وسایل ضروری مسافرت

0

یکی از مهم ترین مسائلی که قبل هر سفر باید به آن توجه کرد بستن چمدآن‌ها و برداشتن لوازم ضروری برای مسافرت است. معمولاً هر چه سبک تر سفر کنید بهتر است اما نمی شود وسایل ضروری و مورد نیاز را برنداشت و بدون آن‌ها به سفر رفت زیرا ممکن است به آن‌ها نیاز پیدا کنید و یا با مشکل مواجه شوید؛ اما در هنگام انتخاب این وسایل و لوازم همیشه وسواس و یا بی دقتی هم وجود دارد. برخی می خواهند کل اتاق خود را با خود به سفر ببرند و برخی در برداشتن ضروری ترین وسایل هم غفلت می کنند.

در این مطلب سعی داریم در این زمینه به شما کمک کنیم و شما را با تعدادی از واسئل ضروری هر مسافرتی آشنا سازیم. با فلاوینگو همراه باشید.

1. پوشاک

پوشاک

انتخاب مناسب و هوشمندانه لباس برای سفر هم به سبکی کوله بار شما کمک می کند و هم نیاز شما را در هنگام سفر برآورده می سازد. بهتر است پوشاک را بر اساس فصل و آب و هوای مقصد سفر انتخاب کنید. برای انتخاب لباس مناسب در ابتدا بهتر است قبل از مسافرت حتماً آب و هوای مقصد مورد نظر را از طریق سایت های هواشناسی چک کنید تا بدانید به چه نوع لباس هایی نیاز دارید. در سفر به مناطق سردسیر به لباس هایی مانند دستکش، جوراب ضخیم، کلاه گرم و کاپشن مناسب احتیاج دارید. برای سفر به مناطق بارانی هم بهتر است حتماً یک بارانی مناسب همراه داشته باشید. در انتخاب رنگ و جنس لباس نیز دقت کنید تا هم در هنگام پوشیدن آن ها اذیت نشوید و هم مشکلی برای ست کردن آن ها نداشته باشید. برای سفرهایی کاری و سفرهایی که ممکن است به مهمانی دعوت شوید حتماً یک دست لباس مناسب را به صورت جداگانه با خود به همراه داشته باشید. انتخاب کفش مناسب نیز در سفر بسیار مهم است. بهتر است در هنگام سفر کفش مناسب برای پیاده روی و یا کفشی که در آن راحت هستید را با توجه به شرایط آب و هوایی مقصد انتخاب کنید.

2. جعبه کمک های اولیه

جعبه کمک های اولیه

کسی نمی تواند حوادث را پیش بینی کنید پس برای آسایش و راحتی خیال خودتان هم که شده یک جعبه کمک های اولیه کار آمد را حتماً به همراه داشته باشید. این بسته را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید و لوازمی که به نظر شما نیاز است به آن اضافه شود را به این جعبه اضافه کنید. قرص های مورد نیاز خود و هم سفرانتان از مهم ترین چیزهایی است که باید به این جعبه اضافه شود. چک کردن تاریخ انقضای محصولات و داروهای داخل جعبه را هم فراموش نکنید. در این جعبه باید وسایلی مانند الکل سفید، پنبه، گاز استریل، محلول بتادین، قیچی و پنس، چسب زخم، قرص آسپرین، قرص مسکن و ضد تهوع و باند وجود داشته باشد.

3. لوازم برقی

این روزها دیگر کمتر نیازی به همراه داشتن دوربین عکاسی احساس می شود و می توان با استفاده از گوشی هوشمند عکاسی کرد، البته این مطلب برای عکاسان حرفه ای صدق نمی کند. در هر صورت نیاز است که برای تمام نشدن شارژ این وسایل تمام آداپتور های مناسب و مورد نیاز برای گوشی و یا دوربین عکاسی و حتی سایر وسایل شارژی همراهتان به همراه داشته باشید. همچنین اگر تا به حال احتیاجی به پاور بانک نداشته اید برای مسافرت حتماً در مورد مزیت های وجود آن بدانید. همراه داشتن یک پاور بانک در سفر مشکل شارژ گوشی تلفن همراه را حل خواهد کرد. در سفرهای خارجی هم حتماً حواستان باشد که از نوع پریز و برق شهری مقصد اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید دوشاخه و آداپتورهای مناسب را تهیه کنید و به همراه داشته باشید و از تحمیل خرج اضافه در هنگام سفر جلوگیری کنید.

