کشورهای بدون ویزا با پاسپورت سوئد

0

کشور سوئد یکی از کشورهای پیشرفته دنیاست و اعتبار پاسپورت سوئد آنقدر بالاست که خیلی از افراد به دنبال گرفتن پاسپورت سوئد هستند. طبق جدیدترین آماری که به طور سالانه از سوی موسسه رتبه بندی هنلی منتشر می شود، این مؤسسه ارزش پاسپورت سوئدی را در کنار پاسپورت فرانسوی در رتبه ششم جهان قرار داده است و شما با داشتن پاسپورت سوئدی می توانید به 186 کشور بدون دردسر مسافرت کنید. در مورد شرایط گرفتن پاسپورت سوئدی می توانید به مجله فلاوینگو مراجعه کنید. برای گرفتن ویزای سوئد بدون دعوتنامه می‌توانید از لینک داده شده استفاده کنید. ضمناً با ویزای شینگن هم می‌توانید از سوئد دیدن کنید. در این مقاله در مورد کشورهای بدون ویزا با پاسپورت سوئد با شما صحبت خواهیم کرد.

برای اخذ ویزای شینگن یا رفع ریجکتی ویزای شینگن می‌توانید از طریق تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ روی خدمات فلاوینگو حساب کنید.

اعتبار پاسپورت سوئد

  • ورود به 152 کشور بدون ویزا
  • ورود به 34 کشور با ویزای فرودگاهی
  • ورود به 9 کشور با ویزای الکترونیکی

برای اثبات بالا بودن اعتبار پاسپورت سوئد کافیست نگاهی به سایت معتبر هنلی داشته باشیم. طبق اطلاعاتی که موسسه هنلی منتشر کرده است، دارندگان پاسپورت سوئدی یا در واقع همان کسانی که تابعیت سوئدی دارند، برای ورود به 152 کشور هیچ نیازی به اجازه ندارند و فقط با توجه به قوانین این 152 کشور باید مدت زمان حضور در آن ها را رعایت کنند. همچنین دارندگان پاسپورت سوئدی در بین این 152 کشور برای ورود به 10 کشور نیاز به مجوز الکترونیکی سفر یا همان eTA (electronic Travel Authorization) دارند. این مجوز به سادگی صادر می شود و فقط باید در سایت مربوطه ثبت نام شود و قبل از سفر، پیام تأیید آن توسط مسافر دریافت شود. باید بدانید که این مجوز به صورت الکترونیکی به پاسپورت سوئدی ملحق میشود.

ورود به 34 کشور هم برای شهروندان سوئدی یا همان دارندگان پاسپورت سوئدی، بدون مانع خاصی انجام می شود. فقط کافیست در مبادی ورودی این کشورها یعنی فرودگاه ها با پرداخت مبلغی خاص، ویزای آن کشور را دریافت نمایند. به این ویزا در اصطلاح ویزای فرودگاهی گفته می شود. دارندگاه پاسپورت سوئدی، در مورد 9 کشور هم در حال حاضر با ثبت نام آنلاین در سایت سفارت کشور مربوطه و آپلود مدارک لازم، بدون دردسرهای حضور در سفارت و پاسخ به سؤالات آفیسر سفارت، می توانند ویزای این کشورها را دریافت کنند.

Hwidgen [62.10] Crack & Digital License Activator Download

 

لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت سوئد

با در نظر داشتن این نکته که بسیاری از کشورها در لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت سوئد هستند، بیخود نیست که بسیاری از افراد از طریق اخذ اقامت دائم سوئد، تحصیل، تولد فرزند و … به دنبال دریافت پاسپورت سوئدی و تابعیت سوئد هستند. در این بخش به پاسخ به این سؤال می پردازیم که با پاسپورت سوئد به چه کشورهایی بدون ویزا میشه سفر کرد؟ فهرست این کشورها در ادامه آمده است: ( دقت کنید که مواردی که با علامت * مشخص شده اند، نیاز به ویزای فرودگاهی دارند و مواردی که با ** مشخص شده اند، نیاز به مجوز الکترونیکی سفر دارند)

قاره آسیا

بنگلادش*، برونه ئی،کامبوج*، هنگ کنگ، اندونزی، ژاپن، قزاقزستان، ماکائو، مالزی، مالدیو* سریلانکا** ، نپال*، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، تاجیکستان*، تایلند،  تیمور، ازبکستان، لائوس*، ویتنام، قرقیزستان

خاورمیانه

اردن*، کویت*، امارات متحده عربی،  بحرین*، گرجستان، ایران*، ترکیه، عربستان سعودی*، فلسطین ، ارمنستان، لبنان*، قطر

قاره اروپا

مونته نگرو، کوزوو، مقدونیه شمالی، مولداوی، آلبانی، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، بلغارستان، بلژیک، اتریش، آندورا، صربستان، اوکراین، یونان، فرانسه، فنلاند، جزایر فارو، استونی، دانمارک، جمهوری چک، لتونی، ایتالیا، ایرلند، ایسلند، مجارستان، گرینلند، جبل الطارق،سن مارینو، رومانی، پرتغال، لهستان، هلند، موناکو، مالت، واتیکان، انگلیس،  سوئیس، آلمان، اسپانیا، اسلونی، اسلواکی، نروژ، لوکزاموبورگ، لیتوانی، لیختنشتاین،  قبرس

