انواع کلاهبرداری از توریست های ترکیه را بشناسید!

0

تقریبا در همه جای دنیا توریست ها از برخی خطرات و کلاهبرداری ها در کشور میزبان در امان نیستند. در این مطلب چند نوع کلاهبرداری که برای توریست های ایرانی در استانبول ممکن است رخ بدهد ذکر میکنیم تا با چشم باز بتوانید به ترکیه سفر کنید.


برای رزرو تور استانبول، وقت سفارت کانادا، اقامت ترکیه و همه امور مربوط به گردشگری در ترکیه میتوانید روی کارشناسان عالیگشتت حساب کنید. 43635000-021، پل ارتباطی ما با شماست.

تاکسی های خیابانی

تاکسی های خیابانی به خصوص در حوالی میدان تقسیم ممکن است هزینه زیادی از شما دریافت کنند و امنیت پایینی دارند. به طور کلی بهتر است که از اپلیکیشن Ober استفاده کنید که چیزی شبیه اسنپ خودمان هست. گاهاً رخ داده است که تاکسی های خیابانی یا حتی تاکسی های فرودگاه با طولانی کردن بیجای مسیر یا هر روش دیگری کرایه بیش از حد از ایرانیان دریافت کرده اند.

کفاش های خیابانی

مشکل دیگر کسانی هستند که در خیابان به یکباره به سمت شما می آیند مانند کفاش های خیابانی که فرچه خود را به یکباره جلوی پای شما می اندازند و وقتی که بخواهید فرچه را به او بدهید به بهانه تشکر میگویند که باید کفش شما را هم واکس بزنیم. واکس زدن همانا و گرفتن مبلغ 200 تا 300 لیر از شما همانا! آن ه مبرای کاری که لازم نداشتید. تنها کاری که برای مقابله با این افراد باید کنید این است که به هیچ وجه خم نشوید و فرچه را به دست او ندهید!

عطرفروش ها و گلفروش ها

یکی دیگر از کلاهبرداری های عجیب توسط عطرفروش ها صورت میگیرد. انها معمولاً با اصرار عطر را جلوی بینی شما می گیرند و کافیست که یک لحظه آن را بو کنید. از اینجا به بعد طوری با شما رفتار میکنند که شما آن عطر را خریده ید و باید هزینه آن را پرداخت کنید. تکنیک گلفروش ها هم دقیقاً به همین شکل است و طوری با محبت و آرامش با شما برخورد میکنند که شما مجبور میشوید گل را از او بخرید.

یک نوع کلاهبرداری خیابانی دیگر توسط کسانی انجام میشود که یک سینی پر از نون سیمیت را روی سر خود میگذارند و به یکباره جلوی پای شما می افتند و سینی و نون ها را زمین می ریزند. بعد از آن از شما درخواست میکنند که به آنها پول بدهید.

دلالان کلاب

یکی دیگر از روش های کلاهبرداری این است که فردی در نزدیکی کلاب ها با شما بسیار با ادب دوست میشود و شما را به کلاب دعوت میکند و برای شما نوشیدنی از کلاب می گیرد. حتی ممکن است چند دختر هم به شما نزدیک شوند و با شما در یک میز خوش و بش کنند و به شما مشروب بخورانند. بعد از اینکه به حال خود آمدید به یکباره خود را تنها می بینید و آن وقت است که مدیر کلاب یک صورتحساب سنگین به شما تحویل میدهد و شما ناگزیر به حساب کردن خواهید بود. بنابراین در کل اگر کسی به سمت شما آمد و بی جهت سلام و احوال کرد خیلی او را تحویل نگیرید.

فریب رستوران هایی که قیمت نمیدهند نخورید

بسیاری از رستوران ها در استانبول هستند که روی منوی غذاها، قیمت نمی گذارند و در هنگام خوردن غذاها در کنار غذا، دسرها یا سس یا چیزهای دیگر را هم می آورند و اعلام نمیکنند که هزینه آنها جداست. شما وقتی متوجه این موضوع خواهید شد که باید هزینه اضافی آنها را پرداخت کنید. برای اطمینان از اینکه رستورانی که میریود معتبراست، میتوانید در گوگل این رستوران را جستجو کنید و نظرات مشتریان آن را بخوانید.

پلیس فیک

کاری که میکنند این است که افرادی با لباس و ژست پلیس به سمت شما می آیند و میگویند پاسپورت و کیف پول خود را نشان دهید. اینجاست که یک نفر دوم ممکن است کیف شما را بزند و فرار کند. بهتر است همیشه کپی پاسپورت خود را داشته باشید که فقط آن را نشان دهید. ضمناً پلیس هیچ وقت کیف پول شما را نمی بیند و در هیچ جای دنیا، هیچ ئلیسی حق این کار را ندارد.

خرید بلیط کنسرت به صورت اینترنتی

بازار سیاه بلط کنسرت توسط دستفروش ها در جلوی کنسرت ها برپا شده است که معمولاً با چند برابر قیمت به شما بلیط می فروشند و یا حتی ممکن است بلیط تقلبی به شما بفروشند. بهتر است از دستگاه ها الکترونیکی یا سایتهای خاص این کار، بلیط خود را تهیه کنید و به طور کلی از دستفروش چیزی نخرید.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button