ویزای مولتی فرانسه

0

اگر قصد سفر به فرانسه را دارید، احتمالاً نام ویزای مولتی این کشور به گوش‌تان خورده است! اما ویزا مولتی دقیقاً چیست؟ چه زمانی برای بازدید از فرانسه به این ویزا نیاز است؟ و آیا برای این موضوع ویزای شنگن معتبر است؟ نگران نباشید، ما در این مقاله هر آنچه درباره این ویزا است را تحت پوشش قرار داده‌ایم؛ از مروری بر مقررات سفر شنگن گرفته تا روند درخواست ویزای مولتی فرانسه، اطلاعات ما به عنوان پاسخی جامع به پرسش های شما است؛ با عالی گشت (فلاوینگو) همراه باشید.

برای دریافت ویزای توریستی فرانسه تضمینی و رزرو تور پاریس و همچنین اخذ ویزای مولتی عالی گشت می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما به شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

خرید بلیط هواپیما پاریس

ویزای مولتی فرانسه چیست؟

ویزای مولتی فرانسه

ویزای مولتی یا چند بار ورود (Multiple-entry visa) مجوز سفر برای چندین بار ورود به اروپا را صادر می کند. این ویزا به دلیل آنکه فرانسه جزء اتحادیه اروپا محسوب می شود، تحت قوانین ویزای شنگن است.ویزای فرانسه به عنوان ویزای اروپا نیز شناخته می شود، به افراد واجد شرایط اجازه می دهد تا آزادانه در 26 کشور تنها به قصد گردش و تفریح در منطقه شنگن سفر کنند. این بدان معناست که مسافران در مرزهای شنگن تحت کنترل مرزهای کشورهای اتحادیه اروپا قرار نخواهند گرفت.با این حال، بررسی مرزها برای مسافرانی که از مرزهای خارجی عبور می کنند، همچنان برقرار است. این مرزها بین كشورهای شنگن و غیر شنگن است.

افراد زیر، واجد شرایط برای دریافت ویزای چند بار ورود فرانسه هستند:

  • شهروندان منطقه شنگن
  • دارندگان اجازه اقامت که توسط یک کشور شنگن صادر شده باشد
  • شهروندان اتحادیه اروپا EU/EEA
  • افراد غیر اتحادیه اروپا که از کشورهای واجد شرایط که نیازی به ویزای شنگن برای سفر 90 روز یا کمتر ندارند.
  • افراد غیر اتحادیه اروپا با ویزای معتبر شنگن

نکته: اگر در یک کشور غیر اتحادیه اروپا سکونت داشته باشید (برای مثال ایران)، بدون توجه به کشورهای حوزه شنگن، ملزم به دریافت تمبر در گذرنامه خود خواهید بود. اگر در گذرنامه خود تمبر ندارید، وقتی می خواهید منطقه شنگن را ترک کنید، ممکن است از شما خواسته شود اثبات کنید که چه مدت در اروپا بوده اید.

شرایط ویزای مولتی فرانسه چیست؟

ویزای چند بار ورود فرانسه به مسافر این امکان را می دهد که به محض اینکه قانون 90 (90 روز اقامت در هر 6 ماه از سال) را نقض نکند، هر بار که می خواهد وارد منطقه شنگن شود. با توجه به دفعات مسافرت به فرانسه، می توان یکی از انواع ویزای مولتی زیر را درخواست و اخذ کرد:

  • ویزای مولتی 3 ماهه
  • ویزای مولتی 6 ماهه
  • ویزای مولتی 1 ساله

ویزای مولتی 3 ماهه

در صورتی که بیشتر به منطقه شنگن سفر کرده باشید، می توانید این ویزا را اخذ کنید. همچنین حداقل اگر ویزای دو بار ورود نیز در اختیار شما باشد می توانید این ویزا را دریافت کنید. هنگامی که برای این ویزا درخواست می دهید، باید اثبات کنید که یک مسافر معمولی هستید و همچنین اینکه چرا اصلاً به این ویزا احتیاج دارید. ویزای 3 ماهه فرانسه این حق را برای شما فراهم می کند که هر زمان که می خواهید وارد منطقه شنگن شوید، مادامی که بیش از 90 روز در این مدت باقی نمانید.

