربه افت ناگهانی دما، پرتاب شدن آجرها و شنیدن صدای گریه یک زن از اتاق ۱۰۹، جایی‌که او در حین زایمان جان سپرد، گزارش کردن.

جمعیت شهر گلدفیلد در حال حاضر به کمتر از ۵۰۰ نفر تقلیل پیدا کرده؛ ولی تور ارواح در این هتل، که یکی از معروف‌ترین اماکن تسخیر‌شده‌ در آمریکاست، همچنان برگزار می‌شه.

۳- قلعه بنگار، بنگار، هند

این قلعه در شهر بنگار (Bhangarh) و در ایالت راجستان هند، به قلعه نفرین‌شده معروفه. بنا به روایت‌هایی که شده، یک جادوگر که سعی می‌کرد با فریب و جادو، شاهزاده خانمی رو به‌دست بیاره، پس از آنکه به خواسته‌اش نرسید، همه ساکنین این منطقه رو نفرین کرد تا به مرگ وحشتناکی بمیرن؛ البته مردم محلی این روایت رو نه به‌عنوان افسانه بلکه کاملا جدی تلقی می‌کنن و از ورود گردشگرها به قلعه پس از غروب آفتاب جلوگیری می‌کنن.

۴- جاده‌های تسخیر‌شده آمریکا

تسخیر ارواح مختص ساختمون‌ها نیست. بسیاری از جاده‌ها و بزرگراه‌های ایالات‌متحده هم تسخیر‌شده به‌حساب می‌آن.

در ناحیه شیکاگو، خیابان آرچر (Archer Avenue) که از کلیسای سنت جیمز-ساگ (St. James-Sag Church)  تا قبرستون رستاخیز ادامه پیدا کرده، به‌عنوان یکی از روح‌زده‌ترین جاده‌ها شناخته می‌شه. این جاده از میان جنگل و کنار یک دریاچه عبور می‌کنه و قبرستون‌های زیادی با داستان‌های مخوف در مسیرش قرار گرفته.

ارواح راهبان در اطراف کلیسای سنت جیمز-ساگ و “نوزاد خاکستری” در نزدیکی گورستان سکرد هارت (Sacred Heart Cemetery) دیده شدن. ممکنه در حین رانندگی در این جاده، اشباح اسب‌سوار یا روح مشهور ماری، که ۸۰ سال پیش در یک تصادف رانندگی کشته شده، رو جلوی ماشینتون ببینید.

۵- هتل بنف اسپرینگز، آلبرتا، کانادا

هتل بنف اسپرینگز (Banff Springs Hotel) بیش از ۱۲۵ سال، پیش به‌عنوان توقف‌گاهی برای مسافران قطار راه‌آهن پاسیفیک کانادا ساخته شد. این هتل که در منطقه زیبای رشته‌کوه راکی در کانادا قرار داره، یکی از معروف‌ترین نقاط تسخیر‌شده در کانادا به‌شمار می‌ره.

یک عروسی که در روز عروسیش فوت کرده، در پله‌ها راه می‌ره و در سالن رقص، می‌رقصه. گفته می‌شه یک خانواده در اتاق شماره ۸۷۳ هتل به قتل رسیدن. با وجودی‌ که درب این اتاق آجرچینی شده، هنوز هم مهمانان هتل، خانواده‌ای رو در حوالی جایی که اتاق قرار داشت، می‌بینن؛ همچنین گفته می‌شه که یک دربان هتل مهمانان رو به اتاق‌هاشون راهنمایی می‌کنه و حتی قفل درها رو باز می‌کنه؛ اما وقتی مسافر می‌خواد بهش انعام بده ناپدید می‌شه.

۶- دادسرای بخش شرقی، فیلادلفیا، پنسیلوانیا

اینجا اولین زندانی بوده که در آن محکومین رو در سلول انفرادی حبس می‌کردن و این امر منجر به روانی شدن زندانی‌های زیادی شده.

بازدیدکنندگان اذعان می‌کنن که صدای شیطانی شکننده‌ای رو از سلول شماره ۱۲ شنیدن و هیکل‌های سایه-شکلی رو دیدن که از دیوارها پایین آویزون و در سلول شماره ۵ ناپدید شدن؛ همچنین در سلول شماره ۴ نیزچهره‌های روح-مانندی رو هم دیدن.

۷- برج لندن، انگلیس

برج لندن به‌عنوان معروف‌ترین مکان تسخیر‌شده توسط ارواح در انگلیس شناخته می‌شه و حداقل به مدت ۹ قرن محل شکنجه و اعدام‌های فراوانی بوده.

آن بولین، دومین همسر هنری هشتم پادشاه انگلیس که به اتهام خیانت گردن زده شد، معروف‌ترین روح این برجه که گفته می‌شه با بدنی بی‌سر در راهروها قدم می‌زنه. لیدی جین گری، که به‌دستور ملکه ماری انگلستان گردن زده شد هم، پشت پنجره برج دیده شده که برای فرزنداش در سمت دیگه ساختمون دست تکون می‌ده.

واقعه عجیب دیگه، دیده‌شدن مکرر روح دو کودک لباس‌خواب پوشیده‌ست که دست در دست هم در راهروهای برج راه می‌رن. این دو روح چهره‌های وحشت‌زده دارن و به نظر می‌رسه روح دو شاهزاده‌ای باشن که توسط عمویشان در این برج به قتل رسیدن.

مکان‌های تسخیر‌شده با داستان‌ها و تاریخچه‌های مخوف در همه‌جای دنیا جزو مکان‌های گردشگری محسوب می‌شن و گردشگرانی که به دنبال تجربه ماوراءالطبیعه می‌گردن، از این مکان‌ها بازدید می‌کنن. تورهای بازدید از این مکان‌ها جزو پرطرفدارترین تورها هستن. شما هم می‌تونید در سفر بعدی‌تون به این مکان‌های مرموز سری بزنین تا هیجان و ترشح آدرنالین رو تجربه کنین.

سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان

تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button