مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

0

برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت این کشور روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج است. این روش یکی از سریع‌ترین و در عین حال آسان‌ترین روش‌ها برای دریافت اقامت این کشور است. در این راستا دولت کانادا برای حمایت از تشکیل خانواده برای آن دسته از افراد خارجی که قصد دریافت اقامت دائم از طریق ازدواج با یک فرد بومی و یا افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند شرایطی در نظر گرفته است که در این مقاله به طور کامل به آنها خواهیم پرداخت و راهکارهای عملی برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را برای شما بازگو خواهیم کرد.

برای اخذ مشاوره درباره مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و همه امور اخذ ویزای کانادا، تمدید ویزای کانادا و … میتوانید با کارشناسان عالیگشت تماس بگیرید.   43635000-021

قوانین مهاجرت به کاناد از طریق ازدواج

ازدواج افراد خارجی با شهروندان کانادایی نیز همچون بسیاری از کشورهای دیگر برای دریافت تابعیت کانادا تابع برخی قوانین و مقررات خاصی است که مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

  • سن ازداوج افراد در برخی ایالت‌ها حداقل 19 و در برخی دیگر 18 سال تعیین شده است.
  • اگر سن قانونی ازدواج یکی از زوجین و یا هر دوی آنها 16 سال باشد باید اجازه والدینشان را داشته باشند.
  • برای دریافت ویزای کانادا هر یک از زوجین و یا هر دوی آنها حداقل 18 سال سن داشته باشند. اما در صورتی که زیر 18 سال ازدواج کرده باشند سن ازدواج آنها قانونی است اما برای دریافت اخذ اقامت دائم حداقل بایستی 18 سال داشته باشند.
  • ازدواج فرد باید مطابق با قانون حوزه قضایی آن کشور و هم براساس قوانین فدرال کانادا باشد تا در مهاجرت آنها مشکلی روی ندهد.
  • ازدواج‌هایی که در خارج از کشور کانادا صورت می‌گیرد باید از نظر قانونی در کشور مورد نظر رسمیت داشته باشد تا در دولت کانادا نیز معتبر باشد. به عنوان مثال اگر شما با یک کانادایی در کنسولگری ایران در کشور ترکیه ازدواج می‌کنید چنین ازدواجی از منظر دولت ترکیه مورد قبول باشد.
  • ازدواج چند همسری قانونی نیست و به عنوان یک جرم شناخته می‌شود.
  • ازدواج باید حضوری باشد در صورتی که ازدواج غیابی باشد و حضور فیزیکی فرد محرز نگردد از طرف دولت کانادا مورد تایید قرار نمی‌گیرد.
  • در مواردی که ازدواج در کانادا صورت گرفته ولی به دلیل مشکلات موجود بین زوجین هنوز به طور کامل منحل نشده است، امکان اخذ اقامت دائم برای همسر وجود ندارد. ازدواج یک فرد کانادایی با یک فرد مهاجر از لحاظ قانونی مورد تایید نیست.
  • ازدواج‌هایی که در کشور ثالث صورت می‌گیرد و مطابق با قانون قوه قضائیه و قانون فدرال کانادا باشد ولی در کشور مبدا مورد تایید قرار نگیرد چنین ازدواجی مورد تایید است و فرد می‌تواند برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست خود را ارائه دهد. به عنوان مثال اگر یک ایرانی در ترکیه با یک کانادایی ازدواج کند و ازدواج مورد تایید قوانین ترکیه و کانادا باشد ولی به لحاظ شرعی مورد تایید دولت ایران نباشد باز هم می‌تواند اقامت کانادا را دریافت کند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا به دو بخش کلی تقسیم می‌شود:

  • شرایط اسپانسری (همسری که تابعیت کانادا را دارد)
  • شرایط اسپانسر شونده (همسری که تابعیت کانادا را ندارد و با قرار گرفتن تحت حمایت همسرش اقامت کانادا را دریافت کند)

شرایط دریافت تابعیت کانادا از طریق ازدواج برای فرد اسپانسر کننده

کسی که اسپانسر کننده همسر خویش است باید قوانین در نظر گرفته شده برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را در نظر داشته باشد که شامل موارد زیر است:

  • بالای 18 سال سن داشته باشد. درخواست برای اسپانسر کردن کسانی که زیر 18 سال سن دارند به طور کلی رد خواهد شد.
  • باید شهروند بومی کانادا باشد و یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد.
  • ثابت کند که هیچ گونه کمک مالی از جانب دولت دریافت نمی‌کند.

