وقت سفارت کانادا را چطور بگیریم!؟

0

یکی از مراحل اصلی در دریافت انواع ویزای کانادا گرفتن وقت سفارت کانادا است. با توجه به اینکه طبق قوانین کنسولی سفارت کانادا، برای گرفتن ویزای این کشور نیازی به مصاحبه از افراد نیست، مهمترین مرحله بعد از تکمیل مدارک، انگشت نگاری (finger printing) است. متأسفانه به دلیل تعطیلی سفارت کانادا در ایران، متقاضیان ایرانی برای انجام این کار باید از یکی از مراکز VAC در کشورهای مختلف جهان که با سفارت کانادا قرارداد دارد، وقت بگیرند و به صورت حضوری کار انگشت‌نگاری را انجام دهند. در شرایط کرونایی بهترین راه برای انجام این کار حضور در ترکیه از راه‌هایی مانند سفر انفرادی یا تور استانبول است.

در ادامه با ما باشید تا در مورد موضوعات و سؤالاتی مانند اینکه وقت سفارت کانادا چقدر طول میکشه ، سفارت کانادا در تهران کجاست، قیمت وقت سفارت کانادا، مدارک مورد نیاز وقت سفارت کانادا، سایت سفارت کانادا در ایران و نحوه پرداخت وقت سفارت کانادا، نحوه گرفتن ویزای کانادا، وقت سفارت کانادا در شرایط کرونا و … بیشتر بدانید

برای رزرو وقت سفارت کانادا و همچنین انجام همه امور ویزای این کشور مانند تمدید ویزای کانادا، پیکاپ پاسپورت کانادا، رفع ریجکتی ویزای کانادا ، ورک پرمیت کانادا و حتی خرید خانه در کانادا با کارشناسان فلاوینگو از طریق شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

مراحل گرفتن وقت سفارت کانادا

قبل از اینکه به فکر گرفتن وقت سفارت باشید حتماً باید مشخص کنید که دنبال گرفتن چه نوع ویزایی هستید؟ ویزای مولتی ۵ ساله کانادا یا همان ویزای توریستی کانادا، ویزای تحصیلی کانادا، ویزای کار کانادا و … از جمله رایج‌ترین ویزاهای کانادا هستند که در مورد هر کدام می‌توانید از لینک مربوطه اطلاعات لازم را کسب کنید. باید بدانید که شما به دنبال گرفتن هر نوع ویزایی باشید، باید وقت سفارت کانادا برای انگشت‌نگاری را رزرو کنید. در واقع چه به دنبال گرفتن اقامت کانادا و دریافت کارت permanent resident‌ باشید و یا فقط بخواهید برای مدت محدودی ویزای توریستی یا ویزای تحصیلی بگیرید باید از سفارت کانادا وقت بگیرید تا از شما انگشت‌نگاری کنند.

بعد از تعیین نوع ویزایی که با توجه به شرایط خود به دنبال گرفتن آن هستید، اولین مرحله برای گرفتن وقت این است که مدارک متناسب با نوع ویزای درخواستی را آماده کنید و از طریق آنلاین در سایت vfsglobal آپلود کنید. البته در گذشته تأکید سفارت کانادا روی روش تحویل مدارک به صورت حضوری بود ولی با توجه به شرایط کرونایی و برای جلوگیری از اشاعه ویروس کرونا، در حال حاضر فقط از روش آنلاین باید اقدام کنید. بعد از آپلود مدارک، سفارت کانادا به شما یک ماه زمان می‌دهد تا در یکی از شعب VAC‌ در جهان حاضر شوید و کار انگشت‌نگاری خود را انجام دهید.

 در حال حاضر همکاران ما در فلاوینگو می‌توانند با توجه به تجربه چندین ساله خود  با حساسیت خاصی مدارک شما را بررسی و پیشنهادات لازم را به شما ارائه کنند تا مدارک را به طور دقیق و کامل آپلود نمایید و بعداً دچار مشکل نشوید.

