پاسپورت ترکیه، از صفر تا صد

0

اخذ پاسپورت هر کشور به معنای به دست آوردن حقوق شهروندی و حق اقامت در آن کشور است. پاسپورت ترکیه هم از این قاعده استثناء نیست. طبق رده‌بندی که سایت معتبر henleypassport در ابتدای سال ۲۰۲۰ ارائه داده است پاسپورت ترکیه در رتبه ۵۵ جهان قرار دارد که در مقایسه با پاسپورت ایرانی که در رتبه ۹۸ جهان قرار دارد، تفاوت قابل توجهی دارد و ارزش پاسپورت ترکیه را برای ایرانیان بالا برده است. در حال حاضر بعد از تسهیل قوانین مهاجرتی ترکیه و اعطای تابعیت به اتباع خارجی در ازای خرید ملک در ترکیه، آمارها حکایت از افزایش شدید متقاضیان پاسپورت این کشور در ایران دارد. صرف نظر از تأثیر قانون خرید ملک در افزایش تقاضا برای تابعیت ترکیه، مزایای پاسپورت ترکیه برای ایرانیان زیاد است. در این مقاله به این مزایا اشاره خواهیم کرد و در ادامه بهترین روش اخذ پاسپورت ترکیه را توضیح خواهیم داد. آخرین تغییرات در مورد شرایط سفر به ترکیه در کرونا را هم می‌توانید از لینک داده شده مطالعه کنید.

برای مشاوره درباره اخذ پاسپورت ترکیه و یا رزرو تور استانبول می‌توانید از طریق تلفن های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید.

خرید بلیط هواپیما استانبول

مزایای اخذ پاسپورت ترکیه

اخذ پاسپورت ترکیه به طور کلی برای هر شخصی در جهان از جمله ایرانیان مزایایی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  • ورود به ۱۱۱ کشور جهان بدون نیاز به ویزا
  • آسان شدن سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه
  • آسان شدن سفر به آمریکا با پاسپورت ترکیه
  • دورنمای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا و احتمال پیوستن آن به منطقه شنگن
  • به دست آوردن درآمد ثابت
  • اعتبار 10 ساله و امکان تمدید آن
  • دریافت کارت ملی ترکیه
  • عدم نیاز به اعلام منشأ سرمایه شما
  • عدم ردیابی تبادلات مالی شما (مانند ایران) بر خلاف بسیاری از کشورهای غربی
  • امکان داشتن تابعیت دوگانه (‌ایرانی و ترکیه‌ای)
  • اجباری نبودن خدمت وظیفه عمومی
  • امکان دریافت حقوق بازنشستگی
  • امکان استفاده از برنامه رایگان آموزشی دولت ترکیه
  • وضعیتی کاملاً دموکراتیک برای تمام ادیان و سلیقه ها
  • خدمات درمانی عالی ترکیه برای تمام شهروندان
  • قوانین ساده دریافت پاسپورت ترکیه

 کشور ترکیه به دلیل همسایگی با ایران و اشتراکات فرهنگی و تاریخی با ایران، موقعیت خوبی برای مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت ترکیه برای ایرانیان رقم زده است. در کنار وجود مزایایی که در بالا شمرده شد، برای خیلی از ایرانیان مهاجرت به یکی از شهرهای ترکیه تقریباً مانند این است که در یکی از شهرهای ایران زندگی ‌کنند. البته بخش زیادی از افرادی هم که به دنبال پاسپورت ترکیه هستند، لزوماً به دنبال اقامت ثابت در ترکیه نیستند و علاقه دارند ضمن برخورداری از مزایای پاسپورت ترکیه، حضور خود را در کشورهای اروپایی و آمریکایی تسهیل کنند. در ادامه به دلایل استقبال چشمگیر ایرانیان از دریافت پاسپورت ترکیه‌ای می‌پردازیم:

  • نزدیکی جغرافیایی و امکان زندگی همزمان در ایران و ترکیه

به جرأت می‌توان گفت اقامت در ترکیه، رؤیای اقامت در یک کشور مدرن به همراه حفظ خانه و زندگی در ایران را برای ایرانیان به واقعیت تبدیل کرده است. در واقع در عصری زندگی می‌کنیم که به دلیل پیشرفت وسایل حمل و نقل، مسافت‌ها کوتاه شده است و مهاجرت به کشور دیگر لزوماً به این معنا نیست که شما باید سالها به دور از خانه و بستگان باشید. با اخذ اقامت ترکیه به راحتی می‌توانید هر دو را داشته باشید! مثلاً در حال حاضر به راحتی می‌توانید با خرید بلیط هواپیما در مدت زمانی کمتر از سه ساعت خود را از ایران به ترکیه یا برعکس برسانید. با توجه به پروازهای روزانه زیادی هم که بین فرودگاه‌های ایران و ترکیه وجود دارد، جابجایی بین ایران و ترکیه خیلی راحت‌تر شده است. در ضمن مسیرهای جاده‌ای و ریلی بین شهرهای ایران و ترکیه هم رو به توسعه است. به طور مثال قطار تهران-آنکارا کمتر از یک سال است که راه افتاده است و در یک زمان حدود ۲ روزه، مسافران را بین دو کشور جابجا می‌کند. بنابراین در صورت اخذ اقامت ترکیه و زندگی در این کشور به راحتی می‌توانید هر ماه یا هر چند وقت یکبار، به ایران سفر کنید و خانواده و بستگان خود را ببینید یا به امور خود در ایران برسید. برای بررسی هزینه سفر به ترکیه می توانید روی لینک داده شده کلیک کنید.

  • شباهت فرهنگی با ایران و وجود فضای آزاد در ترکیه

مزیت دوم مهاجرت به ترکیه این است که بین ایران و ترکیه شباهت فرهنگی بسیاری وجود دارد و مردم دو کشور در عمق وجود خود، با هم یکی هستند. عشق مردم هر دو کشور به مولوی، عارف و شاعر بزرگ ایرانی بهترین مثال برای اثبات این موضوع است. در کنار وجود این شباهت فرهنگی، آزادی اجتماعی و حق شهروندی در کشور ترکیه به طور جدی ملاک عمل قرار می‌گیرد. بنابراین شما و خانواده‌تان به راحتی می‌توانید با فرهنگ جدید ارتباط برقرار کنید و به زندگی خود ادامه دهید.

مسجد ایاصوفیه در غروب استانبول
مسجد ایاصوفیه در غروب استانبول
  • عدم نیاز به ویزا و رفت و آمد راحت بستگان به ترکیه

به دلیل روابط دوستانه‌ای که بین دو کشور ایران و ترکیه وجود دارد ورود توریستی به این کشور برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد و هر ایرانی می‌تواند بدون نیاز به تشریفات ویزا به مدت ۹۰ روز در هر ۱۸۰ روز به صورت توریستی در ترکیه حضور پیدا کند. بنابراین ایرانیان در صورت اقامت در ترکیه به راحتی می‌توانند از بستگانشان در خانه خود در ترکیه‌، میزبانی کنند و بستگان به راحتی می‌توانند به طور مداوم به آنها سر بزنند. به این ترتیب کمتر احساس غریبی خواهند کرد. ضمناً با توجه به همسایگی دو کشور و به دلیل منافع مشترک زیادی که بین آنها وجود دارد، روابط دوستانه دو کشور ادامه خواهد داشت و حتی اگر هم در مقطعی این روابط تضعیف شود، دوباره به سمت مثبت خواهد رفت. بنابراین نباید زیاد نگران تغییر قوانین ویزا باشید.

  • هزینه پایین زندگی در ترکیه در کنار کیفیت بالا

 هزینه زندگی در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی از سطح پایین‌تری برخوردار است ولی با وجود این، کیفیت زندگی در این کشور خوب است و به کشورهای طراز اول جهان نزدیک است. بنابراین شما می‌توانید با هزینه بسیار کمتر نسبت به کشورهای اروپایی از کیفیت زندگی خوبی بهره مند شوید.

