ویزای کاری دبی – شرایط مهاجرت به دبی از طریق کار

تا حالا به مهاجرت فکر کردید؟

ذهن افراد مختلف در مجموع به دو حالت به این سؤال پاسخ می دهد. حالت اول این پاسخ است که بعد از فکر به این سؤال، پرسش بعدی در مورد این است که دوست دارید به کجا مهاجرت کنید. حالت دوم هم این است که با خودتان می گویید مهاجرت که به این آسانی نیست.

دقیقاً همین‌طور است، مهاجرت بر خلاف آنچه که در آگهی های تبلیغاتی وعده داده می شود آسان نیست، اما به آن شدت که در مورد آن اغراق می شود هم سخت نیست. فرقی نمی کند که تا الآن در مورد مهاجرت به دبی از طریق کار فکر کرده باشید یا خیر؛ در این مقاله قرار است پاسخی منطقی به سؤالاتی که در مورد ویزای کاری دبی وجود دارد پاسخ دهیم. پاسخ هایی که شما را با واقعیت های مهاجرت از طریق کار رو به رو می کند.

ویزای کار دبی در سال 2019؛ چگونه؟

شرایط دریافت ویزای کار دبی در سال 2019 تغییری نکرده است. همچنان برای دریافت ویزای کاری این کشور نیاز به دریافت یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در این کشور دارید.

ویزای کار دبی در سال 2019؛ چگونه؟

البته دریافت پیشنهاد شغلی در هیچ کشور خارجی کار چندان آسانی هم نیست. بیشتر افرادی که برای کار به این کشور مهاجرت می کنند قبل از اقدام برای مهاجرت از داشتن کار در کشور مورد نظر مطمئن می شوند.

آنچه کار را سخت تر می کند قوانین دیگری است که برای دریافت ویزای کاری امارات متحده عربی وجود دارد. در امارات مراحل درخواست ویزا، کارهای اداری و هزینه های دریافت ویزا به عهده کارفرماست.

مشکل دیگر برای دریافت ویزای کار دبی محدودیت های اداره کار دبی است. اداره کار دبی برای صدور اجازه کار نیروی کار خارجی باید به این اطمینان برسد که شخص دیگری در کشور امارات قادر به انجام کار نخواهد بود.

شرایط اقامت دائم در دبی چیست؟

بعد از موافقت اداره کار با فعالیت شما در این کشور به شما ویزایی دو ماهه داده می شود که امکان اقامت یک ماهه با آن وجود دارد. این ویزا دو بار قابل تمدید خواهد بود.

شرایط اقامت دائم در دبی چیست؟

بعد از انجام مراحل قانونی و اداری در کشور امارات اقامت 2 یا 3 ساله اعطا می شود. بعد از این مدت باید نسبت به تمدید ویزا اقدام کنید. در مجموع می توان گفت که ظاهراً شرایطی برای اقامت کاری دائم در دبی وجود ندارد؛ البته با دریافت ویزاهای مدت دار هم می توانید از مزایای زندگی و تحصیل در امارات بهره‌مند شوید. بعد از دریافت مجوز کار و ویزای کار می توانید همسر و فرزندان زیر 18 سال را همراه با خود ببرید.

به طور کلی شرایط اقامت دائم برای کارکنان خارجی در این کشور صادر نمی شود. با این وجود کسانی که به عنوان کارمند در این کشور ساکن هستند.

اوضاع کار در دبی برای ایرانیان چطور است؟

قبل از هر چیز به مهم‌ترین موارد لازم برای کار در دبی بپردازیم. برای کار در دبی در بیشتر موارد باید به زبان های انگلیسی و عربی تسلط داشته باشید. نکته مهم این است که اجازه اقامت در دبی از طریق کار تنها تا زمانی است که قرار داد کاری داشته باشید. در غیر این صورت باید به کشور خود باز گردید.

برای کاریابی در کشور امارات باید با یک کارفرمای شناخته شده ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این می توانید با جستجو در مؤسسات کاریابی این کشور نیز برای خود کاری دست و پا کنید. افرادی که تحصیلات عالیه دارند یا تخصص منحصر به فردی دارند هم می توانند در بسیاری از سایت ها با ارسال رزومه و تجربیات کاری خود به دنبال شغل مورد نظرشان باشند.

اوضاع کار در دبی برای ایرانیان چطور است؟

برای دریافت کار در امارات نیاز به حامی مالی هم دارید. این حامی ممکن است همان شرکت یا کارفرمایی باشد که از شما برای کار درخواست کرده باشد.

در حال حاضر وضعیت کار در کشور امارات در حالت نرمالی قرار داشته و نرخ بیکاری در این کشور در حالت عادی قرار دارد. طبق آخرین آمار در سال 2018 نرخ بیکاری در این کشور 1.72% بود که رقم بسیار کمی است و نشان می دهد این کشور وضعیت خوبی برای مهاجرت کاری دارد.

از طرف دیگر به دلیل اینکه زیرساخت های این کشور برای راه اندازی کسب و کار بسیار آماده است و فلسفه سهولت راه اندازی کسب و کار در این کشور برقرار است دبی و کشور امارات به یکی از مهمترین مراکز مورد توجه شرکت های چند ملیتی تبدیل شده است، بنابراین به دست آوردن موقعیت شغلی در چنین وضعیتی چندان دشوار نیست.

دبی و ابوظبی مهمترین بخش های کشور امارات هستند و شانس شما برای به دست آوردن موقعیت شغلی در این شهرها بیشتر خواهد بود.

حقوق و ساعات کاری در امارات به چه صورت است؟

از نظر حقوق و میزان درآمد باید گفت که دریافت حقوق در این کشور مانند دیگر نقاط جهان به عوامل مختلفی مثل سن مدارک تحصیلی، ساعات کاری، میزان تجربه و تخصص شما بستگی دارد.

متوسط دستمزد مهندسین در امارات متحده عربی در حدود 25000 درهم درسال، برای کارمندان مالی در حدود 55000 درهم، در بخش املاک و مستغلات حدودا 35000 درهم، بهداشت و درمان تا 80000 درهم و در بخش فناوری اطلاعات در حدود 20000 درهم در سال است.

حقوق و ساعات کاری در امارات به چه صورت است؟

در امارات ساعات کاری بسته به شغل 5 تا 9 ساعت است. مردم امارات به طور معمول 47 سال در هفته کار می کنند. البته این میزان ساعت کار در هفته می تواند به دو شکل 5 روزه و 6 روزه تقسیم شود.

میزان مرخصی هم 30 روز در سال است که به طور معمول بابت 22 روز از آن حقوق پرداخت می شود.

ضمنا به عنوان آخرین نکته باید این مسئله را بیان کنیم که اگر شغل مورد نظر شما پتانسیل دریافت انعام را دارد باید بدانید که انعام در امارات متحده وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز جهت کار در امارات

مدارکی که برای سفر به امارات برای کار به آن نیاز دارید شامل این موارد است:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • سن کمتر از 50 سال
  • گواهی تست پزشکی از مراجع معتبر
  • کپی فرم امضا شده درخواست ویزای کاری در امارات
  • نامه کارفرمای درخواست دهنده که توسط مقام بالاتر امضا شده باشد
  • تائید صلاحیت مدارک ارائه شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • عکس 6 در 4
  • مجوز ورود تائید شده توسط وزارت کار
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button