ویزای توریستی انگلیس مولتی ۶ماهه،۲ساله، ۵ ساله و 10 ساله

0

ویزای توریستی انگلیس تضمینی امکان دارد؟ ویزای توریستی انگلیس با دعوتنامه چگونه است؟ مدت زمان صدور ویزای انگلیس چقدر است؟ پیگیری جواب ویزای انگلیس از چه طریق است؟ آیا ویزای انگلیس شینگن است؟ ویزای توریستی انگلیس چند روزه است؟ دلایل ریجکتی ویزای انگلیس، رفع ریجکتی ویزای انگلیس، انواع ویزای انگلیس و … سؤالاتی است که قصد داریم در این نوشتار به آنها پاسخ دهیم.

برای مشاوره در مورد ویزای انگلیس می‌توانید با شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس حاصل کنید.

انواع ویزای انگلیس

ویزای انگلیس انواع مختلفی دارد که مهمترین و کاربردی‌ترین آن ویزای توریستی انگلیس است. ویزای انگلیس توریستی به صورت ۶ ماهه، ۲ ساله، ۵ ساله و 10 ساله به ایرانیان داده می‌شود. خبر خوش این است که تمام انواع ویزای توریستی انگلیس به صورت مولتی (multi) داده می‌شود. احتمالاً شما هم می‌دانید که به طور کلی در کشورهای مختلف، ویزا به صورت یک بار ورود (single) و چند بار ورود (multi) است. در حالت اول با دریافت ویزا شما اجازه دارید که یک بار به کشور مورد نظر سفر کنید و قبل از پایان مدت ویزا، خاک این کشور را ترک کنید. در حالت دوم می‌توانید در طول مدتی که به شما ویزا داده شده است، به کشور مورد نظر رفت و آمد داشته باشید. همانطور که گفته شد خوشبختانه چنین محدودیتی در کشور انگلیس وجود ندارد و همه انواع ویزا ۶ ماهه انگلیس، ویزا ۲ ساله انگلیس و ویزای ۵ ساله انگلیس به صورت مولتی داده می شود. اکثر افراد علاقه دارند که ویزا ۵ ساله مولتی انگلیس را به دست بیاورند ولی برای رسیدن به این مقصود باید شرایطی را داشته باشید و برنا‌مه ریزی کنید. نکته مهم این است که برای بار اولی که می‌خواهید به انگلیس سفر کنید فقط ویزای ۶ ماهه به شما داده می‌شود و در دفعات بعدی می‌توانید تقاضای ویزای ۲ ساله کنید. بعد از اینکه این دو نوع ویزا را دریافت کردید، ویزای مولتی ۵ ساله انگلیس هم در نوبت بعدی به شما داده خواهد شد.

شرایط ویزای توریستی انگلیس

ویزا انگلیس از جمله ویزاهای دشوار است و گرفتن آن به سادگی نیست. البته نباید از این موضوع بترسید و باید با داشتن مدارک کامل، اقدام کنید. بعد از دریافت ویزا و حضور در انگلیس هم می‌توانید از طرق مختلف اقدام به اخذ اقامت انگلیس کنید. یکی از مهمترین شرایط دریافت ویزای توریستی انگلیس، سابقه داشتن ویزا شینگن یا کشورهای معتبر دیگر مانند آمریکا، کانادا یا ژاپن است. اگر در گذشته حداقل یک یا دو بار شینگن داشته باشید و به کشورهای حوزه شینگن سفر کرده باشید، شانس ویزا شدن شما بیشتر خواهد شد. همچنین در صورت داشتن دعوتنامه از بستگان نزدیک و یا از شرکت‌های معتبر در انگلیس می‌توانید امیدواری بیشتری به ویزا شدن خود داشته باشید. به طور کلی شرایط ویزای توریستی انگلیس بسیار به ویزا کانادا شبیه است. در ادامه مهمترین مواردی که باید در مورد شما برای مرکز vfs ( نماینده سفارت انگلیس در تهران) اثبات شود تا ویزای شما صادر شود، بیان می‌کنیم:

هدف از سفر شما گردشگری است

افسر بررسی پرونده شما باید مطمئن شود که هدف شما از سفر (Purpose of Visit) به کشور متبوعش، گردشگری است و شما قصد اقامت بلند مدت یا دائم در انگلیس را ندارید. توصیه می‌کنیم که هر مدرکی که بر این موضوع صحه می‌گذارد را در پرونده خود بگذارید. مثلاً اگر صاحب یک شرکت هستید بیمه پرسنل و لیست پرداخت مالیات شرکت شما نشان می‌دهد که در ایران تعهداتی به کارمندان خود دارید و باید برای مدیریت شرکت خود به ایران بازگردید. دو موردی که اثبات آن با مدرک می‌تواند برای شما راهگشا باشد موضوع وابستگی خانوادگی و سابقه شما در دیدار از کشورهای دیگر است که در ادامه توضیح می‌دهیم:

-سابقه سفر خوب! ( Travel History)

اگر خود را به جای مأمور سفارت بگذارید که تقاضای ویزا از طرف کسی مواجه شده است که تا به حال از ایران خارج نشده و یا حداکثر به یک کشور همسایه ایران سفر کرده است، حتماً در مورد قصد گردشگری این فرد به شک خواهید افتاد. در واقع کسی که گردشگر واقعی است باید سابقه گردشگری خوبی داشته باشد و قبلاً به کشورهایی که اعطای ویزا در آنها خیلی ساده‌تر است، سفر کرده باشد. به همین دلیل بهتر است برای اثبات قصد گردشگری خود، طوری برنامه‌ریزی کنید که قبل از درخواست ویزا انگلیس حداقل یک یا دو بار ویزای شینگن یا یک کشور معتبر مانند کانادا یا آمریکا را دریافت کرده باشید.

-وابستگی خانوادگی(Family Tie)

اگر شما در ایران دارای فرزند، پدر، مادر یا همسر باشید به این معناست که وابستگی خانوادگی زیادی به ایران دارید و امکان بازگشت شما بسیار است. البته ممکن است که برخی از افراد قصد داشته باشند بعد از دریافت ویزا، خانواده خود را هم به انگلیس بیاورند. به همین دلیل این شرط به تنهایی کفایت نمی‌کند ولی عامل قدرتمندی برای متقاعد کردن افسر در مورد بازگشت  شماست. بنابراین اگر یک خانواده هستید و قصد مهاجرت و اقامت در انگلیس را دارید بهتر است که به صورت تک تک اقدام کنید.

 

مجموعه فلاوینگو آماده است در جهت دریافت ویزای شینگن تضمینی و رفع ریجکتی ویزای شینگن به شما مشاوره لازم را ارائه دهد. کافیست با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۶۳۵۰۰۰ و یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس حاصل فرمایید.

توانایی مالی خوب

یکی از مواردی که سفارت انگلیس به طور ویژه روی آن حساس است، پرینت حساب و تمکن مالی (financial support) شماست. شما باید ثابت کنید که از عهده مخارج سفر و اقامت در انگلیس به خوبی برمی‌آیید. در حال حاضر به ازای هر نفر حداقل 100 الی 150 میلیون تومان باید در حساب فرد به مدت ۳ ماه وجود داشته باشد. در مورد پرینت حساب باید دقت کنید که اگر مبلغ بالا به یکباره به حساب شما آماده باشد باید دلایل خوب و قانع‌کننده‌ای در مورد منبع این پول داشته باشید و بتوانید اثبات کنید که این پول متعلق به خود شماست. البته در مورد کسانی که کارمند هستند و حقوق ثابت دارند و یا کسب و کار شناخته‌شده و باسابقه‌ای دارند به طوری که وجود 100 الی 150 میلیون تومان در حسابشان امر جدیدی نیست، سخت‌گیری خاصی وجود ندارد. بنابراین بهتر است که قبل از اقدام به گرفتن ویزا طوری برنامه‌ریزی کنید که حساب شما به طور عادی  طی روزهای زیادی حاوی این مبلغ باشد و این عدد برای آن عادی باشد.