انگشت‌نگاری در VAC چه مدت اعتبار دارد؟

ویژگی خوبی که قوانین سفارت کانادا دارد این است که اگر یک بار از شما انگشت‌نگاری شود، نتیجه آن تا ۱۰ سال اعتبار دارد و در دفعات بعدی که اقدام به گرفتن ویزا ‌کنید، نیازی به انجام دوباره این کار نیست. حتی اگر به هر دلیلی جواب ویزای شما منفی بود و ویزای کانادا به شما تعلق نگرفت، تا ۱۰ سال دیگر می‌توانید بدون نیاز به انگشت‌نگاری از کشور کانادا درخواست ویزا کنید.

تذکر : افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۸۰ سال نیازی به انگشت نگاری ندارند.

 وقت سفارت کانادا چقدر طول میکشه؟ 

در صورتی که مدارک شما کاملاً در سایت آپلود شده باشد، مجموعه فلاوینگو می‌تواند در ۲ روز کاری، وقت سفارت را برای شما رزرو کند.

 خرید بلیط هواپیما تفلیس

سفارت کانادا در تهران کجاست؟

همانطور که گفته شد کانادا در ایران سفارتخانه ندارد و این موضوع به روابط دیپلماتیک بین دو کشور باز می‌گردد. حدود یک دهه پیش بود که بعد از واقعه‌ای که برای سفارت انگلیس پیش آمد و این کشور سفارتخانه خود را در ایران بست، سفارت کانادا هم سفیر خود را از ایران فرا خواست. از آن زمان به بعد اتباع ایرانی برای سفر به کانادا باید به یکی از مراکز VAC در کشورهای مختلف جهان مراجعه کنند. به همین دلیل است که معمولاً ایرانیان به دنبال یکی از گزینه‌های وقت سفارت کانادا در استانبول، وقت سفارت کانادا در آنکارا ، وقت سفارت کانادا در دوبی ، وقت سفارت کانادا در ابوظبی ، وقت سفارت کانادا در ارمنستان ، وقت سفارت کانادا در باکو ، وقت سفارت کانادا در گرجستان و … هستند. با توجه به نزدیکی این کشورها به ایران، معمولاً شما می‌توانید با رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما به این کشورها در یک روز و بدون نیاز به اقامت در آنها، در روز انگشت‌نگاری در مرکز VAC مربوطه حضور پیدا کنید. ضمناً زمان انگشت‌نگاری هم کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

کدام سفارت کانادا بهتر است؟

پاسخ به سؤال فوق کاملاً به شرایط شما بستگی دارد. اگر عازم سفر به یک کشور برای مسافرت یا امور دیگری هستید، پیشنهاد می‌کنیم از مرکز VAC‌ در همان کشور استفاده کنید تا نیاز به مسافرت به کشور دیگری نداشته باشید. همچنین اگر در زمره کسانی هستید که تا به حال به کشورهای اروپایی یا آمریکایی نرفته اید و دریافت ویزاهای معتبری مانند اخذ ویزای شینگن در پرونده شما وجود ندارد، پیشنهاد می‌کنیم که با یک سفر توریستی به کشورهای منطقه شینگن مثل فرانسه، هم سابقه سفر خود را تقویت کنید تا شانس اخذ ویزای کانادا برای شما بالاتر برود و هم در همان سفر، کار انگشت‌نگاری خود را انجام دهید. اگر هم هیچکدام از این شرایط برای شما صدق نمی‌کند، بهتر است در یکی از کشورهای نزدیک به ایران مانند ترکیه یا ارمنستان، کار انگشت نگاری خود را انجام دهید. به این ترتیب هم هزینه سفر شما پایین خواهد آمد و هم اخذ ویزای این کشورها برای شما راحت تر خواهد بود.