قاره آفریقا

سیرالئون*، بوتسوانا، جزایر کیپ ورد، جزایر کموروس*، سیشل*، گابون*، گامبیا، ماداگاسکار*، موریتانی*، مائوریتیس، مراکش، موزامبیک*، رواندا*، سائوتومی، آفریقای جنوبی سنت هلنا*، سوازیلند،  تانزانیا*، توگو*، تونس، اوگاندا*، نامیبیا، زامبیا*، زیمباوه*، سنگال، سومالی*، گینه بیسائو*، کنیا*، ریونیون، مایوت، مالاوی*، لسوتو، اتیوپی*، مصر*، بورکینافاسو*

قاره آمریکا

اکوادور، کلمبیا، شیلی، برزیل،آرژانتین، اروگوئه، ونزوئلا، کاستاریکا،پرو، پاراگوئه، پاناما، مکزیک، بولیوی، بلیز، جزایر فالکلند، کانادا**، برمودا، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه، آمریکا**، گویان

قاره اقیانوسیه

جزایر پالائو، ساموئا**، جزیره کوک، فیجی، جزیره مارشال*، میکرونزیا، نیوزیلند**، جمهوری کیریباتی، گوام**، پولینسیا، استرالیا**، تونگا، توالو، وانواتو، جزایر سلیمان، گینه نو، جزایرماریانای شمالی**، نیوکالدونیای جدید، حوزه دریای کارائیب، تیرینیداد و تیباگو،  آنتیگوا و بارودا، باهاماس، باربادوس، جزایر ویرجین ،دومینیک، جمهوری دومینیک، آروبا، جزایر ویرجین آمریکا، هائیتی، جامائیکا، سنت‌ کیتس و نویس، سنت‌ لوسیا، سنت‌ وینسنت و گرنادینس، سنت مارتن، پورتوریکا**، مونتسرات، گرانادا، کوراسائو، جزایر کیمن، بونیر، جزایر تورکس و کایکوس، آنگوییلا

برای دریافت مشاوره تلفنی از کارشناسان فلاوینگو (عالی گشت) میتوانید با شماره تلفن 43635000-021 و یا 09122046276 تماس بگیرید.

کشورهای نیازمند به ویزای الکترونیکی با پاسپورت سوئدی

بعد از بررسی کشورهای بدون ویزا با پاسپورت سوئد، در ادامه کشورهایی که سوئدی ها برای ورود به آنها فقط نیاز به e-visa یا همان ویزای الکترونیکی دارند، معرفی می شوند. این افراد برای گرفتن ویزای کشورهای زیر فقط کافیست مدارک مورد نظر این کشورها را در سایت آنها آپلود کنند و منتظر صدور ویزای خود باشند. تفاوت ویزای الکترونیکی با مجوز الکترونیکی سفر در مراحل بیشتر، محدودیت ها و مدارکی است که گرفتن ویزای الکترونیکی نیاز دارد. لیست این کشورها عبارت است از:

هند، عمان، پاکستان، آذربایجان، بنین، جیبوتی، سورینام، میانمار، آنگولا

کشورهای نیازمند به ویزای غیر فرودگاهی با پاسپورت سوئدی 

تقریباً می توان تمام اطلاعات بالا را به نحو دیگری هم بازگو کرد؛ این روش برای برخی از افراد بهتر از روش قبلی است چون با اطلاعی که از قدرت پاسپورت سوئدی دارند، فقط می خواهند بدانند با پاسپورت سوئدی به کدام کشورها بدون ویزا یا حداقل با ویزاهای فرودگاهی یا الکترونیکی نمی توان رفت؟ فهرست مهمترین کشورها با این ویژگی، در ادامه آمده است:

چین، ترکمنستان، روسیه، کامرون، لیبی، غنا، نیجریه، کوبا، آذربایجان، عراق،سوریه، یمن

جالب است که تنها کشور اروپایی که دارندگان پاسپورت سوئدی برای رفتن به آن باید ویزا بگیرند، روسیه است که البته این موضوع بیشتر به دلیل مسائل سیاسی و اختلافات اروپا با روسیه است وگرنه دلایل فرهنگی یا اجتماعی خاصی ندارد. برای گرفتن ویزای کشورهای موجود در جدول بالا با پاسپورت سوئدی، باید از سفارت مربوطه وقت بگیرید و با بردن مدارک کافی، توسط آفیسر سفارت مصاحبه شوید.

تابعیت سوئد

کشور سوئد برای دادن تابعیت سوئد به افراد غیر سوئدی تابع قانون خون است. همانطور که می دانید به طور کلی در نظام حقوقی کشورها، دو نظام مبتنی بر خون یا خاک برای اعطای تابعیت یک کشور و جود دارد. به طور مثال در ایران نظام اعطای تابعیت مبتی بر خون است و هر فرزندی که از پدر یا مادر ایرانی به دنیا بیاید، تابعیت ایرانی به او داده می شود. در سوئد هم اعطای تابعیت بر مبنای خون است است ولی اینطور نیست که اعطای تابعیت بر مبنای خاک یا همان میزان اقامت افراد در خاک سوئد، به طور کلی کنار گذاشته شده باشد. برای گرفن تابعیت سوئد باید ویزای سوئد را دریافت کنید و بعد از اقامت در سوئد برای یک مدت خاص، اقدام به درخواست تابعیت کنید. خبر خوب این است که این کشور به شما اجازه می دهد که با حفظ تابعیت ایرانی خود، تابعیت سوئد را هم دریافت کنید. اخذ اقامت و تابعیت سوئد از طرق مختلفی مانند ازدواج با شهروند سوئدی، فرزند خواندگی، اخذ اقامت دائم کاری سوئد، اخذ اقامت دائم تحصیلی سوئد و … ممکن است.

برای دریافت مشاوره تلفنی از کارشناسان فلاوینگو (عالی گشت) می توانید با شماره تلفن 43635000-021 و یا 09122046276 تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button