مهاجرت به کانادا از صفر تا صد

0

اگر قصد مهاجرت به این کشور پهناور را دارید و درصدد دستیابی به اطلاعات جامعی در زمینه شرایط مهاجرت به کانادا 2023 هستید این مقاله می‌تواند برای شما مفید واقع شود. شما می توانید با تماس با کارشناسان عالی گشت و بیان شرایط خاص خود، بهترین برنامه مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا هر سوالی در این زمینه دارید را پاسخ بدهیم.

برای مشاوره جهت مهاجرت به کانادا می توانید با شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید. همچنین جهت تمدید ویزای کانادا، اخذ ویزای مولتی کانادا ۵ ساله، رفع ریجکتی ویزای کانادا و اخذ ویزای کانادا از روشهای مختلف می توانید با ما تماس بگیرید.

به چه روش‌هایی می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید؟

روش‌های زیادی برای مهاجرت و دریافت اقامت کانادا وجود دارد و هر کس می‌تواند با توجه به شرایط ویژه خود به کانادا مهاجرت کند. این روش‌ها شامل موارد زیر است:

اخذ اقامت کانادا از طریق ویزای سرمایه‌گذاری

کشور کانادا در چند ساله اخیر شرایط ویژه‌ای را فراهم کرده است که سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و در عین حال اقامت این کشور را دریافت کنند. پروسه سرمایه‌گذاری در این کشور تا اندازه‌ای پیچیده است و شخص سرمایه‌گذار باید توانایی مالی، رزومه و اهداف خود را از سرمایه‌گذاری در این کشور مشخص نماید. همچنین حداقل سرمایه‌ای که در برخی از ایالت‌های این کشور تعیین شده، در حدود 100 تا 350 هزار دلار کانادا است.

در این میان، داشتن مدرک CFA به منزله این است که شما شناخت کافی نسبت به بازارهای مالی دارید و به قواعد حاکم بر آن آشنا هستید. به عبارتی مدرک CFA بیانگر دانش و تعهد لازم برای پیشبرد کسب و کارهاست. از این رو مهاجرت به کانادا با مدرک CFA می‌تواند نقش قابل توجهی در پذیرش درخواست اخذ اقامت شما داشته باشد.

 اولین گام برای سرمایه‌گذاری در این کشور این است که ابتدا باید نوع سرمایه‌گذاری و ایالتی را که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید مشخص کنید.  اما اگر به هر دلیلی اطلاعات لازم برای اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری را در اختیار ندارید می‌توانید با استفاده از خدمات مهاجرت به کانادا mie، و با بهره‌مندی از راهنمایی‌های وکیل مهاجرت ریسک و خطرات موجود را به حداقل ممکن برسانید.

انواع سرمایه‌گذاری

برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد که هر فرد با توجه به تجربه کاری خود می‌تواند از هر کدام از راهکارهای زیر اقدام به سرمایه‌گذاری کند:

  • سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت

برای دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت باید یک بیزینس پلن کامل در اختیار داشته باشید و نامی مناسب برای شرکت خود انتخاب کرده و مالکیت آن را مشخص نمایید. آن دسته از کسب و کارهایی که در ایران فعالیت دارند، می‌توانند با ایجاد یک دفتر نمایندگی خارجی در کانادا اقامت دائم نیز دریافت نمایند.

  • سرمایه‌گذاری کارآفرینی

در این نوع سرمایه‌گذاری شخص باید دارای ایده بوده و تجربه کاری بالایی در این زمینه داشته باشد. برای این که ویزای کارآفرینی دریافت کنید به سرمایه زیادی نیاز ندارد اما در مقابل باید دولت مرکزی و مقامات محلی را متقاعد کنید که درصدد راه‌اندازی یک کسب و کاری هستید که قادر به ایجاد کارآفرینی در این کشور است.

مهاجرت کارآفرینی برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که دارای تخصص، تجربه و سرمایه لازم برای ایجاد یک کسب و کار تازه در کشور کانادا هستند می‌توانند برای دریافت اقامت از طریق کارآفرینی دریافت کنند. لازم به ذکر است اشخاصی که متاهل هستند تنها با آورده 175 تا 290 هزار دلار کانادا می‌توانند خانواده خود را نیز به این کشور بیاورند و بعد از 12 ماه اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

البته باید گفت که هر ایالت کانادا شرایط خاصی برای کارآفرینان مد نظر دارد و رقم سرمایه‌گذاری برای دریافت اقامت دائم برای خانواده متفاوت است. به عنوان مثال در شهرهایی مانند تورنتو که رقابت بین کسب و کارها بسیار زیاد است نسبت به سایر ایالت‌ها میزان آورده مالی باید نسبت به سایر نقاط این کشور بیشتر باشد. از همین رو توصیه می‌شود شهرهایی را برای توسعه کسب و کار انتخاب کنید که آزادی عمل بیشتری برای شروع کسب و کار جدید داشته باشید.

