پاییز مسافرت کجا بریم؟

0

پاییز، زمانی از سال است که برگ ها به رنگ های روشن، طلایی، نارنجی و قرمز در می آیند و طبیعت به شکلی معجزه آسایی بخشی از زیبایی های دیگرش را نمایان می کند. اینجا است که آدمی باری دیگر وسوسه سفر می شود تا دوباره تلنگری بر ماهیت وجودی خود بزند. در این افکار از خود خواهد پرسید: «پاییز مسافرت کجا بروم؟»

ایران مکان های دیدنی و جالب بسیاری مانند آثار باستانی، مساجد مسحور کننده، بازارهای تاریخی، باغ های پرگُل و شگفتی های طبیعی دارد. از همه مهم‌تر دارای چهار فصل مختلف می باشد که زیبایی هایش را دو چندان کرده است. در این بین برای بسیاری از مسافران، سفر در پاییز حال و هوای دیگر دارد، به همین دلیل سعی در پیدا کردن بهترین مقاصد پاییزی چه در داخل و چه در خارج از ایران هستند؛ با فلاوینگو همراه باشید.

گردشگری در پاییز ایران

ایران کشوری چهار فصل است و هر فصل یا حتی هر ماه از سال، موقعیت بسیار مناسبی برای سفر است. از زمستان های زیر صفر در شهرکرد و تبریز در غرب و شمال غربی تا جزایر گرمسیری قشم و کیش در جنوب، هر شهر در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد. قابل پنهان سازی نیست که برخی مسافران هوای سرد را دوست ندارند و حتی با وجود قیمت های بالا، فصول گرم را برای سفر ترجیح می دهند.

برای کسانی که به دنبال هوای خنک هستند، پاییز برای هر مسافر کنجکاوی زمان ویژه ای برای لذت بردن و استراحت است. این فصل همچنین دارای عناصر فرهنگی منحصر به خود، غذاهای خوشمزه و جشنواره ها است. گردشگری در پاییز در کنار هوای بسیار دلپذیر به صرفه جویی در هزینه ها هم کمک می کند. در این فصل اغلب سفر کردن بسیار ارزان تر تمام می شود و همچنین از حجم مسافران نیز کاسته می شود.

از نظر میزان گردشگر در طول سال، پاییز بعد از بهار و تابستان، محبوب ترین مقصد سفر است. دلیل کاهش مسافر در پاییز را می توان به بازگشایی مدارس اشاره کرد. با این حال، حتی سفری یک روزه به گوشه و کنارهای شهر می تواند به فراغت ذهن و آرمش بیشتر کمک کند.

بهترین مکان برای سفر داخلی در پاییز

پاییز فصل کم سفری است، زیرا همان‌طور که در بالا بیان شد، فصل بازگشایی مدارس است و تعطیلات اصلی برای سفرهای طولانی تا نوروز رو به کاهش می رود؛ اما دمای هوا نیز کم می شود، به طوری که هوا در مهر و آبان تقریباً عالی است و با شروع آذر کمی سردتر می شود. هوا در جنوب کشور هنوز گرم است، اما در مرکز و شمال کشور که شهرهای بزرگ توریستی در آن واقع شده اند، هوا نسبتاً مطبوع است. در این فصل هیچ جشنواره بزرگ برگزار نمی شود. با این حال، بیایید در مورد جاهای دیدنی در فصل پاییز صحبت کنیم:

مسیر یوش – نور

غالباً مردم می گویند که بودن در طول سفر مهم تر از مقصد است؛ مقصد مکانی اول ما برای سفر در پاییز از نظر فنی مقصد خاصی نیست، بلکه یک مسیر بین دو دهکده در منطقه شمالی حاشیه ایران است. یوش روستایی عجیب و غریب در کوه پایه های البرز در استان مازندران است که در 105 کیلومتری جنوب آمل واقع شده است.

جاده باریک 100 کیلومتری که یوش را به نور وصل می کند، با درختانی بلند شکل گرفته است که در برابر پس زمینه خیره کننده دشت های سرسبز و دامنه های آرامش به شدت خودنمایی می کند. این مسیر به دلیل پیچش و چرخش های زیاد، مسافران زیادی را در طول پاییز به خود نمی بیند؛ اما افرادی به این جاده علاقه دارند که به دنبال گرفتن دیدن مناظر بی نظیر و چشم اندازهای طبیعیِ بکر هستند. رانندگی در این سفر بسیار لذت بخش است.

