چیزهایی که در سفر به روسیه باید بدانید

0

روسیه، پهناورترین کشور دنیاست و به خاطر برف و سرمای خاص خودش معروفه، البته این سرما باعث نشده که از جذابیت‌های توریستی اون کم بشه، بلکه این کشور هم از نظر طبیعت، هم فرهنگ، هم آشپزی و هم خیلی چیزهای دیگه در دنیا معروف باشه. روسیه از غرب به اروپای شرقی متصله، از شمال به قطب شمال، از جنوب به کشورهای زیادی مثل ترکمنستان و مغولستان و چین و از شرق به سواحل غربی آلاسکا خیلی نزدیکه.

 

اطلاعات عمومی برای سفر به روسیه

پایتختمسکو
پول رایجروبل
زبان رسمیروسی
پیش‌شماره تلفن
شهرهای مهممسکو، سن پترزبورگ
اختلاف ساعت با ایراناز -۰:۳۰ تا +۸:۳۰ (برای مسکو و سن پترزبورگ -۰:۳۰)
آب آشامیدنی شهریخیر
پریز برقدوشاخه ۲۲۰ ولت

 

 

 

 

انعام دادن در روسیه

 

معمولا در روسیه رسمه که ۱۰ تا ۱۵ درصد مبلغ صورتحساب رو مستقیما به خود پیشخدمت بدید. بهتره که پول نقد همراه داشته باشید چون خیلی از رستوران‌ها کارت‌های بانکی رو قبول نمی‌کنن!

 

آب و هوای روسیه

 

روسیه در همه جای دنیا به خاطر سرمای شدیدش معروفه اما بهتره بدونیم که این سرما بیشتر متعلق به زمستون و مناطق شمالی روسیه‌است. در شهرهای توریستی روسیه مثل مسکو و سن پترزبورگ، دمای هوا در تابستون به حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسه و شهرهای غربی روسیه در کنار دریای سیاه هم چنین شرایطی دارن.

 

بهترین زمان سفر به روسیه

 

می‌شه حدس زد که بهترین زمان برای سفر به روسیه ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست هستن. آب و هوای تابستون روسیه تقریبا مثل بهار در تهرانه و بهترین فرصت برای گشت‌زدن و بازدید از موزه‌هاست. البته اگه اهل ورزش‌های زمستانی مثل اسکی هستید، داستان متفاوته و می‌تونیم شهر زیبای سوچی رو به شما پیشنهاد کنیم. در اینجا با جذابیت‌های سوچی آشنا بشید.

جشن‌های روسیه

روسیه مهد فرهنگ و هنر شرق اروپاست و به همین دلیل جشنواره‌ها و مناسبت‌های خاص فرهنگی در اون فراوونه. یکی از مهم‌ترین اونها جشنواره ستاره‌های شب‌های سفیده که در سن پترزبورگ برگزار می‌شه. علاوه‌ بر اون، جشنواره بین‌المللی فیلم در مسکو هم بین اهالی هنر اهمیت زیادی داره.

 

غذاهای روسیه

 

گوشت و سیب‌زمینی اصلی‌ترین مواد غذایی هستن که در غذاهای روسی خیلی به کار می‎رن. طبیعت سرد روسیه باعث شده که مردم اونجا طرفدار غذاهای گرم، پر طعم و پرگوشتی باشن که با سلیقه ما ایرانی‌ها هم جوره و جالبه که بدونیم خیلی از این غذاها در کشور خودمون هم وجود دارن. برای آشنایی با غذاهای روسی، این مطلب رو از دست ندید!

 

مکان‌های دیدنی روسیه

 

روسیه پر از موزه‌ها و کاخ‌های مختلفه و البته برای علاقمندان به طبیعت هم جذابیت‌های خودش رو داره. یکی از معروف‌ترین موزه‌های این کشور موزه آرمیتاژ در سن پترزبورگه که اینجا می‌تونید درباره این موزه و دیدنی‌های دیگه‌ی روسیه اطلاعات بیشتری بدست بیارید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button