مزایای اخذ ویزای کارآفرینی چیست؟

مزایایی که در ویزای کارآفرینی وجود دارد ممکن است در بقیه ویزاهای صادره برای دریافت اقامت کمتر به چشم بخورد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارد تنها با یک دیپلم امکان دریافت ویزا فراهم شده است.
  • محدودیت سنی برای آن در نظر گرفته نشده است.
  • هر فردی تنها با گرفتن نمره CLB5 در زبان‌های انگلیسی و فرانسه می‌توانند درخواست ویزای کارآفرینی کند.
  • پروسه در نظر گرفته شده برای ویزای کارآفرینی تنها 45 روز است و در این مدت کوتاه، نامزدهای مورد نظر برای ایجاد و توسعه کسب و کار در ایالت‌های مختلف معرفی می‌شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی میتوانید به لینک داده شده مراجعه کنید.

سرمایه‌گذاری از طریق راه‌اندازی استارتاپ

دولت مرکزی کانادا از کسب و کارها و استارتاپ‌هایی که مبتنی بر فناوری و ایده‌های نوآورانه هستند استقبال بسیار زیادی به عمل می‌آورد. استارتاپ‌هایی که به صورت یک شرکت نوآورانه هستند و حتی بتوانند حداقل شغل را در این کشور ایجاد کنند به راحتی می‌توانند ویزای راه‌اندازی استارتاپ کانادا (Canada Start-up Visa) را دریافت کنند.

مزایای دریافت ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

از آنجایی که استارتاپ‌ها نقش عمده‌ای در تولید ناخالص داخلی بسیار از کشورها ایفا می‌کنند. چنین نقشی از نظر دولت مرکزی کانادا دور نمانده است و آن دسته از افرادی که اقدام به ایجاد استارتاپ در این کشور می‌کنند می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند، مهاجرت به کانادا از طریق برنامه startup شامل مزایای زیر است:

  • امکان مهاجرت توسط گروه و یا تیم‌های خود به این کشور که حداکثر نفرات در نظر گرفته شده 5 نفر است.
  • امکان دریافت اقامت حتی با مدرک زبان سطح پایین
  • امکان دریافت وام‌های کم بهره برای توسعه استارتاپ تازه تاسیس شده
  • دریافت اقامت دائم کانادا برای خانواده
  • همچنین شخص می‌تواند سیتیزن شیپ کانادا را دریافت کند.

شرایط متقاضی ویزای استارتاپ کانادا

برای اینکه استارتاپ خود را در کانادا راه‌اندازی کنید برخی از پیش نیازهای ضروری مهاجرت به کانادا از طریق startup شامل موارد زیر است:

  • حداقل سطح زبان انگلیسی CLB 5 باشد و یا اینکه در آزمون زبان فرانسوی سطح NCLC 5 قبول شده باشید.
  • نامه ساپورت داشته باشید:
  • بدین معنی که اگر توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک پذیر (Venture capital funds) حمایت مالی می‌شوید، هزینه اولیه باید حداقل 200 هزار دلار کانادا باشد.
  • اگر پروژه شما توسط سرمایه‌گذار فرشته (Angel investor groups) تامین مالی می‌شود حداقل باید 75 هزار دلار کانادا باشد.
  • اما اگر طرح شما توسط انکورباتورها (business incubator) تامین می‌شوند نیاز به تامین هزینه اولیه ندارید تنها نیاز است که طرح استارتاپی شما در برنامه‌های آنها گنجانده شود.
  • اگر سرمایه مورد نیاز طرح شما از سوی چند سازمان و یا نهاد تامین مالی می‌شود حداکثر سرمایه مد نظر قرار خواهد گرفت.
  • یک دوره یک ساله دانشگاه را گذرانده باشید.
  • بیماری خاص پزشکی که مانع از ورود به کانادا می‌شود را نداشته باشید.
  • سوء پیشینه نداشته باشید.
  • امکان تامین مالی خود و خانواده خود را به مدت 6 ماه داشته باشید.

مهاجرت از طریق خود اشتغالی  (Self employed)

دولت کانادا و ایالت‌های این کشور از کسانی که دارای تجربه کاری در زمینه هنری، کشاورزی و صنایع هستند و بتوانند علاوه بر خود اشتغالی، مشاغل جدیدی در این کشور ایجاد کنند حمایت بسیار زیادی به عمل می‌آورد.

