با موزه‌های مشهور جهان و آثار بی‌نظیر آن‌ها آشنا شوید

0

اگر دوست دار هنر و تاریخ هستید، تا به حال به فکر بازدید از موزه‌های مشهور جهان و بازدید از آثار مشهور آن‌ها افتاده‌اید؟ ما می‌خواهیم در این مطلب به شما ۱۰ موزه مشهور جهان را معرفی کنیم، پس با عالی‌گشت همراه شوید:

۱_موزه لوور پاریس

برای رسیدن به در اصلی موزه یک راه نسبتا طولانی را باید طی کنید اما برای دیدن مشهورترین موزه جهان طی کردن این مسافت ارزشش را دارد. تابلو معروف مونولیزای لئوناردو داوینچی اولین اثری است که در بدو ورود به موزه می‌بینید. هزاران گنجینه‌ از تمدن‌های قدیمی کشورهای مختلف مانند مصر، یونان، رم، ایران و دیگر کشورهای آسیایی در این موزه وجود دارد که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند.

the louvre museum
the louvre museum

۲_ موزه هرمیتاژ روسیه

این کاخ موزه یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌‌ نقاشی‌های جهان را در خود جای داده است. وقتی وارد این مکان خیرکننده می‌شوید تمام تاریخ بشر را از گذشته‌های دور تا زمان حال، به چشم می‌بینید. پر طرفدار ترین قسمت‌های این موزه اتاق‌های طلایی هستند که پر از طلا و جواهراند.

THE HERMITAGE museum
THE HERMITAGE museum

۳_موزه بریتانیا

این موزه که در شهر لندن قرار دارد، دارای هزاران اثر هنری از سراسر جهان است. گالری‌های آن به یونان، مصر، تمدن رومانیا، آسیا، آفریقا، اروپای قرون وسطا، ردیابی تاریخ و فرهنگ انسان‌های اولیه اختصاص دارد. از آثار برجسته‌ای که در این معبد وجود دارد، سنگ‌های مرمر به جا مانده از معبد پارتنون در شهر آتن است.

THE BRITISH MUSEUM
THE BRITISH MUSEUM

۴_موزه مصر

همون طور که انتظار می‌رود، در این موزه بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری مصر در جهان گردآوری شده‌است. از میان هزاران آثار ارزشمند این موزه، اشیا مقبره توتانخامون از همه پر بازدیدترند.

THE EGYPTIAN MUSEUM
THE EGYPTIAN MUSEUM

۵_موزه یوفیزی فلورانس

این کاخ قرن شانزدهمی، پر است از شاهکارهای هنری. از جمله آثار مشهور این موزه می‌توان به مجسمه‌های مرمرین شگفت‌انگیز به جا مانده از قرون وسطا و اثر مشهور هنرمند نامدار ساندرو بوچلی، تولد ونوس اشاره کرد.

florence-uffizi
florence-uffizi

۶_موزه‌ هنر متروپلیتن نیویورک

شهرت این موزه‌ی زیبا به این سبب است که بیش از دو میلیون اثر برجسته پیش از تاریخی از هنر رومی، یونانی، مصری، هندی گرفته تا آثار اسلامی و نقاشی‌های مدرن اروپایی را از سراسر دنیا در خود جای داده است.

Metropolitan_Museum_of_Art_entrance_NYC
Metropolitan_Museum_of_Art_entrance_NYC

۷_موزه هنرهای مدرن (موما)، نیویورک

این موزه مهم‌ترین موزه هنر در دنیا محسوب می‌شود. قدمت تاریخی آثار موزه به اواخر قرن نوزدهم تا به امروز می‌رسد. از آثار برجسته این موزه می‌توان به نقاشی دوشیزگان آویینون اثر پیکاسو و شب پر ستاره ونگوگ اشاره کرد.

moma
moma

۸_موزه واتیکان رم

این موزه فضای نمایشگاهی دارد و پر از آثار ارزشمند از بزرگان عرصه هنر است که کم قیمت‌ترین اثر در بین همه سقف نگاره کلیسای سیستین اثر پیکاسو است.

 THE VATICAN MUSEUMS
THE VATICAN MUSEUMS

۹_موزه پرادو مادرید

موزه پر از نقاشی و مجسمه‌های برجسته تاریخی است اما قوی‌ترین کلکسیون‌ موجود در موزه که مربوط به هنرمندان اسپانیایی می‌شود می‌توان به آثار هنرمندانی مثل گویا، ال گرگو(El Greco) و ولزکوئز اشاره کرد.

Museo_del_Prado_(Madrid)
(Museo_del_Prado_(Madrid

۱۰_موزه ملی باستان شناسی آتن

این موزه بهترین مکان برای تحسین کردن هنرمندان یونان باستان است. مجموعه بی‌نظیر این موزه شامل مجسمه های برنزی بسیار زیبایی است که مشهورترین آن‌ها مجسمه قرن پنجمی پوزیدون(خدای دریا) است.

NATIONAL ARCHAEOLOGY MUSEUM
NATIONAL ARCHAEOLOGY MUSEUM

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button