کشورهای بدون ویزا با پاسپورت آلمان

0

در این مقاله در مورد کشورهای بدون ویزا با پاسپورت آلمان با شما صحبت خواهیم کرد و در مورد قیمت پاسپورت آلمان، شرایط اخذ پاسپورت آلمان، اعتبار پاسپورت آلمان، روش های دریافت تابعیت آلمان، گرفتن وقت سفارت آلمان و خلاصه همه چیز در مورد پاسپورت آلمان، راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهیم.

برای دریافت ویزای آلمان می توانید با شماره تلفن 02143635000 با کارشناسان آژانس گردشگری فلاوینگو (عالی گشت) در تهران ارتباط برقرار کنید تا با کسب مشاوره رایگان، قدم های خود را محکم و با اطمینان بردارید. 

خرید بلیط هواپیما فرانکفورت

مزایای پاسپورت آلمان

  • ورود به 154 کشور بدون ویزا
  • ورود به 35 کشور با ویزای فرودگاهی
  • ورود به 7 کشور با ویزای الکترونیکی
  • داشتن حق رأی و مشارکت سیاسی
  • محفاظت از شما توسط کنسولگری آلمان در هر نقطه از جهان
  • استفاده از حقوق دولتی و استخدام در ارگان های دولتی
  • حق ثبت و تشکیل شرکت
  • داشتن تمام حقوق شهروندی مثل تمام آلمانی های دیگر

اعتبار پاسپورت آلمان

آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا و جزو 8 کشور برتر صنعتی جهان است که پاسپورت آن، اعتبار بالایی دارد.  طبق آخرین داده های مؤسسه رتبه بندی هنلی که در ژانویه 2020 منتشر شده است پاسپورت کشور آلمان به همراه کره جنوبی در رتبه سوم معتبرترین پاسپورت های جهان قرار دارد و شما با داشتن پاسپورت آلمانی، می توانید بدون داشتن ویزا یا با ویزای فرودگاهی به 189 کشور جهان مسافرت کنید. برای گرفتن پاسپورت آلمان از روش های مختلف اخذ مجوز اقامت در آلمان مانند ویزای کار آلمان، ویزای ازدواج آلمان، ویزای تحصیلی آلمان و … باید اقدام کرد و بعد از آن به دنبال پاسپورت این کشور بود.

مطالب مرتبط

اطلاعات بالا بدین معناست که در میان کشورهای بدون ویزا با پاسپورت آلمان، 154 کشور هستند که دارندگان پاسپورت آلمانی درست مثل اینکه در داخل ایران از شهر خود به شهر دیگری می روید، برای ورود به آنها به اجازه هیچ کس نیاز ندارند و فقط باید بلیط هواپیمای آن کشور را بخرند و بار سفر را ببندند. 35 کشور هم هستند که برای ورود به آنها دردسر خاصی نخواهید داشت و فقط باید در هنگام ورود به آلمان در فرودگاه های این کشور، مبلغ خاصی را بپردازید و ویزای فوری یا همان ویزای فرودگاهی دریافت کنید.

7 کشور هم هستند که درست است که باید قبل از سفر، ویزای آنها را دریافت کنید ولی برای گرفتن ویزا، نیاز به هیچ تشریفات حضوری و انگشت نگاری ندارید و شما می توانید به راحتی از طریق اینترنت، ویزای الکترونیکی خود را دریافت کنید.

شرایط دریافت پاسپورت آلمان

سیستم تابعیت در آلمان عمدتاً متکی بر خون است. یعنی اگر فرزندی از پدر و مادری با تبار آلمانی به دنیا بیاید یا حداقل یکی از آنها آلمانی باشد، به او تابعیت آلمانی داده می شود. البته با توجه به شرایط جهانی شدن و افزایش ارتباط بین ملت ها، آلمان برای جذب شهروندان توانمند و سالم،در سالیان اخیر تا حدی سعی کرده است از سیستم خاک هم استفاده کند و قواعد زیادی وجود دارد که به کسانی که مدت اقامت آنها در آلمان از حدود 8 سال بیشتر شود، حق شهروندی و تابعیت آلمانی اهدا می کند.

روش های اخذ پاسپورت آلمان

همانطور که در مقدمه این مطلب گفته شد برای دریافت پاسپورت آلمان، روش های مختلف وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم:

  • دریافت پاسپورت آلمان از طریق کار

نرخ بیکاری در آلمان حدود 3 درصد است و این وضعیت، دریافت پاسپورت آلمان از طریق کار را برای ایرانیانی که شغل ندارند، بسیار ایدئال می کند. کافیست 3 سال در آلمان کار کنید و بیمه و مالیات خود را پرداخت کنید. در این صورت می توانید درخواست اقامت دائم خود را به سفارت آلمان بدهید. بعد از حدود 4 سال اقامت دائم، شما می توانید درخواست دریافت پاسپورت آلمان را بدهید.