مهاجرت به کانادا از طریق Self employed گزینه مناسبی برای ورزشکاران حرفه‌ای و افراد دارای سابقه حرفه‌ای در شاخه‌های هنری و فرهنگی محسوب می‌شود که می‌توانند از این طریق با اخذ ویزای خود اشتغالی اقامت دائم کانادا را بدست آورند.

اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل

کانادا دارای مراکز دانشگاهی و موسسات علمی تراز اولی است. از این رو افراد زیادی تمایل دارند تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه‌های این کشور توسعه یافته بگذرانند. هر فردی که قصد دارد در کانادا تحصیل نماید باید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کند. اما برای اینکه ادامه تحصیل دهید باید رزومه علمی معتبری از خود ارائه دهید و یا اینکه سوابق درخشان تحصیلاتی، مدارک دانشگاهی معتبر و یا اینکه مقالاتی در سطح ISI در اختیار داشته باشید. در این صورت قادر خواهید بود طی مکاتبه با دانشگاههای کانادا، در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل نمایید. داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز تاثیر زیادی در بالا بودن امتیاز شما خواهد داشت. از آنجایی هم که کشور ترکیه مقصد بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کاناداست برای اخذ مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی می‌توانید در دوره‌های زبان انگلیسی که در موسسات آموزشی این کشور ارائه می‌شود استفاده کنید. این امر همچنین می‌تواند فرایند مهاجرت به کانادا از ترکیه را تسهیل بخشد. البته مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند هم از روش های دیگری است که میتوانید استفاده نمایید

دریافت اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری  (Express Entry)

اکسپرس اینتری، یک سیستم مهاجرتی در کشور کانادا است که براساس معیارهایی که در نظر گرفته است برای درخواست کنندگان اقامت دائم امتیازهایی را در نظر می‌گیرد.  افرادی که در قرعه کشی بیشترین امتیاز را دریافت کردند به راحتی می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

از اهداف اصلی طرح اکسپرس اینتری، آسان سازی پذیرش مهاجران در این کشور است تا نهادها و کارفرمایان از این طریق بتوانند نیروی کار ماهر مورد نیاز خود را جذب کنند.

اصلی‌ترین معیارها برای امتیاز دهی

اصلی ترین معیارها برای امتیاز دهی به مهاجرین شامل موارد زیر است:

  • سن
  • مهارت زبان فرانسوی و انگلیسی
  • میزان تحصیلات
  • داشتن تجربه شغلی بالا و پیشنهاد کاری
  • میزان انطباق‌پذیری

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری به لینک داده شده مراجعه کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

شاید این سوال برای بسیاری از افراد پیش آمده باشد که آیا امکان دریافت اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج وجود دارد؟ در جواب باید گفت که یکی از راههای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج است. اما باید توجه داشته باشید که فرد صرفا نمی‌تواند از طریق ازدواج در کانادا اقامت دائم دریافت کند و دریافت اقامت مراحل و قوانین خاص خود را دارد. از این رو برای آگاهی از صفر تا صد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج در ادامه مطلب نیز ما را همراهی کنید.

قوانین ازداوج

دولت کانادا به هر فرد این امکان را داده است که بتواند با یک فرد غیر کانادایی ازدواج کند. اما برای اینکار شرایطی را در نظر گرفته که شامل موارد زیر است:

  • سن فرد نباید زیر 18 سال باشد
  • هر شهروند یا فرد مقیم ثبات مالی خود را به اثبات برساند.
  • ازدواج باید به صورت رسمی و همراه با ارائه مدارک باشد. به دلیل اینکه برخی ازدواج‌های صوری برای دریافت اقامت صورت می‌گیرد قوانین بسیار سختگیرانه‌ای در این ارتباط وجود دارد که رعایت آنها ضروری است.
  • فرد مذکور تا زمانی می‌تواند از همسر خود درخواست اقامت و یا حامی وی باشد که شخص مذکور مرتکب جرم نشده باشد.

توجه داشته باشید که بعد از دریافت اقامت ازدواج شخص نمی‌تواند از هیچ برنامه حمایت اجتماعی کمکی دریافت کند مگر اینکه شخص ثابت کند که قصد دارد از خانواده خود حمایت به عمل آورد.

مراحل ثبت ازدواج در کانادا

قوانین حاکم برای ثبت ازدواج در ایالت‌های مختلف کانادا نسبت به دیگری کمی تفاوت دارد. به عنوان مثال در مراسم ازدواجی که در ایالت بریتیش کلمبیا صورت می‌گیرد، همراه زوج دو شاهد و یک مامور ازدواج باید مجوز و مدارک مربوط به ثبت ازدواج را پس از اتمام ازدواج امضا نمایند.