4. چمدان و کوله پشتی مناسب

چمدان و کوله پشتی مناسب

یکی از ضروری ترین وسایلی هر مسافرتی کوله پشتی و چمدان است و اگر در انتخاب این وسیله دقت نکنید می تواند اذیت های فراوانی به همراه داشته باشد. در ابتدا از سلامت خود چمدان و کوله و همچنین زیپ آن‌ها مطمئن شوید. باز شدن و ریختن وسایل در هنگام جا به جایی و در سفر اصلاً اتفاق خوشایندی نیست. دیگر نکته حائز اهمیت این است که در هنگام سفر بزرگ‌تر بودن دلیلی بر بهتر بودن نیست. انتخاب چمدان و یا کوله پشتی نا مناسب و بزرگ که با وسایل پر شود می تواند باعث خستگی و یا حتی در مواردی آسیب دیدگی شود. برای مسافرت های کوتاه تر و یا با تحرک بیشتر بهتر است از کوله پشتی و برای سفرهایی که طولانی هستند از چمدان استفاده کنید. حتماً در هنگام خرید به راحتی، سبکی و جاداری چمدان و کوله پشتی خود دقت کنید.

5. مدارک شناسایی

مدارک شناسایی یکی دیگر مهم ترین وسایل هر مسافرتی است. کارت های شناسایی، کارت های اعتباری و بلیت خود را نباید فراموش کنید. اگر سابقه بیماری خاصی دارید یا در هنگام سفر به بیماری خاصی دچار هستید بردن یک نسخه از مدارک پزشکی به همراه داروهایتان الزامی به نظر می رسد. در سفرهای خارج از کشور هم بردن پاسپورت را فراموش نکنید. کارت هایی مانند کارت دانشجویی و کارت خبرنگاری نیز در سفرهای گردشگری می تواند در برخی جاها برای شما تخفیف به همراه داشته باشد.

6. لوازم آرایشی بهداشتی مورد نیاز

در راحت ترین سفرها هم شاید رعایت بهداشت اندکی سخت باشد. همراه داشتن مسواک و یک ژل شستشو شاید اولین نیاز هر فرد باشد؛ اما همراه داشتن مواردی نظیر نخ دندان، شانه و برس، کرم ضد آفتاب و مواردی از این دست نیز در هر سفر لازم به نظر می رسد. خانم ها هم سعی کنند از کیف لوازم آرایشی کوچک و مورد نیازشان استفاده کنند تا بار خود را سنگین نکنند و بتوانند لوازم آرایشی خود را نیز به همراه داشته باشند.

7. تجهیزات جانبی سفر

تجهیزات جانبی سفر شامل وسایلی می شود که ممکن است کاربرد آن‌ها کم باشد اما وجود این وسایل به راحتی سفر اضافه می کند و می توانید سفر بهتری داشته باشید.

میان وعده های غذایی بسته بندی شده: ممکن است در طول مسیر سفر نیاز به تنقلات و یا میان وعده داشته باشید و به همراه داشتنشان قطعاً آرامش بخش است.

پول نقد و شماره های ضروری: مقداری پول نقد و شماره تلفن های ضروری را در قسمت مشخصی از وسایل خود قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.

هدفون: ممکن است صدای محیط، هم‌سفران شلوغ و یا نیاز به موسیقی باعث شود که به این وسیلۀ کوچک و کاربردی احتیاج پیدا کنید.

سفر با خودروی شخصی

سفر با خودروی شخصی

این ها وسایل ضروری و مورد نیاز برای هر سفر است حال اگر قصد سفر با ماشین شخصی خود را دارید، علاوه بر این ها باید وسایل دیگری را نیز به همراه داشته باشید. اولین نکته ای که باید قبل از سفر با خودروی شخصی به یاد داشته باشید چک کردن فنی خودرو توسط مکانیک است. بعد از این که خیالتان از سالم بودن ماشین راحت شد حتماً جعبه آچار خودرو را چک کنید. داخل تمام ماشین ها لوازم پنچرگیری وجود دارد اما باید قبل از هر سفر آن را چک کنید و در کنار آن یک بطری آب برای شیشه شوی ماشین قرار دهید. اگر در زمستان سفر می کنید یا قصد سفر به مناطق سردسیر را دارید حتماً زنجیر چرخ را نیز به همراه داشته باشید.

در سفر بت خودروی شخصی به راحتی می توانید در مکان‌های مناسب توقف داشته باشد. این توقف شاید به دلیل نیاز به استراحت باشد و یا ممکن است برای لذت بردن از منطقه و منظره ای زیبا. برای این توقف و بهتر است که زیر انداز و پتو همراه داشته باشید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button