مهاجرت به کانادا از طریق کار

0

کانادا کشوری با ویژگی های جذاب و موقعیت های کاری بسیار است. با این حال، در تامین نیروی کار کافی با مشکلاتی مواجه است که بر همین اساس با اجرای طرح های جذب مهاجر سعی دارد کمبود نیروی کار خود در حوزه های مختلف را جبران کند. از آنجایی هم که کشوری با اقتصاد قوی است و امکانات رفاهی و معیشتی بالایی ارائه می دهد، تعداد متقاضیان مهاجرت به این کشور از سرتاسر جهان در چند سال اخیر با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.  در ایران نیز که به عنوان کشوری با بیشترین میزان مهاجر سالانه شناخته می شود، افراد زیادی متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق طرح های مهاجر پذیری مختلف بویژه مهاجرت به کانادا از طریق کار هستند. از این رو، تمایل به اخذ اقامت و کار در کانادا برای ایرانیان طی سالهای اخیر با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.

برای مشاوره در مورد مهاجرت به کانادا از طریق کار می‌توانید به کارشناسان با سابقه عالی گشت اعتماد کنید. پل ارتباطی ما با شما: 021-43635000 و 09122046276

راه های مهاجرت به کانادا از طریق کار

روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا از طریق کار توسط دولت این کشور پیش بینی شده است که متقاضیان می توانند یکی از راههای متناسب با شرایط خود را انتخاب کرده و از این طریق اقدام به ارائه درخواست مهاجرت نمایند. هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار بسته به انتخاب نوع روش متفاوت خواهد بود. در حالت کلی راه های مهاجرت به کانادا از طریق کار در 6 روش خلاصه می شوند که شامل:

ویزای کار موقت:

این ویزا برای مواقعی که کارفرمایان با کمبود نیروی کار مواجه هستند قابل دریافت است. تعیین زمان نیاز به استخدام کارگر موقت در کانادا توسط LMIA صورت می گیرد که طی آن این نهاد یک پیشنهاد کاری برای فرد متقاضی ارسال می کند.

مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری (Express Entry):

اکسپرس انتری به نوعی سیستم امتیازبندی اشاره دارد که از سال 2015 در دستور کار اداره مهاجرت کانادا قرار گرفته است. در این روش متقاضی در صورت کسب امتیاز لازم می تواند اقامت دائم کانادا را اخذ نماید.

مهاجرت از طریق برنامه های مهاجرت استانی:

در این روش هر استان با در نظر گرفتن نیاز خود، اقدام به جذب افرادی برای مشاغل مورد نیاز خود می کند.

مهاجرت کاری به استان کبک:

استان کبک طرح های مهاجر پذیری متفاوتی را برای خود در نظر گرفته است که طی آن متقاضیان در دو مرحله مورد ارزیابی قرار می گیرند. در این سیستم ابتدا، مدارک فرد متقاضی بررسی شده و در صورت تایید، آزمایشات و مراحل بعدی برای پذیرش وی صورت می گیرد.

مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی:

در این روش متقاضی بایستی برنامه خوداشتغالی قابل قبولی را که دارای تخصص و تحصیلات مرتبط با آن است، ارائه دهد. طرح های خود اشتغالی می تواند در حوزه های مختلف ورزشی، فرهنگی و … باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار:

راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی در کانادا به شرط داشتن دو سال سابقه کار در زمینه مرتبط با کسب و کار، روش دیگری است که کارآفرینان می توانند با استفاده از آن اقامت کانادا را دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به مقاله راه اندازی بیزینس در کانادا مراجعه کنید.

البته روش های دیگری هم وجود دارد که بی شباهت به مهاجرت کاری به کانادا نیست. مهاجرت به کانادا از طریق ICT از جمله این روش هاست که البته یک برنامه انتقال درون شرکتی محسوب می‌شود.

مهاجرت به کانادا از طریق فنی

افرادی که دارای مهارت فنی خاصی هستند، این امکان را دارند که با ارائه مدرک فنی و حرفه ای خود به کانادا مهاجرت کنند. با این حال، کشور کانادا برای جلوگیری از هجوم مهاجران قوانینی سخت گیرانه برای متقاضیان این طرح تدوین کرده است. در این میان، برای کسانی که قصد دارند مهاجرت کاری به کانادا داشته باشند، دو راهکار وجود دارد. یکی اینکه دارای تخصص و مهارت در مشاغل فنی و حرفه ای باشند و دوم با استفاده از روش استانی یا اسپانسر منطقه ای به این کشور مهاجرت کنند. مهاجرت از طریق کار و تخصص فنی مستلزم طی فرایندی آنلاین است که در آن متقاضی در صورت تجمیع شرایط می تواند ویزای کار کانادا را دریافت نماید. از جمله شرایطی که کسب امتیاز لازم در آنها می تواند شما را در لیست متقاضیان پذیرفته شده برای دریافت ویزای کاری کانادا قرار دهد، شامل تحصیلات، سن، سابقه کاری، تمکن مالی و تسلط به زبان انگلیسی است.

