مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند

0

از آنجایی که کانادا یکی از بهترین سیستم آموزشی پایه‌ای دنیا را در اختیار دارد می‌تواند یک گزینه مناسب برای ادامه تحصیل فرزندان شما باشد. همچنین چنین سیستم آموزشی پیش زمینه بسیار مناسبی است تا فرزندان شما بتوانند در آینده در بهترین دانشگاههای جهان ادامه تحصیل دهند.

از سوی دیگر والدین آنها نیز می‌توانند اقامت این کشور از طریق تحصیل فرزند در کانادا بدست آورند و از طریق اخذ ویزای همراه فرزند و یا ویزای توریستی کانادا به این کشور مهاجرت کنند. اما برای دریافت چنین اقامتی دولت کانادا شرایط خاصی را در نظر گرفته است که باید در نظر بگیرید. از این رو قصد داریم در این مطلب درباره شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند، هزینه و روند کاری که باید طی کنید اطلاعات مفیدی را به اشتراک بگذاریم.

برای انجام همه امور مهاجرت به کانادا از روش های مختلف و همچنین دریافت ویزای کانادا، تمدید ویزای کانادا و … میتوانید با کارشناسان عالیگشت در تماس باشید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند

اگر قصد دارید از طریق تحصیل فرزند خود در کاناد اقامت این کشور را دریافت کنید باید دارای شریط زیر باشید:

  • هر متقاضی باید ازدواج کرده و متاهل باشد.
  • حداقل سن فرزند برای تحصیل در مدارس کانادا باید بین 4 تا 18 ساله باشد. والدین این کودکان می‌توانند به عنوان سرپرست و قیم ویزای اقامت کانادا را دریافت کنند و به همراه دانش آموز وارد این کشور شوند. ناگفته نماند که سن قانونی در برخی از ایالت‌های کانادا مانند بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند، لابرادور و نوناووت 19 سال و در دیگر ایالت‌های این کشور از جمله انتاریو و تورنتو 18 سال است.
  • یکی از والدین کودک بتواند در کانادا سرپرستی وی را قبول کرده و همراه او بماند.
  • هر متقاضی باید تمکن مالی داشته و بتواند هزینه مالی و تحصیلی فرزند خود را تامین نماید.

به این نکته توجه داشته باشید که والدین بعد از اخذ ویزای تحصیلی برای فرزند خود بایستی برای خود نیز درخواست اخذ ویزا نمایند، در غیر این صورت احتمال ریجکت ویزای همراه افزایش می‌یابد.

تحصیل فرزندان از طریق ویزای دانشجویی والدین

والدین کودکان با دریافت ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاههای کانادا می‌توانند زمینه تحصیل رایگان فرزندان خود را نیز فراهم آورند. همچنین با دریافت مجوز تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، فرزندان خود را نیز در مدارس دولتی ثبت نام کنند. در صورتی که والدین فرزندان در دانشگاههای این کشور به عنوان دانشجو مشغول به تحصیل باشند و همزمان اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند را اخذ نمایند می‌توانند در حین تحصیل به کار دانشجویی نیز بپردازند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل کودکان

دولت کانادا برای آن دسته از افرادی که قصد دارند کودکان آنها در این کشور تحصیل کنند شرایطی را فراهم کرده است که والدین آنها هم بتوانند در این کشور اقامت داشته باشد اما برای اینکار ابتدا باید ویزای دانش‌آموزی دریافت شود که در ادامه توضیحاتی درباره انواع مدارس در کانادا و ویزای دانش آموزی ارائه می‌شود.

انواع مدارس کانادا

مدارس کشور کانادا در دو نوع دبستان و دبیرستان فعالیت می‌کنند و کودکانی که سن آنها بین 4 تا 6 سال قرار دارد باید در مهد کودک‌های این کشور ثبت نام کنند. اما از سن 6 سالگی به بعد کودکان وارد دبستان می‌شوند  و تا پایه ششم در این مدارس ادامه تحصیل می‌دهند. پایه دبیرستان این کشور نیز از کلاس هفتم شروع شده و تا کلاس دوازدهم ادامه می‌یابد.

در این کشور هر سال تحصیلی 9 ماه به طول می‌انجامد و آن دسته از دانش‌آموزانی که به تازگی وارد این کشور شده‌اند خدمات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته می‌شود. از جمله این خدمات شامل آموزش زبان انگلیسی و فرانسوی است تا دانش آموز در طول سال تحصیلی با مشکلات یادگیری مواجه نشود.

آن دسته از مهاجرینی که تمکن مالی لازم را دارند می‌توانند فرزندان خود را در مدارس خصوصی کانادا ثبت نام کنند. این مدارس برای آن دسته از والدینی که نتوانسته‌اند مجوز اقامت کانادا را دریافت کنند بسیار مناسب است. آنها باید مدارک و اسناد لازم مبنی بر توانایی تامین هزینه‌های تحصیلی و اقامت فرزندان خود را ارائه دهند.

