با کم بازدیدترین کشورهای دنیا آشنا شوید

0

همیشه وقتی صحبت از توریست و صنعت گردشگری می‌شود؛ همه به دنبال پیدا کردن شهرهای پر بازدید جهان می‌روند که با پذیرش میلیون‌ها گردشگر توانسته‌اند درآمد خوبی به دست آورند و احتمالا هیچکس به کم توریست‌ترین یا به عبارت دیگر کم بازدیدترین شهرهای دنیا فکر هم نمی‌کند؛ اما ما در این مطلب به سراغ کشورهای کم بازدید دنیا رفته‌ایم که تعداد توریست‌هایشان در سال زیر ۳۰۰ هزار نفر است. پس با عالی‌گشت همراه شوید تا با هم آن‌ها را مرور کنیم:

  • ترکمنستان

سرزمینی که می‌توان گفت به طور کامل کویری است. ترکمنستان تا سال ۲۰۰۶ تحت فرمان دیکتار نیازوف بود که از مشهورترین کارهایی که در زمان حکمرانی‌اش بر کشور انجام داد تغییر نام‌های ماه‌ها بر اساس سلیقه خودش، بیرون کردن تمام سگ‌ها از پایتخت و غیرقانونی شمردن اجرای اپرا بود. احتمالا تعداد توریست‌هایی که به این کشور سفر می‌کنند بیشتر برای بازدید از دره‌ی مشتعل به نام دری به جهنم است.

  • افغانستان

این کشور که اصلا نیاز به معرفی ندارد؛ کشوری که از سال ۱۹۷۹ درگیر جنگ با یاغیان داخلی معروف به طالبان است. بیشتر مناطق این افغانستان امن نیست و آدم ربایی در بیشتر مناطق این کشور زیاد اتفاق می‌افتد. چیزی که جهانگردان را آزرده خاطر می‌کند، وجود سایت‌های توریستی جذابی مثل دره پنجشیر، گذرگاه خیبر و مناره جام در این کشور است.

  • کومور

این سرزمین که بین دو کشور موزامبیک و ماداگاسکار قرار دارد؛ در واقع سه جزیره است که آثار تاریخی‌اش تحت تاثیر مهاجران سواحیلی، تجار عرب و پرتغالی بوده است. جاذبه‌های طبیعی این روزهایش مثل درختان وانیل، گل‌های میخک، بزرگ‌ترین آتشفشان فعال دنیا، ایده‌آل‌ترین سواحل و جنگل‌های بارانی‌اش، همه و همه تحت تاثیر کودتاهای این کشور است.

  • بنگلادش

کشوری سیل آسا با تراکم جمعت بالا و فقیر، بهترین تعریف برای بنگلادش می‌تواند باشد. با این حال مزارع چای این کشور توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. این کشور در سال ۱۹۷۱ به عنوان یک ملت به رسمیت شناخته شد.

  • لیختن‌اشتاین

طبق آمار، این کشور در سال ۲۰۱۶ فقط پذیرای  ۶۹ هزار توریست بوده است. این منطقه کوچک آلمانی زبان که بین دو کشور اتریش و سوییس قرار دارد؛ مقصدی مناسب برای انجام ورزش‌های زمستانی و کوه‌نوردی به حساب می‌آید. عجیب‌ترین و زیباترین مناظر کوهستانی را در این کشور می‌توان دید. از فعالیت‌های محبوب در این کشور دوچرخه سواری در کوهستان و بازدید یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های دنیا است که قدمت آن به قرن دوازدهم بر می‌گردد.

  • برونئی

این کشور کوچک که در جزیره‌ای به همین نام قرار دارد؛ زادگاه یکی از باشکوه‌ترین جنگل‌های بارانی است که پارک ملی یورو تمبورونگ هم جزیی از آن محسوب می‌شود. یکی از سایت‌های مشهور و دیدنی این کشور مسجد حیرت‌آور سلطان عمر علی سیف‌الدین است.

sultan omar ali saifuddin

sultan omar ali saifuddin

  • کویت

بعد از افغانستان، کویت کم‌بازدیدترین کشور در خاورمیانه است. این سرزمین کوچک که بین ایران و عراق قرار دارد، در سال ۱۹۹۰ مورد هجوم رژیم بعث عراق به رهبری صدام حسین قرار گرفت و این جنگ، تبدیل به اولین جنگ خلیج فارس شد. کویت این روزها یکی از آرام‌ترین کشورهای دنیاست و محل زندگی ۶۰۰۰ بریتانیایی است.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button