ویزای خود حمایتی پرتغال و اقامت تمکن مالی را چطور بگیریم؟

0

اگر وضعیت مالی نسبتاً مناسبی دارید، بدون هیچ شرط دیگری مانند توانمندی در زبان انگلیسی، داشتن تحصیلات، مهارت فنی و یا محدودیت سنی، به راحتی می‌توانید ویزای شینگن خود را از کشور پرتغال دریافت نمایید و بعد از ۵ سال، اقامت پرتغال و اقامت شینگن را هم به سادگی کسب نمایید. یک تفاوت بارز میان خودحمایتی پرتغال با دیگر کشورهای اروپایی، اعطای اجازه کار یا اجازه راه‌اندازی بیزینس به متقاضی و همسرش هست که همین عامل، خودحمایتی پرتغال را به گزینه‌ای جذاب برای متقاضیان ویزا و اقامت شینگن تبدیل کرده است. ضمناً به یاد داشته باشید در حال حاضر سفارت پرتغال، محدودیتی برای پذیرش متقاضیان این ویزا قرار نداده است و در صورت علاقه به این کار بهتر است عجله کنید. در این مقاله قصد داریم این روش تازه و هیجان‌انگیز را معرفی نماییم.

 ویزای خودحمایتی چیست؟

ویزای خودحمایتی، ویزای تمکن مالی و ویزای D7 ، همه نام‌هایی هستند که به یک نوع ویزا اطلاق می‌شوند. این ویزا به این معناست که کشور میزبان باید اطمینان حاصل کند که فرد دریافت‌کننده‌ی ویزا، این توانمندی را دارد که مخارج زندگی و اقامت در آن کشور را بدون نیاز به کار یا سرمایه‌گذاری در کشور میزبان به دست آورد و به عبارت دیگر می‌تواند هزینه لازم برای اداره‌ی زندگی خود و افراد تحت سرپرستی‌اش را از خارج از کشور مورد نظر تأمین نماید. ویزای خودحمایتی توسط بسیاری از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، اتریش، یونان، ایتالیا و پرتغال صادر می‌شود. در این روش باید مبلغی پول در حساب فرد درخواست دهنده‌ی ویزا به ازای خودش و همچنین افراد همراه وی وجود داشته باشد. مزیت مهم این روش در این است که پول در تمام مدت فقط در حساب خود شما خواهد بود و به حساب شرکت، وکیل یا هیچ شخص دیگری واریز نخواهد شد. علاوه بر مبلغی که باید در حساب شما باشد، لازم است حداقل یک یا دو سند ملکی به نام فرد اصلی در کشور اصلی یعنی ایران وجود داشته باشد.

خوشبختانه شرط داشتن مدرک زبان یا مدرک تحصیلی در این نوع ویزا مطرح نیست. در ویزای خودحمایتی، معمولاً تحصیل فرزندان کمتر از ۲۱ سال هم رایگان است که البته این محدودیت سنی در مورد کشور پرتغال وجود ندارد. ویزای خود‌حمایتی یا همان خوداتکایی معمولاً به مدت ۲ سال داده می‌شود و متقاضیان باید حداقل ۶ ماه از سال را در پرتغال زندگی کنند و می‌توانند تا ۵ سال آن را تمدید کنند. متقاضیان بعد از ۵ سال هم می‌توانند اقامت دائم(PR) کشور مورد نظر را دریافت نمایند.

مقایسه‌ی خودحمایتی فرانسه و پرتغال

مهمترین تفاوت ویزای خودحماتی فرانسه و پرتغال در وجود اجازه کار و یا راه‌اندازی کسب‌وکار در پرتغال است. بنابراین کسانی که توانمندی مالی اولیه برای دریافت ویزای ۲ ساله را دارند، می‌توانند پس از رسیدن به پرتغال در مدت ۲ سال، یک کار خوب برای خود دست‌وپا کنند و با تمدید ویزای خود تا ۵ سال، پاسپورت پرتغال را دریافت نمایند. مزیت دیگر ویزای خودحمایتی پرتغال در این است که فرزندان بالای ۲۱ سال هم در صورتی که به نحوی به پدر و مادر خود وابسته باشند، می‌توانند اقامت دائم پرتغال را دریافت نمایند.