مامور ازدواج این وظیفه را دارد که در مدت 48 ساعت پس از اتمام مراسم، مدارک مربوطه را به آژانس  آمار حیاتی (Vital Statistiscs Agency) تسلیم نماید. این اداره تمامی مدارک موجود را به یک پرونده قانونی تبدیل می‌کند.

اگر ازدواج در خارج از کانادا صورت گرفته باشد مورد تایید دولت کانادا است و هیچ نیاز به ثبت مجدد در آژانس آمار حیاتی نیست. به عنوان مثال اگر یک ایرانی در کشور آلمان با یک خانوم کانادایی ازدواج کند سند ازدواج آنها مورد تایید دولت کانادا خواهد بود.

روش‌های اخذ ویزای کار کانادا

اگر قصد دارید از طریق اخذ ویزای کار به این کشور مهاجرت کنید، دو راه پیش روی شما وجود دارد. اخذ ویزای کار موقت و دائم، که براساس بررسی شرایط هر کدام به شما اعلام خواهد شد که بهترین روش کدام است.

اگر شما یک نیروی کار ماهر زیر 40 سال هستید و سابقه تحصیلی و سطح زبان عالی دارید. بهترین روش برای دریافت اقامت، اقدام از طریق سیستم اکسپرس اینتری است. در صورتی که امتیاز مورد نیاز برای چنین مهاجرتی را بدست نیاوردید جای نگرانی نیست.

ایالت‌های این کشور به طور متوسط هر ساله و یا هر 6 ماه یکبار نیازهای خود برای بهره‌مندی از کارکنان ماهر را به دولت مرکزی اعلام می‌کنند. چنین ویزایی برای آن دسته افرادی که دانشجو، تاجر، نیروی کار ماهر و نیمه ماهر هستند یک گزینه ایده‌آل بشمار می‌رود.

برای دریافت ویزای ایالتی می‌توانید از دو روش استفاده کنید یا به صورت آفلاین (دستی) و یا به صورت آنلاین که آن هم به روش اکسپرس اینتری است.

سیستم اکسپرس اینتری به عنوان یک سیستم مهاجرپذیر آنلاین، متقاضیان اخذ اقامت کانادا را از طریق سه برنامه زیر مدیریت می‌کند:

  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program)

برنامه فردال اسکیل ورکر از سوی دولت کانادا ارائه شده و به دلیل نظام فدرالی این کشور به این نام معروف شده است. مهاجرت به کانادا از طریق Skilled Worker مستلزم گذراندن دو مرحله است؛ در مرحله اول باید بتوانید از 100 حداقل 67 امتیاز به دست آورید. امتیازهای کسب شده در این مرحله براساس مدرک تحصیلی، سن، سوابق کاری، مدرک زبان (انگلیسی یا فرانسوی)، برخورداری از یک آشنای درجه یک در کانادا و … محاسبه خواهند شد. پس از کسب امتیاز لازم در مرحله اول، می‌توانید به مرحله دوم بروید که در اصطلاح مرحله Pool نام دارد. طی این مرحله ویژگی‌ها و شرایط شما برای بار دوم مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. این مرحله دارای 1200 امتیاز است و افرادی که بتوانند بالاترین امتیاز را کسب نمایند، دولت کانادا دعوت نامه‌ای برای آنها ارسال می‌کند و بدین ترتیب اقامت دائم کانادا را به دست می‌آورند. مدت زمان طی این مراحل در حدود 6 الی 18 ماه خواهد بود.

  • برنامه اسکیلد تریدز فدرال (Federal Skilled Trades Program)

برنامه اسکیلد تریدز فدرال یا برنامه تجارت ماهر فدرال نیز براساس رتبه و امتیاز اقدام به پذیرش متقاضیان دریافت ویزای کار کانادا می‌کند. بازرگانان دارای شرایط می‌توانند از این برنامه به عنوان روشی سریع برای مهاجرت و اخذ اقامت دائمی کانادا استفاده نمایند. شرکت در این برنامه مستلزم داشتن دو سال سابقه کار تمام وقت طی 5 سال اخیر در یک حرفه مشخص است. فرد متقاضی همچنین بایستی یک پیشنهاد معتبر استخدام تمام وقت حداقل برای 12 ماه در اختیار داشته باشد.

  • برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

برنامه تجربه کانادایی به عنوان یکی دیگر از روش‌های سیستم اکسپرس اینتری، مختص کارگران ماهر ارائه شده که دارای تجربه کار در کانادا هستند و درصدند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. در این برنامه نیز پارامترهایی مانند سطح زبان، تحصیلات، سابقه کاری حداقل یک ساله طی سه سال اخیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. برنامه تجربه کانادایی خارج از محدوده استان کبک اجرا می‌شود و می‌تواند برای افراد فارغ التحصیل دانشگاه‌های کانادا گزینه بسیار مناسبی برای اخذ اقامت کانادا به صورت دائمی باشد.

مهاجرت به کانادا با جاب آفر یا پیشنهاد کار

مهاجرت به کانادا از طریق کار مستلزم داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی است. لیستی از نیروی کار موردنیاز توسط برخی از مناطق کانادا ارائه می‌شود که افراد واجد شرایط می‌توانند طی مصاحبه با کارفرمایان در صورت توافق موفق به دریافت پیشنهاد کار شوند. در این برنامه لازم است که کارفرما جهت ارسال پیشنهاد کاری، اقدام به اخذ تاییدیه‌های موردنیاز نماید.

مطالب مرتبط

لازم به ذکر است که با توجه به وجود فرصت‌های شغلی خوب و بازار کار مناسب mba در کانادا، فارغ التحصیلان این رشته و افراد فعال در زمینه‌های تجارت بین‌المللی و مدیریت با استفاده از این فرصت می‌توانند برای اخذ ویزای کاری کانادا اقدام نمایند. از این رو متقاضیان مهاجرت به کانادا با مدرک mba شانس بیشتری برای کسب امتیاز بیشتر در فرایند اخذ ویزای کانادا خواهند داشت.

مهاجرت به کانادا با استفاده از برنامه‌های استانی (pnp)

این امکان برای ایالت‌های مختلف کانادا فراهم شده که بتوانند نیروی کار موردنیاز خود را از طریق استخدام نیروی کار ماهر خارجی تامین کنند. در این مورد به غیر از استان‌های کبک و نوناووت، سایر ایالت‌های این کشور تابع سیستم مهاجرتی یک پارچه‌ای هستند و همگی تحت عنوان برنامه‌های استانی (pnp) می‌توانند نیروی کار خارجی متناسب با نیازمندی خود را به دولت مرکزی معرفی نمایند. طرح‌های استانی در ایالت‌های مختلف کانادا می‌توانند شرایط، مشاغل و امتیازدهی متفاوتی را برای پذیرش متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق کار اعمال کنند. مهاجرت به کانادا از طریق pnp می‌تواند یک گزینه مناسب برای افراد دارای مهارت، تحصیلات و تخصص و تجربه کاری مفید که متقاضی اخذ اقامت کانادا هستند، باشد.

  • طرح مهاجرت روستایی و استان‌های شمالی کانادا (RNIP)

طرح RNIP توسط دولت فدرال کانادا در راستای تامین کمبود نیروی کار ماهر در مناطق روستایی و استان‌های شمالی این کشور به اجرا درآمده است. با توجه به تسهیل شرایط پذیرش متقاضیان در این طرح، افراد واجد شرایط می‌توانند پس از مهاجرت به کانادا، اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. متقاضیان شرکت در این طرح ملزم به سکونت و کار در مناطق کم جمعیت روستایی و استان‌های شمالی کانادا هستند. از جمله مناطق شرکت کننده در این طرح شامل سالت استی ماری و تاندر بی ایالت آنتاریو، نورث بی، سادبری، تیمینز، برندن و آلتونا/ راینلند مانیتوبا و … می‌باشد.

  • طرح مهاجرتی پایلوت آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot)

آتلاتیک شامل چهار ایالت نیوبرانزویک، نوااسکوشیا، نیوفانلند، پرنس ادوارد و لابرادور است که جمعیت به نسبت کمتری در آنها ساکن هستند. طرح مهاجرتی پایلوت آتلانتیک نیز توسط دولت کانادا و در راستای توسعه اقتصادی بیشتر این مناطق در نظر گرفته شده است. در این طرح نیروی کار ماهر و نیمه ماهر خارجی جذب خواهند شد. یکی از شرایط شرکت در این طرح داشتن پیشنهاد کاری تمام وقت حداقل برای یکسال از یک کارفرمای کانادایی مورد تایید است.

