کیلومتر صفر مسکو، نقطه‌ای برای آرزوها

0

مسکو پایتخت کشور روسیه‌ست و پرجمعیت‌ترین شهر این کشوره و به‌خاطر جاذبه‌های گردشگری که داره هرساله توریست‌های زیادی از گوشه و کنار دنیا از اون بازدید می‌کنن. یکی از جاهای دیدنی مسکو که بهتون پیشنهاد می‌کنم حتما در سفر به این شهر از اون دیدین کنین، کیلومتر صفر مسکو (Zero Kilometer Moscow) هست. ما در این مطلب و در آژانس هواپیمایی «عالی‌گشت» قصد داریم شما رو با این نقطه از شهر مسکو آشنا کنیم؛ با «عالی‌گشت» همراه بشید.


همه پایتخت‌های دنیا یک نقطه‌ای به اسم کیلومتر صفر دارن که مسکو هم به‌عنوان پایتخت روسیه از این قاعده مستثنا نیست؛ مرکز مسکو نقطه‌ای‌ست رو به روی کلیسای ایبریان و در نزدیکی میدون سرخ که به اون کیلومتر صفر می‌گن؛ این نقطه با یک پلاک برنزی کاملا مشخصه؛ اگه به این نقطه رفتین ، حتما از میدون سرخ و کلیسای ایبریان هم بازدید کنین.

طبق تعریف، کیلومتر صفرِ هر پایتخت، نقطه‌ای‌ست که فاصله دیگر نقاط کشورها رو نسبت به اون محاسبه می‌کنن؛ همون‌طور که قبلا گفتیم همه کشورها کیلومتر صفر دارن؛ اما اون چیزی که کیلومتر صفر مسکو رو از بقیه جدا می‌کنه، چیزهایی‌ست که در حواشی اون اتفاق میفته.

علت جذابیت این کیلومتر صفر نسبت به بقیه نقطه صفرهای دنیا، این هست که مردم روسیه و توریست‌ها باور دارن که هر کسی روی این نقطه برنزی بایسته و آرزو کنه، حتما آرزوش برآورده می‌شه؛ البته به این سادگی‌ هم نیست و این کار برای خودش آداب خاصی داره؛ به این صورت که باید اول روی این دایره برنزی بایستین و بعد از اینکه آرزویی کردین یک سکه رو از روی شونه‌‌تون پرتاب کنین؛ اگه این سکه بعد از پرتاپ شدن دقیقا روی دایره برنزی بیفته؛ پس حتما آرزوی شما برآورده می‌شه؛ البته این رو هم باید بگم که این کار فقط برای تفریح انجام می‌شه و خرافاتیه که بین مردم روسیه رواج داره؛ اما به هر حال بهتون پیشنهاد می‌کنم که اگه به مسکو سفر کردین این جاذبه گردشگری رو از دست ندین.

 

سفر خوبی داشته باشید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button