  • حفظ ارزش دارایی‌ها

با توجه به وضعیت اقتصادی نامطلوب ایران در سالیان اخیر و کاهش ارزش ریال در مقابل ارزهایی مانند دلار و یورو، بسیاری از افراد به دنبال این هستند که با انتقال دارایی‌های خود به ترکیه، ارزش پول خود را در مقابل دلار و یورو حفظ کنند. به همین دلیل به روش هایی مانند خرید ملک در ترکیه روی آورده اند که به خودی خود باعث دریافت پاسپورت ترکیه‌ای هم خواهد شد.

  • آسان شدن سفر به اروپا و آمریکا

نکته ای‌ که برای خیلی از افراد مهم است آسان شدن سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه و همچنین تسهیل در سفر به آمریکا با پاسپورت ترکیه برای اتباع ترکیه یا همان دارندگان پاسپورت ترکیه است. در شرایطی که خیلی از ایرانیان با وجود هزینه‌هایی که باید برای دریافت ویزای کشورهای اروپایی و آمریکایی معتبر بپردازند، ممکن است به دلایل مختلف موفق به دریافت ویزای این کشورها نشوند، اتباع ترک معمولاً با خیال راحت اقدام به درخواست ویزا و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن می‌کنند و معمولاً هم مشکل خاصی برای دریافت ویزا ندارند. برای دریافت لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه به لینک داده شده مراجعه کنید.

  • قوانین ساده اخذ پاسپورت ترکیه

قانون قبلی ارائه پاسپورت ترکیه‌ای خیلی سختگیرانه‌تر بود و برای دریافت پاسپورت ترکیه نیاز بود حتماً از طریق ازدواج، کار یا موارد دیگر، چندین سال در این کشور سکونت دائم داشته باشید. ولی در حال حاضر اعطای حق شهروندی کامل و پاسپورت ترکیه در مدت 4 تا 6 ماه قابل انجام است. در روش‌هایی هم که زمان طولانی‌تری باید صرف شود، به راحتی می‌توانید بعد از ۵ سال پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

در ادامه به بیان بهترین روش‌های اخذ پاسپورت ترکیه می‌پردازیم:

چگون پاسپورت ترکیه بگیریم؟

روش‌های زیادی برای دریافت پاسپورت ترکیه‌ای وجود دارد از جمله دریافت پاسپورت ترکیه با ازدواج ، تحصیل و … . ولی در ادامه بهترین روش‌های اخذ پاسپورت ترکیه که برای بیشتر افراد قابل استفاده است را بیان می کنیم:

  • خرید ملک در ترکیه نقدی

دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک در سالهای اخیر در ایران اوج گرفته است به طوری که طبق گزارش موسسات ترکیه‌ای، در سال ۲۰۲۰ ایرانیان در رده اول خریداران ملک در ترکیه قرار گرفته‌اند. طبق بررسی میدانی که توسط آژانس‌های فعال در حوزه فروش ملک در ترکیه انجام شده است، خریداران ایرانی ملک در ترکیه بیشتر از سه دسته هستند. دسته اول بازنشستگانی هستند که پس از سالها کار و خستگی می‌خواهند با خرید خانه در ترکیه آرامش زندگی در شهرهایی مانند کوش آداسی، آنتالیا، استانبول، آنالیا و بودروم را تجربه کنند و با کسب تابعیت ترکیه، زمینه حضور راحت‌تر و رفت و آمد ارزان‌تر فرزندان خود به ترکیه را فراهم کنند. دسته دوم زوج‌های جوانی هستند که می‌خواهند زندگی و کسب و کار خود را در ترکیه پایه‌ریزی کنند و در عین حال فاصله زیادی با خانواده خود نداشته باشند و با آنها در رفت و آمد باشند. دسته سوم هم فعالان اقتصادی هستند که توانایی خرید ملک در ترکیه را دارند ولی نمی‌خواهند در ترکیه ساکن شوند و قصد دارند از امکان رفت و آمد راحت‌تر به کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده کنند و از ارتباط با فعالان اقتصادی و فرصت‌های متنوعی که در کشور ترکیه نصیب آنها خواهد شد، استفاده کنند.

