ویزا اسپانیا

اسپانیا جزو کشورهایی است که توافق نامه شینگن را امضا کرده است و برای کسانی که قصد سفر تفریحی به این کشور دارند، ویزای اسپانیا صادر می شود. این ویزا برای سفرهایی ست که مقصد اصلی شما اسپانیا یا بیشترین اقامتتان در آن باشد.

برای دریافت ویزای اسپانیا ابتدا باید از سفارت اسپانیا واقع در تهران وقت مصاحبه گرفت. برای این کار باید به سایت سفارت اسپانیا مراجعه کرده و پس از ساخت حساب کاربری فرم درخواست ویزای سینگل اسپانیا را تکمیل نمایید. در ثبت اطلاعات باید نهایت دقت را داشت چون در صورت بروز اشتباه ممکن است که افسر سفارت صلاحیت شما را تائید نکند و در نتیجه از ویزای شینگن اسپانیا محروم شوید.

پس از تکمیل فرم درخواست باید با بررسی لیست وقت های آزاد سفارت، وقتی مناسب را انتخاب کرد. اگر سفارت وقت انتخاب شده را تائید کند؛ برای انجام مصاحبه، تحویل مدارک و پرداخت هزینه صدور ویزای شینگن اسپانیا باید در روز و ساعت مقرر به سفارت اسپانیا مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای اسپانیا

 

نکته: کلیه مدارک باید اسپانیایی رسمی داشته باشند.

–        شناسنامه

–        پاسپورت با حداقل اعتبار ۶ ماه و بیشتر از زمان درخواست ویزا.

از صفحه های اول و دوم گذرنامه و همین طور باقی صفحاتی که در آن‌ها مهر ویزا خورده، کپی بگیرید.

–        دو قطعه عکس رنگی.

عکس رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، در ابعاد ۴*۳ که کمتر از سه ماه پیش گرفته شده و کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس همخوانی داشته باشد. طبق مقررات شنگن، عکس شما بر روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.

–        اسنادی مبنی بر وضعیت شغلی متقاضی

کارمندان بخش دولتی: ترجمۀ رسمی آخرین حکم کارگزینی

کارمندان بخش خصوصی: گواهی اشتغال به کار روی سربرگ رسمی شرکت

صاحبان شرکت های خصوصی: روزنامه رسمی شرکت به همراه رزومۀ شرکت

دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها: کارت بین المللی دانشجویی یا کارت عضویت هیئت علمی. برای مشاغل آزاد: جواز کسب و یا کارت بازرگانی

–        پرینت حساب بانکی یک ماه آخر که باید روی سربرگ انگلیسی بانک و مهر شده به سفارت اسپانیا ارائه شود.

–        یک سند مالکیت، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی

–        بلیت هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد اسپانیا

–        رزرو هتل در یک یا چند شهر اسپانیا برای کل مدت اقامت

–        بیمه مسافرتی

متقاضیان ویزا باید بیمه مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت های پزشکی، هزینه های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ سی هزار یورو می باشد. شرکت بیمه گذار باید نماینده ای معتبر در کشور اسپانیا داشته باشد. در ضمن شخص دعوت کننده در اسپانیا نیز می تواند بیمۀ مسافری را با یک شرکت بیمه در اسپانیا انجام دهد.

نکات مهم:

اگر خانوادگی سفر می کنید، برای هر کدام از اعضا باید مجزا فرم پر کنید. باقی موارد این مدارک هم تا حد امکان برای هر نفر باید به صورت جداگانه تهیه بشود. تمام افراد بالای ۱۲ سال انگشت نگاری می شوند.

از تمام مدارک باید یک فتوکپی هم داشته باشید. اصل مدارک به شما بازگردانده می شود و کپی آن‌ها برای بررسی نزد بخش ویزای سفارت اسپانیا می ماند.

با توجه به مدارک ارائه شده طبق نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر در خواست گردد که تهیه و ارائه آن‌ها جهت اخذ ویزا الزامی می باشد.

زمان و هزینه صدور ویزای اسپانیا

بررسی اولیه مدارک به منظور صدور ویزا معمولاً دو هفته طول می کشد. در این مدت گذرنامه شما پیش سفارت باقی می ماند. سفارت پس از دریافت مدارک به شما رسید می دهد و در این رسید تاریخ و زمان مراجعه به سفارت برای پاسخ نهایی ذکر شده است. هنگام مراجعه مجدد لازم است که این رسید را همراه داشته باشید. هزینه ورود به سفارت 85 یورو است که زمان ارائه مدارک به صورت نقد در سفارت پرداخت می کنید. این مبلغ بابت بررسی درخواست و مدارک شماست و در هیچ حالتی سفارت این مبلغ را برنمی گرداند.

مراحـل و خدمات عالی گشت برای اخذ ویزای اسپانیا

در طول مراحل اخذ کارشناسان عالی گشت این خدمات را به شما ارائه می دهند:

  • تکمیل فرم و مدارک مورد نیاز سفارت که باید به زبان انگلیسی ترجمه شود
  • تأمین وقت سفارت که در روز تأمین شده باید متقاضی محل انگشت نگاری حضور داشته برای ارائه مدارک و انگشت نگاری.
  • همراهی نماینده در محل انگشت نگاری
برای مشاوره با کارشناسان فلاوینگو جهت اخذ ویزای اسپانیا در ساعات اداری با شماره تلفن 43635000-021 و در ساعات غیر اداری با شماره تلفن 09122046276 تماس حاصل فرمایید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button