وقت سفارت، هر آنچه باید در مورد گرفتن وقت سفارت بدانیم

0

 وقت سفارت درست مثل وقت گرفتن از بانک برای انجام امور بانکی است، با این تفاوت که شاید برای گرفتن وقت بانک یک ساعت در صف باشید، اما برای گرفتن وقت سفارت شاید ماه‌ها در انتظار بمانید. همین‌طور گرفتن وقت سفارت مثل گرفتن وقت بانک ساده نیست و اگر اطلاعات کافی نداشته باشید، شاید هیچ‌وقت موفق به گرفتن وقت نشوید.  گرفتن وقت سفارت به دو صورت امکان دارد، یک اینکه شما با مراجعه به سایت کنسولگری یا سفارتخانه کشور موردنظر، وقت سفارت دریافت کنید، یا این کار را به کارگزاری‌های مربوط به این کار مانند آژانس عالی گشت (فلاوینگو ) بسپارید که در این کار خبره‌تر هستند. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که چگونه برای کشورهای مختلف وقت سفارت بگیریم و چقدر گرفتن وقت سفارت طول می‌کشد. با ما همراه باشید.

نحوه گرفتن وقت سفارت

 هدف از گرفتن وقت سفارت، مصاحبه با افسران ویزای آن کشور است که ویزای شما با تائید این افسر صادر می‌شود. در هنگام مراجعه به سفارت باید مدارک موردنیاز را همراه خود داشته باشید. این مدارک شامل مدارک عمومی و مدارک اختصاصی هر سفارتخانه است. مدارک اختصاصی وابسته به نوع ویزایی که درخواست کرده‌اید، متفاوت است. به دلیل افزایش تقاضای دریافت ویزا و جلوگیری از هجوم افراد به سفارتخانه‌ها، هر سفارتخانه سامانه‌ای طراحی نموده است که قبل از حضور در سفارتخانه باید توسط آن وقت سفارت بگیریم. پس حضور در سفارتخانه‌ها بدون دریافت وقت قبلی کاری بیهوده است.

در زمان مراجعه به سفارت مدارکی از قبیل رزومه (زندگی‌نامه)، فرم درخواست ویزا، انگیزه نامه به سفارت ارائه می‌شود. همچنین هزینه‌ای برای این کار از شما دریافت می‌شود که معمولاً باید با ارزهای رایج جهان (یورو و دلار) این کار را انجام دهید. درنهایت آخرین قدم انجام انگشت نگاری و در برخی سفارتخانه‌ها هم مصاحبه با افسران ویزا است که انگیزه‌ی شما را از دریافت ویزا پرس‌وجو می‌کنند و می‌خواهند مطمئن شوند هدف از دریافت ویزا فقط تحصیل در آن کشور است و برنامه‌ای برای مهاجرت دائم ندارید. در ادامه هم باید منتظر ایمیل و پاسخ نهایی در مورد جواب ویزای خود باشید.

برای دریافت وقت سفارت از دو راه می توانید اقدام نمایید: اول اینکه می‌توانید خودتان از طریق سایت کنسولگری، سفارتخانه‌ی کشور موردنظر یا موسساتی مانند VFS، وقت خود را رزرو کنید که این کار به تجربه‌ی زیادی نیاز دارد.از آنجایی‌ که وقت‌های سفارت در زمان نامشخصی گشایش می‌یابند باید به‌ طور مرتب سایت را چک کنید که از غافله عقب نمانید.

راه دوم این هست که این کار را به کارگزاری مرتبط بسپارید تا وقت سفارت را برای شما رزرو کنند. کارگزاری‌ها با توجه به ارتباطی که با سفارتخانه‌ها دارند و از آنجایی‌ که تمرکز خود را روی این کار می‌گذارند، از زمان دقیق باز شدن وقت سفارت اطلاع دارند و با استفاده از نرم‌افزارهای قدرتمند این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهند که در مقابل این کار از شما هزینه‌ معقولی دریافت می‌کنند.