استان گلستان

گرچه نام گذاری استان به عنوان یک مقصد ممکن است با توجه به تعداد شهرها، شهرستان ها و دهکده های آن غیر معمول به نظر برسد، اما استان گلستان مکانی است که می توانید در پاییز از آن بازدید کنید. چشمان خود را ببندید، نقطه ‌ای را روی نقشه استان گلستان نشانه بگیرید، سپس چشمان خود را باز کنید! خواهید دید که این استان مملو از جنگل های رنگارنگ و آبشارهای زیبا است، به طوری که آن را از بهار تا پاییز به مقصدی برتر برای گردشگری تبدیل کرده است.

گلستان، قدیمی ترین پارک ملی ایران را دارد که دارای بیش از 300 حیوان و 1.350 گونه گیاهی است و آن را به یکی از متنوع ترین مناطق حفاظت شده زیست محیطی در کشور تبدیل کرده است. پارک ملی گلستان در سال 1976 به عنوان یک ذخیره گاه زیست کره در یونسکو ثبت شد. در میان بی شمار آبشارهای استان، آبشار شیرآباد، واقع در یک جنگل متراکم در 60 کیلومتری مرکز استان گرگان، بسیار شگفت انگیز است؛ از این مکان در پاییز حتماً دیدن کنید.

روستای نایبند

دهکده نایبند در استان خراسان جنوبی، روستایی تاریخی در منطقه ای با سه جغرافیای مجزا اعم از کویری، کوهستانی و جنگلی است. این دهکده بر روی کوهپایه در کنار دسترسی آسان به دشت های سرسبز واقع شده است. ماجراجویان می توانند 200 کیلومتری از شمال را به طبس، در قلب کویر رانندگی کنند.

نایبند در نزدیکی یک پناهگاه حیات وحش به نام خود دهکده واقع شده است که محل زندگی جمعیت زیادی از غزال ها است. به دلیل محبوبیت در بین مسافران جوان، طبس و نایبند در بیشتر بروشورهای آژانس مسافرتی خودنمائی می کنند. به دلیل دوری راه توصیه می شود، کلیه تجهیزات مناسب برای سفر را همراه داشته باشید.

ییلاق اولسبلنگاه

نگران نباشید تلفظ اولسبلنگاه برای فارسی زبانان نیز کار ساده ای نیست. ریشه این نام به گویش محلی گیلکی می رسد و به معنای «نقطه ای بلند است که در آن مَمرَز (نوعی درخت پهن برگ) رشد می کنند.» اولسبلنگاه روستایی کوهستانی در ماسال در استان گیلان است؛ مانند سایر استان های شمالی، آب و هوای خنک گیلان و مناظر سرسبزش احساس آرامش را تداعی می کنند.

جلگه های از هر جهت توسط درخت های متراکم گسترش می یابد و تا جایی که چشم ها می توان دیدن دارند می توان گردشگرانی را مشاهده کرد که در دل جنگل چادر زده اند و آتش روشن کرده اند. با نگاهی به تصاویر دهکده، با مناظر سرسبز، کلبه های چوبی و آسمان ابری، به راحتی می توان ییلاق اولسبلنگاه را با دهکده ای در شمال اروپا اشتباه گرفت.

کویر

اوایل پاییز بهترین فصل برای بازدید از زیباترین و دیدنی ترین کویرهای جهان در ایران یعنی دشت کویر و کویر لوت است. هیچ سفری از ایران بدون تجربه کویر کامل نیست. به سمت کویرهای مرنجاب، گرمه و کلوت بروید و از سکوت و فضای آرام این مکان ها لذت ببرید.

اقامت در کاروانسراهای تاریخی یا خانه های محلی، لذت بردن از شتر سواری، بازدید از اماکن تاریخی در قلب بیابان ها، مشاهده زیبایی های طلوع و غروب خورشید و نوشیدن یک چای گرم در اطراف آتش هنگام تماشای ستاره های درخشان در فراز شب، همه و همه نشان از تجربه منحصر به فرد سفر به کویر را دارد.

بهترین مکان برای مسافرت خارجی در پاییز

پاییز از را می رسد، با روزهای سرد و آسمان های ابری اما این بدان معنا نیست که ما باید تمام پاییز را در خانه بنشینیم! پاییز بهترین از سال برای سفر به خارح از ایران و کشف مکان های جدید است. به همین دلیل برای ارضای هوس های ما برای دیدن فرهنگ های دیگر کشورها، در زیر جاهای دیدنی سفر به خارج از ایران را معرفی می کنیم:

شهر نیویورک

شهر نیویورک به ویژه در پاییز بسیار زیبا است، هنگامی که هوا معتدل است، تابش نور و سایه های شگفت انگیز پاییزی یک پس زمینه حماسی برای آسمان خراش های باشکوه این شهر ایجاد می کند.