شرایط دریافت ویزای دانش آموزی

برای اینکه بتوانید ویزای مهاجرت به کانادا از طریق دانش آموزی را برای فرزندان خود دریافت کنید باید فرزندان شما شرایط زیر برای اخذ ویزا را داشته باشند:

  • باید از سوی مدارس خصوصی و دولتی کانادا در یکی از دوره‌های ابتدایی (پایه اول تا پایه ششم) و دبیرستان (پایه هفتم تا پایه دوازدهم) مورد پذیرش قرار گیرند.
  • حداقل 6 و حداکثر 18 سال سن داشته باشند.
  • همراهی حداقل یکی از والدین (پدر یا مادر) و یا داشتن سرپرست قانونی (کاستودین) در کشور کانادا الزامی است.
  • داشتن تمکن مالی لازم برای تامین شهریه و هزینه یک سال تحصیلی دانش آموز
  • اثبات ترک کشور کانادا بعد از اتمام تحصیلات
  • فرزند شما باید فاقد هر نوع بیماری زمینه‌ای خاص باشد

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در دبیرستان

برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در دبیرستان داشتن برخی شرایط الزامی است و از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانش آموز باید در سه سال تحصیلی گذشته نمرات قابل قبولی را دریافت کرده باشد.
  • هر دانش آموز علاقه‌مند به تحصیل در دوره‌های دبیرستان کانادا باید توانایی پرداخت شهریه یک ترم یا یک سال تحصیلی را داشته باشد (بسیاری از دبیرستان‌های کانادا هنگام پذیرش دانش آموز دیپازیت دریافت می‌کنند و بعد از آن ویزای دانش آموزی صادر می‌شود)
  • در اکثر مدارس کانادا از مهاجرینی که قصد دارند در دبیرستان‌های این کشور مشغول به تحصیل شوند آزمون ورودی زبان و ریاضی گرفته می‌شود. البته این آزمون‌ها شامل تمامی مدارس خصوصی و دولتی این کشور نمی‌شود. (برای ورود به دبیرستان‌های کشور کانادا نمره زبان تافل و آیلتس و یا دیگر نمرات معادل آن الزامی نیست.)

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج

دوره‌هایی که مربوط به تحصیل در کالج کشور کانادا می‌شود با هدف آماده سازی فرد برای ورود به بازار کار است و دروس بیشتر جنبه کاربردی دارند. از این رو این دوره برای کسانی که قصد ورود به بازار کار را دارند مناسب است. افرادی که قصد اخذ اقامت کانادا از این طریق را دارند بایستی نسبت به شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج آگاهی داشته باشند.

اگر پس از گذراندن دوره‌های کالج قصد دریافت اقامت این کشور را دارید، بسته به استانی که در آن تحصیل کرده‌اید شرایط خاصی را برای اخذ اقامت در نظر می‌گیرند. به طوریکه در برخی از استان‌ها پس از ادامه تحصیل امکان اخذ اقامت وجود دارد در حالی که در برخی دیگر فرد باید اجازه کار در این کشور را بدست آورد تا بعد امکان دریافت اقامت وی فراهم شود.

هزینه‌های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند

والدینی که قصد دارند اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند را دریافت کنند باید اطلاعات کاملی درباره هزینه‌ مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل کودکان را داشته باشند. از جمله این هزینه‌ها، هزینه مدارس دولتی و خصوصی فرزندان و دیگر هزینه‌هایی که در طول دوره تحصیل باید پرداخت شود را شامل می‌شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • شهریه مدارس خصوصی این کشور که سالانه 14000 دلار است. البته این هزینه شامل خورد و خوراک و محل اقامت دانش آموز نمی‌شود.
  • هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا که شامل تمامی هزینه‌های خورد و خوراک و محل اقامت دانش آموز همراه با برنامه‌های آموزشی و تفریحی او می‌شود و در حدود 35 هزار دلار کانادا است که بایستی در هنگام ثبت نام همه یا بخشی از هزینه پرداخت شود.
  • والدین باید ثابت کنند که در طول دوره تحصیلی فرزندان خود در کانادا، تمکن مالی لازم برای تامین وی را دارند.

جمع بندی

اگر قصد دارید اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند را دریافت کنید، در وهله اول باید اقدام به دریافت ویزای دانش آموزی فرزند یا فرزندان خود نمایید. توجه داشته باشید که حداکثر سن برای تحصیل فرزند در کانادا 18 سال است و در طول مدتی که فرزند شما در کشور کانادا تحصیل می‌کند شما نمی‌توانید در این کشور کار کنید. از این رو باید تمامی جوانب لازم را در نظر داشته باشید. در هر صورت در طول مدتی که دانش آموز در این کشور مشغول به تحصیل است والدین دانش آموز نیز به عنوان سرپرست می‌توانند همراه وی باشند.

سوالات متداول

آیا پس از اتمام دوره دبیرستان امکان دریافت ویزای دنشجویی وجود دارد؟

بله. در صورتی که دوره دبیرستان را در کشور کانادا با موفقیت سپری کرده باشید می‌توانید ویزای دانشجویی هم دریافت کنید. البته برای دریافت آن نیز برخی شرایط از جمله داشتن تمکن مالی را هم در نظر بگیرید.

شرایط تحصیل رایگان کودکان در کشور کانادا چیست؟

اگر والدین فرزندان توانسته باشند اقامت کاری و تحصیلی در کشور کانادا را دریافت کنند. فرزندان آنها نیز می‌توانند به طور رایگان در مدارس دولتی ثبت نام نمایند.

هزینه تحصیل و اقامت در خوابگاه‌های دانش آموزی کانادا چقدر است؟

برای اینکه دانش آموزان از خدمات خوابگاهی مدارس کانادا بهره‌مند شوند باید سالانه بین 40 هزار تا 42 هزار دلار کانادا شهریه پرداخت کنند.

آیا با تحصیل در دبیرستان‌های کانادا امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد؟

آن دسته از افرادی که توانسته‌اند ویزای دانش آموزی برای تحصیل در دبیرستان‌های این کشور را دریافت کنند، در صورتی که نمرات برتر کسب کنند برای سال تحصیلی بعد تنها می‌توانند در پرداخت شهریه تخفیف بگیرند. اما بورسیه تحصیلی تنها برای مقاطع تحصیلی خاصی مانند مقطع دکترا، فوق دکترا و در برخی موارد برای کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. که اطلاعات کامل آن توسط موسسه ملک پور توضیح داده شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button