زمان تقریبی وقت سفارت

برای دریافت وقت سفارت باید حجم درخواست کنندگان را در نظر داشته باشیم. برای بسیاری از کشورها ممکن است ظرف چند روز بتوانید وقت سفارت دریافت کنید. ولی برای کشورهایی که تقاضای زیادی برای این کار دارند، موضوع کمی پیچیده است. برای کشورهایی مثل آلمان و ایتالیا، معمولاً ظرف یک ساعت از باز شدن ظرفیت جدید، تمام وقت‌ها رزرو می‌شوند و اگر اطلاع دقیقی از زمان ارائه‌ی ظرفیت نداشته باشید، نمی‌توانید موفق باشید. مخصوصاً اگر برای دریافت وقت سفارت قصد دارید خودتان این کار را بدون کمک کارگزاری‌ها انجام دهید. اگر خوش‌شانس باشید شاید بتوانید برای چند ساعت آینده وقت سفارت بگیرید. این زمان ممکن است چند هفته و گاهی تا چند ماه و سال آینده طول بکشد. البته دراین‌بین می‌توانید از کارگزاری‌ها وقت سفارت فوری هم درخواست کنید و در همان روز به سفارت مراجعه کنید که بالطبع کارگزاری‌ها هزینه‌ی بیشتری برای این نوع وقت سفارت از شما دریافت خواهند کرد. البته دریافت این نوع وقت سفارت هیچ تفاوتی برای کارگزاری ندارد و رویه‌ی کار یکسان است. فقط کارگزاری‌ها با ابزار و اطلاعاتی که در اختیاردارند، در دریافت این نوع وقت سفارت موفق‌تر هستند.اگر به‌ تازگی قصد دریافت وقت سفارت نموده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از کارگزاری‌ها برای دریافت وقت سفارت کمک بگیرید که این کار را در قبال دریافت هزینه‌ای برای شما انجام می‌دهند.

هزینه گرفتن وقت سفارت

هزینه‌ی گرفتن وقت سفارت برای کشورهای مختلف، شامل دو نوع هزینه می‌شود. هزینه‌ی اول مربوط به کارگزاری‌ها می‌شود که برای دریافت وقت سفارت از شما دریافت می‌کنند. این هزینه وابسته به فوری یا عادی بودن آن متغیر است. هزینه‌ی دوم مربوط به خود سفارت است و برای هر کشور متغیر است که در ادامه در مورد هر سفارتخانه به طور جداگانه به آن می پردازیم.

در ادامه این متن با ما همراه باشید تا اطلاعات اولیه در مورد نحوه گرفتن وقت سفارت برخی از کشورهای مهم را با هم مرور کنیم:

وقت سفارت آلمان

آلمان تقریباً پرازدحام‌ترین سفارتخانه برای دریافت ویزا را دارد. سفارتخانه‌ی آلمان در تهران در خیابان فردوسی نبش کوچه برلن قرار دارد. برای دریافت ویزای آلمان توجه داشته باشید که درخواست خود را باید به کارگزاری ویزای آلمان،ویزامتریک تحویل دهید که این کارگزاری به‌صورت رسمی از طرف سفارتخانه‌ی المان تعیین‌شده است. شما می‌توانید برای دریافت وقت سفارت برای تحویل مدارک و انگشت‌نگاری، به سایت این کارگزاری مراجعه کنید.

زمان تقریبی وقت سفارت آلمان متفاوت است؛ مثلاً برای ویزای توریستی این مدت حدود دو ماه است. برای ویزای تحصیلی و تجارت این زمان ممکن است یک سال هم طول بکشد. البته برای ویزای پزشکی ممکن است بتوانید در عرض مدت یک هفته الی یک ماه وقت سفارت بگیرید. هزینه‌ی دریافت وقت سفارت حدود ۴۰۰ هزار تومان است.نکته‌ای که باید خیلی مراقب آن باشید، خرید وقت سفارت دیگران است. این کار از نظر سفارتخانه‌ی آلمان غیر قانونی است و اگر افسر صادرکننده‌ی ویزا متوجه این موضوع شود، از ورود به کشور آلمان محروم خواهید شد.

