چرا سفر با قطار بهتر از هواپیماست؟

0

بعضی‌ها سفر رفتن با قطار رو به سفر با هواپیما ترجیح می‌دن؛ البته نه به‌خاطر اینکه ترس از پرواز دارند. در اینجا چند دلیل که ثابت می‌کنه سفر رفتن با قطار بهتر از سفر با هواپیماست رو بهتون می‌گیم:

  • سفر با قطار خودش یک ماجراجوییه

سفر با قطار به شما اجازه می‌ده که ساعت‌ها به مناظر در حال تغییر اطراف‌تون نگاه کنین و کشوری رو که توش سفر می‌کنین رو بهتر بشناسین.

مسیرهای ریلی معروف زیادی در دنیا هستن که خودشون یک جاذبه گردشگری به‌شمار می‌آن؛ مثلا قطار آبی در افریقای جنوبی، قطار سراسری سیبری و سفر قطاری در طول استرالیا. در حالی‌که وقتی با هواپیما سفر می‌کنیم، فقط به زودتر رسیدن به مقصد فکر می‌کنیم و خود مسیر برامون جذابیتی نداره.

  • در قطار با آدم‌های جالبی آشنا می‌شین

قطارها مکان‌های خوبی برای آشنا شدن با آدم‌های جدیدن؛ البته در سفرهای هوایی هم می‌شه هم‌صحبت‌های خوبی پیدا کرد؛ ولی معمولا در سفر قطاری، فرصت بیشتری برای دیدن آدم‌ها و آشنا شدن با خصوصیات‌شون داریم.

  • قطار برای کار کردن و آرامش محیط بهتریه

اگه از اون دسته افرادی باشین که در طول سفر و حرکت، کار می‌کنن، مثلاً وبلاگ‌نویسی یا ادیت عکس یا هر کار دیگه‌ای، معمولاً در قطار فضای مناسب‌تری برای کار کردن در اختیار دارین. بیشتر قطارهای بین‌المللی، به‌خصوص قطارهای اروپا، خیلی جادار و راحت هستن و علاوه‌ بر‌ این، وای‌فای رایگان هم دارن که برای کار کردن در حین سفر ایده‌آله.

نه‌تنها صندلی‌های‌ قطار معمولاً جادارتر و راحت‌تر از صندلی‌های هواپیما هستن؛ بلکه شما می‌تونین به کوپه کافه قطار برید و اونجا خلوت کنین.

  • سفر با قطار استرس و دردسر کمتری داره

سفر با هواپیما واقعا راحت می‌‌شد، اگه سوار شدن و پیاده شدن از هواپیما انقدر دردسر نداشت. هر‌جای دنیا وقتی‌که بخوای سوار هواپیما بشی، باید از موانع امنیتی زیادی رد بشی. این تدابیر امنیتی روزبه‌روز سخت‌گیرانه‌تر هم می‌شن. علاوه‌بر‌ اینها، در مسافرت هوایی باید هزینه زیادی برای اضافه‌بار بپردازین چراکه قوانین سفت و سختی در خصوص بارهایی که مجازید حمل کنید وجود داره.

در مقابل، سفر با قطار خیلی ساده‌تره و در خصوص میزان بار و اشیایی که می‌تونین حمل کنین، سخت‌گیری کمی اعمال می‌شه. مثلاً در قطار، ممنوعیتی برای حمل مایعات وجود نداره؛ درحالی‌که این ممنوعیت در پرواز با هواپیما اعمال می‌شه.

  • قطارها با محیط‌زیست سازگارترن

مصرف انرژی قطار به ازای هر مسافر و در هر کیلومتر نسبت به ماشین و هواپیما کمتره. این به این معناست که بعد از پیاده‌روی و سفر با دوچرخه، قطار بهترین گزینه حمل‌و‌نقل از نظر سازگاری با محیط‌زیست محسوب می‌شه. یک فایده جنبی این قضیه هم اینه که چون مصرف سوخت قطارها کمتره، قیمت بلیط قطارها کمتر تحت‌تاثیر قیمت سوخت قرار می‌گیره و در نتیجه نرخ بلیط قطارها ثبات بیشتری داره.

  • رفت‌وآمد به ایستگاه‌های قطار راحت‌تره

برعکس فرودگاه‌ها که معمولاً دور از شهر قرار دارن، ایستگاه‌های قطار عموماً در مرکز شهر هستن. این یعنی شما می‌تونید در هزینه هنگفت رفت‌وآمد به فرودگاه، صرفه‌جویی کنین و بعد از پیاده شدن در ایستگاه مقصد، پیاده یا با سیستم حمل‌و‌نقل داخل شهری به هتل‌تون برسین.

  • می‌تونین تو جاهای بامزه در مسیر توقف کنین

سفر با قطار نه‌تنها خودش یک ماجراجویی به‌حساب می‌آد؛ بلکه در سفر با قطار مجبور نیستی حتما مستقیم از مبداء به مقصد برسی. اگه وقت داشته باشی، می‌تونی تو شهرهای دیدنی بین راه توقف کنی و هر وقت خواستی دوباره سفرت رو ادامه بدی. البته حواس‌تون باشه که برای این کار باید موقع خرید بلیط قطار، نوع بلیط‌تون رو از نوع “باز” تهیه کنین تا بتونین، بسته به قوانین شرکت راه‌آهن، چند ساعت یا چند روز، انعطاف در برنامه سفرتون داشته باشین.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button