۱۰ آسمان خراش معروف دنیا رو بشناسید

1

تا به حال به بلندترین ساختمون‌های دنیا فکر کردید؟ ساختمون‌هایی که نه به‌خاطر معماری بلکه بخاطر ارتفاعشون تو دنیا مشهور شدن. تو این مطلب با عالی‌گشت همراه بشید تا ۱۰ آسمان خراش معروف دنیا رو به شما معرفی کنیم:

۱۰_ مرکز بازرگانی بین‌المللی، هنگ کنگ با ارتفاع ۴۸۴ متر، در ۱۰۸ طبقه، در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. در اون سال، این برج چهارمین برج بلند دنیا بود که در حال حاضر به این رده سقوط کرده.

۹_ برج امور مالی چین، با ۴۹۲ متر ارتفاع و داشتن ۱۰۱ طبقه، در سال ۲۰۰۸، به عنوان مرکز امور مالی و تجاری بین‌المللی، در شانگهای ساخته شد.

۸_ ساختمون ۱۰۱ تائیپی در تایوان با ۵۰۹ متر ارتفاع و داشتن ۱۰۱ طبقه در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد. مقاوم سازی این برج در برابر زمین لرزه، باد و طوفان‌های شدید، یکی دیگه از دلایل شهرت این برجه.

۷_مرکز مالی CTF در شهر گوانجوی چین، با ۵۳۰ متر ارتفاع و داشتن ۱۱۱ طبقه، خونه‌ی سریع‌ترین آسانسورهای جهانه. این برج تازه ساخت در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶، به طور رسمی شروع به کار کرد.

۶_ برج مرکز تجارت جهانی نیویورک امریکا با ۵۴۱٫۳ متر ارتفاع و ۱۰۴ طبقه، در سال ۲۰۱۴ راه اندازی و جایگزین مناسبی برای برج‌های دوقلوی تخریب شده در ۱۱ سپتامبر شد.

۵_برج جهانی لوت(Lotte World Tower) در کره جنوبی، یکی از برج‌های تازه ساخته شده‌ایی است که اخیرا به لیست بلندترین ساختمون‌های دنیا اضافه شده. این ساختمون در ماه مارس سال ۲۰۱۶  تکمیل شد و به رتبه پنجم دنیا رسید.

۴_برج پانگ، مرکز مالی بین‌المللی چین، یکی دیگه از تازه‌ترین ساختمون‌هاییه که به این لیست ورود کرده. گرچه این برج به طور رسمی در سال ۲۰۱۵ ساخته شده، اما تکمیل و ساخت و ساز داخلیش، هنوز ادامه داره و مهندسین این پروژه امیدوارن که تا اخر سال ۲۰۱۷ این سازه رو به طور رسمی افتتاح کنن. چیزی که این برج رو به این رتبه رسونده، ارتفاع ۵۹۹ متریشه.

۳_  برج ساعت مکه که بزرگ‌ترین ساعت جهانه و اون رو با نام ابرج البیت هم می‌شناسن، سومین ساختمون بلند دنیاست که ۶۰۱ متر ارتفاع داره و دارای ۱۲۰ طبقه است. این ساعت روی هتلی بنا شده که بزرگ‌ترین شرکت ساختمان سازی عربستان به نام(the Saudi Binladin Group) اون رو ساخته.

۲_برج شانگهای چین با ۶۳۲ متر ارتفاع و داشتن ۱۲۱ طبقه، دومین برج بلند دنیاست. ساخت این برج از سال ۲۰۰۶ شروع شد و تکمیلش ۸ سال طول کشید تا اینکه در ماه مارس ۲۰۱۴ به طور رسمی افتتاح شد. حدود ۴٫۲ میلیارد دلار برای ساخت این برج خوش‌ساخت هزینه شد.

۱_برج خلیفه یا برج دبی، با ۸۲۵ متر ارتفاع و داشتن ۱۶۱ طبقه، بلند مرتبه ترین آسمان‌خراش دنیاست. این برج در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و مهندس طراحش، همان معمار برج‌ معروف مرکز تجارت جهانی نیویورک و چند برج معروف دیگه‌‌ست که در رتبه‌های پایین‌تر این لیست قرار دارن.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. بی نام می گوید

    یا حضرت فیل اخه اینا چیه. تو ایران ما هنوز درگیر مقاوم سازی خونه های چند طبقه ایم…

Call Now Button