دانلود فایل مدارک

 وقت سفارت انگلیس

برای گرفتن ویزای انگلیس، کافی است به سایت سفارت انگلیس مراجعه کنید. بعد از ورود به سایت باید برای خودتان حساب کاربری ایجاد کنید. در این مرحله باید نوع ویزای دریافتی را مشخص کنید که متناظر با آن فرمی را به‌صورت آنلاین پر می‌کنید.

در مرحله‌ی بعد باید هزینه‌ی وقت سفارت را به‌صورت آنلاین بپردازید. بعد از تائید پرداخت هزینه به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که زمان‌های موجود را به شما نشان می‌دهد و می‌توانید زمان دلخواهتان را انتخاب کنید. توجه کنید که وقت سفارت شما برای ویزای انگلیس صرفاً برای تحویل مدارک و انگشت‌نگاری صورت می‌گیرد.

بعد از دریافت وقت سفارت، باید در زمان تعیین‌شده به دفتر تهران شرکت معرفی‌شده توسط سفارت انگلستان، VFSGlobal مراجعه کنید که آدرس آن در تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان راشل کوری، ساختمان شماره ۱۱ قرار دارد.

البته اگر برای دریافت ویزای انگلستان عجله دارید، می‌توانید به دفترهای دیگر موجود در منطقه مثل دفتر دبی، استانبول یا آنکارا هم مراجعه کنید؛ که در بین این سفارتخانه‌ها، ازآنجایی‌که برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا ندارید، شاید بهترین گزینه استانبول و آنکارا باشند.

 وقت سفارت کانادا

با توجه به اینکه کشور کانادا در ایران سفارتخانه ندارد، شما باید برای انگشت‌نگاری و تحویل مدارک به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. خوشبختانه برای گرفتن ویزای کانادا نیاز به هیچ مصاحبه ای ندارید و فقط کافیست مدارک مرتبط با ویزای درخواستی شما کامل باشد که ممکن است ویزای توریستی، تحصیلی و … باشد. برای این کار باید ابتدا به سایت VFSGlobal مراجعه کرده و حساب کاربری ایجاد نمایید. سپس برای تحویل مدارک و انگشت‌نگاری باید سفارتخانه‌ی کانادا در کشور ثالث را انتخاب کنید. معمولاً گرفتن وقت سفارت کانادا از دو شهر استانبول و آنکارا در کشور ترکیه، ارمنستان و امارات با سهولت بیشتری همراه است. در لینک های زیر می توانید از جزئیات مربوط به هر کدام از این موارد اطلاع کافی را کسب کنید.

 وقت سفارت اسپانیا

سفارت اسپانیا در تهران در خیابان دروس، بلوار شهرزاد، کوچه‌ی اول شرقی پلاک ۱۰ واقع شده است. برای دریافت وقت سفارت باید به سایت کارگزاری رسمی BLS مراجعه کنید که وظیفه‌ی تعیین وقت سفارت اسپانیا در تهران را بر عهده دارد. با ایجاد حساب کاربری در این سایت می‌توانید با استفاده از تقویم ارائه‌شده در این سایت، زمان‌های خالی را مشاهده کرده و روز موردنظر را انتخاب کنید. نکته‌ی مهم درباره‌ی وقت سفارت اسپانیا این است که زمان تقریبی انتظار بسیار کوتاه در حد یک هفته است ولی ازآنجایی‌که ترجمه‌ی مدارک به زبان اسپانیایی حدود یک ماه طول می‌کشد، بهتر از قبل از دریافت وقت سفارتخانه، مدارک خود را ترجمه و آماده داشته باشید.