  • مهاجرت به کانادا با برنامه‌های مهاجرتی استان کبک

کبک به عنوان تنها ایالت فرانسوی زبان کانادا، دارای سیستم مهاجرتی متفاوتی است. ایالت کبک به لحاظ وسعت بزرگترین استان کانادا و به لحاظ جمعیت نیز دومین استان این کشور است. طرح‌های مهاجرتی این استان که تحت عنوان روش peq مهاجرت به کانادا نیز شناخته می‌شوند، اعم از جذب سرمایه‌گذار و نیروی کار خارجی در دسته‌های زیر اجرا می‌شوند:

برنامه کارآفرینی کبک: این طرح با هدف راه‌اندازی کسب و کارهای نوظهور و خلاقانه‌ در نظر گرفته شده است. متقاضیان شرکت در این طرح بایستی علاوه بر ارائه ایده‌ای منحصربه‌فرد، حداقل سرمایه‌ای برای کارآفرینی نیز داشته باشند.

برنامه سرمایه‌گذاری در کبک: این طرح برای افراد دارای سرمایه که خواستار زندگی و سرمایه‌گذاری در استان کبک کانادا هستند، طراحی شده است. طرح سرمایه‌گذاری کبک با هدف جذب و تزریق سرمایه به کسب و کارها و رونق اقتصادی این منطقه به اجرا درآمده است. متقاضیان این طرح بایستی حداقل در 5 سال اخیر، 2 در سمت مدیریتی سابقه فعالیتی داشته باشند و سرمایه خالص آنها در حدود 2 میلیون دلار کانادا باشد که 1.2 میلیون دلار آن به سرمایه‌گذاری در استان کبک اختصاص یابد.

برنامه خوداشتغالی کبک: طرح خوداشتغالی کبک یک برنامه مهاجرتی مناسب برای متقاضیانی است که قصد راه‌اندازی کسب و کار متناسب با تخصص و حرفه خود را دارند. برای شرکت در این طرح داشتن 2 سال سابقه کاری مرتبط با تجربه فعالیتی موردنظر و همچنین حداقل با سرمایه 100 هزار دلاری کانادا الزامی است. رتبه بندی متقاضیان نیز براساس سن، مدرک زبان و مدرک تحصیلی خواهد بود.

مهاجرت به کانادا برای افراد خاص

افراد دارای شرایط خاص که معمولا شامل هنرمندان و ورزشکاران است، می‌توانند از طریق طرح‌های ایجاد شده برای این گروه از افراد به کانادا مهاجرت کنند.

  • مهاجرت ورزشکاران به کانادا

ورزشکارانی که در یک رشته بخصوص شناخته شده هستند می‌توانند بواسطه حرفه ورزشی خود اقامت کانادا را اخذ نمایند. این گروه از متقاضیان از دو روش اخذ ویزای کار و یا خود اشتغالی می‌توانند اقدام کنند. گرفتن ویزای کار مستلزم داشتن دعوت نامه از یک باشگاه یا مکان ورزشی است. در روش خود اشتغالی نیز لازم است که امتیاز حد نصاب کسب شود.

  • مهاجرت هنرمندان به کانادا

هنرمندانی با سابقه فعالیت حداقل 2 سال در طی 5 سال اخیر در حوزه‌های هنری مختلف مانند نویسندگی، بازیگری، طراحی، موسیقی و … می‌توانند از طریق ویزای خوداشتغالی اقامت کانادا در دریافت نمایند. کسب امتیاز لازم براساس فاکتورهایی مانند سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کاری و … نیز در سیستم امتیازبندی از سایر شرایط شرکت در این طرح هستند. هنرمندانی با امیتاز بالا، دعوت نامه دولت کانادا را دریافت کرده و می‌توانند اقامت دائم این کشور را بدست آورند.

مهاجرت به کانادا با استفاده از امتیاز اسپانسرشیب

برای افراد دارای اقامت دائم کانادا (سیتیزن کانادا) این امکان فراهم شده که بتوانند طبق سیستم اسپانسرشیب، با دعوت از اقوام نزدیک خود به کانادا، امکان اخذ اقامت دائم این کشور را برای آنها فراهم کنند. این اقوام شامل پدر و مادر، همسر و فرزندان، پدر بزرگ و مادر بزرگ تحت شرایط خاصی برای خواهر و بردار، خواهر زاده و بردار زاده و نوه بی سرپرست است. فرد اسپانسر بایستی دارای شرایطی به شرح زیر باشد:

  • اقامت دائم کانادا را داشته باشد
  • حداقل دارای 18 سال سن باشد
  • محل سکونت و زندگی وی کشور کانادا باشد
  • دارای درآمد کافی باشد
  • تعهدات مالی فرد را بر عهده بگیرد
  • توافقنامه‌ای دو طرفه میان وی و فرد دعوت شده منعقد گردد.

اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

از جمله روش‌های اخذ اقامت یک کشور، سفر به آن کشور در قالب ویزای توریستی و به دنیا آوردن فرزند در آنجاست تا بدین گونه بتوانند برای خود و فرزندنشان اقامت آن کشور را بدست آورند. با این حال در همه کشورها چنین امکانی برای شهروندان خارجی فراهم نشده است. این امکان تنها توسط کشورهایی که تابع اصل خاک هستند ارائه می‌شود. دو سیستم خاک و خون در مبحث اعطای تابعیت توسط کشورها در نظر گرفته شده است. در سیستم‌های متکی بر اصل خون، کشورها صرفا به فرزندانی که تابعیت یکی از والدین آنها متعلق به آن کشور باشد، تابعیت اعطا می‌کند. اما در کشورهایی همچون آمریکا، کانادا و برزیل همه کودکان به دنیا آمده در خاک این کشورها می‌توانند تابعیت آن را دریافت نمایند، اما با این حال، اعطای این تابعیت تنها شامل فرزند است نه والدین.

مطابق آنچه که در قانون کانادا آمده است کودکان متولد شده در هواپیماها و کشتی‌های کانادایی شهروند کانادا محسوب شده و می‌توانند از این طریق پاسپورت این کشور را دریافت نمایند.

اخذ اقامت کانادا از طریق پناهندگی

درخواست پناهندگی روش دیگری است که با استفاده از آن می‌توان اقامت کانادا را اخذ نمود. اما این روش به سادگی آنچه که گفته می‌شود نیست و مسیری پرچالش را شامل می‌شود. پرونده‌های پناهندگی توسط افرادی با دکتری حرفه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین ممکن است بسیاری از پناهندگان موفق به گذراندن این مرحله نشوند یا به این دلیل که از راه‌های ناایمن اقدام به سفر می‌کنند در طی مسیر دریایی جان خود را از دست بدهند.

در هر حال، متقاضیان بعد از ورود به خاک کانادا بایستی، اقدام به ارائه درخواست پناهنگی خود نمایند. امکان دریافت پناهندگی کانادا از خارج از خاک این کشور هم وجود دارد که در آن بایستی تحت حمایت گروهی خاص یا یک دولت باشید.

متقاضیان پناهندگی پس از ورود به کشور کانادا ابتدا برای تامین نیازهای اولیه زندگی تحت حمایت دولت فدرال یا گروه‌ها و سازمان‌های بشر دوستانه قرار می‌گیرند. این کمک‌ها به مدت یکسال و تا زمان خودکفا شدن فرد ارائه می‌شود.

برای افراد پناهنده در کانادا دادگاه تشکیل می‌شود. متقاضی پناهندگی بایستی در این دادگاه، دلایل کافی برای اخذ پناهندگی را به مقامات قضایی ارائه کند.

مهاجرت به کانادا از طریق کلیسا

مهاجرت به کانادا از طریق کلیسا به نوعی عملی بشردوستانه و خیرخواهانه است که اغلب در مورد کسانی صورت می‌گیرد که در صورت برگرداندن به کشور تابعه ممکن است از سوی دولت خود مورد آزار و اذیت قرار گیرد و امنیت فرد مهاجر به خطر بیافتد. در این موارد افراد متقاضی به کلیسا پناه برده و اینگونه می‌توانند درخواست اقامت آن کشور را داشته باشند.

در مورد کانادا این روش از مهاجرت به ندرت عمل می‌کند. با این حال ممکن است افرادی با گرایش‌های سیاسی، عضویت در احزاب یا مذاهب خاص برای نجات جان خود از روش مهاجرت به کانادا از طریق کلیسا استفاده کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی

طرح مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی برای جذب متقاضیان دارای سابقه کاری در این حوزه و کسانی که مدرک تحصیلی مرتبط با این حوزه دارند، به اجرا درآمده است. این افراد به دنبال دو سال فعالیت در کانادا به عنوان پرستار خانگی می‌توانند نسبت به دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

متقاضیان این طرح بایستی از طرف یک خانواده یا کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی داشته باشند، سپس می‌توانند نسبت به مهاجرت به کانادا از طریقcaregiver اقدام نمایند.

مهاجرت به کانادا از طریق co op

کواپ (co-op) کانادا از جمله روش‌های تحصیل در کاناداست که با تضمین کار بعد از فارغ التحصیلی همراه است. متقاضی این طرح پس از دوره آموزشی یک ساله، به بازار کار این کشور وارد می‌شود. دوره‌های کواپ کانادا شامل دو دوره است که متقاضی در دوره اول به تحصیل و در دوره دوم به کارآموزی می‌پردازد. مهاجرت به کانادا از طریق co op، به عنوان یکی از روش‌های مهاجرتی محبوب تلقی می‌شود.

