تحصیل در کانادا

0

ویزای تحصیلی نوعی ویزای موقت است که به شما این امکان را می دهد تا در مدتی محدود به تحصیل و زندگی در کشور مورد نظر بپردازید. انتخاب کشوری مناسب برای ادامه تحصیل، دغدغۀ دانش آموزان و دانشجویان است. آمریکا و انگلیس از گذشته انتخاب های رایج دانشجویان و دانش آموزان برای ادامه تحصیل بودند اما در چند سال اخیر کشور کانادا نیز شدیداً مورد استقبال دانشجویان و دانش آموزان سرتاسر جهان بوده این کشور با نظام آموزشی دو زبانه (فرانسه و انگلیسی) و با بالاترین امکانات و استانداردهای آموزشی تحقیقاتی روز دنیا به یکی از ۵ مقصد اصلی دانشجویان و دانش آموزان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا تبدیل شده است.

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و همچنین اموری مانند تمدید ویزای کانادا، دریافت وقت سفارت کانادا و اخذ ورک پرمیت کانادا می‌توانید با شماره تلفن های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

ویزای تحصیلی دانشجویی و دانش آموزی

ویزای تحصیلی کانادا دو نوع ویزای دانشجویی و ویزای دانش آموزی را شامل می شود که شما با دریافت این ویزا می توانید با خیالی آسوده در کنار خانواده خود به تحصیل در مقاطع مختلف در کانادا ادامه دهید. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، داشتن پذیرش تحصیلی از مدرسه، کالج، دانشگاه و یا یکی از موسسه های آموزش عالی در کانادا اجباری است. پس اولین قدم دریافت نامه پذیرش یا اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا و یا یکی از مدارس کانادا است و بعد از آن شما قادر به اقدام جهت اخذ این ویزای تحصیلی هستید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی برای ایرانیان بدون احتساب زمان لازم برای انگشت نگاری ۱۱ هفته است که اگر تایم انگشت نگاری هم به آن اضافه شود حدود ۳ ماه زمان می برد. البته این زمان به کامل بودن مدارک شما از قبیل نامه استادی پرمیت و یا پذیرش تحصیلی مشروط است. اگر در تکمیل مدارک و رعایت ضوابط دقت بیشتری به خرج دهید این زمان کوتاه تر خواهد بود.

پس از تائید درخواست، ابتدا ویزایی موقت برای شما صادر که به محض ورود شما به خاک کانادا، ویزای تحصیلی شما نیز صادر خواهد شد.

شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

مهم ترین شرط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا، تمکن مالی است. شما باید به سفارت کانادا اثبات کنید که علاوه بر پرداخت هزینه های مدرسه، مشکلی در پرداخت هزینه های اقامت و زندگی روزانه در این کشور نخواهید داشت. جهت اخذ پذیرش و ثبت نام در مدارس کانادا، الزامی به ارائه مدرک آیلتس نیست. چرا که شما می توانید دوره های آموزش زبان را در مدرسه انتخابی خود بگذرانید. توجه داشته باشید که سن متقاضی برای اخذ ویزای دانش اموزی کانادا مهم است. همچنین معدل ۳ سال آخر کارنامه ایشان نیز، نباید کمتر از ۱۶ باشد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای تحصیل در کالج

برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا نیز، تمکن مالی مهم ترین شرط است. شما باید بتوانید هزینه های اقامت، هزینه های روزانه و هزینه های مربوط به شهریه کالج را پرداخت نمایید. در کالج می توانید تا مقطع لیسانس به تحصیل خود ادامه دهید.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای تحصیل در دانشگاه

علاوه بر تمکن مالی و شرایط سنی، شما برای تحصیل در دانشگاه های کانادا، حتماً باید مدرک آیلتس آکادمیک ارائه کنید. سطح آیلتس با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر تعیین می شود.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی کانادا بسته به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است و معمولاً تا زمان پایان دوره تحصیلی معتبر خواهد بود. اگر برای تحصیل در مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاه های کانادا، پذیرش تحصیلی داشته باشید، ویزای تحصیلی ۴ ساله برای شما صادر خواهد شد. البته امکان تمدید اعتبار ویزای تحصیلی کانادا و یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار با در نظر گرفتن شرایطی خاص نیز وجود دارد.

 

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

۱- نامه ادمیشن از یکی از مراکز معتبر آموزشی

۲- نامه CAQ فقط برای متقاضیان استان کبک

۳- برنامه تحصیلی یا همان Study Plan

۴- اسکن صفحات جدیدترین پاسپورت

۵- اسکن صفحات پاسپورت های قبلی

۶- ترجمه تایید شده شناسنامه ترجمه و در صورت تأهل، ترجمه شناسنامه همراهان را هم در همین فایل اضافه کنید.

۷- یک قطعه عکس ۵/۳ در ۵/۴

۸- نامه تمکن مالی، مدارکی که تمکن مالی برای هزینۀ تحصیل و هزینۀ زندگی در کانادا را برای یک سال اول از طریق حساب بانکی و یا اسپانسر به سفارت به اثبات برساند.