ویزای مولتی 6 ماهه

این ویزا این حق را به دارنده خود می دهد تا در مدت زمان 6 ماه وارد منطقه شنگن شود؛ اما حتی در این حالت، دارنده ویزا محدود به ماندن در اتحادیه اروپا بیش از 90 روز در طی یک دوره 180 روزه نیست. هنگامی که متقاضی این ویزا هستید، باید شواهدی ارائه دهید که نشان می دهد مسافر مکرر حداقل در یکی از کشورهای شنگن به مانند فرانسه هستید. شما همچنین مجبورید توضیح دهید و ثابت کنید که چرا به این ویزا نیاز دارد.

ویزای مولتی یک ساله

این ویزا به افرادی اعطا می شود که سفر زیادی به منطقه شنگن به ویژه برای مقاصد تجاری انجام می دهند. این ویزا به شما اجازه می دهد به مدت 1 سال به 26 کشور اروپایی وارد شوید، به شرط اینکه قانون  90 روز را نقض نکنید. شما نیاز به اثبات بسیار محکمی دارید که بارها و بارها به غیر فرانسه به هر یک از این کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنید. علاوه بر این، شما باید شواهدی را نشان دهید که چرا ویزا با اعتبار 1 سال برای شما ضروری است.

اخذ ویزا برای بار اول ورود باید از کشور محل صدور که همان فرانسه است انجام گیرد، ولی برای ورودهای بعدی محدودیتی در کشورهای شنگن ورود ندارد.
 اولین روزی که وارد فرانسه می شوید، حتی اگر فقط چند دقیقه قبل از نیمه شب وارد شوید، به عنوان «روز اول» شمرده می شود. روزی که فرانسه را ترک می کنید، حتی اگر فقط چند دقیقه بعد از نیمه شب باشد نیز به عنوان روز پایانی به حساب می آید.

مراحل اخذ ویزای مولتی فرانسه چگونه است؟

ویزای مولتی فرانسه

با توجه به زمانی که سفارتخانه ها و کنسولگری های شنگن در سراسر جهان، شما نیاز به یک دوره زمانی معین دارید تا بتوانید درخواست ویزای خود را ثبت کنید. زمان توصیه شده برای ثبت درخواست ویزا، حداقل سه هفته قبل از سفر به فرانسه است. جهت دریافت ویزای چند بار ورود فرانسه نیاز به طی چندین مرحله مختلف به شرح است:

1- پر کردن فرم ویزای چند بار ورود فرانسه

شما باید اطلاعات زیر را در مورد فرم ویزای خود پر کنید:

  • اطلاعات شخصی
  • اطلاعات در مورد سابقه و پیش زمینه شخصی
  • هدف شما جهت ورود به منطقه شینگن
  • سایر جزئیات مربوط به سفر

برای تکمیل و ارسال صحیح فرم، به نکات زیر توجه کنید:

  • هیچ ستونی را خالی نگذارید. اگر احساس می کنید ستون هایی وجود دارد که با پرونده شما مطابقت ندارند، آن‌ها را با NA (بدون جواب) پر کنید.
  • به یاد داشته باشید که فرم را دو بار چاپ کنید. در پایان هر دو نسخه را امضاء کنید.
  • اگر خردسال هستید، والدین شما باید رضایت کتبی ارائه دهند و در ستون مربوطه فرم درخواست ثبت نام کنند.

2- جمع آوری اسناد مورد نیاز

مدارک لازم بخش مهمی از اخذ ویزا است. معمولاً این اسناد به دو گروه طبقه بندی می شوند.

گروه اول اسناد استاندارد (مشترک برای همه کشورهای شنگن) است که شامل موارد زیر است:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس یکسان
  • بیمه نامه سفر
  • رزرو سفر یا برنامه پرواز با تاریخ و شماره پرواز که ورود و خروج از منطقه شنگن را مشخص می کند.
  • اثبات محل اسکان
  • اثبات شرایط مالی و موارد دیگر.

گروه دوم الزامات خاص ویزا است. برخی از کشورهای عضو شینگن برای متقاضیان ویزا شرایط اضافی یا مختص به خود را دارند.

3- تعیین وقت انگشت نگاری

برای انگشت نگاری نیاز به وقت قبلی بر اساس زمان تعین شده است. هزینه انگشت نگاری هم بنابر اعلام سفارت فرانسه تعیینمی شود.

