نکات کاربردی فرهنگ آپارتمان نشینی در کانادا

0

در این مطلب در مورد قوانین آپارتمان نشیی در کانادا ار روز اثاثکشی برای ورود به منزل تا روز اثاثکشی برای خروج صحبت خواهیم کرد:

برای همه امور مهاجرت به کانادا، تمدید ویزای کانادا، اخذ ویزای کانادا، وقت سفارت کانادا و … میتوانید با کارشناسان عالیگشت صحبت کنید. پل ارتباطی: 43635000-021

ورود به ساختمان

در ابتدای کار سرایدار ساختمان با شما تماس خواهد گرفت و زمان اسباب کشی را با شما هماهنگ خواهد کرد. هر چند اثاثکشی در کانادا مانند ایران خیلی مفصل نیست و خانه را به صورت مبله به مشا تحویل میدهند باز هم قطعاً وسایلی برای جابجایی خواهید داشت. یکی از آسانسورها در زمان تعیین شده برای اثاثکشی شما قفل خواهد شد و شما باید دقت کنید که در زمان اثاثکشی از آسانسور دیگر استفاده نکنید چون باعث عصبانیت همسایگان خواهد شد.

فا یا ریموت، کلید همه کارهای ساختمان!

مورد بسیار مهم دیگر اینکه به محض ورود به ساختمان یک وسیله ای به نام فا که چیزی شبیه ریموت یا تگ هست به شما داده میشود که برای باز کردن آسانسور، درب ورودی، استخر، پارکینگ و … باید از آن استفاده کنید. برای ورود مهمانان به ساختمان هم وقتی مهمان کد طبقه شما را وارد کند فا به صدا درمی آید و شما میتوانید با زدن یک دکمه روی فا، هم درب را باز کنید و هم آسانسور را برای طبقه خودتان فعال کنید که مهمان شما به راحتی بتواند بالا بیاید.

تعمیر یا تعویض قطعات جزو حقوق شماست

هنگام تحویل گرفتن واحد خود باید همه چیز را چک کنید از جمله وسایل الکترونیکی، پرده ها، کمدها و … . اگر چیزی خراب بود و یا حتی کثیف بود میتوانید به سرایدار بگویید که نیروی خدماتی برای نظافت یا تعمیر بیاورد و هزینه آن را از کرایه ماهانه کسر کنید. هر وقت هم چیزی خراب شد میتوانید تماس بگیرید که تعمیرکار برای تعمیر حاضر شود و یا یک کالای نو جایگزین کنند. این جزو حقوق شماست.

از مشاعات با قوانین ساختمان استفاده کنید

واحدهای اجاره ای معمولاً دارای مشاعاتی مانند استخر، سالن کنفرانس و … هستند که باید قوانین مربوط به هر ساختمان را مطالعه کنید. مثلاً برای استخر معمولاً میگویند دایو نکنید، از مایو استفاده کنید، خانمها از پوشش موها استفاده کنند و … . نکته خیلی مهم این هست که ممکن است در استخر خیلی راحت با افرادی مواجه شوید که لخت مادرزاد هستند اگر همراه با فرزند خود میروید باید از قبل به این موضوع توجه کنید. ماشین خود را در پارکینگ کس دیگری نگذارید و اگر قوانین ساختمان اجازه نمیدهد ماشین خود را در پارکینگ نشورید.

ساعات خواب و استراحت را رعایت کنید

ساعت 10 شب بعد سعی کنید همه چیز را ساکت کنید. در ویکند و روزهای آخر هفته این زمان را میتوانید تا حدود 12 شب به تأخیر بندازید. اگر این نکته را را رعایت نکنید ممکن است از طرف همسایگان دیگر با اعتراض مواجه شوید و در نهایت جریمه شوید. اگر یک همسایه دمدمی مزاج داشته باشید که با کوچکترین سروصدای بچه یا خودتان به سکوریتی تماس بگیرد، اذیت خواهید شد.

