ویزا ایتالیا

چرا بسیاری افراد به دنبال ویزا ایتالیا هستند؟ در واقع، هفتمین اقتصاد بزرگ جهان، جمهوری ایتالیا، در قلب دریای مدیترانه قرار دارد. این کشور با مساحتی بالغ بر 301.340 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 60،483.973 نفر، در میان قلعه ها و کاخ ها و بسیاری از بناها با سبک های مختلف معماری، مانند رومانتیک، گوتیک، باروک و نئوکلاسیک قرار دارد. علاوه بر این، دارای یک ساحل 7،600 کیلومتری، دریاچه های زیبا، صخره های خیره کننده و بسیاری از پارک های ملی سبز است.

با وجود این همه شگفتی های طبیعی و انسانی، ایتالیا یک آهنربا بزرگ برای گردشگران است. تخمین زده می شود که سالانه بیش از 50 میلیون گردشگر از ایتالیا دیدن کنند. گردشگری برای اقتصاد ایتالیا بسیار مهم است و بیش از 60٪ درآمد ملی کشور را تأمین می کند. مسافران از همه جای جهان که مایل به اقامت کوتاه مدت در ایتالیا هستند می توانند با اخذ ویزای شنگن به ایتالیا سفر کنند. از اکتبر 1997 هنگامی که ایتالیا به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا به رسمیت شمرده شد، وارد منطقه شنگن شد.

ویزای توریستی ایتالیا چیست؟

ویزا ایتالیا

ویزا ایتالیا که به ویزای شنگن ایتالیا نیز معروف است، به شما امکان می دهد از از ایتالیا برای مقاصد گردشگری، رویدادهای مهم یا دیدن دوستان و یا خانواده خود اقدام کنید.

با ویزای سینگل ایتالیا (Single Entery Italy Shengen)، اجازه یک بار ورود به اتحادیه اروپا به مدت بین 8 تا 30 و سفر به 26 کشور دیگر شنگن اروپا را دارید. شما مجاز به درخواست ویزای شینگن خود با کنسولگری ایتالیا هستید فقط در صورتی که:

  • اگر قصد دارید حداکثر روزهای سفر را در ایتالیا بمانید.
  • اگر تعداد روزهای سفر شما در ایتالیا یا سایر کشورهای شینگن خواهد گذشت و اولین ورود شما به ایتالیا نیز است.

توجه داشته باشید:

در صورتی که این اولین بار است که درخواست ویزای شنگن می کنید یا در 5 سال گذشته به اروپا سفر نکرده اید، الزامی است که اثر انگشت خود را در سفارت ارسال کنید.

شرایط اخذ ویزای ایتالیا

ویزا ایتالیا

تمام اتباع اتحادیه اروپا تنها به دلیل منطقه مشترک سفر در شنگن که بخشی از آن ایتالیا است، فقط برای ورود به ایتالیا نیاز به ارائه یک شناسنامه دارند. در ضمن، اگر مسافر غیر اتحادیه اروپا (برای مثال ایران) باشید که مایل به بازدید از ایتالیا، سان مارینو یا واتیکان هستید، لازم است موارد زیر را برای ورود به ایتالیا ارائه دهید:

  • یک گذرنامه معتبر یا یک سند مسافرتی
  • ویزا

نکته: دارندگان گذرنامه انگلیس از معیارهای اعتبار پاسپورت و تاریخ صدور معاف هستند.

سایر مدارک از جمله دعوت نامه توسط یک میزبان ایتالیایی، اثبات اینکه آیا شما از طریق مالی برای سفر به ایتالیا تأمین بوده یا بلیت مسافرتی شما در چه وضعیتی می باشد، ممکن است از شما درخواست شود. همچنین ارائه مدارک پزشکی و سوابق جنایی شما نیز شاید نیاز باشد.

علاوه بر این، سفارت ایتالیا ممکن است از شما پرسش های زیر را سؤال کند:

  • هدف شما از سفر ایتالیا چیست؟
  • چه مدت قصد اقامت در ایتالیا را دارید؟
  • کجا می خواهید در ایتالیا بمانید؟ و پرسش‌ های دیگر.

توجه داشته باشید که اگر اجازه ورود به ایتالیا را داشته باشید یا نه پلیس مرزی ایتالیا تصمیم نهایی را اتخاذ می کند. اگر افسر مرزی نتیجه بگیرد که شما برای ایتالیا خطری ندارید، پس از بررسی مدارک، اجازه ورود به ایتالیا و منطقه شنگن به شما داده خواهد شد.

لطفاً مطمئن شوید که افسر مرزی ایتالیا هنگام ورود به ایتالیا، گذرنامه شما را مهر می کند. بدون تمبر، شما می توانید جریمه یا بازداشت شوید.

مراحل اخذ ویزای کشور ایتالیا

ویزا ایتالیا

مرحله 1- آیا واجد شرایط درخواست ویزا برای سفر به ایتالیا هستید؟

مرحله 2- با توجه به هدف بازدید شما از ایتالیا، به چه نوع ویزا نیاز دارید؟

مرحله 3- قرار ملاقات و تعیین وقت سفارت و انگشت نگاری را رزرو کنید. (کلیه اسناد و فرم های مورد نیاز را در زمان مصاحبه همراه داشته باشید)

مرحله 4- در صورت تصمیم گیری برای پرداخت آنلاین، هزینه ویزا و سایر هزینه های قابل اجرا را بصورت آنلاین از طریق کارت اعتباری پرداخت کنید. اگر متقاضی پرداخت آفلاین هستید، می توانید مستقیماً در مرکز درخواست ویزا CKGS پرداخت کنید.

