با کالاهای صادراتی کشورهای مختلف آشنا بشید

0

به تقویم که نگاه کنید، هر روز مختص به یک رویداد است و امروز، ۲۹ مهرماه به صادرات اختصاص دارد. به غیر از کالاهای مشهور تا به حال به کالاهای صادراتی کشورهای مختلف فکر کرده‌اید؟ مثلا به این فکر کرده‌اید که میوه صادارتی که میل می‌کنید از کدام کشور وارد شده‌است؟ یا گوشتی که می‌خورید به کدام کشور صادر می‌شود؟ ما در این مطلب برای شما لیست برخی از اقلام صادراتی و زیر مجموعه‌هایش و همین طور رتبه کشور‌ها را آماده کرده‌ایم، با عالی‌گشت همراه  شوید تا با هم آن‌ها را مرور کنیم:

قبل از شروع مطلبمان باید این نکته را بگوییم که زیر مجموعه‌های هر دسته زیادند و ما تصمیم گرفتیم که فقط تعداد محدودی را نام ببریم:

  • کالای صادراتی غلات:

در صادرات جو، به ترتیب کشورهای روسیه، آلمان، فرانسه، کانادا و ترکیه در رتبه‌های اول تا پنجم قرار می‌گیرند. در صادرات گندم سیاه کشورهای روسیه، چین، اکراین، فرانسه و صربستان در رتبه‌های اول تا پنجم، در صادرات ذرت کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، برزیل، آرژانتین و اکراین اول تا پنجم هستند، در صادرات برنج، چین، هند، اندونزی، بنگلادش و ویتنام کشورهای اول تا پنجم هستند و در آخر کشورهای چین، هند، آمریکا، روسیه و فرانسه پنج کشور بزرگ صادر کننده گندم هستند.

  • سبزی‌های صادراتی

در صادرات کاهو کشورهای چین، ایالات متحده امریکا، هند، اسپانیا و ایتالیا رتبه‌های یک تا پنج را از آن خود کرده‌اند، در صادرات دانه‌های لوبیا رتبه‌های اول تا پنجم متعلق به کشورهای میانمار، هند، برزیل، چین و مکزیک است. در صادرات پیاز کشورهای چین، هند، ایلات متحده، مصر و ایران رتبه‌های اول تا پنجم دنیا را دارند. در صادرات کلم و انواع آن چین، هند، روسیه، ژاپن و کره جنوبی در رتبه‌های اول تا پنجم دنیا هستند. در صادرات نخود هند، استرالیا، پاکستان، ترکیه و میانمار در رتبه‌های اول تا پنجم هستند. کشورهای چین، هند، ایران، مصر و ترکیه رتبه‌های اول تا پنجم را در صادرات بادمجان دارند. در صادرات خیارچمبر چین، ترکیه، ایران، روسیه و ایالات متحده اول تا پنجم هستند. چین، هند، روسیه، ایران و ایلات متحده در صادرات کدو تنبل و زیر مجموعه‌هایش رتبه‌های اول تا پنجم را دارند و در آخر، چین، هند، ایالات متحده، ترکیه و مصر در صادرات گوجه فرنگی در رتبه‌های اول تا پنجم هستند.

vegetables

 

vegetables

vegetables

  • میوه‌های صادراتی

در صادرات میوه‌های، انجیر کشورهای، ترکیه، مصر، الجزایر، مراکش و ایران اول تا پنجم، آلبالو کشورهای ترکیه، ایالات متحده، ایران، ایتالیا و اسپانیا اول تا پنجم، در صادرات خرما مصر، ایران، عربستان سعودی، الجزیره و عراق رتبه اول تا پنجم، میوه به رتبه‌های اول تا پنجم متعلق به ترکیه، چین، ازبکستان، مراکش و ایران، هندوانه چین، ترکیه، ایران، برزیل و مصر اول تا پنجم هستند، در صادرات میوه انار هند، ایران، ترکیه، اسپانیا و تونس، زردآلو کشورهای ترکیه، پاکستان، ازبکستان، الجزایر و ایتالیا و در آخر در صادرات میوه توت فرنگی کشورهای ایالات متحده،ترکیه، اسپانیا، مصر و مکزیک در رتبه های یک تا پنج ایستاده‌اند.

fruit

fruit

  • شیر لبنی

در صادرات شیر گاو کشورهای امریکا، هند، چین، برزیل و آلمان در رتبه‌های یک تا پنج دنیا، در صادرات شیر بوفالو کشورهای هند، پاکستان، چین، مصر و نپال اول تا پنجم‌اند، در صادرات شیر بز کشورهای هند، بنگلادش، سودان شمالی و جنوبی، پاکستان و مالی رتبه‌های یک تا پنج را دارند. در صادرات شیر گوسفند کشورهای چین، ترکیه، یونان، سوریه و رومانی در رتبه‌های یکم تا پنجم هستند. در اخر کشورهای سومالی، کنیا، مالی، اتیوپی و نیجریه در صادرات شیر شتر رتبه‌های اول تا پنجم را دارند.

dairy

dairy

  • نوشیدنی‌ها

در صادرات چای کشورهای چین، هند، کنیا، سریلانکا و کنیا رتبه‌های اول تا پنجم را دارند. برزیل، ویتنام، اندونزی، کلمبیا و هند کشورهای اول تا پنجم در زمینه صادرات قهوه هستند.

drinks

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button