چگونه بهترین عکس‌ها را از مسافرت تک‌نفره خود داشته باشیم؟

0

مسافرت تک‌نفره، یک راه خوب برای گذشتن از مرزها و کسب تجربه‌های جدیده، بدون اینکه بخوایم نگران هماهنگ نبودنِ رفتارها و علایق‌مون با همسفرمون باشیم. شاید بعضی وقت‌ها به این فکر می‌کنیم که کاش بعضی محدودیت‌ها رو نداشتیم؛ مثلا کاش یک دست اضاف‌تر داشتیم تا دکمه دوربین رو برامون بزنه و یک خاطره قشنگ رو برامون ثبت کنه. خوشبختانه، امروزه تکنولوژی تونسته مسافرت‌های تک‌نفره رو آسون‌تر بکنه و همه ما این رو می‌دونیم که گذاشتن تعدادی از عکس‌هامون در پیج اینستاگرام‌مون، برامون خالی از لطف نیست. من حدود ۸۰ درصد از مسافرت‌هام رو به تنهایی رفتم و در طول این سفرها، ترفندهای خوبی رو برای عکس انداختن یاد گرفتم که بهترین‌هاشون رو براتون می‌گم.

عکس گرفتن در مسافرت‌های تک‌نفره

تنظیم سه‌پایه

همراه داشتن سه پایه در مسافرت، خیلی مفیده، حتی اگر تنها هم نباشید؛ اما اگه عکس‌های درست و حسابی می‌خواید، داشتن این وسیله در داخل چمدون‌تون اجباریه. سه پایه می‌تونه از کج شدن و تار شدن عکس‌های غیر حرفه‌ای‌تون جلوگیری کنه. برای دوربین‌های کوچک‌تر، سه پایه‌های انعطاف‌پذیر، مناسب‌ترند؛ چون می‌تونید روی زمین‌های ناهموار هم از اونها استفاده کنید. این وسیله‌ها می‌تونن خاطرات شما رو در هر موقعیتی که باشید پوشش بِدَن و شما اختیار و اجازه این رو دارید که حتی در فضاهای کوچیک شهری هم بهترین عکس‌هاتون رو بگیرید.

استفاده از مونوپاد

بله! شاید به نظرتون مسخره بیاد؛ اما استفاده از این دستگاه، برای عکس انداختن از خودتون، بسیار مفیده. مونوپاد، فاصله بین دوربین و جسم (که خودتون هستید) رو زیاد می‌کنه و نسبت به دست خودتون، طول بیشتری داره و این موضوع باعث می‌شه که فضای بیشتری رو در عکس داشته باشید. همچنین می‌تونید عکسی که می‌گیرید رو تنظیم کنید تا وقتی به خونه برمی‌گردین، با عکس‌های نصفه نیمه و ناقص مواجه نشید. من این وسیله رو خیلی می‌پسندم و ازش خوشم می‌آد. چون در هر شرایط آب و هوایی جواب می‌ده.

همراه داشتن دوربین های گوپرو

یکی از راه‌هایی که می‌تونید با کمک اون، از ثانیه ثانیه‌های سفرتون لذت ببرید، استفاده از دوربین‌های گوپرو هست که فیلم و عکس‌تون رو در همون لحظه بدون ویرایش، به بهترین نحو ممکن تحویل‌تون می‌ده. چه در حال اسکی باشید چه دوچرخه‌سواری یا بانجی جامپینگ، فرقی نمی‌کنه، تجربه هیجان‌انگیزتون را ثبت می‌کنه. با گوپرو می‌تونید از جاهایی فیلم بگیرین و یا عکس‌برداری کنین که بقیه دوربین‌ها از انجام دادنش عاجزند و ممکنه در همون شرایط  حتی آسیب ببینن. شرایطی مثل شنا زیرِ آب یا معلق موندن در هوا و موارد دیگه.

از یک مسافر خواهش کنید تا از شما عکس بگیره

داشتن و نداشتن مونوپاد یا سه‌پایه  مهم نیست؛ همیشه یک گزینه برای عکس گرفتن وجود داره و اون، کمک گرفتن از دیگرانه. شما فقط برای دیدن جاهای دیدنی مسافرت نمی‌کنید. بلکه غیر از اون برای کسب تجربه و شناخت فرهنگ‌های مختلف سفر می‌کنید و باید با دیگران ارتباط برقرار کنید تا افراد خارجی و سبک زندگیشون رو بهتر بشناسین. عکس انداختن برای ثبت خاطرات خیلی خوبه؛ اما بهتر از اون، برقراری ارتباط با افراد، حتی به بهونه کمک خواستن از اونهاست.

البته این‌هم فقط یک روشه ولی با وجود تجهیزات هم می‌شه از اون استفاده کرد. سعی کنید برای این کار، بیشتر از افرادی کمک بگیرین که دوربین حرفه‌ای دارن.

برنامه ویرایش عکس رو دانلود کنید

خب فرض کنید بهترین عکس‌های سلفی را گرفتیم. حالا چکار کنیم؟ کارهایی که بعد از انداختن عکس انجام می‌دیم، شاید مهم‌تر از انداختن خود عکس باشه. بسیاری از گوشی‌های موبایل، برنامه‌های ساده‌ای برای ویرایش عکس دارند که امکاناتی مانند فیلتر و برش و چرخش عکس رو در اختیار مخاطب می‌ذارن؛ اما نرم‌افزارهای حرفه‌ای عکاسی هم وجود داره که امکانات بیشتری به شما می‌ده تا بتونین رنگ یا میزان وضوح تصویرتون رو تغییر بدبد.

برای عکس‌هایی که با گوشی موبایل گرفته نمی‌شن، من فوتوشاپ رو پیشنهاد می‌کنم تا بتونید اونها رو ویرایش کنین. همچنین می‌تونین از نرم‌افزار لایتروم استفاده کنین که مثل فتوشاپ عمل می‌کنه.

لوازم همراه‌تون رو به‌روز کنید

حتما این جمله معروف رو تا حالا شنیدین که می‌گن: «این دوربین نیست که بهترین عکس‌ها رو می‌گیره؛ بلکه این عکاسه که بهترین عکس‌ها رو می‌گیره» اما من اعتقاد دارم که اصلا  نیازی به هزینه کردن یک دوربین چند میلیون تومنی برای عکاسی نیست تا بتونیم عکس‌های شگفت‌انگیزی رو بگیریم. من بعضی اوقات از یک منظره یکسان، هم با آیفون عکس می‌گیرم، هم با دوربین canon که در بین دوربین‌های عکاسی، بهترین مارک در نوع خودشه؛ ولی بیشتر اوقات، عکس‌های گوشی موبایلم خیلی بهتر از عکس‌های دوربینم از آب درمی‌آن. یک دوربین خوب با وضوح بالا، به شما این امکان رو می‌ده تا بعد از ویرایش و برش، بتونید با همون کیفیت عکس رو تماشا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button