مهاجرت به کانادا از طریق راه اندازی بیزینس

0

راه اندازی بیزینس در کانادا که جزو پیشرفته‌ترین اقتصادهای دنیاست، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای کار کانادا است. در صورت وجود توانمندی کافی مالی می‌توانید به راحتی با ایجاد یک کسب و کار در کانادا، اعتماد دولت کانادا را به خود جلب کنید و ویزای کار کانادا و حق اقامت دائم در این کشور را دریافت کنید. در این مقاله در مورد اجازه کار در کانادا از طریق راه‌ اندازی بیزینس (The Significant Benefit Work Permit) صحبت خواهیم کرد.

برای راه‌اندازی بیزینس در کانادا با نظارت وکیل معتبر در کانادا می توانید با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید. پل ارتباطی شما : ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶

مزایای راه‌ اندازی بیزینس در کانادا

دولت کانادا برای کسانی که به رونق اقتصاد و بازار کار کانادا کمک می‌کنند، ارزش و احترام بسیاری قائل است و امکانات و تسهیلات فراوانی به افرادی که در این کشور کسب و کار جدیدی ایجاد می‌کنند، می‌دهد. قبلاً در مقاله‌ای به مزایای تأسیس شعبه جدید در کانادا برای کسب و کار فعال اشاره کرده بودیم. دولت کانادا همان مزایا را برای راه‌ اندازی بیزینس جدید هم در نظر گرفته است.  مهمترین مزایای این کار عبارت است از:

مطالب مرتبط
  • دریافت حق اقامت دائم در کانادا بعد از کسب سابقه کار کانادایی و آمادگی برای استفاده از مزایای برنامه‌های مهاجرتی کانادا مانند اسکیل ورکر (Skill Worker) و سابقه کار کانادایی
  • اجازه دریافت پروژه‌های پیمان‌کاری در کانادا یا فروش محصولات و کسب درآمد
  • اجازه کار آزاد (Open Work Permit) برای همسر متقاضی
  • امکان استفاه از بیمه پزشکی برای متقاضی و همسر و فرزندان
  • امکان تحصیل رایگان برای فرزندان

مراحل برنامه راه اندازی بیزینس در کانادا

در این برنامه که به برنامه کارآفرینی فدرال هم معروف است متقاضی باید از طریق توانمندی مالی یا مدارک تحصیلی عالی و سوابق کاری خوب اثبات نماید که به جهت فنی یا مالی می‌تواند برای بازار کانادا بسیار تأثیر گذار باشد. از آنجا که دریافت ویزای کار از طریق این برنامه بدون تأییدیه اداره استخدامی و صرفاً بسته به نظر افسر بررسی کننده پرونده می‌باشد، لذا گرفتن پاسخ مثبت در این نوع پرونده‌ها بسیار سخت، زمان‌بر و نیازمند مدارک کافی می‌باشد که باید از طریق یک وکیل معتبر کانادا که به امور حقوقی مهاجرت آشناست، پیگیری و انجام شود.

در مجموعه فلاوینگو برای استفاده متقاضیان از این برنامه در ابتدا شرکتی در کانادا به نام متقاضی ثبت می‌شود و سپس علاوه بر تهیه بیزنس پلن بر اساس توانمندی‌ها و سوابق و علایق متقاضی، مدارک کافی  از وی دریافت خواهد شد.

بخشی از فرآیند دریافت این نوع ویزا که مستقیماً متعلق به مالک شرکت است دقیقاً همانند نحوه دریافت ویزای کانادا به صورت معمول انجام می‌شود که در لینک مربوطه توضیح داده شده است. به طور خلاصه باید بگوییم که شما باید از طریق سایت VFSGLOBAL.COM‌ درخواست خود را ثبت نمایید و بعد از دریافت وقت سفارت کانادا از یک کشور ثالث مانند ترکیه، برای انگشت نگاری به این کشور بروید و منتظر نتیجه ویزای خود بمانید. در صورت مثبت بودن پاسخ هم باید پاسپورت خود را برای الصاق ویزا به کشور ثالث بفرستید. برای انجام این کار می‌توانید از خدمات پیکاپ پاسپورت کانادا در فلاوینگو استفاده نمایید.

توانایی مالی متقاضی در این برنامه بسیار مهم است و میزان موجودی حساب بانکی وی در زمان ارائه درخواست نباید ترجیحاً کمتر از 200 هزار دلار کانادا باشد. البته ترجمه اسناد ملکی هم بعنوان مدارک تکمیلی باید ارائه شود.

مدارک مورد نیاز برای راه اندازی بیزینس در کانادا

مهمترین مدارکی که برای راه‌اندازی یک بیزینس لازم است عبارت است از:

  • موجودی حساب بانکی حداقل به اندازه ۲۰۰ هزار دلار
  • مدارک مربوط به سابقه مدیریت اجرایی یا مالکیت یک کسب و کار
  • مدارک لازم برای ویزای کانادا

آیا راه اندازی بیزینس در کانادا نیاز به مجوز LMIA‌ دارد؟

معمولاً در کانادا کارفرمایان قبل از تلاش در جهت دریافت ویزای کار برای اتباع غیرکانادایی، باید تلاش کنند تا از داخل خاک کانادا کارمندان خود را بیابند و کانادایی‌های واجد شرایط را استخدام نمایند. در واقع وقتی کارفرما قصد استخدام نیرو از خارج از کانادا را داشته باشد باید ابتدا با طی کردن مراحلی اثبات نماید که نیروی واجد شرایط داخلی را نیافته است و سپس از اداره استخدامی کانادا یک تاییدیه با نام مخفف LMIA دریافت نماید. با این تأییدیه، اتباع خارجی که متقاضی ویزای کار کانادا هستند، امکان ارائه تقاضای اجازه کار (Work Permit) را خواهند داشت.

خوشبختانه به دلیل سیاست‌های تشویقی دولت کانادا برای ایجاد شغل در این کشور، بعضی از برنامه‌های ورک پرمیت از دریافت تأییدیه اداره امور استخدامی معاف هستند به طوری که می توان بدون دریافت LMIA مستقیماً برای اجازه کار اقدام نمود. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجازه کار از طریق تأسیس شعبه شرکت در کانادا یا Intra Company Transferee ( C12)  و همچنین راه اندازی بیزنس یا همان Significant Benefit ( C11) اشاره کرد. مورد دوم در واقع به معنای راه اندازی یک بیزنس از ابتداست. هر دوی این برنامه‌ها زیر مجموعه  International Mobility Program هستند که برنامه‌های تحت آن نیاز به دریافت LMIA‌ ندارند.

برای راه‌ اندازی بیزینس در کانادا با نظارت وکیل معتبر در کانادا می توانید با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید. پل ارتباطی شما : ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button