مدرک pte برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت تحصیلی یا اخذ سایر ویزاهای مهاجرتی و اقامتی کانادا، متقاضی بایستی تسلط کافی به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشد. برای این کار نیاز است که مدرکی دال بر داشتن تسلط ارائه نماید که این امر در کسب امتیازات لازم برای پذیرش درخواست ویزا نیز تاثیر گذار خواهد بود. مدرک pte برای مهاجرت به کانادا از جمله مدارک معتبر زبان است که متقاضی ملزم به ارائه آن است. مهاجرت به کانادا با آیلتس 5 نیز می‌تواند امتیاز شما برای شانس پذیرش درخواست ویزا را افزایش دهد.

مهاجرت به کانادا از طریق ورک پرمیت کانادا (work permit)

متقاضیان اخذ اقامت دائم کانادا می‌توانند از طریق گرفتن ورک پرمیت که به نوعی مجوزی برای کار و حضور در این کشور است، اقامت خود در کانادا قانونی کنند. ورک پرمیت در واقع تاییدیه‌ای کتبی است که توسط اداره مهاجرت این کشور صادر می‌گردد و افرادی که دارای مجوز کار در این کشور هستند می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. مهاجرت به کانادا از طریق work permit برای افرادی به شرح زیر امکان‌پذیر است:

  • افراد دارای پیشنهاد کاری از سوی یک شرکت کانادایی
  • افراد فاقد شغل معتبر و قانونی در کانادا

برنامه مهاجرتی Owner Operator نیز نوعی ورک پرمیت یا ویزای کار کانادا محسوب می‌شود که به عنوان زیر مجموعه‌ای از برنامه نیروی کار خارجی موقت فدرال عمل می‌کند. متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق Owner Operator بایستی یک شرکت جدید در این کشور به ثبت برسانند یا اینکه حداقل 51 درصد از سهام یک شرکت فعال در کانادا را خریداری کنند.

مهاجرت به کانادا cic

اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (Citizenship and Immigration Canada) که به صورت مخفف با نماد cic شناخته می‌شود، به عنوان مجری و سیاست گذار در حوزه اخذ اقامت، پناهندگی و شهروندی فعالیت می‌کند. متقاضیان برای اطلاع از شرایط و سیاست‌های جدید در این حوزه می‌توانند به سایت مهاجرت به کانادا cic، به آدرس Citizenship and Immigration Canada مراجعه نمایند. در این سایت فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا pdf شده و برای بررسی بیشتر به سایت اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌گردد.

مهاجرت به کانادا از طریق ict

برنامه انتقال درون شرکتی کانادا (Intra Company Transferee) یا تأسیس شعبه جدید در کانادا، مناسب افرادی است که می‌خواهند از طریق ثبت شعبه جدید شرکت در کانادا برای خود یا یکی از مدیران ارشد و کارشناسان شرکت خود، اجازه کار دریافت کنند تا به واسطه این اجازه کار، نماینده شرکت بتواند در کانادا شعبه جدید را فعال نماید.

برای مهاجرت به کانادا از روشی که برای شما مناسب است می توانید با عالیگشت تماس بگیرید.

هزینه‌های مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا را با توجه به نوسانات نرخ ارز نمی‌توان به صورت دقیق بیان کرد. در حالت کلی مواردی که در طی فرایند مهاجرتی ملزم به پرداخت هزینه آنها هستید، شامل موارد زیر است:

  • هزینه سفارت
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه پاسپورت
  • هزینه بررسی وضعیت سلامتی
  • هزینه‌های انگشت نگاری
  • هزینه ویزا
  • هزینه وکیل مهاجرت
  • هزینه اخذ تاییدیه مدارک تحصیلی

لازم به ذکر است که هزینه تمام موارد مذکور بسته به نوع ویزای اقامتی که متقاضی دریافت آن هستید، متفاوت خواهد بود.

علاوه بر هزینه‌هایی که برای دریافت اقامت کانادا بایستی متقبل شوید، هزینه‌های زندگی در کانادا بسته به شهری که برای سکونت انتخاب می‌کنید نیز متفاوت است. برای مثال هزینه زندگی در شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو، ونکوور و مونترال با سایر مناطق این کشور به دلیل امکانات موجود در آنها متفاوت خواهد بود.

برای مشاوره جهت مهاجرت به کانادا می توانید با شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید. همچنین جهت تمدید ویزای کانادا، اخذ ویزای مولتی کانادا ۵ ساله، رفع ریجکتی ویزای کانادا و اخذ ویزای کانادا از روشهای مختلف می توانید با ما تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button