مجسمه‌های معروف دنیا

0

در طول سفرها به کرات با این نکته مواجه شده‌ایم که مسافران بیشتر از ساختمان‌ها به مجسمه‌های باشکوه جذب می‌شوند. در این مطلب ما می‌خواهیم شش مجسمه‌ مشهور دنیا را  به شما معرفی کنیم پس با عالی‌گشت همراه بشید:

۱_ مجسمه آزادی آمریکا

مجسمه آزادی یا تندیس آزادی که نام اصلی آن «آزادی روشنگر جهان» است (به انگلیسی: Liberty Enlightening the World )، در سال ۱۸۸۶ میلادی توسط دولت وقت فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شد. امروزه مجسمه آزادی یکی از نمادهای مشهور کشور آمریکا است. قبل از همگانی شدن سفرهای هوایی، مجسمه آزادی اولین نشانی از آمریکا بود که مسافران کشتی‌ها هنگام نزدیک شدن به سواحل این کشور مشاهده می‌کردند.

۲_مجسمه پری دریایی کوچک

این مجسمه زیبا بر روی سنگی در بندر کپنهاگ در دانمارک قرار دارد. گردشگرانی که برای اولین بار آن را می بینند، اغلب از اندازه ی نسبتا کوچک مجسمه شگفت زده می شوند. این مجسمه تنها ۱٫۲۵ متر ارتفاع و حدود ۱۷۵ کیلو گرم وزن دارد و در سال ۱۹۱۳ توسط  ادوارد اریکسن به مناسبت روز بازی پری دریایی کوچک ساخته شد. این بانوی بیچاره چندین بار سرش را از دست داد اما دوباره بازسازی شده.

۳_مجسمه مسیح منجی

مجسمه حضرت مسیح با ارتفاعی در حدود ۳۸ متر در بالای کوه “کورکووادو” شهر ریودوژانیرو واقع شده است. این مجسمه نمادی از عشق حضرت مسیح به مردم می‌باشد. ارزش این مجسمه چیزی حدود ۳میلیون و سیصدهزاردلار در سال ۲۰۱۴ براورد شده است.

۴_مجسمه ابوالهل

مجسمه ابوالهل در فلات جیزه در نزدیکی قاهره در مصر قرار دارد، و یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مجسمه ها در جهان است ، اما واقعیت های اساسی درباره آن ، از جمله اینکه چه کسی مدل صورت ها بوده است ، چه زمانی و توسط چه کسانی ساخته شده است هنوز هم مورد بحث می باشد.

 

۵_مجسمه نوای سرزمین مادری

یکی دیگر از زیباترین مجسمه‌های ساخت بشر مجسمه نوای سرزمین مادری The Motherland Calls ) است که از آن با اسم مجسمه سرزمین مادری هم یاد می‌کنند، در شهر  ولگوگارد (Volgograd) روسیه واقع شده است. این تندیس که یادبودی است از نبرد استالینگراد روسیه ، در سال ۱۹۶۷ به دست مجسمه سازی با نام نیکولای نیکیتین ساخته شده است.

 

۶_مجسمه اندیشگر( The Thinker )

یکی از معروف ترین و زیباترین مجسمه‌های دنیا ، یک تندیس است با نام مجسمه اندیشه‌گر که از مرمر و برنز شاخته شده است و امروز در موزه‌ی رودَن پاریس نگهداری می‌شود. این مجسمه را در سراسر جهان به عنوان سمبلی از فلسفه می‌شناسند. ۲۸ نسخه از روی این مجسمه با ارتفاع ۱۸۶ سانتی‌متر ساخته شد اما همه‌ی آن‌ها در زمان حیات مجسمه ساز اصلی، آگوست رودن ساخته نشده‌اند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button