۱۰ ایده برای دکوراسیون خونه با تِم سفر

0

اگه شما جهانگردید یا حتی یک شخصی هستید که در طول سال فقط چند بار به مسافرت می‌ره؛ ولی عاشق ماجراجوییه، چه راهی می‌تونه بهتر از تزیین خونه‌‌تون با تِم سفر برای بیانِ علاقه‌‌تون به ماجراجویی باشه. پس با «عالی‌گشت» همراه بشید تا از پیشنهادهای ما برای تزیین دکوراسیون خونه‌تون ایده بگیرید.

ایده‌های جذاب برای علاقه‌مندان به سفر

۱. از چمدون‌های مسافرتی قدیمی استفاده کنید.

چمدون‌های مسافرتی قدیمی نه‌تنها به اتاق شما زیبایی خاصی می‌ده، بلکه می‌تونه فضاهای خالی که در اتاق‌تون دارید رو هم پُر کنه. از طرف دیگه شما می‌تونید از فضای داخلی این چمدون‌ها هم برای گذاشتن لباس‌های زمستونی که بیشترِ فضای کمد شما رو اشغال می‌کنه، استفاده کنید.

۲. با چمدون‌های قدیمی، قفسه بسازید.

اگر ایده چمدون‌ها رو برای تزیین خونه‌تون قبول دارید؛ ولی جای خالی برای گذاشتن اونها ندارید، می‌تونید از این چمدون‌ها به‌عنوان قفسه یا یک طاقچه کوچیک بر روی دیوار اتاق‌تون استفاده کنید. این چمدون‌ها با دکور شیک و ساده‌ای که دارند علاوه بر زیبایی که به خونه‌تون می‌دن، فضایی رو هم برای گذاشتن سوغاتی‌ها یا یادگاری‌های بی‌نظیر دیگه‌ای که از سفر آوردید، درست می‌کنند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از سه سایز مختلف این چمدون‌ها (بزرگ، متوسط، کوچیک) برای دکوربندی دیوارِ خونه‌تون استفاده کنید.

.

۳. با عکس‌هاتون یک اثر هنری با تِم سفر درست کنید.

به نظر ما همه عکس‌ها و آثار هنری باید قاب بشن! عکس‌های سفر، از ساحل گرفته تا قله و چشم‌اندازهای بیابونی می‌تونن فضایی زیبا و رویایی رو در اتاق‌تون به وجود بیارن. کارهای هنری روی دیوار، بالشت‌ها، پرده‌های حموم و حتی ملحفه‌ها با تصاویر سفر، می‌تونن لحظه‌های شیرین و خاطره‌انگیزی رو به یاد شما بیارن.

 اثر هنری با تِم سفر

۴. کارت‌پستال‌هاتون رو در معرض نمایش قرار بدید.

کارت‌پستال‌ها یکی از بهترین یادگاری‌هایی هستن که شما می‌تونید با خودتون از سفر بیارید؛ چون وزن کمی دارن و حمل‌ونقل اونها آسونه؛ پس به‌جای تلمبار کردن سوغاتی‌هایی که ممکنه هیچ‌وقت به دردتون نخوره، شروع به جمع‌کردن کارت‌پستال‌هایی کنید که می‌تونید اونها رو در معرض نمایش بذارید. یادتون باشه که کیت‌هایِ آویزون شده عکس‌ها، می‌تونه یک ایده منحصربه‌فرد برای دکوراسیون خونه‌تون باشه.

نمایش کارت پستال‌ها

۵. کلکسیونی از کارت‌پستال‌های قدیمی تهیه کنید.

خیلی از افراد هستن که به جمع کردن تمبر، پوستر، عکس و … علاقه‌مند هستن؛ به‌طوری‌که وقتی وارد خونه اونها می‌شیم با انواع زیادی از کلکسیون‌های باارزش و نفیس روبه‌رو می‌شیم. اگه شما هم ازاین‌دست افراد هستید یا با خوندن این مطلب علاقه‌مند به این کار شدید، می‌تونید شروع به جمع‌آوری این کارت‌پستال‌ها از نقاط مختلف جهان کنید؛ اما یادتون باشه که در کارت‌پستال‌های قدیمی و سیاه‌وسفید، یک حس خاصی وجود داره؛ بنابراین از جمع کردن این کارت‌پستال‌ها غافل نشید.

کلکسیونی از کارت پستال‌ها

۶. از وسایلی که نقشه‌های جهان روی اون حک شده استفاده کنید.

داشتن مجموعه‌‌ای از نقشه‌های جهان، یک نمایش کلاسیک از سفر و آسون‌ترین راه تزیین فضای خونه برای نشون دادن علاقه شما به سفر و ماجراجویی‌ست. پس شما می‌تونین با آوردن وسایلی که روی اون نقشه‌های جهان حک شده زیبایی خونه‌تون رو دوچندان کنید.

مجموعه نقشه‌های جهان

۷. از نقشه‌های پارچه‌ای برای تزیین دیوار استفاده کنید.

اگر مایلید که ابتکار بیشتری در دکوراسیون خونه‌تون داشته باشید، می‌تونید از نقشه‌هایی که پارچه‌ای هستن هم استفاده کنید؛ ابتدا این پارچه‌ها رو روی بوم بکشید و بعد به دیوار اتاق‌تون آویزون کنید. یادتون باشه که بودنِ این نقشه‌ها در اتاق، نشون‌دهنده‌ علاقه شما به ماجراجویی‌ست.

نقشه‌های پارچه‌ای

۸. جعبه‌ای با تِم سفر درست کنید

شما می‌تونید یک جعبه با تِم سفر درست کنید و یادگاری‌های کوچیکی که با خودتون آوردید رو داخل اون بندازید؛ یا حتی می‌تونید از این جعبه‌ها برای جمع کردن روزنامه‌ها، مجلات یا بلیت‌های سفرتون استفاده کنید. این جعبه می‌تونه یک راه‌حل عالی برای حفظ خاطرات شما از سفرهاتون باشه.

جعبه با تِم سفر

۹. از ساعت‌های دیواری چند زمانه استفاده کنید.

درحالی‌که می‌تونید از ساعت‌های دیواری چند زمانه‌ای استفاده کنید که زمان تموم شهرهای جهان رو نشون می‌ده؛ ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک مجموعه ساعت شخصی‌تری داشته باشید که زمان همون شهرهایی رو نشون بده که شما به اونجا سفر کردید. این ساعت‌های دیواری معمولا با برچسب‌هایی که نشون دهنده اون شَهر یا کشوره، قابل تفکیکه.

ساعت‌های دیواری چند زمانه

۱۰. تصاویر پولارویدی از سفر بگیرید.

درسته که تصاویر پولارویدی بازگشت مجدد به همون سبک‌های قدیمی‌ست؛ اما ما مطمئن هستیم که شما کیفیت تصویر اون رو را فدای این قدیمی بودن نمی‌کنید؛ شما می‌تونید با جمع کردن عکس‌ها و تصاویرتون از سفر، هر اتاق یا هر گوشه از خونتون را بر اساس قاره‌ها یا کشورهایی که سفر کردید، از هم جدا کنید.

تصاویر پولارویدی از سفر

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button