چرا نباید در تایلند فیل‌سواری کرد

0

تقریباً تمام کسانی که به تایلند سفر می‌کنند دوست دارند فیل‌سواری را تجربه کنند. به جز اندک کسانی که برای مدتی در یتیم‌خانه‌ها –و نه پرورشگاه‌ها- فیل‌ها کار کرده و از دور شاهد این فعالیت بوده‌اند. تنها تصور کنید که با این موجودات چهار تنی در دل جنگل‌ها حرکت کرده و در رودخانه‌ها با آنان حمام کنید… این یکی از جملات تبلیغی در سفر به تایلند و کشورهای جنوب‌شرقی آسیاست. عنوانی برای جذب گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند و از پشت پردهی این یتیم‌خانه‌ها بی‌خبرند.

  • پارک طبیعت  فیل‌ها

فضایی طبیعی و در جنگل‌های شمالی تایلند پارکی ملی قرار دارد که در ۲۵۰ هکتار از اراضی جنگلی از ۳۶ فیل نگهداری کرده و برای حفاظت از فیل‌های این منطقه به وجود آمده و دوستی گردشگران با فیل‌ها را ترویج می‌دهد. برای شرکت در فعالیت‌های این مرکز در پارک ملی فیل‌ها، می‌توان در غذا دادن به آن‌ها با میوه‌های تازه پرداخت، گل‌بازی‌های آنان را در طول روز دید و حتی با آن‌ها برای شنا  وآب‌بازی به رودخانه رفت. تعاملات خانوادگی آنان را دید و به رفتارشناسی آنان پرداخت. تنها چیزی که در این پارک نمی‌توان تجربه کرد، سوار شدن بر فیل‌های کوچک و بزرگ تایلندی است.

  • چرا نباید سوار فیل‌های تایلندی شد

فیل‌های آسیایی گونه‌ای در حال انقراض است. به طوری که در حال حاضر کمتر از ۲۰۰۰ فیل در تایلند زندگی می‌کنند. فقدان زیستگاه‌ها نیز باعث شده تا این تعداد به کمتر از این میزان هم برسد. شکار غیر مجاز و حتی اسیر کردن آن‌ها هم به کاهش این میزان کمک کرده و ضرر غیر قابل بازگشتی به طبیعت آن‌ها زده‌است. اشتباهات رای گردشگران خارجی و تقاضا برای سوار کردن با فیل‌ها در چند دهه‌ی اخیر باعث شده تا اسارت فیل‌ها در مراکز مختلف افزایش یابد. تفاوتی که در مراحل اهلی کردن فیل‌ها و اسب‌ها وجود دارد و آسیبی که به آن‌ها وارد می‌شود باعث شده تا آنان را از سنین خیلی کم به کار گرفته و برای سرویس دادن به گردشگران آماده کنند.

  •  آسیب‌هایی به فیل‌های کوچک

فیل‌های وحشی به انسان‌ها اجازه نمی‌دهند تا بر روی آنان سوارکاری کنند. به همین خاطر اهلی کردن و تربیت فیل‌ها باید از سنین کم شروع شود. جدا کردن بچه فیل‌ها از والدینشان و زندانی کردن آنان در قفس‌های کوچک که حرکت کردن را برای آنان سخت می‌کند باعث می‌شود تا فیل‌ها آرام و خواب‌آلو بزرگ شده و جرأت انجام بسیاری از کارها را نداشته باشند.

  • پیاده‌روی‌های طولانی در تایلند

تعالیم فیل‌ها تنها منحصر به دوران کودکی‌شان نمی‌شود. شکنجه‌هایی که بعد از آن در کمپ‌های فیل‌های تایلند انجام می‌شود و نگهداری آنان در فضای نامناسب باعث می‌شود تا فیل‌ها برای سواری دادن به گردشگران آماده شده و به کار مشغول شوند.

  • بنیاد فیل‌ها

لک شرلت سال‌های نوجووانی و جوانیش را برای احیای حقوق فیل‌ها جنگیده و پارک طبیعت فیل‌ها را تأسیس نموده. جایی که از فیل‌های آسیب دیده نگهداری کرده و به گردشگران کمک می‌کند تا مراحل طبیعی زندگی فیل‌ها را از نزدیک دیده و با مراقبت از آن‌ها عشق به طبیعت و محیط زیست را در انسان‌ها پرورش دهد. جایی که به شما کمک می‌کند تا از بودن با فیل‌ها لذت ببرید بدون اینکه آن‌ها را با سواری خود آزار دهید.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button