ویزای مولتی هلند

اگر می خواهید حداکثر 90 روز به هلند و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنید، ممکن است به ویزای مولتی هلند (چند بار ورود) یا ویزای شنگن احتیاج داشته باشید. برخلاف مجوزهای اقامت که اغلب ویزای طولانی مدت را پوشش می دهند، ویزای مولتی هلند برای اقامت های کوتاه مدت در هلند اعمال می شود. ویزای هلند برای برخی از ملیت هایی که قصد دارند برای مدت کوتاهی (حداکثر 90 روز) اقامت داشته باشند و به قصد گردشگری و تفریح به منطقه شینگن وارد شوند است ضروری است؛ با عالی گشت همراه باشد.

ویزای مولتی هلند چیست؟

ویزای مولتی هلند

اگر می خواهید مدت کوتاهی به دلایلی مانند تعطیلات، سفر کاری یا ملاقات خانوادگی به هلند بیایید، باید برای اقامت کوتاه اقدام کنید. این ویزا با نام ویزای مولتی شنگن شناخته می شود که تحت قوانین منطقه شنگن و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. ویزای چند بار ورود هلند این امکان را برای شما فراهم می کند تا حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه به دفعات در منطقه شینگن بمانید.

ویزای شما برای یک دوره خاص معتبر خواهد بود، این دوره ممکن است کوتاه تر از 90 روز باشد. در حالی که ویزای شما معتبر است، می توانید آزادانه بین 26 کشور منطقه شنگن سفر کنید. بعد از 90 روز لازم است به کشور برگشته و دوباره اقدام به سفر به هلند کنید.

نکته: فقط برای بار نخست جهت ورود نیاز است که به کشور محل صدور ویزا که هلند است سفر کرد، اما در دفعات بعد می توانید به طور مستقیم به هر کشوری از اتحادیه اروپا سفر کنید.

آیا برای هلند ویزا نیاز دارم؟

ویزای مولتی هلند

اینکه برای ورود به هلند به ویزا احتیاج دارید بستگی به ملیت شما دارد. بسیاری از کشورها با دولت هلند توافق های متقابل دارند که به شهروندانشان اجازه می دهد بدون ویزا وارد هلند شوند. اگر کشور شما در لیست تابعیت هایی که نیازی به ویزای شینگن ندارند، می توانید بدون ویزا به هلند سفر کرده و تا 90 روز اقامت داشته باشید. اگر می خواهید بیش از 90 روز در هلند بمانید، نیاز به درخواست اجازه اقامت دارید. شهروندان کشورهای EU / EEA برای هلند به ویزا یا اجازه اقامت احتیاج ندارند.

شهروندان کشورهایی که در لیست فوق نیستند به مانند ایران، قبل از سفر به هلند باید درخواست ویزای شینگن دهند. اگر می خواهید به مدت 90 روز یا کمتر در هلند بمانید، باید برای ویزای شینگن یا ویزای اقامت کوتاه اقدام کنید. اگر می خواهید بیش از 90 روز در هلند بمانید، نیاز به درخواست اجازه اقامت با MMV دارید.

اگر می خواهید بیش از یک کشور را در منطقه شنگن ببینید، باید درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری کشور شنگن مرتبط با هدف اصلی سفر خود ارائه دهید. اگر هدف اصلی سفر شما برای بیش از یک کشور مثلاً تعطیلات یکسان است، درخواست ویزا خود را به سفارت یا کنسولگری کشور که قصد دارید در طولانی ترین مدت بمانید، ارسال کنید.

اگر قصد دارید مدت زمان مساوی را در هر کشور شنگن بگذرانید، درخواست ویزا خود را به سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظر که همان هلند است برای اولین بار ارسال کنید.

شرایط عمومی برای اخذ ویزای مولتی هلند

صرف نظر از اینکه به ویزا احتیاج دارید یا نه کلیه افراد باید مجموعه ای از شرایط عمومی را برآورده کنند تا بتوانند وارد هلند شوند:

  • شما از زمان ورود به هلند باید دارای یک گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار باشید.
  • شما تحت پوشش بیمه مسافرتی باشید.
  • شما باید از لحاظ مالی قدرت پشتیبانی خود را داشته باشید.
  • شما باید هدف سفر خود که تفریح و گردش است را ثابت کنید.
  • باید نشان دهید که به کشور محل اقامت خود (ایران) باز خواهید گشت.
  • نباید تهدیدی برای نظم عمومی، بهداشت عمومی، امنیت داخلی یا روابط بین الملل داشته باشید.
  • نباید در لیست افراد رد شده از سایر کشورهای عضو شنگن قرار داشته باشید.

منطقه شنگن چیست؟

ویزای مولتی هلند

منطقه شینگن گروهی از 26 کشور اروپایی است که مرزهای یکدیگر را حذف کرده اند و دارای یک سیاست ویزای مشترک هستند. جابجایی آزاد افراد یک حق اساسی است که اتحادیه اروپا به شهروندان خود تضمین می کند. این حق به هر شهروند اتحادیه اروپا این اجازه را می دهد که بدون هیچ تشریفات ویژه در هر کشور اتحادیه اروپا مسافرت، کار و زندگی کنند.