وقت سفارت کانادا از ترکیه

خیلی از ایرانیان گرفتن وقت سفارت کانادا از ترکیه را ترجیح می‌دهند. این موضوع به دو دلیل است. اول اینکه رفتن به ترکیه برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد و در نتیجه دچار دردسرهای گرفتن ویزا نخواهید شد. دوم اینکه پروازهای ترکیه از ایران زیاد است و به راحتی می‌توانید در یک روز بروید و برگردید. اخذ وقت سفارت کانادا در استانبول و تعیین وقت سفارت کانادا از آنکارا دو گزینه شما در ترکیه هستند که پیشنهاد ما این است که به دلایل اقتصادی، این کار را از طریق استانبول انجام دهید. در لینکهای داده شده در مورد این موضوع بیشر توضیح داده شده است.

خرید بلیط هواپیما استانبول

وقت سفارت کانادا از پاریس

یک پیشنهاد جذاب برای کسانی که علاقمند به تور پاریس هستند این است که برای انگشت‌نگاری در مرکز VAC در پاریس حاضر شوند. همانطور که در مطلب ویزای مولتی کانادا گفته شد موضوع سابقه سفر (travel history) شما برای افسر بررسی پرونده بسیار مهم است و کسانی که در گذشته به کشورهای معتبر سفر نکرده باشند، احتمال ویزا شدن آنها کم است. این موضوع به خصوص برای کسانی که به دنبال ویزای مولتی کانادا ۵ ساله یا همان ویزای توریستی هستند، صادق است. بنابراین شما می‌توانید در کنار انجام کار انگشت‌نگاری با سفر به یک کشور اروپایی مانند فرانسه، سابقه سفر خود را هم تقویت کنید و ضمناً از سفر هم لذت ببرید.

برای آگاهی از شرایط ویزا فرانسه تضمینی در فلاوینگو می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ در خدمت شما هستند.

خرید بلیط هواپیما پاریس

سایت سفارت کانادا در ایران

همانطور که گفته شد در حال حاضر کانادا در ایران سفارتخانه‌ای ندارد بنابراین سایتی هم ندارد. ولی همه مراکز VAC در کشورهای مختلف به سایت vfsglobal.com متصل هستند و شما می‌توانید برای ارسال مدارک به روش آنلاین از طریق لینک VFS GLOBAL اقدام کنید.

VFSGLOBAL

در صورت نیاز به ثبت نام و آپلود مدارک می‌توانید از خدمات فلاوینگو در این زمینه استفاده کنید. شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ ‌پل ارتباطی بین ما و شماست.

مدارک مورد نیاز وقت سفارت کانادا

کسانی که مدارک خود را به طور کامل در سایت آپلود کرده باشند فقط کافیست کپی صفحه اول پاسپورت خود را به همکاران ما تحویل دهند تا در ۲ روز کاری، پرینت وقت سفارت برای آنها ارسال شود.

مدارک مورد نیاز ویزا کانادا

در ادامه مدارکی که باید برای دریافت ویزا در سایت آپلود نمایید، آمده است. دقت کنید که به هیچ وجه مدارک جعلی ارائه ندهید چون در این صورت ممکن است عواقب بدی برای شما در پی داشته باشد.

  • تکمیل فرم های مرتبط با ویزا
  • ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و ترجمه سند ازدواج (در صورت متأهل بودن)
  • اصل و ترجمه اسناد ملکی ( خانه، ماشین و … که البته اختیاری است)
  • تمام پاسپورت های قدیم و جدید
  • پرینت گردش حساب 6 ماهه و برگه تمکن مالی
  • حداقل موجودی حساب به مقدار 60 میلیون تومان
  • دو قطعه عکس جدید
  • کارت پایان خدمت
  • ترجمه مدارک شغلی ( کارمندان : نامه اشتغال به کار با ذکر سمت و حقوق، سابقه بیمه و فیش حقوقی- کارفرمایان : مجوز فعالیت شرکت، آگهی شرکت در روزنامه رسمی، بیمه پرسنل و مالیات)

قیمت وقت سفارت کانادا

قیمت وقت سفارت کانادا یا همان هزینه‌ای که باید بابت خدمات فلاوینگو برای رزرو وقت سفارت  بپردازید در حال حاضر ۳۵ دلار است. همانطور که گفته شد ما در فلاوینگو ۲ روز کاری، این وقت را برای شما رزرو خواهیم کرد.