حتماً سوال خواهید کرد که چطور ویزای کار در آلمان را بگیریم؟ پاسخ این است که در حال حاضر دو روش وجود دارد: ویزای پیشنهاد کار آلمان یا همان job offer  آلمان و دوم؛ ویزای job seeker آلمان یا همان ویزای جستجوی کار آلمان . در روش اول شما باید از یک مرکز یا شرکت معتبر، نامه دعوت به کار در آلمان را داشته باشید و در حالت دوم، شما می توانید با ارائه مدارک لازم به سفارت آلمان، 6 ماه اقامت موقت در این کشور داشته باشید تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. در صورتی که موفق به این کار شدید، می توانید ویزای کار آلمان را دریافت کنید. البته نگران نباشید، اگر صلاحیت ها و توانمندی های معمولی را داشته باشید، موفق به پیدا کردن شغل خواهید شد. برای گرفتن ویزای آلمان می توانید از لینک مربوطه، اطلاعات لازم را کسب کنید.

  • دریافت پاسپورت آلمان از طریق ازدواج

اگر همسر شما آلمانی باشد، دولت آلمان به شما ویزای اقامت موقت در این کشور را خواهد داد. اگر زندگی مشترک شما در آلمان، حداقل 3 سال طول بکشد می توانید درخواست دریافت پاسپورت آلمان را به سفارت آلمان بدهید.

  • دریافت پاسپورت آلمان از طریق تحصیل

کسانی که ویزای تحصیل در آلمان را دارند می توانند بعد از اتمام تحصیل، تا 6 ماه به دنبال شغل مورد نظر خود بگردند. با توجه به وضعیت خوب بازار کار در آلمان، برای کسانی که توانمندی معمول را داشته باشند، این کار اصلاً سخت نیست. بعد از مشغول شدن به کار، کافیست تا 3 سال مالیات و حق بیمه خود را بپردازید، بعد از آن دیگر به راحتی می توانید مجوز اقامت دائم و بعد از چند سال، حق شهروندی آلمان را دریافت کنید و به راحتی پاسپورت آلمانی را بگیرید.

  • دریافت پاسپورت آلمان از طریق تولد

از سال 2000 میلادی به بعد قانونی در آلمان تصویب شده است که مزایای تابعیت متکی بر خاک را هم به قوانین تابعیت در آلمان اضافه کرده است. به این معنا که اگر فرزندی در خاک آلمان به دنیا بیاید که پدر و مادر وی حداقل 3 سال اقامت دائم در آلمان داشته باشند، می تواند پاسپورت آلمانی را دریافت کند. البته کودک هم باید حداقل 8 سال در آلمان اقامت داشته باشد و یا حداقل 6 سال از تحصیلات خود را در آلمان سپری کرده باشد.

  • دریافت پاسپورت آلمان از طریق سرمایه گذاری

طبق اطلاعاتی که بانک جهانی منتشر کرده است نرخ مصادره اموال (Expropriation Risk) برای کشور آلمان عدد1 است. لازم است بدانید که بانک جهانی کشورهای مختلف را از جهت امنیت سرمایه گذاری رتبه بندی می کند و هر یک از کشورها عددی بین 1 تا 7 را دریافت می کنند. هر چقدر این عدد بزرگتر باشد، ریسک سرمایه گذاری در آن کشور بالاتر است و احتمال اینکه دولت آن کشور، سرمایه شما را به دلایل مختلف بلوکه کند، بیشتر است. با توجه به وضعیت خوب آلمان از این جهت، شما می توانید با مبلغی حدود 300 هزار یورو سرمایه، شرکت خود را در آلمان ثبت کنید و به فعالیت اقتصادی بپردازید. بعد از حدود 3 سال اقامت موقت و پرداخت بیمه و مالیات، می توانید اجازه اقامت دائم آلمان را دریافت کنید و بعد از حدود 5 سال هم پاسپورت آلمان را دریافت کنید. برای گرفتن ویزای آلمان می توانید از طریق اخذ ویزای شینگن اقدام کنید. در صورتی هم که دچار مشکل ریجکتی ویزا هستید می‌توانید از خدمات رفع ریجکتی ویزای شینگن در فلاوینگو بهره‌مند شوید.

موارد مطرح شده در بالا، مهمترین روش های اخذ پاسپورت آلمان بود. روش های دیگری هم مانند اخذ اقامت آلمان از طریق پناهندگی وجود دارد که به هیچ وجه توصیه نمیشود. در ادامه در مورد کشورهای بدون ویزا با پاسپورت آلمان صحبت خواهیم کرد.

لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت آلمان

در ادامه لیست کشورهای بدون نیاز به ویزا با پاسپورت آلمان به تفکیک قاره ها آورده شده است. ( مواردی که با علامت * مشخص شده اند، نیاز به ویزای فرودگاهی دارند. )

قاره آسیا

بنگلادش*، برونه ئی، کامبوج*، هنگ کنگ، اندونزی، ژاپن، قزاقزستان، ماکائو، مالزی، مالدیو*، مغولستان، نپال، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی،

تایوان، تاجیکستان*، تایلند، تیمور*، ازبکستان، لائوس*، ویتنام، سریلانکا،رپاکستان، میانمار، قرقیزستان

خاورمیانه

اردن*، کویت*، امارات متحده عربی، بحرین*، گرجستان، ایران*، ترکیه، عربستان سعودی، فلسطین، ارمنستان، لبنان*، قطر

قاره اروپا

مونته نگرو، کوزوو، مقدونیه شمالی، مولداوی، آلبانی، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، بلغارستان، بلژیک، اتریش، آندورا، صربستان، اوکراین

یونان، فرانسه، فنلاند، جزایر فارو، استونی، دانمارک، جمهوری چک، لتونی، ایتالیا، ایرلند، ایسلند، مجارستان، گرینلند، جبل الطارق

سن مارینو، رومانی، پرتغال، لهستان، هلند، موناکو، مالت، واتیکان، انگلیس، سوئیس، سوئد، اسپانیا، اسلونی، اسلواکی

نروژ، لوکزاموبورگ، لیتوانی، لیختنشتاین، قبرس

قاره آفریقا

 سیرالئون*، بوتسوانا، جزیره کیپ ورد، جزیره کموروس*، سیشل*، گابون*، گامبیا، ماداگاسکار*، موریتانی*، مائوریتیس، مراکش، موزامبیک*، رواندا*، سائوتومی، آفریقای جنوبی، سنت هلنا، سوازیلند، تانزانیا، توگو*،تونس،اوگاندا*،نامیبیا، زامبیا، زیمباوه*، سنگال، سومالی*، گینه بیسائو*، کنیا*، ریونیون، مایوت، مالاوی، لتوسو، اتیوپی*، مصر*، بورکینافاسو

قاره آمریکا

اکوادور، کلمبیا، شیلی، برزیل، آرژانتین، اروگوئه، ونزوئلا، کاستاریکا، پرو، پاراگوئه، پاناما، مکزیک، بولیوی، بلیز، جزایر فالکلند، کانادا، برمودا، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه، آمریکا، گویان فرانسه، گویان

قاره اقیانوسیه

جزیره پالائو*، ساموئا، جزیره کوک، فیجی، جزیره مارشاال*، میکرونزیا، نیوزیلند، جمهوری کیریباتی، گوام، پولینسیا، استرالیا، تونگا، توالو، وانواتو،

جزایر سلیمان، گینه نو، جزایرماریانای شمالی، نیو، کالدونیای جدید

حوزه دریاییه کارائیب

تیرینیداد و تیباگو، آنتیگوا و بارودا، باهاماس، باربادوس،جزیره ویرجین، دومینیک، جمهوری دومینیک، آروبا، آنگولا، هائیتی، جامائیکا، سنت‌ کیتس و نویس، سنت‌ لوئیس، سنت‌ وینسنت و گرنادینس، سنت مارتن، پورتوریکا، مونتسرات، گرانادا، کوراسائو، جزایر کیمن، بونیر

کشورهای نیازمند به ویزای الکترونیکی با پاسپورت آلمانی

لیست کشورهایی که برای ورود به آنها با داشتن پاسپورت آلمانی از دردسرهای مصاحبه آفیسر سفارت مربوطه و انگشت نگاری آسوده هستید و برای دریافت ویزا فقط باید از طریق اینترنتی اقدام کنید، عبارت است از:

هند، آنگولا، جیبوتی، بنین، سورینام، آذربایجان، عمان

کشورهای که با پاسپورت آلمانی نیاز به ویزای غیر فرودگاهی دارند

شاید اطلاعات بالا اگر به صورت برعکس بیان شود، برای برخی از خوانندگان مفیدتر باشد. مهمترین کشورهایی که حتی با داشتن پاسپورت آلمان، برای ورود به آن ها از طریق هیچکدام از روش های بالا نمی توان اقدام کرد،  شامل موارد زیر هستند:

چین، ترکمنستان، روسیه، کامرون، لیبی، غنا، نیجریه، سودان، عراق، عمان، سوریه، یمن، کوبا، آذربایجان

برای گرفتن ویزای این کشورها، حتی با داشتن پاسپورت آلمانی باید از سفارت مربوطه وقت بگیرید و مصاحبه بدهید. بعد از آن هم باید منتظر تأیید یا عدم تأیید ویزای خود باشید.

پاسپورت آلمان
پاسپورت آلمان
برای دریافت ویزای آلمان می توانید با شماره تلفن 02143635000 با کارشناسان آژانس گردشگری فلاوینگو (عالی گشت) در تهران ارتباط برقرار کنید تا با کسب مشاوره رایگان، قدم های خود را محکم و با اطمینان بردارید. شماره 09122046276  هم به طور ویژه در خدمت شما خواهد بود. برای گرفتن وقت سفارت آلمان روی لینک داده شده، کلیک کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button