پرداخت ماهانه را به حساب تان وصل نکنید

اگر پرداخت ماهانه را به حساب بانکی خود وصل کنید در صورتی که به هر دلیلی توسط مدیریت ساختمان جریمه شوید، از حساب شما به صورت اتوماتیک مبلغ جریمه را برداشت خواهند کرد. سعی کنید هزینه ها را به صورت دستی یا جدا از حساب خود پرداخت کنید. در این صورت اگر سروصدایی کرده باشید یا هر خطایی کرده باشید میتوانید به راحتی نپذیرید. اگر پول از حساب شما برداشته شود حتی اگر به ناحق هم باشد بازگشت پول وقت و هزینه زیادی از شما تلف خواهد کرد! اگر هم آمدند و گفتند که 100 دلار جریمه شده اید برای سروصدا، بگویید من سروصدا نکرده ام آنها هم راهی برای اثبات نخواهند داشت و به دنیال شکایت هم نخواهند رفت!

خداحافظی طولانی نکنید!

رسم ما ایرانیها خداحافظی طولانی است ولی در کانادا نباید اینطور نباشد که از درب خانه تا راه پله ها و پارکینگ در حال خداحافظی باشید چون ممکن است به دلیل ایجاد سروصدا از شما شکایت کنند!

در داخل آسانسور رو به درب آسانسور بایستید

در ایران در داخل آسانسور افراد رو به یکدیگر می ایستند ولی در کانادا همه رو به درب می ایستند تا به این ترتیب حریم خصوصی افراد رعایت شود. هر چند شاید این رفتار ایرانی ها ناشی از فرهنگ نوع دوستی و مهربانی باشد ولی بدانید که در کانادا از این رفتار، برداشت خوبی نخواهند داشت. تفاوتی که کانادا با آمریکا دارد این است که در کانادا افراد آسانسور را برای همدیگر نگه می دارند و کسی که پیاده میشود درب را نگه می دارد که فرد بعدی هم بتواند سوار یا پیاده شود. در آمریکا چنین فرهنگی وجود ندارد و هر کس باید خودش به فکر نگه داشتن آسانسور برای خودش باشد.

فرهنگ عذرخواهی کانادایی

در کانادا وقتی دو نفر از کنار یکدیگر رد میشوند حتی اگر کوچکترین تماس با همدیگر داشته باشند از همدیگر عذرخواهی میکنند.

آشغال ها را در محل مخصوص ساختمان بگذارید

در کانادا بحث شوتیگ زباله به دلیل آتش سوزی هایی که پیش امده است ممنوع است و به جای آن در طبقه پایین در اتاقی مخصوص، چندین سطل زبال قرار داده شده است که باید زباله خود را هر روز در داخل آنها قرار دهید.

شستن لباسها در لاندری

بعضی از آپارتمان ها لباسشویی ندارند و دارای بخش لاندری هستند که باید لباسهای خود را در آن ببرید و بشویید. باید حواستان باشد که آنقدر لباس نبرید که همه ماشین ها را اشغال کنید و نهایتاً تا 2 ماشین را استفاده کنید مخصوصا در تعطیلات که همه به دنبال شستن لباسها هستند.

نکات هنگام خروج کلی از ساختمان و تحویل واحد

وقتی که خواستید به طور کلی واحد خود را تحویل دهید باید حواستان باشد که اینترنت خود را به آدرس جدید منتقل کنید و همه آدرس هایی را که به سازمانهایی مانند مهاجرت یا بانکها داده اید باید به آدرس جدید تغییر دهید و سر موقع هم اسباب کشی کنید. ضمنا خانه را تمیز تحویل بدهید چون صاحبخانه جدید میتواند با صاحخانه قدیم ارتباط بگیرد و سوابق شما را بپرسد و ممکن است شما ریجکت کند.

منبع: کانال ون مدیا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button