چطور کوالالامپور را در ۲۴ ساعت بگردیم؟

0

فقط یک روز برای گردش در پایتخت مالزی وقت دارین؟ نگران نباشین. اینجا بهتون می‌گیم چطور فقط در ۲۴ ساعت بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور رو ببینید و این شهر رو تجربه کنید.

کوالالامپور یکی از بزرگ‌ترین مراکز تردد شرکت‌های هواپیمایی در آسیاست و خیلی از افرادی که به آسیا سفر می‌کنند، حداقل یک‌بار گذرشون به این شهر میفته. بعضی‌ها مستقیم سراغ پرواز بعدی‌شون می‌رن یا در یک هتل نزدیک فرودگاه اقامت می‌کنن؛ ولی ما به شما توصیه می‌کنیم که از این فرصت استفاده کنین و در این شهر جذاب گشتی بزنین.

کوالالامپور یکی از مدرن‌ترین شهرهای آسیاست. این شهر با آسمان خراش‌های بلند، مراکز خرید مجلل و فرهنگ مدرنش جای ایده‌آلی برای دوست‌داران چیزهای نوآورانه محسوب می‌شه. اما با وجود پیشرفت‌های مدرن، کوالالامپور هنوز پیوند با ریشه‌هاش رو حفظ کرده. این شهر از گروه‌های قومی متنوعی تشکیل شده که اکثریت‌شون ریشه‌های هندی، مالزیایی یا چینی دارن. محله‌های مرکز سکونت هر‌کدوم از این قومیت‌ها، با غذاها و مراکز دینی مخصوص به خودشون، نشان‌دهنده علاقه این مردم به گذشته خودشونه.

کوالالامپور شهریه که با آغوش باز از گردشگران استقبال می‌کنه و جاهای دیدنی و مراکز تفریحی زیادی داره. بازدید از آثار تاریخی، چشیدن طعم غذاهای لذیذ از غرفه‌های خیابانی یا رستوران‌های شیک، دیدن آسمان خراش‌های عظیم و پیک نیک کردن در پارک‌های شهر از جمله کارهاییه که می‌تونین در گردشتون تو این شهر تجربه کنین.

۵ کاری که می‌تونید در یک سفر یک روزه به کوالالامپور انجام بدید

هر تیپ آدمی که باشین و هر سلیقه ای که داشته باشین، قطعاً چیزی مناسب شما در کوالالامپور پیدا می‌شه! حتی اگه فقط یک روز در پایتخت مالزی وقت دارین، می‌تونین چرخی در شهر بزنید و مناظر زیبایی رو ببینین. در اینجا لیستی از جذاب‌ترین برنامه‌ها برای یک تور یک‌روزه در کوالالامپور رو به شما معرفی می‌کنیم.

مسجد نگارا، مسجد ملی مالزی

۱- از مکان‌های مذهبی کوالالامپور بازدید کنید

بخش زیادی از جمعیت کوالالامپور مسلمان و یا پیرو مذاهب شرق آسیایی هستن؛ بنابراین در گوشه گوشه شهر مساجد و معابد زیادی به چشم می‌خوره.

مسجد ملی مالزی، یا مسجد نگارا، که در قلب شهر کوالالامپور واقع شده، معماری مدرن و زیبایی داره. این مسجد با سقف آبی و طلایی‌اش به‌عنوان سمبل استقلال مالزی از استعمار انگلیس شناخته می‌شه.

معبد Thean Hou یک بنای تاریخی به سبک شرقی و مربوط به الهه چینی دریاست. این معبد محل عبادت پیروان سه آئین بودیسم، تائویسم و کنفوسیوس به‌شمار می‌ره.

معبد Sri Mahamariamman یک معبد هندوهاست که به سبک شرقی، با برج‌های طبقه‌ای رنگارنگ ساخته شده.