ویزای توریستی انگلیس با دعوتنامه

در صورتی که سابقه سفر خوبی نداشته باشید ولی برای دیدار با اعضای درجه یک خانواده و یا مقاصد تجاری مانند شرکت در نمایشگاه یا بستن قرارداد به انگلیس سفر می کنید، می توانید نسبت به اخذ ویزای توریستی انگلیس با دعوتنامه اقدام کنید. در این نوع ویزا، هدف از سفر توسط متقاضی، گردش و تفریح نیست بلکه این سفر با قصد خاصی انجام می شود. بدین منظور باید از بستگان درجه یک خود که در انگلیس هستند و یا طرف تجاری خود از انگلیس بخواهید تا نامه ای معتبر مبنی بر دعوت شما به انگلیس برای شما ارسال کنند. دقت کنید که نامه درخواست ویزای توریستی انگلیس باید خطاب به متقاضی نوشته شود و دارای اطلاعات رسمی فرد دعوت کننده و یا مهر قانونی و اطلاعات دقیق موسسه دعوت کننده شما باشد. البته در این صورت هم باید تمکن مالی مناسبی داشته باشید و هیچ شائبه ای مبنی بر عدم بازگشت به ایران در پرونده شما وجود نداشته باشد.

مدارک ویزای انگلیس

همانطور که گفته شد مدارک باید به مرکز vfs‌ انگلیس ارائه شود و در سفارت انگلیس در تهران هیچ گونه فعالیتی برای دریافت ویزا انجام نمی‌شود. مدارکی که باید آماده کنید در فهرست زیر آمده است:

  • ۲ قطعه عکس ۳ و نیم در ۴ و نیم
  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • کارت پایان خدمت برای آقایان
  • پرینت حساب و تمکن مالی (۳ ماهه با مبلغ ۱۰۰ الی ۱۲۰ میلیون تومان)
  • سند ازدواج ( در صورت تأهل)
  • تکمیل فرم مشخصات
  • مدارک شغلی
  • سند ملکی ( غیر الزامی است ولی موجب تقویت پرونده است)

 

مراحل گرفتن ویزای انگلیس

برای گرفتن ویزا انگلیس بعد از تکمیل مدارک سه مرحله اصلی در پیش دارید:

  • ثبت نام و پرداخت هزینه
  • انگشت‌نگاری در ایران یا هر کشور دیگر
  •  تحویل پاسپورت و ویزا (در صورت نیاز پیکاپ ویزا انگلیس)

بعد از ثبت نام و واریز هزینه‌ای که باید به حساب سفارت ریخته شود، باید از شما انگشت‌نگاری شود و یک ماه برای انجام این کار به شما فرصت داد خواهد شد. خوشبختانه برای انجام انگشت‌نگاری نیازی نیست به خارج کشور بروید و می‌توانید در مرکز vfs انگلیس در تهران در میدان آرژانتین حاضر شوید و کار انگشت‌نگاری را انجام دهید. آدرس مرکز vfs global  یا همان دفتر انگشت نگاری ویزای انگلیس در زیر آمده است:

تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان راشل کوری (بیست و هفتم)، ساختمان شماره ۱۱، طبقه اول، دفتر VFSGlobal

بعد از این مرحله باید منتظر باشید تا پاسخ ویزای شما برای شما ایمیل شود. در صورتی که کار انگشت نگاری را در ایران انجام داده باشید، پاسپورت شما به صورت خودکار برچسب ویزا خورده و برای شما پست می شود. ولی در حالتی که کار انگشت نگاری خود را در کشوری غیر از ایران انجام داده باشید باید از خدمات پیکاپ پاسپورت استفاده نمایید تا ویزای شما در پاسپورت ثبت شود. بنابراین ویزای توریستی انگلیس از ترکیه ، امارات و سایر کشورها هم قابل دریافت است.

پیکاپ ویزا انگلیس

در صورتی که انگشت نگاری خود را در یک مرکز vfs خارج از ایران مثل استانبول، تهران یا هر کشور دیگری انجام داده باشید باید پاسپورت شما به مرکز مورد نظر برده شود تا برچسب ویزا روی آن الصاق شود. این کار می تواند توسط خود متقاضی انجام شود ولی برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت متقاضی بهتر است توسط موسسات گردشگری انجام شود. بنابراین در صورتی که با پیگیری جواب ویزای انگلیس مشخص شد که پاسخ مثبت است، باید پاسپورت شما به مرکز vfs‌ انگلیس مربوطه در ابوظبی یا استانبول ارسال شود تا برچسب ویزا بر روی آن الصاق شود. به این فرآیند پیکاپ ویزا انگلیس یا همان پیکاپ پاسپورت گفته می‌شود. شما می‌توانید به صورت حضوری پاسپورت خود را به این کشورها ببرید و یا از خدمات پیکاپ پاسپورت انگلیس در فلاوینگو استفاده کنید.