برای دریافت پاسپورت ترکیه کافیست به خرید ملک در ترکیه با قیمت حداقل ۲۵۰ هزار دلار مبادرت کنید و ضمناً تمام پول را هم به صورت یکجا بپردازید. به این ترتیب بلافاصله فرایند اعطای پاسپورت ترکیه به شما شروع خواهد شد و حدود ۳ ماه طول خواهد کشید. همانطور که گفتیم آمار خرید ملک در ترکیه در بین ایرانیان در حال افزایش است. نمودار زیر شیب صعودی این موضوع را تا سال ۹۸ نشان می‌دهد:

آمار اقامت ترکیه ایرانیان
آمار خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان (منبع: مرکز آمار ترکیه)
  • سرمایه‌گذاری در بانک

در صورت سرمایه گذاری به اندازه ۵۰۰ هزار دلار در بانک‌های ترکیه هم می‌توانید بلافاصله تابعیت ترکیه را به دست آورید.

  • اقامت ترکیه با ثبت شرکت و خوداشتغالی

روش دیگری که می‌توان برای گرفتن پاسپورت ترکیه از آن استفاده کرد، اقامت ترکیه از طریق خود اشتغالی و ثبت شرکت است. اگر توان مالی و ایده‌‌ای برای ثبت شرکت و اشتغال‌زایی در ترکیه دارید، ترکها احترام زیادی برای شما قائل خواهند بود. شما مي‌توانید بعد از گرفتن کارت کیملیک و حضور در ترکیه، شرکت خود را ثبت کنید و در ادامه، خود و بستگان و فرزندانتان را هم بیمه کنید. فقط باید توجه داشته باشید که به ازای هر یک ایرانی باید ۵ تبعه ترک را هم بیمه کنید. به شرطی که شرکت شما فعال باشد و مالیات و بیمه خود را واریز کند، می‌توانید بعد از ۵ سال واریز بیمه، پاسپورت ترکیه را برای خود و بستگانتان بگیرید. برای به دست آوردن اطلاعات در مورد خرید ملک در استانبول که بهترین استان ترکیه از جهت وجود فرصت‌های کاری است، روی لینک داده شده کلیک کنید.

پاسپورت ترکیه با ثبت شرکت

  • دریافت کارت کیملیک و داشتن بیمه 

روش دیگری که به خصوص برای افراد جویای کار پیشنهاد می‌شود استفاده از کارت کیملیک برای اقامت موقت در ترکیه است. کارت کیملیک به مدت یک سال برای شما صادر می‌شود. دارنده کارت کیملیک می‌تواند در ترکیه به اجاره یا خرید خانه بپردازد، اقدام به ثبت شرکت کند، شغل پیدا کند، کارت مترو و اتوبوس تهیه کند و از خدمات درمانی و پذیرش تحصیلی استفاده کند. تفاوت کارت کیملیک با ویزای توریستی این است که دارنده ویزای توریستی، امکان انجام موارد گفته شده را ندارد.

به طور کلی کارت کیمیلک را هر دو سال یکبار می‌توانید تمدید کنید. بنابراین بعد از گذشت یکسال، باید خاک ترکیه را ترک کنید مگر اینکه شغل داشته باشید و برای شما به صورت رسمی، مبلغ بیمه واریز شود. به این ترتیب اقامت موقت شما تبدیل به اقامت کاری خواهد شد.