تفاوت بسیار جذاب دیگر ویزای خودحمایتی پرتغال با ویزای خودحمایتی فرانسه در اعطای اقامت به پدر و مادر فرد اصلی و همسرش می‌باشد. در واقع اگر یک زن و شوهر تصمیم بگیرند که به پرتغال مهاجرت نمایند به کمک ویزای خودحمایتی پرتغال به راحتی می‌توانند فرزندان و پدر و مادر خود را هم با خود همراه کنند و برای آنها هم اقامت دائم پرتغال را دریافت کنند. بنابراین ۳ تفاوت اصلی ویزای تمکن مالی پرتغال عبارت است از:

  • اجازه کار
  • اجازه اقامت برای پدر و مادر فرد اصلی و همسرش
  • اجازه اقامت برای فرزندان بالای ۲۱ سال

توجه داشته باشید که تفاوت‌های بالا بین ویزای خود حمایتی پرتغال و ویزای خودحمایتی یونان، خودحمایتی ایتالیا و اتریش و بسیاری از کشورهای اروپایی معتبر دیگر هم برقرار است.

هزینه‌های اقامت خودحمایتی پرتغال

همانطور که گفته شد که متقاضیان این ویزا باید ثابت نمایند که می‌توانند هزینه‌های خود را برای ۲ سال بدون اینکه نیازی به کار یا هر گونه فعالیت اقتصادی در پرتغال داشته باشند، از خارج از پرتغال تأمین نمایند. نحوه تأمین این هزینه‌ها می‌تواند به هر نحوی مانند دریافت حقوق بازنشستگی، دریافت اجاره املاک در کشور مبدأ و … باشد. میزان این مبلغ در حال حاضر به صورت سالانه برای فرد اصلی ۷۸۰۰ یورو، برای همسر و بستگان بزرگسال او ۳۹۰۰ یورو و برای هر یک از فرزندان ۲۵۰۰ یورو است. این مبالغ باید در ابتدای درخواست ویزا در حساب متقاضی وجود داشته باشد و یا واریز آن به حساب متقاضی در پرتغال به طور ماهانه یا سالانه قابل اثبات باشد. البته فراموش نکنید که با توجه به اینکه این ویزا به صورت دو ساله اعطا می‌شود، این مبالغ باید دو برابر شوند.

مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

ویزای خودحمایتی پرتغال محدودیت سنی ندارد. بنابراین بازنشستگان عزیزی که تمکن مالی و حقوق مناسبی دارند، به راحتی می‌توانند اقدام به مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی نمایند. درآمد سالانه حدود ۸ هزار یورو از خارج از کشور پرتغال، یکی از شروط اصلی دریافت ویزای خودحمایتی برای بازنشستگان و دریافت اقامت بعد از ۵ سال است.

دریافت ویزای خوحمایتی پرتغال با دورکاری

معیار اصلی برای اعطای ویزای D7 یا همان خودحمایتی، اثبات تمکن مالی یا توانایی کسب در آمد از خارج از کشور پرتغال برای تأمین مخارج زندگی در پرتغال برای ۲ سال است. یکی از راه‌های اثبات توانمندی مالی از خارج از پرتغال، کسب درآمد از طریق دورکاری است که باید از طریق شغلی به دست آید که در خارج از کشور پرتغال می‌باشد. بنابراین در صورتی که اثبات نمایید می‌توانید از طریق دورکاری یا به کمک آن، به مبالغ مد نظر سفارت پرتغال برسید، می‌توانید از طریق دورکاری ویزای تمکن مالی پرتغال را کسب نمایید.

دریافت ویزای شینگن با ویزای خودحمایتی پرتغال

کشور پرتغال عضو پیمان شینگن است و به محض اینکه ویزای خودحمایتی پرتغال را به دست آورید به میزان ۲ سال اجازه ورود و خروج به تمام کشورهای عضو این پیمان را خواهید داشت که شامل کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئیس، اسپانیا و بسیاری از کشورهای معتبر اروپایی دیگر می‌باشد. شما می‌توانید به محض دریافت تابعیت پرتغال، به صورت مادام العمر حق رفت‌وآمد به کشورهای شینگن را داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button