4- مراجعه به سفارت فرانسه

با در دست داشتن مدارک و فرم ها و بعد از طی زمان تعیین شده (نزدیک به یک هفته) به سفارت مراجعه می کنید. در روز تعیین وقت خود، به موقع در تسهیلات مصاحبه حاضر شوید. در آنجا با یک افسر کنسولگری ملاقات خواهید کرد و مدارک را به او تسلیم می کنید در طول مصاحبه، از شما سؤال در مورد محل زندگی، هدف از سفر و سایر جزئیات مربوط به سفر پرسیده می شود. اطمینان حاصل کنید که پاسخ های شما صحیح و صادقانه است و با اطلاعات موجود در فرم درخواست و سایر اسناد مطابقت دارند. مصاحبه ممکن است در حدود 10-15 دقیقه طول بکشد.

5- پرداخت هزینه خدمات اخذ ویزا

در حال حاضر هزینه ویزای چند بار ورود فرانسه برای هر شخص 200 یورو است.

6- طی زمان برای پاسخ به درخواست ویزا

صبر کنید تا پاسخی در مورد درخواست ویزا دریافت کنید. اگرچه در بیشتر موارد پردازش ویزا بیش از 15 روز برای طول نمی کشد، مواقعی وجود دارد که این روند بسیار طولانی تر خواهد بود. این دوره برای برخی از شهروندان از 15 تا 30 روز قابل افزایش است.

 برای بار اول، ورود و خروج باید از طریق کشور فرانسه باشد، اما برای دفعات بعد محدودیتی از نظر ورود و خروج به کشورهای منطقه شنگن وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای مولتی فرانسه

اسناد و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا به شرح زیر است:

1- فرم درخواست ویزا

2- گذرنامه:

  • باید به مدت 3 ماه پس از تاریخی که قصد دارید از منطقه شنگن خارج شوید معتبر باشد (برای ویزای چند بار ورود، باید به مدت 3 ماه پس از آخرین روز مراجعه نهایی شما معتبر باشد).
  • باید حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد.
  • باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد.

3- دو قطعه عکس رنگی جدید

4- گرفتن وقت انگشت نگاری (هزینه انگشت نگاری برای بزرگ‌سالان ۸۵ یورو است)

5- بیمه پزشکی مسافرتی که شرایط بیمه ویزای فرانسه را برآورده می کند. (دفتر کنسولگری ممکن است یک سند یک صفحه ای را در مورد تاریخ و دامنه پوشش درخواست کند)

6- اسناد مورد نیاز جهت اثبات سفر:

  • هدف سفر
  • دلایل برنامه ریزی برای اقامت
  • پایان سفر و اینکه قصد بازگشت به کشور محل اقامت خود را دارید
  • وسیله معاش و شرایط مالی

افراد زیر 18 سال به این مدارک نیز نیاز دارند:

  • شناسنامه
  • رضایت والدین (در صورت مسافرت تنها با یک والد)
  • رضایت والدین به صورت محضری یا تأیید شده (در صورت مسافرت بدون پدر و مادر یا سرپرست قانونی)

کلام آخر

در سال 1985، پنج کشور اروپا قول دادند که کنترل مرزهای داخلی را از بین ببرند. بلژیک، آلمان، فرانسه، لوکزامبورگ و هلند توافقنامه ای را امضاء کردند و منطقه شنگن متولد شد. پنج سال بعد، این کشورها مجدداً امضاء دیگری كردند تا به طور رسمی توافق نامه را عملی كنند و در 1995 كنترل مرزها بین ملل به طور مؤثری از بین رفت. توافقنامه شنگن به نام روستای لوکزامبورگ که در آن مرزهای آلمان و فرانسه قرار دارد، حقوق اتباع منطقه شنگن و شهروندان اتحادیه اروپا را برای سفر آزادانه در کشورهای منطقه شرکت کننده تأکید کرد. امروزه، 26 کشور منطقه شنگن را تشکیل می دهند که هر سال حدود تنها 1.25 میلیارد بازدیدکننده اروپایی ها در امنیت کامل از مرزهای یکدیگر عبور می کنند. ضمناً خوب است بدانیدبعد از دریافت ویزای مولتی فرانسه، افراد واجدالشرایط کم کم می‌تواند مهیای دریافت پاسپورت فرانسه شوند.

بعد از اقدام به ویزا در صورت ریجکت شدن هم می‌توانید روی خدمات رفع ریجکتی ویزای شینگن در فلاوینگو حساب کنید. کافیست با شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button