۷ دهکده‌ی ناشناخته‌ی مکزیک

0

وقتی حرف از تاریخ و فرهنگ به میان می‌آید، قطعاً نام جادویی مکزیک را در کنار خود خواهد داشت. با خرابه‌های باستانی، معماری حیرت‌انگیز و سنت‌های خاص، مکزیک را می‌توان سرشار از فرهنگ دانست. متأسفانه اکثر گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند، تنها با سواحل زیبا و پایتخت آن آشنا می‌شوند و کمتر در دل تاریخ و فرهنگ کوچه و بازار آن سرک می‌کشند. در این مطلب سعی شده تا شما را با دهکده‌های کمتر شناخته شده در سفر به مکزیک آشنا کند.

در دو دهه‌ی اخیر سعی شده تا روستاها و شهرهای جادویی و کمتر شناخته شده‌ی مکزیک را در زمره‌ی جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبا به حساب آورده و فرهنگ اصیل و خاص آن‌ها را به جهانیان معرفی کند که سن سباستین دل اوسته یکی از آن‌هاست.

  • سن سباستین دل اوسته، یالیسکو

با دو ساعت رانندگی از شهر پترو والارتا در دامنه‌ی کوه مارده به این دهکده‌ی خارق‌العاده می‌رسیم که به اسطه‌ی کلیسای ۴۰۰ ساله‌اش شناخته شده‌است. گشت روزانه در کوچه‌پس‌کوچه‌های این دهکده‌ی زیبای مکزیکی که با جنگل‌های متراکم کوهستانی پوشیده شده‌است و گذران ساعاتی در رستوران‌های مکزیکی که قیمت مناسبی هم برای غذاهای خود دارند می‌تواند یکی از بهترین خاطرات شما در سفر به مکزیک باشد.

  • ریل د کاتورس، سن لوئیس

شهری بر فراز فلات مکزیک که از زمان شناخت معادن نقره‌اش استقرار در آن انجام شده‌است. شهری که در عین داشتن جاذبه‌های فرهنگی مسافرانی را برای شرکت در برنامه‌های معنوی نیز به خود جلب می‌کند. در ماه اکتبر میزبان زائرانی از تمام دنیاست که برای شرکت در ضیافت سن فرانسیس بزرگ در این مکان جمع می‌شوند و به هنرنمایی در کلیسا می‌پردازند.

  • پاپانتلا، وراکروز

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مکزیک که در قرن ۱۳ میلادی بنا شده و یادگار تمدن آزتک‌هاست. یکی از زیباترین جاذبه‌های فرهنگی این شهر برنامه‌های رقصندگان پرنده است که در ارتفاع ۳۰ متری از سطح زمین انجام می‌شود و با موسیقی روحانی خاصی همراه است.

  • مازونته، اواکساکا

همه‌ی این دهکده‌های هدف گردشگری از تاریخ زیادی برخوردار نیستند. مازونته یکی از این دهکده‌های زیباست که نه به خاطر پیشینه‌ی تاریخی، که به خاطر طبیعت زیبا و آب‌های لاجوری گون خود از توجه زیادی برخوردار است. کافه‌های ساحلی، کلاس‌های یوگا، رستوران‌های باز با یهترین منوی مکزیکی و حتی بهترین پیتزاهای ایتالیایی در مکزیک میزبان مسافران این ساحل زیبا هستند.

  • تکیلا، یالیسکو

دهکده‌ای که به خاطر نوشیدنی‌ محبوبش از شهرت جهانی برخوردار است. با یک ساعت رانندگی از گوادالاجارا می‌توان به این منطقه‌ی زیبا رسید. جایی که علاوه بر نوشیدنی خود به خاطر مزارع آگوای آبی نیز به شهرت رسیده‌است. یکی از مقاصد محبوب برای تور یک روزه برای بازدید از مراحل ساخت تکیلا و سوارکاری در مزارع آگوا.

  • خیلیتلا، سن لوئیس

شهری با شکوه در میان جنگل‌های متراکم، که به خاطر باغ انگلیسی ادوارد جیمز که در سال ۱۹۴۹ طراحی شده مشهور است. شهری ناتمام با مجسمه‌هایی خاص که گردش در آن شما را حسابی گرسنه کرده و برای صرف یک ناهار مکزیکی جذاب آماده می‌کند.

  • تاکسو، گوررو

وقتی در کوچه‌های باریک تاکسو قدم می‌زنید، سنگفرش‌های خاکستری و شیروانی‌های سرخ شما به معماری دوران باروک می‌برد. زمانی که کلیسای سانتا پریسکا، ساخته شد و میزبان مهاجران اسپانیایی به مکزیک شد. با بازدید از موزه‌ی ویلیام اسپراتلینگ نیز با سنت‌های نقره‌کاران پیش از کریستف کلمپ آشنا شده و فرهنگ غنی این منطقه را به چشم می‌بینید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button