 

  • توانایی حمایت مالی از اسپانسر شونده را داشته باشد. مدت زمان در نظر گرفته شده برای حمایت مالی از اسپانسر شونده، در حدود 3 سال است. شما باید به دولت کانادا و شخصی که اسپانسر شونده است تعهد دهید که حمایت مالی لازم را از وی به عمل خواهید آورد.
  • اگر شهروند کانادا هستید باید در این کشور زندگی کنید و اگر در کانادا زندگی نمی‌کنید باید ثابت کنید افراد تحت حمایت شما، پس از دریافت اقامت دائم کانادا در کشور کانادا زندگی خواهند کرد.
  • اگر اسپانسر کننده هستید نباید همسر دیگری داشته باشید.
  • ثابت کنید که تحت حمایت همسر قبلی خود نیستید. اگر پس از دریافت اقامت دائم کانادا از همسر خود جدا شدید، برای مدت مشخصی نمی‌توانید اسپانسر شونده فرد دیگری خارج از کانادا باشید.
  • مرتکب جرائم جنسی، جرائم علیه اشخاص، جرائم مربوط به خشونت خانوداگی و … نشده باشید و یا اینکه در صورت داشتن چنین جرم‌هایی 5 سال از آن گذشته باشد و یا اینکه دوره مجازات خود را گذرانده باشید.
  • نامه اخراج از کانادا را دریافت نکرده باشید.
  • باید توافق نامه‌ای را با همسر خود امضا کنید که در آن تمامی مسئولیت‌ها و تعهدات مورد نیاز را می‌پذیرید.

 

شرایط دریافت تابعیت کانادا از طریق ازدواج برای فرد اسپانسر شونده

اگر شما قصد دارید با ازدواج با یک تبعه کانادایی ویزای این کشور را دریافت کنید بایستی به موارد قانونی زیر توجه نمایید:

  • به لحاظ سنی فرد بالای 18 سال باشد.
  • بدون سابقه کیفری باشد.
  • معاینات پزشکی لازم را گذرانده باشد.
  • باید توانایی اثبات اصالت رابطه خود را داشته باشید.

مراحل مهاجرت به کاناد از طریق ازدواج

شما باید مدارک مورد نیاز را در اختیار سازمان IRCC که یکی از نهادهای دولتی کانادا است و همچنین امور مربوط به مهاجران، پناهندگان و شهروندان را مورد بررسی قرار می‌دهد قرار دهید.

اگر به عنوان یک فرد اسپانسر کننده هستید قبل از ارسال درخواست خود باید مراحل زیر را طی کنید:

  • باید شرایط مالی و سرمایه لازم را داشته باشید.
  • فرم درخواست را دریافت کرده و آن را با دقت پر کنید.
  • هزینه مهاجرت به کاناد از طریق ازدواج را در وب سایت IRCC پرداخت کنید.
  • در نهایت درخواست خود و همسرتان برای دریافت اقامت دائم کانادا را به IRCC ایمیل کنید.