 اخذ اقامت موقت ترکیه با کارت کیملیک، برای خیلی از افراد در واقع راهی است برای اخذ اقامت دائم ترکیه. بعد از گرفتن کارت کیملیک و استقرار در ترکیه، بهترین راه برای دریافت اقامت دائم و گرفتن پاسپورت، پیدا کردن کار رسمی و گرفتن بیمه است. دقت کنید که داشتن کار بدون بیمه، نمی‌تواند ضامن تمدید کارت کیملیک شما باشد. بنابراین باید شغلی پیدا کنید که بیمه هم داشته باشد. مشکل اینجاست که طبق قوانین ترکیه، نرخ بیمه یک فرد غیر ترک (۱۸۰۰ لیر) بسیار بیشتر از شهروندان ترک است و علاوه بر آن، یک شرکت ترکیه‌ای به ازای استخدام و بیمه یک فرد خارجی، حداقل باید ۵ فرد ترک را استخدام و بیمه کند. به همین دلیل خیلی از شرکت‌ها تمایلی به استخدام خارجی‌ها ندارند. البته نگران نباشید می‌‌تواند از خدمات فلاوینگو برای واریز بیمه در ترکیه استفاده کنید.

عکس پاسپورت ترکیه
عکس پاسپورت ترکیه

 خدمات ویژه فلاوینگو 

یکی از مشکلاتی که افراد برای خرید ملک در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه دارند عدم شناخت مناسب از قیمت‌‌ خانه‌ها و محلات مناسب در شهرهای ترکیه است. کارشناسان ما در ترکیه با شناخت مطلوب از خانه‌های مناسب در ترکیه، بهترین مشاوره را به شما خواهند داد تا بتوانید با مبلغی که برای خرید یا اجاره ملک کنار گذاشته‌اید، بهترین گزینه را پیدا کنید. ضمناً وکلای ما در ترکیه به شما کمک خواهند کرد که یک قرارداد مطمئن و کاملاً قانونی ببندید.

ضمناً مشاورین و وکلای شرکت گردشگری عالی گشت(فلاوینگو) در ترکیه با ارتباط مناسب و قانونی که با برخی از شرکت‌های ترک برقرار کرده‌اند این امکان را برای شما ایجاد کرده‌اند که با پرداخت مبلغ مازاد بیمه افراد خارجی، مبلغ بیمه شما واریز شود. به این ترتیب شما می‌توانید بعد از چند بار تمدید کارت کیملیک خود و بعد از ۵ سال، به شهروند رسمی ترکیه تبدیل شوید و پاسپورت را بگیرید.

مشکل دیگری که برای گرفتن کارت کیملیک وجود دارد، نیاز به داشتن اجاره نامه یک منزل در ترکیه است. خبر خوش برای شما این است که وکلای ما در ترکیه این مشکل را هم برای شما حل کرده‌اند و به راحتی اجاره‌ نامه‌ خانه‌ای در ترکیه را به نام شما صادر خواهند کرد. ضمناً مجموعه فلاوینگو  به دلیل فعالیت در زمینه فروش بلیط هواپیما سیستمی و چارتری، بلیط ترکیه را مستقیماً برای شما تهیه خواهد کرد و نیاز به مراجعه به جای دیگری نخواهید داشت.

مدارک اصلی مورد نیاز اخذ کارت کیملیک:

  • ۴ قطعه عکس ۶ در ۴
  • پاسپورت
  • اجاره نامه یک خانه در ترکیه ( جهت اثبات اقامت)
  • ….

 به طور کلی خدمات فلاوینگو را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • دریافت کارت کیملیک ( اقامت ۱ ساله)
  • اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه
  • خرید ملک در ترکیه نقدی
  • خرید اقساطی ملک در ترکیه
  • اجاره ملک در ترکیه
  • معرفی به شرکت‌های بیمه‌گر ترک برای تمدید کارت کیملیک
  • تهیه اجاره نامه قانونی ملک در ترکیه
  • پرداخت مالیات یک ساله خانه شما در ترکیه
  • اخذ بلیط هواپیما استانبول
  • برگزاری تور استانبول برای آشنایی بیشتر با محلات استانبول و ترکیه
برای مشاوره درباره اخذ پاسپورت ترکیه می‌توانید از طریق تلفن های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button