هالونگ بی، طبیعتی اعجاز انگیز در آسیا

0

خیلی از آثاری که در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند، بیشتر مکان‌های تاریخی با قدمتی بسیار بالا و با معماری عجیب هستند. جالبه بدانید دریاچه‌ها، تنگه‌ها و خلیج‌های انگشت شماری هم در این سازمان ثبت شده‌اند که چشم‌هر بیننده‌ای رو خیره و دهانشان رو از شدت بهت و حیرت باز می‌کند. یکی از خلیج‌های شگفت‌انگیزی که در یونسکو به ثبت رسیده است، خلیج هالونگ بی در ویتنام است. با عالی‌گشت همراه بشید تا به شما این خلیج حیرت‌انگیز رو معرفی کنیم:

خلیج هالونگ، یکی از شگفتی‌های طبیعی در شمال ویتنام و یکی از آثار شگفت‌انگیز یونسکو، در نزدیکی مرز ویتنام با کشور چین قرار دارد و به خلیج اژده‌های سقوط کرده معروف است. هر چند این اسم تا قبل از قرن نوزدهم در اسناد تاریخی ذکر نشده بود، اما داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در موردش بر سر زبان‌ها بود. طبق گفته بعضی در این منطقه مارماهی بزرگی زندگی می‌کرد که هر چند وقت یک بار سر از آب بیرون می‌آورد و باعث وحشت مردم می‌شد حتی تعدادی از مردم محلی هم شهادت دادند که این مار ماهی رو دیده‌اند. عده‌ای هم صدای برخورد مهیب امواج به صخره‌های آهکی رو علت نام‌گذاری این جزیره به اژدهای نشسته یا سقوط کرده می‌دونن، بعضی از مردم محلی هم اعتقاد دارن این اسم افسانه‌ای به خاطر شکل ظاهری خلیج است. سال ۲۰۰۹ بنیاد عجایب هفت‌گانه، این خلیج رو به‌ عنوان یکی از جدیدترین عجایب هفت‌گانه طبیعت دنیا معرفی کرد.

چیزی که طبیعت این خلیج رو خیلی خاص کرده، تعداد زیادی غار‌ و ۱۶۰۰ جزیره کوچیک و آهکی آن‌ست که بعضی از اونا خالی از سکنه‌ هستند اما طبیعتی بسیار زیبا و فوق‌العاده جذابی دارند. بعضی از توریست می‌گویند، این منطقه بهشتی است که فقط در فیلم‌ها نمونه مشابه‌اش پیدا می‌شه.

البته اغراق هم نکرده‌اند، خلیج هالونگ در سال ۲۰۱۵ لوکیشن فیلم‌ معروف (Pan) بود و در تازه‌ترین تاریخ خود، امسال(۲۰۱۷) لوکیشن فیلم Skull Island بوده‌است.

غار نوردی در خلیج هالونگ

همان‌ طور که گفته شد در ساحل وسیع و جذاب هالونگ بی تعداد زیادی غار وجود دارد که مشهورترین و پر بازدیدترینشان عبارتند از:

دائو گو (Dau Go)

تین چانگ (Thien Cung)

سانگ دات (Sung Sot)

معروف‌ترین غار خلیج هالونگ، دائو گو (Dau Go) است، که در جزیره‌ای به همین اسم قرار داره. قسمت بیرونی دائو گو، مثل یک گنبد بزرگ است و جالب تر این‌که در وصف زیبایی و شکوه خارق‌العاده این غار شعرها و آوازهایی خوانده شده. غار دائو گو لقب «غار شگفتی ها» رو به دوش می‌کشد. غار بعدی که نزدیک دائو گو قرار داره؛ غار سانگ ساته (Sung Sot) که در جزیره Bo Hon قرار دارد. این غار از دو بخش تشکیل شده که داخلش با استالاکتیت‌هایی منحصربه‌فرد به شکل فیل، گل و شیر دریایی؛ چشم‌ها رو خیره میکنه. برای بازدید از این غارهای شگفت انگیز کافیه با تور کشتی‌های تفریحی همراه بشید.

تور کشتی کروز

خلیج هالونگ، جاذبه‌های زیادی داره که در طول یک روز می‌شود از تمامشان بازدید کرد. تور کشتی کروز یکی از بهترین تفریح‌های هلونگ بی است که اصلا نباید از دستش بدهید. این کشتی با سرعتی آروم، شما رو به کشف جزایر فوق‌العاده زیبا، سواحل خارق‌العاده، روستاها و غارهای شگفت‌انگیز مختلف می‌برد و برای ماهیگیری، شنا و آب بازی در خلیج توقف می‌کند تا شما یک روز بسیار عالی رو تجربه کنید. یک شبانه روز در این کشتی از شما پذیرایی کامل می‌شود و صبح زود، بعد از اینکه طلوع آفتاب رو از عرشه کشتی تماشا کردید و صبحانتونو میل کردید؛ این تور فوق‌العاده تموم میشه.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button