در صورتی که مدارک مورد نیاز مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج کامل باشد، درخواست شما مورد تایید قرار خواهد گرفت. در صورتی که پرونده ناقص بوده و یا ابهاماتی در پرونده وجود داشته باشد، درخواست شما به دلیل عدم اثبات اصالت ازدواج و ساختگی بودن آن رد خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج

برای اینکه بتوانید ویزای ازدواج را دریافت کنید باید یک سند ازدواج معتبر ارائه دهید. این سند باید در کشور مبدا قانونی شناخته شود. این سند می‌تواند شامل تمامی اسناد و مدارکی مانند عکس واقعی هسمرتان، فیلم، تاریخچه تماس، حساب مشترک و یا هر چیزی که نشان دهد شما یک ازدواج واقعی داشته‌اید و ازدواجتان صوری نیست، باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چقدر طول می‌کشد؟

در حالت معمول اسپانسرشیب کردن همسرتان در حدود 12 ماه زمان نیاز دارد. اما این مدت زمان برای کسانی که تمامی اطلاعات آنها صحیح باشد 12 ماه است و در صورتی که اطلاعات پرونده ناقص باشد بیش از این زمان خواهد برد.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چقدر است؟

شما قبل از اینکه درخواست خود را به وب سایت IRCC بفرستید بایستی هزینه لازم را بپردازید. در صورت عدم پرداخت ممکن است در پذیرش شما تاخیر روی دهد. اگر به هر دلیلی با درخواست شما موافقت نگردید هزینه پرداختی به حساب شما بازگردانده می‌شود. کل مبلغ دریافتی در حدود 1050 دلار کانادا است که 75 دلار آن هزینه حمایت مالی، 500 دلار هزینه اقامت دائم و 475 دلار هزینه برای پذیرش متقاصی است.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری

طبق مقررات تازه‌ای که در سال 2012 به تصویب رسیده است هر فردی که به واسطه اسپانسری همسرش قصد اخذ اقامت دائم دارد باید دو سال رابطه قانونی با همسر خود را تجربه کرده باشد.  اگر این مدت کمتر از دو سال باشد احتمال رد درخواست شما بسیار زیاد است. اما در صورتی که از طریق ازدواج صوری برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید و دروغ شما برای دولت کانادا محرز شود علاوه بر باطل شدن اقامت شما، در حدود 10 هزار دلار کانادا نیز جریمه خواهید شد.

چطور کیس ازدواج در کانادا را پیدا کنیم؟

با توجه به اینکه برخی از افراد تصور می‌کنند گرفتن اقامت کانادا از طریق ازدواج نسبت به سایر روش‌ها مانند تحصیل و کار و … آسان است، از این رو از طرق مختلف به دنبال کیس ازدواج در کانادا هستند و اغلب سعی ‌می‌کنند از طریق سایت‌های ازدواج و همسریابی یا وب سایت‌هایی مانند نی‌نی سایت، کیس مناسب ازدواج در کانادا را پیدا کنند و از طریق دریافت ویزای ازدواج راهی کشور کانادا شوند.

اما با توجه به اینکه چنین ازدواجی صوری است و اغلب افراد در مقابل دریافت مبلغی حاضر به این کار می‌شوند می‌تواند پس از دو سال دغدغه‌ها و چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. مضافا قانون مصوب سال 2012 در کانادا برای شناسایی افرادی که تنها برای اخذ ویزا اقدام به ازدواج صوری می‌کنند، راه هوشمندانه‌ای اتخاذ کرده و قطعا چنین اقدامی می‌تواند پیامدهایی برای افراد خاطی در پی داشته باشد.

جمع‌بندی

مطابق قوانین کانادا، شهروندان این کشور می‌توانند با ازدواج برای همسر خود تابعیت این کشور را دریافت کنند. در این میان برخی از افراد با استفاده از روش‌هایی مانند ازدواج صوری سعی در اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج را دارند که بر همین اساس کشور کانادا نیز پروسه‌ای پیچیده و قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای این نوع اقامت در نظر گرفته است تا جلوی برخی از سوء استفاده‌ها را بگیرد. در صورتی که فاقد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج هستید‌، می‌توانید از روش‌‌های دیگری مانند مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، سرمایه‌گذاری، اکسپرس اینتری و خرید ملک اقامت این کشور را دریافت کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button