۲- چند تا از محله‌های جالب کوالالامپور رو کشف کنید

محله Bukit Bintang محله محبوبی برای جَوونترهاست. روزانه هزاران نفر از گردشگران و مردم محلی از مراکز خرید این محله بازدید می‌کنن یا به کافه‌هاش سر می‌زنن. بهترین غذاهای خیابانی کوالالامپور رو می‌تونین در خیابان Jalan Alor در این محله امتحان کنین!

برای تجربه بخش دیگری از آسیا، سری به محله Little India (هند کوچک) بزنین. اونجا با موسیقی بالیوودی، بوی ادویه کاری و رنگ‌های شاد ساری‌ها و شال‌ها احاطه می‌شین. در یکی از رستوران‌های هندی اونجا می‌تونین غذای Thali بخورید.

کمی دورتر، محله Chinatown کوالالامپور حس‌ و حالی کاملاً متفاوت داره. مردم برای تجربه فرهنگ چینی و خوردن غذاهای لذیذ خیابانی به این محله می‌آن.

اگه به خرید علاقه دارین، به خیابان Petaling Street در محله Chinatown سری بزنین. اونجا پر از مغازه‌ها و غرفه‌های مختلفه که می‌تونین برای خرید حسابی چونه بزنین. از پارچه و لباس گرفته تا کیف دستی، کفش و حتی وسایل الکترونیک در این بازار پیدا می‌شه.

۳- در پارک های کوالالامپور استراحت کنید

اگه از چرخ زدن توی شهر خسته شدین، کمی استراحت کنین تا خستگی‌تون در بره. این شهر پر از پارک‌ها و باغ های فوق‌العاده‌ست که برای فرار از سر و صدای شهر مناسب هستن.

یکی از باغ‌های محبوب KLCC Park هست که درست کنار برج‌های دوقلوی  Petronas قرار داره. این باغ پر از امکانات تفریحی مثل استخر، چشمه‌های زیبا و مجسمه‌ها، درختان بومی و مسیرهای پیاده‌روی برای گشت و گذاره.

یک جای خوب دیگه، پارک زیبای Titiwangsa است که وسطش یک دریاچه بزرگ برای قایقرانی داره.

اگه عاشق گل و گیاه هستین، به باغ گیاه‌شناسی Perdana سری بزنین که یکی از محبوب‌ترین تفرج‌گاه‌های آخر هفته ساکنین کوالالامپور به شمار می‌ره. پارک پرندگان کوالالامپور هم بخشی از باغ گیاه‌شناسیه که ارزش دیدن رو داره.

برج‌های دوقلوی Petronas در کوالالامپور

۴- از برج‌های با شکوه Petronas عکاسی کنید

برج‌های دوقلوی Petronas یکی از نمادهای مهم مالزی به شمار می‌رن که دیدن‌شون از نزدیک خالی از لطف نیست. طراحی این برج‌ها بازنمایی مدرن معماری سنتی اسلامیه که این نکته در شکل بالای برج‌ها مشهوده. دو برج در نیمه ارتفاع‌شون با یک پل مسقف به هم متصل شدن.

اگه یک ساعتی وقت دارین، بلیط بازدید از برج رو تهیه کنین که بهتون اجازه دسترسی به پل در طبقه ۴۱ و تراس در طبقه ۸۶ رو می‌ده. تعداد بلیط‌هایی که روزانه برای بازدید از برج‌ها فروخته می‌شه محدوده؛ بنابراین بهتره بلیط‌تون رو از قبل به‌صورت آنلاین خریداری کنین.

۵- از غروب زیبای کوالالامپور لذت ببرید

کوالالامپور کافه‌ها و رستوران‌های زیادی داره که روی پشت‌بوم برج‌ها قرار دارن و نمای زیبایی از بالای شهر ارایه می‌کنن. اگه فقط یک شب رو در کوالالامپور می‌گذرونین، حتماً به یکی از کافه‌رستوران‌های مرتفع شهر برین تا در حین خوردن شام، از منظره زیبای غروب خورشید بر بالای شهر لذت ببرین.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button