همکاری شنگن این امکان را فراهم می کند که شهروندان بتوانند از مرزهای داخلی عبور کنند بدون اینکه تحت کنترل مرزهای کشور خود قرار گیرند، این آزادی بیشتر مردم را تقویت می کند. منطقه بدون مرز شنگن حرکت بیش از 400 میلیون شهروند اتحادیه اروپا و همچنین بسیاری از اتباع غیر بازرگان اتحادیه اروپا و گردشگران یا سایر افراد قانونی که در خاک منطقه شنگن حضور دارند را تضمین می کند.

کشورهای عضو منطقه شینگن شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس می باشند.

مدارک لازم برای ویزای مولتی هلند

ویزای مولتی هلند

وقتی درخواست ویزا خود را ارسال می کنید، باید مدارک خاصی نیز ارائه دهید. توصیه می شود برای اطلاع از شرایط دقیق، با نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری هلند خود تماس بگیرید.

هنگام درخواست ویزا مدارک زیر لازم است:

  • اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه های قبلی به انضمام پرینت رنگی صفحه اول و تمام صفحات دارای مهر ویزا
  • دو قطعه عکس 4.5×3.5 رنگی، تمام رخ با زمینه روشن، کاملاً از روبرو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص بوده و باید 70 تا 80 درصد عکس چهره فرد باشد (عکس با گذرنامه و ویزاهای قبلی یکی نباشد.)
  • استقلال و پشتیبانی مالی به زبان انگلیسی با مهر بانک حداقل موجودی 50 میلیون تومان به ازای هر نفر (صورت های بانکی، پول نقد یا اعلامیه قانونی از طرف شخصی که اقامت شما را حمایت می کند. این فرد همچنین باید حداقل سطح درآمد را دارا باشد).
  • اثبات سفر برنامه ریزی شده مانند رزرو هتل و بلیت هواپیما
  • ترجمه مدارک شغلی
  • ترجمه شناسنامه
  • اثبات بیمه مسافرتی معتبر با ارزش پوشش حداقل 30.000 یورو در منطقه شنگن
  • اسنادی مبنی بر اثبات دلیل بازگشت به کشور محل اقامت خود مانند اعلامیه کارفرما، قرارداد اجاره نامه، سوابق حضور در مدرسه فرزندانتان یا اثبات مالکیت خانه
  • اسنادی که نشان دهنده هدف سفر شما مانند رزرو هتل، دعوت نامه کاری از یک شرکت در هلند یا فرم دعوت نامه تکمیل شده از طرف شخص (حامی).
  • برای فرزندان زیر 18 سال که بدون همراهی والدین و یا با یکی از آن‌ها سفر می کنند، رضایت نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان انگلیسی دارد.
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم های خانه دار در صورتی که به‌طور جداگانه قصد اخذ ویزا دارند.

مراحل درخواست ویزای مولتی هلند

ویزای مولتی هلند

اگر برای ورود به هلند از ویزا استفاده می کنید، قبل از سفر باید درخواست خود را ارائه دهید. شما باید به طور حضوری به سفارت یا کنسولگری هلند رجوع کنید. برای ارسال درخواست ویزا باید یک قرار ملاقات در سفارت تعیین کنید.

در این قرار ملاقات باید کلیه اسناد و مدارک پشتیبانی را آورده و تسلیم مأمور ویزا می کنید و در سفارت از شما انگشت نگاری می شود. هزینه انگشت نگاری در سفارت برای تمام افراد بالای 14 سال 85 یورو و 25 یورو برای کودکان است که پس از آن به مدت 2 الی 3 هفته نتیجه ویزا اعلام خواهد شد. در صورت تأیید درخواست، مأموریت هلندی برچسب ویزا را در گذرنامه شما درج می کند.

خدمات آژانس گردشگری عالی گشت برای اخذ ویزای مولتی هلند

  • تکمیل مدارک و تکمیل فرم های سفارت
  • اخذ وقت انگشت نگاری (هزینه وقت 85 یورو بر عهده مسافر)
  • همراهی نماینده در محل انگشت نگاری

نکته های مهم:

  • مدت زمان اخذ وقت انگشت نگاری 2 ماه می باشد.
  • پروسه جواب دهی ویزا 2 الی 3 هفته می باشد.
  • مدت اعتبار ویزا بستگی به مدارک و سابقه سفر متقاضی بین 20 روز الی 6 ماه می باشد.

چرا باید به هلند سفر کرد؟

هلند کشور لاله های نارنجی است، جایی که می توانید در نهایت آرامش از طبیعت و سبک زندگی مردمان این دیار لذت ببرید. وجود آثار تاریخی در کنار جاذبه های طبیعی این کشور، هلند را به یکی از مقاصد اصلی توریستی تبدیل کرده است. حتی می توانید با ویزای مولتی هلند شرایط زندگی در این کشور زیبا و آزاد را تجربه و برای اقامت دائمی اقدام کنید. به هر حال یکی از اولین مواردی که در نظر شما را جلب خواهد کرد، وجود دوچرخه ها است. در هلند فرقی دارد چه شغلی و پیشه ای دارید، پولدار هستید یا متوسط (فقیر در هلند وجود ندارد، اکثر بی خانمان ها از کشورهای جنگ زده هستند) همه و همه در اتحادی اجتماعی برای حمایت از طبیعت و زندگی سالم، سوار بر دوچرخه هستند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button