نمایش دلفین‌ها در شهر توریستی وارنا

0

یکی از مکان های جالب و جذاب در پایتخت بلغارستان، نمایش دلفین ها در شهر توریستی وارنا است. شما یک نمایش باورنکردنی را در اینجا مشاهده خواهید کرد و خواهید فهمید که چرا دلفین ها به عنوان موجودات بسیار باهوش شناخته می شوند. اینجا جایی است که می توانید رابطه انسان ها و حیوانات را در نهایت صمیمیت ببیند و از خود پرسش کنید: «چرا دلفین ها بیش از انسان ها برای دوستی پیش قدم می شوند؟» با عالی گشت همراه باشید.

نمایش دلفین‌ها در شهر توریستی وارنا

نمایش دلفین‌ها در شهر توریستی وارنا

دلفیناریوم در قسمت شمالی باغ دریایی وارنا واقع شده است. این تنها جذابیت از این نوع در بلغارستان و شبه جزیره بالکان است. دارای 1200 صندلی و استخر آن دارای ابعاد 12*15 متر و عمق آن 6 متر است. این دلفیناریوم در سال 1984 افتتاح شد و به یکی از نمادهای وارنا و بلغارستان تبدیل شد. این مکان توریستی بسیار محبوب هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کنند.

ساختمان دلفیناریوم توسط تیمی به سرپرستی معمار مشهور «سیمئون سارالیف» طراحی شده است. خود این ساختمان یک ساختار فضایی سبک است که به صورت یک مکعب شیشه ای از دیوارها به طول 30 متر و 14 متر ارتفاع ساخته شده است. واقعیت این است که کارهای خاکبرداری در کف نصب و استخرها پس از نصب ساختار سقف آن انجام شده است.

امروزه 5 دلفین خنده دار، باهوش و واقعاً زیبا به نام های دالی، پوپی، کیمبو، یانا و بیمبو در این مکان وجود دارند. یانا و بیمبو با وجود اظهارات مبنی بر زایمان یک دلفین در یک محیط مصنوعی، در دلفیناریوم متولد شدند.

در طول نمایش، شاهد حرکت های باورنکردنی بین دلفین ها و مربیان آن‌ها خواهید بود. شما از جهش چشمگیر دلفین ها، آواز خواندن، رقص، ترفندهای توپ بازی و بسیاری دیگر از مهارت های این حیوانات لذت خواهید برد. دلفین ها کاملاً از تحسین مخاطبان لذت می برند و باعث می شوند یک نمایش واقعی را برای تماشاگران رقم بزنند.

در دلفیناریوم نیز می توانید از یک جذابیت دیگر لذت ببرید، شنا کردن با دلفین ها! اکنون شما نقش مربی را ایفا خواهید کرد و دلفین ها ترفندهایی را که توسط شما نشان انجام می شوند را ردیابی می کنند. تجربه و لمس دلفین ها احساسی باورنکردنی است، شما فقط باید از بودن کنارها آن‌ها لذت ببرید و دستورالعمل های مربیان واقعی را دنبال کنید. این یک فعالیت گروهی است و حداکثر 4 علاقه مندان دیگر نیز مانند شما در محیط استخر حضور خواهند داشت. برای درک بهتر این جاذبه باید حداقل بتوانید کمی شنا بلد باشید، اگرچه جلیقه محافظ از همان ابتدا تن شما خواهد بود.

برای عکس گرفتن در طول نمایش باید هزینه اضافی بپردازید. اگر تصمیم بگیرید که با دلفین ها شنا کنید، یک عکاس وجود خواهد داشت تا از تجربه بی نظیر شما عکس برداری کند. سپس شما قادر خواهید بود یک یا چند عکس را انتخاب و بر حسب علاقه خریداری کنید.

به طور کلی، نمایش دلفین ها در شهر توریستی وارنا 3 جاذبه اصلی را ارائه می دهد:

1- تماشا کردن دلفین ها

این نمایش هر روز در ساعت 10:30، 12:30 و 15:30 آغاز می شود و حدود 35 دقیقه به طول می انجامد. بلیت ها ممکن است درست قبل از نمایش خریداری شود (10-25 دقیقه قبل، نه زودتر). گرفتن عکس هزینه اضافه دیگری دارد. صندلی های زیادی در دورتادور استخر وجود دارد، اما ارزش این را دارد که بررسی کنید که در آنجا می توانید بهترین منظره از استخر را انتخاب کنید.

شما باید برای ورود به سالن اجتماعات داخل صف بایستید، زیرا نمایش دلفین ها همیشه در هر ساعت شلوغ است. نمایش دلفین ها مانند سیرک است، اما اگر کسی تاکنون دلفین های واقعی را ندیده باشد، ارزش آن را دارد که به آنجا بروید و دلفین ها را ببینید و حتی صدای آن‌ها را بشنوید.