مرحله 6- متقاضی طبق نوع قرار ملاقات انتخاب شده به عنوان مثال به منطقه انتظار منتقل می شود. افسران سفارت با متقاضی مصاحبه می کنند. سپس متقاضی اسناد را مطابق با نوع ویزا و چک لیست مرتبط تسلیم افسر می کند.

مرحله 7- متقاضی می تواند وضعیت درخواست ویزا خود را از طریق پیگیری درخواست ویزا پیگیری کند.

مرحله 8- سفارت ایتالیا در ایران درخواست ویزا را پردازش می کند؛ و سپس از طریق پیامک (در صورت انتخاب) و از طریق ایمیل به متقاضی جهت پذیرش یا ریجکتی ویزا ایتالیا اطلاع رسانی می شود.

 

نکات مهم:

  • فرم درخواست ناقص ویزا توسط مرکز درخواست ویزا CKGS پذیرفته نمی شود.
  • حضور در سفارت تمام افراد بالای 14 سال هزینه انگشت نگاری 85 یورو بزرگ‌سال 25 یورو می باشد.
  • حضور کلیه مسافرین (به جز افراد زیر 11 سال) جهت انگشت نگاری در مرکز انگشت نگاری CKGS الزامی است.
  • مدت زمان اخذ ویزا از روز ثبت نام بین 4 الی 5 هفته است.
  • مدت اعتبار ویزا 8 الی 12 روز است.
  • حداقل زمان لازم برای ورود به کشور مقصد 3 هفته بعد از انگشت نگاری است.

مدارک مورد نیاز برای ویزا ایتالیا

ویزا ایتالیا

کلیه مدارک نیاز به ترجمه انگلیسی دارند بدون نیاز به تائیدیه دادگستری و امور خارجه

1- اصل گذرنامه با امضاء به همراه گذرنامه های قبلی

  • مدت اعتبار حداقل 6 ماه از تاریخ ورود و داشتن دو صفحه سفید روبروی هم
  • ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است.

2- دو قطعه عکس 4×3 رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبرو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای 2 ماه اخیر (عکس با گذرنامه و ویزاهای قبلی یکی نباشد).

3- اصل و ترجمه شناسنامه

4- اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی (زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر 10 روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4 باشد).

  • حساب‌های جاری: کارکرد سه ماه اخیر به زبان انگلیسی
  • گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی برای سپرده‌ های بانکی به همراه گردش سه ماهه سود به زبان انگلیسی همراه با مهر شعبه و امضای بانک
  • باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر 500.000.000 ريال باشد.

5- اصل و ترجمه سند مالکیت

6- اصل و ترجمه مدارک شغلی

  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی و سه فیش آخر حقوق از محل کار، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی، سابقه بیمه
  • وکلا: پروانه وکالت و سابقه بیمه
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان و سه فیش آخر حقوق
  • بازنشسته‌ ها: ارائه حکم بازنشستگی، ارائه آخرین فیش حقوقی، بیمه
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر از شرکت مربوطه به همراه سه فیش آخر حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی
  • در صورت خویش فرما بودن: جواز کسب، روزنامه رسمی، آخرین تغییرات، مالیات و بیمه پرسنل، اظهار نامه ثبت در ثبت شرکت ها
  • معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر به همراه سه فیش آخر حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • دانش آموزان، دانشجویان: اصل نامه اشتغال به تحصیل

نکته: جهت دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل رضایت نامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی می باشد.

7- برای فرزندان زیر 18 سال که بدون همراهی والدین یا با یکی از آن‌ها سفر می کنند رضایت‌نامه محضری الزامی است. رضایت‌نامه محضری علاوه بر ترجمه نیاز به تائید امور خارجه دارد.

8- اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم های خانه‌ دار

9- ارائه اصل سند طلاق برای مسافرین مطلقه الزامی است.

10- تکمیل فرم مشخصات فردی و فرم فارسی مربوط به انگلیس به صورت کامل و دقیق.

نکته: اصل مدارک تا زمان بازگشت مسافر از سفر، نزد آژانس باقی می ماند.

نکته: چک رمزدار یا ضمانت نامه بانکی برای هر نفر حداقل به مبلغ 500.000.000 ريال در وجه آژانس محل ثبت نام جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات که پس از بررسی مدارک در صورت نیاز به ضمانت‌ های بیشتر متعاقباً اعلام می گردد.

نکته: لازم به ذکر است، با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر در خواست گردد که تهیه و ارائه آن‌ها جهت اخذ ویزا الزامی است.

خدمات عالی گشت برای دریافت ویزای ایتالیا

جهت اخذ ویزا، آژانس گردشگری عالی گشت می تواند از تمامی مراحل دریافت ویزا گرفته تا شرایط اخذ و اعلام راهنمایی لازم به متقاضیان، بهترین خدمات را در اختیار آن‌ها قرار دارد. خدماتی به شرح زیر:

  • تکمیل مدارک و تکمیل فرم های سفارت
  • اخذ وقت انگشت نگاری (هزینه وقت 85 یورو بر عهده مسافر)
  • همراهی نماینده در محل انگشت نگاری

بنابراین، با خیال راحت می توانید تمامی مراحل اخذ ویزای ورود به ایتالیا را دریافت و از سفر خود به این کشور زیبا و منطقه شنگن نهایت لذت را ببرید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button