۹- اسناد نشان دهنده دارایی

۱۰- نامه های سابقه کاری و بیمه کاری

۱۱- فرم های درخواست ویزا

۱۲- پرداخت هزینه های ویزای تحصیلی کانادا

هزینه اخذ ویزای تحصیلی

درخواست ویزای تحصیلی کانادا، ۲۳۵ دلار کانادا است. ۸۵ دلار برای انگشت نگاری و ۱۵۰ دلار برای بررسی پرونده متقاضی. در صورتی که در ۱۰ سال گذشته انگشت نگاری شده باشید، نیازی به پرداخت هزینه انگشت نگاری (۸۵ دلار) نیست.

کار کردن در حین تحصیل در کانادا

۱- کار کردن در محل تحصیل و یا دانشگاه به عنوان کارآموز و یا دستیار که در اصطلاح به On Campus معروف است که در این حالت، نیازی به صدور مجوز کار در حین تحصیل نیست.

۲- کار کردن خارج از محل تحصیل که در این حالت تمامی دانشجویان می توانند با ویزای تحصیلی کانادا در زمان هایی که دانشگاه و یا موسسه آن ها تعطیل است تا سقف ۲۰ ساعت در هفته در خارج از محیط دانشگاه کار کنند. توجه داشته باشید که کار کردن خارج از محل تحصیل، نیاز به اخذ مجوز کار از سوی اداره مهاجرت دارد.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا

برای شروع کار باید بررسی کنید آیا شرایط لازم برای تحصیل در کانادا را دارید یا نه. کارشناسان اجرایی دپارتمان ویزا و وقت سفارت هلدینگ عالی گشت با بهره مندی از دانش روز و اطلاع از آخرین آپدیت های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی کانادا با تدوین فرم ارزیابی تحصیلی، کار را برای شما آسان کرده اند. کافی است به صفحه مربوط به ارزیابی تحصیلی ما مراجعه کرده و شرایط خود برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کانادا را ارزیابی کنید. نتیجه این ارزیابی، پس از بررسی توسط کارشناسان ما از طریق ایمیل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مرحله بعدی پس از تکمیل فرم ارزیابی تحصیلی، اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا خواهد بود. از طریق این لینک می توانید فهرست کامل مراکز آموزش عالی (مدارس، کالج ها و دانشگاه های) کانادا که مورد تائید وزارت آموزش و پرورش و همچنین اداره مهاجرت این کشور است را دریافت کنید. در این مرحله نیز کارشناسان اجرایی پذیرش تحصیلی عالی گشت، با توجه به رشته تحصیلی و ایالت مدنظر شما، بهترین گزینه ها را به شما معرفی خواهند کرد و در مسیر دریافت پذیرش تحصیلی از بهترین و معتبر ترین دانشگاه های کانادا همراه شما خواهند بود.

پس از دریافت پذیرش تحصیلی باید برای جمع آوری مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا دست به کار شوید. برای تکمیل مدارک هم می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید و حتی برای ترجمه نیز با مراجعه به دفتر هلدینگ عالی گشت، می توانید از خدمات ویژه دارالترجمه رسمی مجموعه استفاده کنید.

 

مدارک مورد نیاز پیش از ورود به کانادا

با پایان رسیدن مراحل کار و دریافت ویزا آماده سفر به کانادا برای تحصیل هستید. مقدمات و مدارک مورد نیاز پیش از ورود به کانادا را مهیا کنید. چک لیست مهم‌ترین مدارک مورد نیاز پیش از ورود به‌به کانادا عبارت‌اند از:

پاسپورت با بیش از ۶ ماه اعتبار

نامه استادی پرمیت

ویزای کوتاه مدت کانادا برای ورود به این کشور

نامه پذیرش تحصیلی

نامه REFRENCE سفارت

بیمه مسافرتی

رزرو بلیت و هتل محل قامت

ارز و یا اسنادی که نشان دهنده توانایی شما برای تأمین مخارج زندگی و تحصیل در کانادا باشد

در برخی موارد ممکن است برای اخذ ویزای کانادا آفیسر پرونده از شما مدارک معاینه پزشکی بخواهد که ممکن است بیش از ۳ ماه به پروسه پرونده شما اضافه کند. شما یا اعضای خانواده تان که همراه شما سفر خواهند کرد و بالای ۱۸ سال دارند باید گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنید.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

بنا به هر دلیلی که درخواست ویزای کانادا (از هر نوع) رد یا ریجکت شود، نامه ای رسمی از سوی سفارت به ایمیل متقاضی ارسال خواهد شد و دلایل ریجکتی به تفکیک مشخص می شود. مهم‌ترین دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است.

کافی نبودن منبع مالی برای پوشش هزینه ها

قانع نشدن آفیسر پرونده در خصوص اهداف تحصیل

شک افسر مبنی بر امکان عدم بازگشت پس از پایان تحصیل

رشته تحصیلی مورد نظر

اشکال و یا تناقض در تکمیل فرم های درخواست ویزا و یا مشکل در فایل درخواست ویزا

برنامه تحصیلی نامناسب

شما با تکیه بر تجربه و دانش تیم اجرایی ویزا عالی گشت به سادگی می توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

 

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید با شماره تلفن های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button