در صورتی که پاسخ ویزای شما منفی بود بر خلاف بسیاری از کشورها حق اعتراض به ریجکتی ویزا انگلیس وجود ندارد و در نتیجه رفع ریجکتی ویزای نگلیس هم معنا نخواهد داشت. مزیت قوانین انگلیس در این است که شما بلافاصله بعد از جواب منفی ویزا می‌توانید اقدام به درخواست دوباره ویزا کنید.

مدت زمان صدور ویزای انگلیس

مدت زمان صدور ویزا انگلیس پس از ثبت نام در وبسایت و پرداخت هزینه ها به سه بخش تقسیم می شود:

  • مدت زمان اقدام برای انگشت نگاری
  • انتظار برای جواب مثبت ویزا بعد از انگشت نگاری
  • انتظار برای ارسال پاسپورت از مرکز vfs در تهران یا خارج از کشور (پیکاپ پاسپورت)

بعد از ثبت نام و واریز وجه سفارت انگلیس، یک ماه فرصت دارید تا در یکی از مراکز vfs global در جهان حاضر شوید و کار انگشت نگاری خود را انجام دهید. بعذ از اقدام برای این کار، دریافت جواب مثبت انگشت‌نگاری هم حدود 30 روز طول می‌کشد. در صورت انجام انگشت نگاری در ایران، پاسپورت شما با برچسب ویزا برای شما پست خواهد شد. در غیر این صورت باید علاوه بر 30 روز، حدود 15 روز  هم منتظر انچام پیکاپ پاسپورت بمانید. بنابراین بسته به اینکه چقدر زودتر برای انگشت نگاری اقدام کنید کل فرآیند اخذ ویزا، زمانی بین 45 روز تا 75 روز طول خواهد کشید.

قیمت ویزای توریستی انگلیس

سفارت انگلیس برای ویزاهای ۶ ماه سینگل و مولتی، مولتی ۲ ساله و ۵ ساله  و 10 ساله مبالغ مختلفی را دریافت می نماید. دقت کنید که این مبلغ مختص سفارت انگلیس و مرکز vfs است و متقاضیان محترم در صورت استفاده از خدمات فلاوینگو باید هزینه‌ای جداگانه بپردازند. قیمت ویزای توریستی انگلیس به صورت جداگانه در جدول زیر آمده است:

6 ماهه

95 پوند


2 ساله
361 پوند

5 ساله

655 پوند


10 ساله

822 پوند


آیا با ویزای شینگن میتوان به انگلیس سفر کرد؟

برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که ویزا انگلیس هم در حوزه ویزا شینگن است ولی باید بدانید که اینطور نیست و حتی در زمانی که برگزیت رخ نداده بود و انگلیس در مجموعه اتحادیه اروپا محسوب می‌شد، انگلیس در حوزه کشورهای شینگن نبود و برای رفتن به انگلیس بر خلاف کشورهای معتبری مانند فرانسه و آلمان، باید یک ویزای جداگانه بگیرید. انگلیس با مساحتی حدود ۲۴۲ هزار کیلومتر مربع دارای ۶۰ میلیون نفر جمعیت است و بزرگترین کشور بریتانیای کبیر به شمار می‌آید. این کشور از بسیاری از جهات در قاره اروپا، کشور خاصی به شمار می‌آید به طوری که با وجود حضور در قاره اروپا و داشتن روابط بسیار خوب علمی، صنعتی و فرهنگی با کشورهای اروپایی و طراز اول، عضو اتحادیه اروپا نیست.  ویزای شینگن به شما اجازه ورود به ۲۶ کشور ااتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لیختن‌اشتاین، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلوواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس را می دهد و انگلیس در این فهرست قرار ندارد.

