مکان‌های عجیب و غریب ولی واقعی (قسمت دوم)

0

مکان‌های عجیب و غریب ولی واقعی (قسمت اول) را در پست قبلی دیدیم. در این مطلب نیز از پدیده‌های چند میلیون ساله‌ی زمین‌شناسی تا فواره‌ی زیبای نوادا و حتی دست ساخته‌های بشری را باهم می‌بینیم و در سفرهای عالی‌گشت به زیباترین آن‌ها سر می‌زنیم.

 

  • دستی در صحرا، شیلی

    مجسمه‌ساز شیلیایی، “ماریو ایرارازابل” را بخاطر آثار هنری عجیبش در صحرای آتاکاما می‌شناسند. در صد کیلومتری جنوب شهر “آنتوفاگاستا” دست‌هایی قرار دارند که نماد پیوند رنج‌های بشری و دلسردی آن است و حسی از تنهایی را نشان می‌دهد. برانگیختگی ناشی از ویرانی و انزوای کویر.

 

 

  • کوه‌های شکلاتی جزیره‎‌ی بوهُل، فیلیپین

    درمیانه‌ی جزیره‌ی بوهُل نزدیک به هزار و هفتصد تپه‌ی کله‌قندی قرار دارند. منظم و عجیب و غریب که فکر می‌کنید توسط انسان‌ها ساخته شده‌اند. صخره‌های مرجانی که فرسایش حاصل از آب و باد و باران طی میلیون‌ها سال آن‌ها را شکل داده و در فصول خشک سال به رنگ شکلاتی درمی‌آیند. پدیده‌‌ای زمین‌شناسی ثبت شده در فهرست یونسکو که هر ساله هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند.

 

Chocolate_Hills_overview

 

  • ساحل سرخ، چین

    یکی از مکان‌های عجیب و غریب ولی واقعی چین، این سرزمین اسرارآمیز که با گیاهان دریایی پوشیده شده‌است به نام ساحل سرخ شهرت دارد و منظره‎ی بی‌نظیری را در پاییز بوجود می‌آورند. سی کیلومتری جنوب “ایالت پنجین” که سالیانه میزبان پرندگان مهاجر است.

 

red beach

 

  • دشت سبوهای عظیم‌الجسه، لائوس

    سبوهای سنگی بزرگی که در استان “چین خوانگ” قرار دارند یکی از جاذبه‌های گردشگری لائوس هستند. به عقیده‌ی مردمان این سرزمین برای پیشکش شراب برنج به غول‌ها در فصل برداشت مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. در دهه‌ی ۶۰ میلادی که لائوس شمالی توسط نیروهای امریکایی بمباران شد، بسیاری از این سبوها از بین رفت و امروزه تنها بخشی از آن برای بازدید عموم باز است.

 

plain of jars

 

  • دره‌ی دیوها، یوتا، امریکا

    اینجا مریخ نیست. دره‌ای خالی از سکنه در ۳۵۰ کیلومتری جنوب شرق دریاچه‌ی نمک یوتاست. دره‌ای که به‌خاطر فرسایش آب و باد به شکل برج‌ و دودکش‌های عجیب و غریب درآمده‌اند و یادآور خانه‌های دیوهای افسانه‌ای هستند. دوری این منطقه از شهرهای اطراف علاوه بر ایجاد فضایی بکر و بی‌نظیر، آسمانی زیبا و مناسب عکاسی شبانه نیز دارد. مکان‌های عجیب و غریب ولی واقعی در امریکا.

 

goblin

 

  • دشت اسکلت نهنگ، سیبری

    در سواحل شمالی “یتگران” در هشتاد و دو کیلومتری “آلاسکا” یکی از خوفناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا قرار دارد. از مکان‌های عجیب و غریب ولی واقعی که با استخوان‌های برافراشته‌ی نهنگ‌ها از سد‌ه‌ی چهارهم و پانزدهم میلادی یکی از مکان‌های مقدس برای بومیان سیبری شناخته می‌شود.

 

chukotka_whalebone-alley

 

  • ساحل شیشه‌های رنگی، کالیفورنیا، امریکا

    شیشه‌های رنگی و درخشان این ساحل حاصل انباشت زباله‌های سالیان دراز در این منطقه است. از سال ۱۹۶۰ که تخلیه‌ی زباله‌ها در این ساحل ممنوع شده‌است، موج‌های خروشان دریا شیشه‌ها و سایر زباله‌ها را به میلیون‌ها تکه‌ی زیبا تبدیل کرده و این ساحل رنگی را به یکی از مکان‌های عجیب و غریب دنیا برای گردشگری تبدیل کرده‌است.

 

sea-glass-beach-mendecino-coast

 

  • گوردخمه‌های پاریس، فرانسه

    گوردخمه‌های خوفناک پاریس درواقع تونل‌هایی زیرزمینی شهر هستند که در سده‌های هجده و نوزده میلادی به‌عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. حدود شش میلیون جمجه و اسکلت در این گوردخمه‌ها قرار دارد که به عقیه‌ی محققان برای ایجاد رعب و وحشت مهاجمان استفاده شده‌اند یکی از مکان‌های عجیب و غریب ولی واقعی در قلب اروپا که درعین حال یکی از جاذبه‌های گردشگری سیاه هستند.

 

catacomb

 

  • آبفشان رنگارنگ، نوادا، امریکا

    پدیده‌ای خارق‌العاده در سرزمین دورافتاده در صحرای سنگ سیاه نواددا که بر اثر کاوش‌های یک شرکت ایجاد سایت‌های زمین-گرمایی در سال ۱۹۶۴ به وجود آمد. پس از حفر یک چاه و فوران آب گرم و معدنی آن به مرور بر اثر انباشت املاح معدنی هر ساله چندین سانتی‌متر بر این سازه‌ی رسوبی افزوده می‌شود.

 

fly-geyser_1
فواره‌های رنگی نوادا

 

  • جزیره‌ی گربه‌ها، ژاپن

    با یک قایقرانی کوتاه در سواحل شرقی ژاپن به جزیره‌ی “تاشیروژیما” با صد نفر جمعیت می‌رسیم. گربه‌هایی که به خاطر گرفتن موش‌های مزاحم در کارخانه‌های ابریشم به این جزیره آورده‌شدند و در ماهیگیران آنان را باعث خوش‌شانسی خود می‌دانند. این جزیره یک معبد “گربه‌ای” هم دارد و توریست‌ها در کابین‌های “گربه‌ای” اقامت می‌کنند. تنها موجوداتی که هیچگاه اجازه‌ی ورود به این جزیره را ندارند سگ‌ها هستند.

 

cat shrine

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button