گوشه‌های پنهان دبی را ببینید

0

دبی یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیاست. جایی که میزبان  میلیون گردشگر از سراسر دنیا بوده و ابرشهر خاورمیانه به حساب می‌آید. شهری با صفات عالی نامگذاری شده و با ۲٫۶ میلیون جمعیت از ۱۸۳۳ بنیان گذاشته شده. برای کسانی قصد دارند با تور دبی عالی‌گشت به این شهر زیبا سفر کنند، توصیه‌هایی برای سفر به دبی ارائه می‌دهیم.

  • فراسوی آسمان‌خراش‌ها زندگی در جریان است

دبی با فرهنگ و سنت‌های عربی خود مقصدی جذاب برای علاقمندان به تجربیات فرهنگی در کشورهای مختلف است. دبی چهارراه تجاری خاورمیانه بوده و از فیروزه‌های ایرانی تا نقره‌های عمان و طلاهای مرغوب را در خود به نمایش می‌گذارد. حتی اگر اهل خرید نباشید از تماشای این صنایع زیبا به وجد خواهید آمد.

  • سنت غذایی خاص و متفاوت دارد

همه‌ی سنت‌های غذایی امارات متحده‌ی عربی را نمی‌توان در رستوران‌های لوکس آن جستجو کرد. گاهی باید قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های قدیمی شهر را تجربه کرد و از غذاهای خیابانی آن هم لذت برد. وجود رستوران‌های ایرانی، فیلیپینی، یمنی، بنگلادشی، هندی، پاکستانی و افغان می‌تواند تجربه‌ی نابی از آشپزی‌های خاورمیانه را در اختیار شما قرار دهد.

  • نیازی به پوشیدن برقع نیست

با وجود اینکه امارات متحده‌ی عربی کشوری مسلمان است اما قواعد پوشش آن برای گردشگرانش آزاد است و شما می‌توانید همانگونه که در خیابان‌های اروپایی قدم می‌زنید، لباس بپوشید. با بیکینی به ساحل بروید و با شلوارک و تی‌شرت در شهر تردد کنید و در بار نوشیدنی‌های متفاوت را بچشید.

  • گرمای هوا آزاردهنده نیست

مراکز خرید بزرگ دبی خنک و معتدل هستند و برای تردد در شهر هم می‌توانید از متروهای خنک و تاکسی‌های ارزان استفاده کنید. بعضی از مراکز هم دسترسی دوری ازمرکز شهر دارند که بهتر است با تاکسی به آن‌ها سر بزنید.

  • در ترافیک جزیره‌ی نخل نمانید

طراح شهری جزیره‌ی نخل می‌گوید: جزیره شکل مناسبی برای گردش ندارد. اگر شما در یکی از شاخه‌های آن اقامت کنید احتمالاً برای دسترسی به دبی باید نیم ساعتی را در ترافیک بمانید.

  • تابستان‌های داغ

دمای هوای دبی در تابستان‌ها به ۵۵ درجه‌ی سانتیگراد می‌رسد. بهترین زمان برای گشت و گذار در دبی در ماه‌های نوامبر تا مارچ است و بقیه‌ی ماه‌های سال را تنها در هنگامی که بخواهید از گرمای شدید لذت ببرید و یا در جشنواره‌های تخفیف تابستانه شرکت کنید می‌توانید به سفر خود اختصاص دهید. یادتانن باشد که در همین گرمای طاقت‌فرسا هم می‌توانید در مرکز اسکی دبی سکی و برف‌بازی را تجربه کنید.

  • به آسمان‌خراش‌ها نگاه نکنید

درست است که یکی از بهترین نقاط دبی برای بازدید برج‌الخلیفه است، اما نگاه کردن به آسمان‌خراش‌ها نباید تمام وقت شما را به خود اختصاص دهد. در میان مردم عادی قدم بزنید و مثل بومیان دبی زندگی در این شهر را تجربه کنید. به موزه‌ها و رستوران‌ها سر بزنید و شهر را زندگی کنید.

  • اسپای دبی را تجربه کنید

اگر در هتل‌های لوکس اقامت دارید و یا به سالن‌های آرایش و اسپا برخورد کردید حتماً اسپای دبی را تجربه کنید. اگر بتوانید از اسپای هتل‌ها استفاده کنید، تجربه‌ی بهتری از ماساژ و ریلکسیشن را خواهید داشت تا آرایشگاه‌هایی که برای مانیکور و پدیکور خدمات ارائه می‌دهند.

  • به مال‌های بزرگ دبی سر بزنید

حتی اگر اهل خرید نباشید در این مال‌ها می‌توانید تجربه‌ی متفاوتی از سینما، پاتیناژ، اسکی و تماشای آکواریوم را داشته و اوقات خوشی را رقم بزنید. حتی اگر به قیمت فرسایش کفش‌هایتان تمام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button