یک هفته ماندن در استانبول چقدر در می آید؟ (تابستان 1402)

0

اگر میخواهید بدانید در این روزها که در تابستان سال 1402 هستیم هزینه یک هفته ماندن در استانبول چقدر تمام میشود با ما باشید.

هزینه بلیط هواپیما

اول از همه بهتر است بدانید که بهتره با هواپیما به استانبول بیایید. چون اگر با ماشین بیایید حداقل باید 36 ساعت در ماشین یا اتوبوس باشید. در حال حاضر به طور متوسط هزینه بلیط هواپیما بین تهران و استانبول حدود 5 میلیون تومان است. ولی به طور کلی قیمت ها متغیره. برای مثال من به عنوان یک مسافر از عید نوروز تا الان که خردادماه 1402 هست 2 بار به ایران رفتم و به ترکیه برگشتم. من هم پرواز 9 میلیونی داشتم و هم پرواز 9 و نیم میلیون تومانی. بنابراین پیک سفر میتونه روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر زیادی بگذاره. تابستان ها، عید نوروز و مواقعی که هوا خوبه معمولاً پیک سفر هستند و قیمت بلیط هواپیما میره بالا.

هزینه مکان استقرار

در مورد مکان استقرار در ترکیه بسته به اینکه هتل، هاستل، سوییت و یا خانه روزانه بگیرید، قیمت ها خیلی متفاوته. پیشنهاد من اینه که یک هتل 3 ستاره یا 5 ستاره بگیرید. چون 5 ستاره واقعاً نیاز نمیشه و خیلی از امکاناتش رو نمیرسید که استفاده کنید. چون بیشتر بیرون از هتل هستید و خیلی فرق نمکینه که هتل 5 ستاره باشه یا 4 ستاره. بنابراین بهتره یک هتل متوسط نزدیک میدان تکسیم بگیرید که الان شبی حدود 5 میلیون تومان در میاد. اگر بخواهید هزینه ها را پایین تر بیارید باید برید یک سوئیت بگیرید که تقریباً شبی 2 و نیم میلیون تومان براتون در میاد. اگر خیلی بیشتر بخواهید که هزینه ها را پایین بیارید باید هاستل بگیرید که به خانواده ها و زنان مجرد پیشنهاد نمیشود ولی اگر پسر مجرد باشید، هاستل خوب است. هاستل ها چون به صورت جمعی استفاده میشود امنیت کمتری دارد و پایین تر از شبی 700 هزار تومان نیست.

در مجموع در هتل ها اگر بخواهید حدود 7 روز و 6 شب بمایند حدود 30 میلیون تومان باید خرج کنید و فرقی ندارد که یک نفر یا دو نفر باشید. یک خانه روزانه در نزدیک محله های میدان تکسیم پایین تر از 2 هزار لیر نیست که برابر حدوداً شبی 5 میلیون است. اگر جمعیت شما زیاد باشد استفاده از خانه روزانه میتواند در هزینه های شما صرفه جویی زیادی ایجاد کند.

هزینه خورد و خوراک

هتل 4 ستاره اگر غذا هم داشت بهتر است که غذا را حذف کنید و فقط با صبحانه بگیرید. بهتر است که غذا را بیرون بخورید چون نمیشه از رستوران های استانبول گذشت. به این ترتیب هم هزینه ها کاهش می یابد و هم تنوع غذایی را خواهید داشت. هر وعده غذایی را میشه تقریباً با 200 لیر تهیه کرد و به طور نسبی مخلفات را هم کنارش داشت. بنابراین روزانه 400 لیر که حدوداً یک میلیون میشود برای غذای هر نفر باید کنار بگذارید. بنابراین برای غذا باید حدود 7 میلیون تومان برای هر فرد کنار بگذارید.

هزینه رفت و آمد

برای رفت و آمد اگر تاکسی استفاده کنید هزینه ها خیلی بالا میرود ولی اگر از استانبول کارت و حمل و نقل عمومی استفاده کنید، هزینه ها به شدت کاهش می باید. البته برخی جاها را نمیتوان با حمل و نقل عمومی رفت و باید تاکسی بگیرید. اگر به صورت رندوم در نظر بگیریم روزانه 100 لیر که حدود 250 هزار تومان میشود به عنوان هزینه رفت و آمد هر نفر باید کنار بگذارید که برای هفت روز آن حدود 1 میلیون و 750 هزار تومان خواهد شد.

جمعبندی

اگر ارقام بالا را برای هر نفر جمع بزنید حدود 50 میلیون تومان برای یک نفر در میاد که اگر تعداد افراد بیش از یک نفر باشد فقط هزینه رفت و آمد و غذا و حمل و نقل اضافه خواهد شد چون هتل دیگر همان است و میتوان به صورت دو نفره هم استفاده کرد. این رو هم در نظر داشته باشید که اگر قرار است بیایید استانبول و به خاطر کاهش مخارج بروید هاستل و غذاهای بد بخورید، بهتر است که نیایید چون به شما خوش نخواهد گذشت.

یک نکته هم در آخر به شما بگوییم که استفاده از تور استانبول کمک میکند که از هتل ها با موقعیت مناسب و بلیط هواپیمای ارزان استفاده کنید. باید بدویند که اگر تور بگرید هزینه هتل و هواپیما و رفت و آمد به فرودگاه روی تور خواهد بود و از 50 میلیون تومان کم خواهد شد.

منبع: کانال رضا ادونچر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button