هر فصل جذابیت های خاص خود را در نیویورک دارد و پاییز قطعاً برای پیاده روی های طولانی عاشقانه و پر جنب و جوش عالی است. نکات برجسته این فصل در نیویورک شامل مراسم رژه افسانه ای هالووین در تاریخ 31 اکتبر و رژه معروف روز شکر گذاری است که فصل کریسمس جادویی را در شهر نیویورک آغاز می کند.

شهر بوردو

سفر به بوردو در پاییز به معنای لذت بردن از همه حواس پنج گانه است. ماه های مهر و آبان با مطابقت با فصل برداشت محصول، ایده آل برای گردش در بازارهای محلی در فضای باز شهر و شرکت در جشنواره های انگور است.

بوردو که در قلب معتبرترین منطقه انگور فرانسه واقع شده است؛ شهری زیبا با گالری های هنری منحصر به فرد، معماری جسورانه نئوکلاسیک، بلوارهای زیبا و نوشیدنی های فوق العاده است که از مسافران به گرمی استقبال می کند. پاییز در بوردو نیز با رویدادهای دوست داشتنی همراه است، از اپرای بوردو گرفته تا ژوراد دِ سنت امیلیون، جشن های زیادی برگزار می شود تا شما را در طول پاییز در اینجا به کلی مشغول کند.

شهر دارجلینگ

در این ماه پایان فصل موسمی است و زمان بسیار خوبی برای بازدید از معروف ترین تپه بارانی و مه آلوده هند با منظره های عجیب هیمالیا یعنی دارجلینگ است. در صدر این فهرست بازدید از این شهر، باید سری به تپه ببر جهت دیدن قله های یخ زده سومین کوه مرتفع جهان یعنی «کانچن جونگا» بزنید.

با بالا رفتن از این کوه، حتی می توانید بلندترین کوه جهان یعنی اورست را در سمت چپ خود مشاهده کنید. به غیر از این، زمانی برای کسب آرامش با نوشیدن چای چامپاگنه در مزارع محلی، سوار شدن در راه آهن بخار می تواند به کامل شدن سفر به دارجلینگ در پاییز کمک کند.

کشور ژاپن

درختان ممکن است برای فصل شکوفه های گیلاس در ژاپن آماده باشند، پس چرا فرصت را غنیمت نمی شمارید و در پاییز به ژاپن سفر نمی کنید؟ رنگ های زرد، نارنجی، قرمز و حضور پر جنب و جوش مردم، نشان از آن دارد که ژاپن یکی از بهترین کشورها برای مسافرت در پاییز است.

مسیرهای پیاده روی بسیار شلوغ، اماکن دیدنی و برجسته، کلبه های کوهستانی ساخته شده بر روی آب، همه و همه ژاپن را بی نهایت در زیبایی غرق کرده است. فصل شکوفه های گیلاس در کشور آفتاب تابان، فرصتی مهم است که تنها یک بار سال اتفاق می افتد و فقط برای همین فصل گردشگران بسیاری به این کشور سفر می کنند.

شهر دبی

برخلاف تابستان که هوای دبی بسیار گرم است، در پاییز این شهر از نو متولد می شود. باشگاه های ساحلی بازگشایی شده و تراس های رستورانی شلوغ می شوند، به طوری که شهر غرق در زندگی و روشنایی می شود.

درجه حرارت در پاییز کاهش می یابد، به همین دلیل بسیاری از گردشگران این فصل را برای سفر به دبی انتخاب می کنند. پس وقتی با این شهر گذاشتید، از زیباترین آسمان خراش ها، بوتیک ها، گالری ها و سواحل زیبا دیدن کنید.

کلام آخر

بهترین جا برای مسافرت در پاییز می تواند مکانی باشد که زیبایی های این فصل زیبا را به خوبی نمایان سازد. آرامش موجود در این فصل در کنار هوای بسیار خنک، باعث شده است بسیاری از افراد پاییز را به عنوان اصلی ترین فصل سفر در نظر بگیرند. در همین امتداد، می توانید مکان های معرفی شده در بالا را برای سفر در پاییز در نظر بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button