بعد از انگشت‌نگاری چه کار باید کنید؟

بعد از انجام انگشت نگاری هم در صورت جواب مثبت سفارت کانادا، باید پاسپورت متقاضی به مراکز VAC برده شود تا برچسب ویزا روی آن چسبانده شود. به این مرحله که آخرین مرحله دریافت ویزا خواهد بود، در اصطلاح پیکاپ ویزا کانادا گفته می‌شود. برای این مرحله هم می‌توانید روی ما حساب کنید. برای اطلاع دقیق‌تر در مورد این موضوع به لینک داده شده مراجعه کنید.

در صورت دریافت جواب منفی هم لازم نیست نگران باشید شما می‌توانید برای رفع ریجکتی ویزای کانادا روی وکلای فلاوینگو حساب کنید. ما می‌توانیم از طریق نامه‌نگاری با سفارت کانادا، به طور دقیق و با جزئیات کامل، دلیل ریجکت شدن شما را جویا شویم و مشکل را به کمک خودتان حل کنیم. در ۹۰ درصد موارد در صورتی که مدارک شما تکمیل باشد، مشکل از این طریق قابل حل است.

خرید بلیط هواپیما دوبی

 پرسشهای متداول در مورد اخذ وقت سفارت کانادا

سایت سفارت کانادا در تهران چیست؟

با توجه به اینکه سفارت کانادا در تهران تعطیل است، بنابراین سایتی هم ندارد. برای اخذ وقت انگشت نگاری سفارت کانادا باید به سایت VFS GLOBAL مراجعه کنید.

کدام سفارت کانادا بهتر است؟

کشورهای همسایه مثل ترکیه، گرجستان و امارات بهترین گزینه برای اخذ وقت سفارت کانادا هستند. البته می‌توان در بیش از ۱۵۰ کشور دیگر هم این کار را انجام داد.

وقت سفارت کانادا چقدر طول میکشه؟

معمولاً یک هفته بعد از ارسال مدارک کامل.

چه مقدار طول می‌کشد تا جواب انگشت نگاری از طرف سفارت کانادا ارسال شود؟

حدود یک تا دو هفته کاری.

بعد از انگشت نگاری چه کاری باید انجام دهیم؟

بعد از انگشت نگاری بهتر است به ایران بازگردید و منتظر جواب مثبت باشید. در صورت مثبت بودن جواب، می‌توانید از خدمات پیکاپ ویزا استفاده کنید و در صورتی هم که با جواب منفی مواجه شدید، می توانید از خدمات رفع ریجکتی ویزا استفاده کنید.

پیکاپ ویزا چیست؟

در صورتی که جواب انگشت‌نگاری مثبت بود و ویزای شما تأیید شد، باید پاسپورت شما به کشوری که در آن انگشت نگاری انجام شده است برده شود، تا برچسب ویزا روی آن چسبانده شود. برای خودداری از سفر مجدد و کاهش هزینه‌ها، می‌توانید از خدمات فلاوینگو در این زمینه استفاده کنید. به این خدمات، پیکاپ ویزا گفته می‌شود.

همه امور دریافت ویزا کانادا اعم از گرفتن وقت سفارت، پرداخت هزینه ارزی سفارت، پیکاپ ویزا، رفع ریجکتی ویزای کانادا و تمدید ویزای کانادا توسط فلاوینگو انجام می‌شود. شماره‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ پل ارتباطی بین ما و شماست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button