 

 وقت سفارت فرانسه

برای دریافت وقت سفارت فرانسه باید از طریق کارگزاری معتبر وی اف اس گلوبال اقدام کنید. بدین صورت که به سایت VFSGlobal مراجعه کنید و با ایجاد حساب کاربری، کشور مبدأ ایران و کشور مقصد فرانسه را انتخاب کنید. بعد از اتمام این مراحل وقت سفارت از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود که معمولاً حدود یک ماه پس از تکمیل فرم است. برای انگشت‌نگاری و تحویل مدارک باید به دفتر کارگزاری وی اف ای فرانسه در تهران به آدرس میدان هروی، خیابان موسوی، مجتمع هروی مراجعه کنید.

 وقت سفارت ایتالیا

دریافت وقت سفارت برای کشور ایتالیا سال‌ها دچار مشکل بوده است و وجود بازارهای سیاه وقت سفارت برای کشور ایتالیا همیشه مشکل‌ساز بوده است. از این رو سفارت ایتالیا هم تصمیم گرفته است که مثل سفارت دیگر کشورها ازجمله آلمان و فرانسه که از موسسه‌ی وی اف ای گلوبال استفاده می‌کنند، از سرویس سایت CKGSIR استفاده کند. از این رو برای دریافت وقت سفارت باید با مراجعه به این سایت و ایجاد حساب کاربری به دریافت وقت سفارت اقدام کنید. البته شیوه‌ی دریافت وقت سفارت ایتالیا همیشه در حال تغییر است و به تازگی سفارت ایتالیا سایت جدیدی را برای دریافت وقت سفارت معرفی کرده است.

اگر از طریق کارگزاری برای دریافت وقت سفارت اقدام کنید باید به دفتر شرکت CKGSIR در تهران که در ولنجک، خیابان سیزدهم، پاساژ لوکس گالریا مال، ساختمان اداری، طبقه چهارم قرار دارد مراجعه کنید؛ و اگر به‌طور مستقیم از طریق سایتی که بالاتر توضیح دادیم اقدام کنید، باید به سفارت ایتالیا واقع در بلوار آفریقا، فرزان شرقی، پلاک ۱۵ مراجعه کنید.

دانلود فایل مدارک

 وقت سفارت ارمنستان

اگر بخواهید ویزای کشورهایی را دریافت کنید که در ایران سفارتخانه ندارند، مجبور هستید به کشوری سفر کنید که این امکان در آن کشور وجود دارد؛ مثلاً برای دریافت ویزای آمریکا، ایرانیان مجبور به سفر به کشورهای همسایه هستند. یکی از این کشورها، کشور ارمنستان است. البته برای ورود به کشور ارمنستان هم باید ویزا دریافت کنید. برای دریافت وقت سفارت باید به‌صورت حضوری به سفارت ارمنستان در تهران مراجعه کنید. آدرس سفارت ارمنستان در تهران در خیابان جمهوری، خیابان رازی، خیابان استاد شهریار پلاک یک است. بعد از مراجعه وقت سفارت تعیین‌شده را به شما اعلام می‌کنند و باید در زمان تعیین‌شده برای مصاحبه و تحویل مدارک به این سفارتخانه مراجعه کنید.

وقت سفارت آمریکا

آمریکا نیز مانند کانادا دارای سفارتی در ایران نیست و برای دریافت ویزای آمریکا باید به کشورهای ثالث بروید. برای ایرانیانی که در داخل ایران هستند بهترین گزینه اخذ وقت سفارت آمریکا از کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان، ابوظبی،دبی و … است. برای اخذ وقت سفارت آمریکا از این کشورهای می توانید به لینکهای زیر مراجعه کنید. به طور کلی فرآیند دریافت وقت سفارت امریکا هم مانند کشورهای دیگر است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button