2- شنا با دلفین ها

رزرو را می توان از طریق تلفن انجام داد. شنا روزانه در ساعت 2 ظهر انجام می شود. دفاتر بلیت از ساعت 14-13 عصر شروع به بلیت فروش می کنند، اما حداکثر تا ساعت 1:50 وقت خرید بلیت وجود دارد. عموماً این بخش حدود 1 ساعت طول می کشد. حداقل 10 دقیقه شنا با دلفین ها برای هر 6 گردشگر در نظر گرفته شده است. همه مردم پوشیدن محافظ ها ضروری است؛ بنابراین، حتی اگر کسی شنا بلند نباشد یا از آب عمیق می ترسد (استخر 3 متر عمق دارد) می تواند با یک به راحتی دلفین شنا کند. کل این رویداد با یک مکالمه کوتاه (به زبان بلغاری و انگلیسی) آغاز می شود، سپس شما باید لباس مخصوص استخر خود را بپوشید و گام به گام با دلفین ها شنا کرده و با آن‌ها آشنا شوید. روی پشت دلفین ها قرار بگیرید و با آن‌ها شنا کنید، به آن‌ها دست بزنید و حتی بدن آن را ببوسید، آن‌ها از این کار شما لذت خواهد برد. عکاس تمام وقت در آنجا از شما و دلفین عکس خواهد گرفت.

می توانید فرزندان خود را با دلفین ها در وارنا دلفیناریوم آشنا کنید. می توانید با این حیوانات شگفت انگیز در دلفیناریوم شنا کنید. اگر کودکان بالای 12 سال سن دارید، می توانید با آن‌ها نیز در کنار دلفین ها شنا کنند.

شنا با دلفین ها جلوه ای را ایجاد می کند که باعث شادی و آرامش می شود، سیستم ایمنی را تقویت می کند، آگاهی، توجه و کنترل را بهبود می بخشد و احساس دلسوزی و اعتماد به نفس را به وجود می آورد. با افزایش علاقه و کنجکاوی برای درک دنیای خارج، ظرفیت بهره مندی از روابط بین فردی به طور اساسی بهبود می یابد. در نتیجه، بیمارانی که عمل جراحی، لوگپدی یا فیزیوتراپی را دریافت می کنند، بسیار سریع تر و کامل تر از این درمان ها بهره مند می شوند.

دلفین درمانی، کودکان معلول توانایی یادگیری سریع تر را ایجاد می کنند. در یک یا دو ماه، آن‌ها می توانند دانش و مهارت های بدنی بیشتری کسب کنند که به طور عادی آن‌ها را یک سال برای یادگیری آماده تر می کند. دلفین درمانی روند یادگیری را دو تا ده برابر سرعت عادی تسریع می کند و این بهبود از شش ماه تا یک سال مؤثر خواهد بود. یک کودک شش ساله اوتیسم که تحت درمان دلفین ها قرار بگیرد، می تواند بعد از یک سال بسیار از مسائل مربوط به هوش و حرکت را به خوبی دریافت کند.

3- کافه آکواریوم دیواری (نمای دلفین ها)

یک کافه خوب در پشت دلفیناریوم قرار دارد، برای رسیدن به کافه باید مبلغ کمی پرداخت کنید. پشت یکی از دیوارهای این کافه، استخر شنا با نمای دلفین ها از پشت شیشه وجود دارد. شما می توانید یک فنجان قهوه بنوشید و دلفین های کنار میز خود را تماشا کنید، قهوه خوشمزه و یک کیک تازه، همه آن چیزی است که شما نیاز دارید.

چرا باید به دلفیناریوم وارنا سفر کرد؟

در هر زمانی از سال می توانید به مرکز نمایش دلفین ها در شهر توریستی وارنا بیایید. این سفر به گونه ای تنظیم شده است که تجربه ای جالب از گذراندن وقت خود با دلفین ها و آشنایی بیشتر با این فرشتگان اقیانوس را به شما منتقل کند. می توانید با استفاده از تور مسافرتی و یا به تنهایی به این مکان منحصر به فرد سفر کند.

حضور در باغ دریایی وارنا در کنار دیدن دلفین ها، می تواند استراحتگاه بسیاری فوق العاده برای گذراندن لحظاتی لذت بخش باشد. دلفیناریوم وارنا مکانی است که باید در ساحل بلغارستان دیدن شود. حتی اگر عاشق حیوانات پرشور نیستید، دلفین ها شما را به وجد می آورند. این مکان همچنین یک جذابیت خانوادگی شگفت انگیز دارد، زیرا همه اعضا بدون توجه به سنشان از وقت خود در اینجا لذت خواهند برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button