تحصیلات:

حداقل مدرک تحصیلی موردنیاز برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق کار فنی، داشتن دیپلم فنی و حرفه ای است.

سن:

محدوده سنی مشخصی برای متقاضیان مهاجرت از طریق کار فنی در نظر گرفته نشده است. با این حال، شانس پذیرفته شدن متقاضیانی با سن پایین تر بیشتر است.

سابقه کاری:

متقاضی حداقل بایستی در طول پنج سال گذشته دو سال در حوزه کاری مرتبط به صورت تمام وقت مشغول به کار باشد.

زبان:

داشتن تسلط کامل در دو مهارت گفتاری و شنیداری به زبان فرانسوی و یا انگلیسی که نیازمند ارائه مدرک آیلتس 5 است. هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار فنی، هزینه هایی مانند بررسی مدارک از سوی سفارت کانادا، هزینه انگشت نگاری و … را شامل می شود که مبلغ آن می تواند بسته به شرایطی مانند ردیف شغلی متقاضی، تخصصی بودن آن و … متفاوت باشد.

مهاجرت رایگان به کانادا

راه های مهاجرت رایگان به کانادا محدود است ولی افراد زیادی این تجربه را داشته اند. اولین روش از طریق طرح Au pair، ویژه متقاضیانی جوان در محدوده سنی 18 الی 26 سال است که برای یک دوره زمانی معین که حداقل 6 ماه است، در یک خانواده خارجی به ارائه خدماتی مانند کارهای خانه، پرستاری و مراقبت از کودکان و آموزش فرزندان مشغول می شوند. به اوپرها در ازای خدمات شان، اقامت، غذا و دستمزد محدودی پرداخت می شود. روش دیگر مهاجرت رایگان به کانادا از طریق همکاری داوطلبانه میسر می شود. در این روش نیز متقاضی با کارفرمای نیازمند همکار از طریق سایت وارد ارتباط شده و از این طریق اقامت رایگان دریافت می کند. خدماتی که متقاضیان همکاری داوطلبانه انجام می دهند، شامل کارهای فیزیکی و عملی مانند مراقبت از حیوانات، آموزش یوگا، کار در مزرعه و … است.

 

مهاجرت به کانادا از طریق کارگر ماهر

دولت کانادا طرحی با نام فدرال ماهر کارگر اجرا می کند که طی آن کارگران ماهر و خانواده آنها از این طریق می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.  متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق کارگر ماهر با ایجاد پروفایل آنلاین Express Entry و ثبت اطلاعات خود، بر اساس سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس (CRS) یا همان ورود سریع رتبه بندی شده و بدین گونه به جمع کاندیداهای واجد شرایط می پیوندند. متقاضیانی که دارای بالاترین رتبه در فهرست ورودی اکسپرس باشند، دعوت نامه اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد. برای این نوع مهاجرت نیاز به دریافت ورک پرمیت کانادا یا همان اجازه کار کانادایی دارید که در لینک داده شده، توضیحات کاملی در مورد آن داده شده است.

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان

در بسیاری از طرح های پذیرش مهاجر کانادا داشتن مدرک زبان و تسلط به آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. با این حال، در شرایطی بدون داشتن مدرک زبان نیز می توانید اقامت کانادا را دریافت کنید و این زمانی است که دارای شغل بوده و مشغول کار در کانادا باشید و با تایید کارفرمای خود بتوانید بدون نیاز به مدرک زبان، ویزای اقامت کانادا را اخذ کنید. داشتن تجربه کاری مرتبط با نیازمندی کارفرماهای کانادایی یکی دیگر از روش هایی است که بدون داشتن مدرک زبان می توانید با استفاده از آن اقدام به دریافت اقامت دائم کانادا کنید. با این حال، پس از ورود ملزم به گذراندن دوره های آموزشی زبان خواهید بود.

 

مهاجرت به کانادا از طریق کار آرایشگری

افراد ماهر در زمینه های مختلف می توانند در طرح های اخذ ویزای کاری کانادا شرکت کنند. آرایشگری یکی از رشته هایی است که افراد ماهر در آن می توانند نسبت به اخذ ویزای کانادا اقدام کنند. شهر تورنتو به عنوان یکی از شهرهای مناسب برای مهاجرت به کانادا از طریق کار آرایشگری شناخته می شود. مشاغل مختلف در کانادا در یک سیستمی تحت عنوان کد ناک (NOC) دسته بندی می شوند. آرایشگری در کانادا با کد NOC 6341 مشخص شده است که در صورت واجد شرایط بودن می توانید از روش مهاجرت به کانادا از طریق کار آرایشگری اقدام نمایید.

برای مشاوره در مورد مهاجرت به کانادا از طریق کار می‌توانید به کارشناسان با سابقه عالی گشت اعتماد کنید. پل ارتباطی ما با شما: 021-43635000 و 09122046276
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button