۱۰ نکته برای امنیت زنان در سفر

0

 

امروزه به اندازه تک‌تک آدم‌های دنیا سبک زندگی وجود داره که هر کسی هم سبک زندگیِ مختص به خودش رو داره. این سبک زندگی شامل تموم عادت‌ها، نظرها، علایق و رفتارهای ما در زندگی می‌شه که اتفاقا سفر رفتن هم یک بخشی از همین سبک زندگی ما رو تشکیل می‌ده. به‌طورکلی هر شخصی عاداتِ خاصی برای سفر رفتن داره که به فراخور حالش، اون رو انتخاب می‌کنه؛ مثلا بعضی از آدم‌ها دوست دارن با خانواده و دوستانشون به سفر برن و بعضی هم تنها سفر رفتن رو ترجیح می‌دن؛ بله تنها سفر رفتن! شاید در دنیای امروز تنها سفر رفتن یک امر عادی شده باشه حتی برای زنان؛ اما این فقط یک بخش از ماجراست؛ چرا که هنوز هم در بسیاری از فرهنگ‌ها و جوامع سفر رفتن زنان به خاطر نبود امنیت تقبیح می‌شه؛ اما اون چیزی که مسلمه اینه که زنان علیرغم وجود تموم ترس‌ها و دودلی‌هایی که دارن، می‌تونند با رعایت یک سری از نکات خیلی ساده، سفر امنی رو داشته باشن. برای آشنا شدن با این نکات با «عالی‌گشت» همراه بشید.

۱. اعتماد به نفس داشته باشید

داشتن اعتماد به نفس اولین قدم در مسافرت‌های تک‌نفره‌ست؛ وقتی شما به‌عنوان یک خانم تنها به سفر می‌رید باید خیلی حواستون جمع باشه که دیگران متوجه ترس شما نشن. اگه یک زمانی تو جایی گم شدید یا ندونستین که باید چیکار کنید، خونسردی خودتون رو حفظ کنید و اجازه ندید که دیگران متوجه آشفتگی‌های بی امان شما بشن.

۲. شبیه به زنان محلی لباس بپوشید

بعضی از کشورها لباس‌های خاصی می‌پوشند که رفتن به یک کشور دیگه با اون ظاهر و لباس‌ها باعث جلب توجه دیگران می‌شه؛ مخصوصا اگه این مسافر یک خانم باشه که این موضوع دوچندان می‌شه؛ پس سعی کنید به محض ورود به یک کشور دیگه از لباس‌های محلی‌ و ملی اون بخرید و بپوشید؛ این‌جوری هم توجه کمتری بهتون می‌شه و هم باعث می‌شه که مردم محلی حس بهتری نسبت به شما داشته باشن و بیشتر پذیرای شما بشن.

 

۳. از هتل‌های معتبر استفاده کنید

قبل از سفر حتما از معتبر بودن هتل محل اقامت‌تون مطمئن بشید تا با خطرهای احتمالی مواجه نشید. یادتون باشه که هر هتلی که گرونه، امن نیست. سعی کنید در هتل‌هایی اقامت کنید که ایستگاه پلیس در نزدیکی اون قرار داره.

۴. در مورد کشور مقصدتون تحقیق کنید

بعضی از کشورها هستن که اصلا برای سفر رفتن، مناسب خانم‌ها نیستن؛ سعی کنید قبل از گرفتن بلیط و رفتن به اون کشورها تحقیق کنید تا ببینید کدوم‌یک از کشورها خطرات کمتری برای خانم‌ها داره که بتونید راحت به اون کشورها سفر کنید.

۵. سعی کنید همراه خودتون جواهرات و وسایل گرون قیمت نبرید

همراه بردن وسایل گرون قیمت یا پول زیاد باعث جلب توجه دیگران نسبت به شما می‌شه؛ پس سعی کنید تا اونجا که ممکنه طلا، پول‌ها و وسایل گرون قیمت‌تون رو در هتل بذارید و با خودتون بیرون نبرید.

۶. سعی کنید قبل از سفر، با زبون مردم کشور مقصدتون آشنا بشید

این خیلی مهمه که شما زبون کشور مقصدتون رو بدونید حتی شده دست و پا شکسته یا در حد چند اصطلاح. لابد می‌پرسین چرا؟ خب جوابش خیلی واضحه؛ چراکه شما در موقع خطر و یا وقتی که نیاز به ارتباط با دیگران دارید می‌تونید از این اصطلاحات استفاده کنید و دیگه ناچار نیستید که به خاطر بلد نبودن زبون کشور مورد نظرتون به غریبه‌ها متوسل بشید.

 

۷. روزها به سفر برید

سعی کنید در روز به سفر برید چون همه ما می‌دونیم که بیشتر اتفاق‌ها و خطرات در شب اتفاق میفته؛ پس موقع گرفتن بلیط حواستون به ساعت رسیدنتون هم باشه که یک وقت به شب برخورد نکنه. این رو هم به خاطر داشته باشین که بعضی از محله‌ها در شب بسیار خطرناک هستن؛ پس از تردد در شب در این مناطق جدا پرهیز کنید.

۸. دیگران رو از سفرتون آگاه کنید

درسته یک وقت‌هایی آدم دلش می‌خواد به جایی بره که هیچ‌کس ازش خبری نداشته باشه ولی بدونید که همیشه بی‌خبر گذاشتن دیگران، خوب نیست؛ چراکه اگه یکی زمانی شما با خطری مواجه بشید یا در طول سفرتون مریض بشید و احتیاج به کمک داشته باشین، این خانواده و دوستان هستن که می‌تونن خودشون رو به شما برسونن و به شما کمک کنن. البته این در زمانی می‌تونه کارساز باشه که شما به یک شهر یا کشوری نزدیک سفر کرده باشید؛ اما اگه به کشور و یا شهری رفتید که خیلی از خونه و خونواده شما دوره، بهتون پیشنهاد می‌کنم که سعی کنید در این کشورها دوستان قابل اعتمادی پیدا کنید و یا اصلا به این کشورها سفر نکنید.

 

۹. مسیرهای ترددتون رو شناسایی کنید

حتما از کارمندان بخش پذیرش هتل محل اقامتتون مسیرهایی رو که می‌خواین در اون تردد کنید رو بپرسید و سعی کنید از جاهایی که قصد دارید که برید، اطلاعات کافی کسب کنید.

۱۰. با کنسولگری و سفارت کشورتون درارتباط باشید

در صورتی که در کشور مقصدتون گم شدید و یا با مشکلاتی مثل تصادف، سرقت، درگیری مواجه شدید حتما به کنسولگری و سفارت کشورتون اطلاع بدید. یا برای امنیت هرچه بیشتر در زمان سفر، حضورتون رو در سفارت یا کنسولگری ثبت کنید.

 

سفر امنی در پیش داشته باشید!

سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان

تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button