کد hes چیست؟ چگونه آن را دریافت کنیم؟

0

خیلی از مسافران ترکیه می‌پرسند که « حس کد ترکیه» چیست؟ کار خوبی که دولت ترکیه برای جلوگیری از شیوع کرونا کرده است، استفاده از کدی به نام کد HES (حس) برای شهروندان است. به کمک این کد مسافران یا شهروندانی که دچار بیماری کرونا هستند تشخیص داده می‌شوند و از ورود آنها به مراکز پر جمعیت مانند مترو، خطوط اتوبوس‌ رانی و پاساژها جلوگیری می‌شود و به آنها تسهیلات حمل و نقل شهری مانند استانبول کارت داده نمی‌شود. بدین ترتیب شما با خیال راحت‌تری می‌توانید به نقاط مختلف استانبول سر بزنید و گردش یا خرید خود را انجام دهید. دریافت کد HES برای همه ساکنین ترکیه اجباری و همه گردشگران اجباری است .

مطالب مرتبط
کد HES مزایای زیادی دارد. برای مثال وقتی در استانبول هستید به راحتی می‌توانید نقاط پر ریسک را روی نقشه استانبول در اپلیکیشن HES‌ مشاهده نمایید و از رفتن به آنجا خودداری کنید. حتی می‌توانید بفهمید که آیا در اتوبوس یا قطار مترویی که سوار شده‌اید شخصی مبتلا به کرونا یا شخصی که فردی از نزدیکانش به کرونا مبتلا است، وجود دارد یا خیر؟ برای دریافت «حس کد» باید قبل از سفر به ترکیه اقدام کنید. در این مطلب در مورد روش دریافت این کد صحبت خواهیم کرد و در ادامه دو روش دیگر را هم که از گذشته وجود داشته است، بیان خواهیم کرد.

برای دریافت پاسخ سوالات خود در این باره و همچنین خرید ملک در استانبول یا رزرو تور استانبول می‌توانید با شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

خرید بلیط هواپیما استانبول

 دریافت کد HES از طریق آنلاین

کد HES ‌را باید قبل از سفر به ترکیه دریافت کنید و در هنگام حضور در فرودگاه در دست داشته باشید. برای دریافت این کد باید از طریق این لینک اقدام کنید. بعد از تکمیل و ارسال فرمی که در این صفحه قرار داده شده است، کد HES‌ به ایمیل شما ارسال خواهد شد که باید پرینت آن را در فرودگاه به همراه داشته باشید. در این صفحه اطلاعات شخصی و اطلاعات مرتبط با پاسپورت، ملیت،  کشور مبدأ برای ورود به ترکیه و … از شما خواسته می‌شود. بعد از ارسال و تکمیل این فرم که در چهار صفحه پشت سر هم انجام می‌شود، با گذشت حداقل ۷۲ ساعت کد HES به ایمیل شما ارسال خواهد شد. دقت کنید که ایمیل را درست وارد کنید و قبل از ارسال ایمیل خود مطمئن شوید که رمز ورود به آن را دارید.

حس کد آنلاین
سایت دریافت کد HES‌ از سفارت ترکیه

توجه داشته باشید که کارت‌های مترو و اتوبوس در استانبول یا همان «استانبول کارت» با کد hes لینک هستند و دستگاه‌های مربوط به خرید «استانبول کارت» که در ایستگاه‌های مترو قرار داده شده‌اند به کسانی که کد HES‌ را نداشته باشند، خدمات نمی‌دهند.

سه مرحله اصلی برای ثبت نام کد HES‌ در ادامه آمده است:

مرحله اول

ثبت نام کد HES-صفحه اولدر این صفحه به ترتیب از سمت چپ به راست باید نام، شماره پاسپورت، آدرس ایمیل، نام خانوادگی (Surname)، محل زندگی (living location)، شماره تلفن خود در ایران یا محل زندگی خود در کشور مبدأ، جنسیت، ملیت، تاریخ ورود به ترکیه (arrival date)، تاریخ تولد، نوع ورود (Entry type) که می‌تواند با هواپیما، قطار و … باشد، نام آژانس مسافرتی خود (Transportation company name) ‌و شماره پرواز خود برای ورود به ترکیه را وارد کنید. در انتها باید دکمه forward ‌را برای ورود به صفحه بعد کلیک کنید.

مرحله دوم

ثبت نام کد HES-صفحه دوم

در این صفحه هم باید آدرس و شماره تلفن هتل یا مکان‌های استقرار خود را در ترکیه وارد کنید. به ترتیب شهر، محله، شماره تلفن و آدرس کامل را باید وارد کنید. دقت کنید که بعد از وارد کردن آدرس باید دکمه ADD را بزنید. در انتها با زدن دکمه Forward‌ وارد مرحله بعد خواهید شد.