ویزای توریستی انگلستان تضمینی

در پایان باید بگوییم که ویزای توریستی انگلستان تضمینی برخلاف تبلیغاتی که بعضاً مطرح می‌شود واقعیت ندارد و بهترین راه برای تضمین گرفتن این ویزا، ارائه مدارک کامل است. در واقع می توان گفت در صورتی که شما سابقه سفر خوب و تمکن مالی مناسب داشته باشید و هیچ شائبه ای در مورد قصد مهاجرت یا عدم بازگشت به ایران در پرونده شما وجود نداشته باشد ویزای انگلیس تضمینی برای شما دور از دسترس نخواهد بود. به طور مثال افرادی که در سنین جوانی میخواهند در شرایط تجرد و بدون خانواده خود اقدام به دریافت ویزای توریستی انگلستان نمایند، توسط افسر سفارت انگلیس با دیده تردید به آنها نگریسته می شود و احتمال ریجکت شدن آنها کم نیست. این افراد بهتر است با خانواده برای ویزای توریستی انگلیس اقدام نمایند و یا سایر روش های مانند ویزای تحصیلی انگلیس را دنبال کنند.

وقت سفارت انگلیس در تهران

 متقاضیان اخذ ویزای انگلستان باید توجه کنند با توجه به شلوغی و حجم بالای درخواست ویزا در تهران، لازم است حدودا ۲ تا ۳ ماه زودتر از تاریخ سفر برای تعیین وقت سفارت انگلستان مراجعه کنند. برای اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران یا کشورهای دیگر می توانید به وبسایت vfs global مراجعه نمایید. با توجه به برخی از پیچیدگی هایی که اخذ وقت سفارت انگلیس دارد فلاوینگو برای رفاه حال متقاضیان و افزایش سرعت در این فرآیند اقدام به دریافت وقت سفارت انگلیس برای متقاضیان می نماید. لازم به ذکر است خدمات اخذ وقت سفارت انگلیس در ترکیه و سایر کشورها هم توسط کارشناسان فلاوینگو انجام می شود.

اخذ ویزای توریستی انگلیس در تهران

مجموعه فلاوینگو با داشتن نزدیک به یک دهه سابقه در حوزه ارائه خدمات ویزای انگلیس در تهران منتظر ارائه خدمات به شماست. شما می‌توانید روی ما حساب ویژه‌ای باز کنید. خدمات فلاوینگو عبارت است از:

  • ثبت نام اولیه و تکمیل فرم‌ها توسط کارشناسان با تجربه
  • بررسی کامل بودن مدارک شما
  • واریز وجه سفارت
  • گرفتن وقت انگشت نگاری
  • خرید بلیط هواپیما انگلیس ارزان
  • حضور نماینده شرکت در کنار شما در دفتر VFS انگلیس در ترکیه یا سایر کشورها
  • خدمات pick up پاسپورت بعد از جواب مثبت ویزا
برای مشاوره در مورد اخذ ویزای انگلیس می‌توانید با شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس حاصل کنید.

سوالات رایج در مورد اخذ ویزای توریستی انگلیس

1. برای دریافت ویزای توریستی انگلیس حتماً باید در کشوری غیر از ایران حاضر شویم؟

خیر. تمام کارهای ویزای انگلیس به صورت الکترونیکی انجام می شود و فقط باید برای انگشت نگاری به دفتر انگشت نگاری ویزای انگلیس در تهران بروید. البته کار انگشت نگاری در کشورهای دیگر هم قابل انجام است.

2. در صورت ریجکتی ویزای انگلیس چه کنیم؟

در صورتی که پاسخ ویزای شما منفی بود بر خلاف بسیاری از کشورها حق اعتراض به ریجکتی ویزا انگلیس وجود ندارد و در نتیجه رفع ریجکتی ویزای نگلیس هم معنا نخواهد داشت. مزیت قوانین انگلیس در این است که شما بلافاصله بعد از جواب منفی ویزا می‌توانید اقدام به درخواست دوباره ویزا کنید.

3. آیا اخذ ویزای توریستی انگلیس مشکل است؟

اخذ ویزای توریستی انگلیس در صورت کامل بودن مدارکی مانند تمکن مالی، سابقه سفر خوب یا نامه درخواست ویزای توریستی انگلیس قابل انجام است.

4. آیا اقدام از طریق تهران یا ترکیه و کشورهای دیگر، تفاوتی در نتیجه ویزای انگلیس دارد؟

خیر. تفاوتی ندارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button