مرحله سوم

ثبت نام کد HES-صفحه سوم

در این مرحله که مرحله آخر است باید فهرست کشورهایی که در ده روز گذشته در آنجا بوده‌اید، اضافه کنید. بعد از وارد کردن نام هر کشور هم باید گزینه ADD را بزنید. برای بیشتر ایرانیان گزینه ایران، تنها گزینه است. در انتها گزینه Forward‌ را بزنید تا تمام اطلاعات وارد شده در صفحه ظاهر شود. بهتر است دوباره این لیست را بررسی کنید و در صورت صحیح بودن گزینه save ‌را بزنید. حال فقط باید منتظر باشید تا کد hes‌ به ایمیل شما ارسال شود.

چطور با اس ام اس کد HES بگیریم؟

روش دومی که در گذشته استفاده می‌شده است و دانستن آن ممکن است برای شما مفید باشد، روش پیامک است. برای دریافت کد HES ترکیه از طریق پیامک کافیست بعد از فعال کردن سیمکارت ترکیه‌ای در گوشی خود، یک کد دستوری را به شماره سامانه hes یعنی 2023 ارسال کنید. دقت کنید که در صورتی که کد شما اشتباه باشد، پیامک ارسال نخواهد شد.

مطالب مرتبط
فرمول این کد به صورت زیر است:

HES (فاصله) ملیت(فاصله) شماره پاسپورت (فاصله) سال تولد (فاصله) نام خانوادگی

مثال این کد برای آقای رضا لواسانی(REZA LAVASANI) با شماره پاسپورت ایرانی N35632208 ‌و سال تولد 1985 که به طور فرضی در نظر گرفته شده است به شکل زیر است:

LAVASANI 1985 N35632208 IRN HES

دقت کنید که همه اطلاعات لازم از جمله نام خانوادگی به انگلیسی،  سال تولد به میلادی، شماره پاسپورت و ملیت در دفترچه پاسپورت شما نوشته شده است  و شما باید آنها را عیناً در فرمول بالا جایگزین کنید.

باید توجه داشته باشید که روش اصلی که در حال حاضر باید استفاده کنید همان روش اول و ورود به لینک معرفی شده است. 

حس کد با پاسپورت ترکیه

دریافت حس کد با پاسپورت هم برای کسانی که حق اقامت ترکیه را دارند بسیار ساده است. اگر دارای پاسپورت ترکیه‌ای  و شماره شناسایی هستید، می‌توانید از فرمول زیر هم استفاده کنند:

HES (فاصله) شماره شناسایی (فاصله) سال تولد (فاصله) مدت اعتبار

توجه داشته باشید که مدت اعتبار باید طوری باشد که حداقل ۷ روز بعد از حضور شما را در ترکیه در بر داشته باشد. مثلاً اگر تاریخ پرواز شما به استانبول برای ۵ روز دیگر است، مدت اعتبار را باید حداقل ۱۲ یا بیشتر وارد کنید.

در صورتی که از تورهای فلاوینگو استفاده ‌کنید، نیاز به خرید سیمکارت ترکیه ای نخوهید داشت و تور‌لیدرهای فلاوینگو این کد را برای شما دریافت خواهند کرد و در صورت در خواست شما، روش دریافت کد HES را به شما آموزش خواهد داد.

چطور از طریق اپلیکیشن کد HES را دریافت کنیم؟

روش سومی که در گذشته استفاده می‌شده است و ممکن است برای شما مفید باشد استفاده از اپلیکیشن است. بعد از فعال کردن سیمکارت ترکیه ای روی گوشی یا تبلت خود، باید اپلیکیشن  EHS‌ یا همان Hayat Eve Sığar را روی گوشی خود نصب کنید. دارندگان گوشی‌های اندروید و IOS می‌توانند این اپلیکیشن را از طریق گوگل پلی یا اپ‌استور به راحتی دریافت و نصب کنند. بعد از نصب این اپلیکیشن هنگام ورود به آن، شماره سیمکارت ترکیه‌ای از شما خواسته خواهد شد. بعد از ورود به راحتی حس کد به نام شما ثبت خواهد شد. از لینکهای زیر می‌توانید این دو اپلیکیشن را دریافت و نصب کنید:

سؤالات متداول در مورد کد hes

کد hes چیست؟

دولت ترکیه برای جلوگیری از شیوع کرونا، دریافت کد hes را برای حضور در مناطق شلوغ استانبول مثل مترو، اتوبوس و پاساژها اجباری کرده است. به کمک این کد، وضعیت سلامتی افراد در لحظه استعلام می‌شود و از ورود کسانی که به کرونا مبتلا هستند به مناطق پرجمعیت جلوگیری می‌شود.

آیا داشتن کد hes برای مسافران اجباری است؟

بله. در هنگام حضور در فرودگاه برای پرواز به ترکیه باید این کد را به همراه داشته باشید

کد HES‌ چه مدت اعتبار دارد؟

حدود ۲ ماه

چگونه می توانیم کد hes را دریافت کنیم؟

باید از طریق لینکی که سفارت ترکیه معرفی کرده است، وارد شوید و بعد از ارسال اطلاعات خود، ۷۲ ساعت منتظر باشید تا این کد به ایمیل شما ارسال شود

برای رزرو تور استانبول می توانید با شماره‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button