۱۱ جاذبه توریستی برای سفر به اسپانیا

0

سفر به اسپانیا آرزوی خیلی از توریست‌ها و عاشقان جهانگردیه. در این مطلب ما در آژانس هواپیمایی عالی‌گشت،‌جاهایی که باید در تور اسپانیا اونها رو ببینید رو به شما معرفی می‌کنیم

۱- پامپلونا؛ فرار از دست گاوها

گاوبازی در پامپلونا اسپانیا

این یکی از عجیب‌ترین اتفاقات در اسپانیاست. در شهر در شهر پامپلونا هر سال از ششم تا چهاردهم جولای، گاوهای نر رو تو خیابون ول می‌کنند و مردم سعی می‌کنند در یه مسیر مشخص جلوی گاوها بدوند!!

این کار در فستیوال سن فرمین انجام میشه و در طی اون حدود ده تا گاو که آماده شاخ زدن هستن رو به سمت شرکت‌کنندگان این مراسم رم می‌دن.

۲- قصر سلطنتی (Palacio Real)، مادرید

قصر سلطنتی آرانخوئز در اسپانیا

زمان ساخت قصر سلطنتی مادرید به سال‌های ۱۷۳۸ تا ۱۷۵۵ برمی‌گرده. این قصر هنوز هم یه جای رسمی برای اقامت پادشاه اسپانیاست و جشن‌ها و مراسم‌های ملی و دولتی در این فصر برگزار می‌شه. تو این قصر می‌تونید معماری خاص اسپانیایی رو ببنید.

۳- لاکونچا(La Concha)

ساحل لاکونچا در اسپانیا

اگر دنبال یکی از بهترین شرهای ساحلی در اروپا هستید، فقط به لاکوتچا برید. موج‌سوارها عاشق دریایی همیشه مواج این ساحل هستند و توریست‌ها هم از موندن تو اقامتگاه‌های ساحلی اون لذت می‌برند. از مناظر زیبای ساحلی و رستوران‌های لاکونچا هم که هر چی بگیم کم گفتیم.

۴- کوئنکا (Cuenca)

شهر کوئنکا در اسپانیا

اگر می‌خواهید بدونید در قرون وسطا شهرها چه شکلی بودند،‌حتما یه سری به کوئنکا بزنید. این شهر بین مادرید و والنسیا قرار داره و در دامنه کوه‌هایی با شیب تند ساخته شده.

یه جورایی این شهر شبیه ماسوله خودمونه،‌فقط تفاوتش اینه که خونه‌های کوئنکا روی لبه صخره‌ها و پرتگاه‌ها ساخته شده و موندن در اونها خیلی دل می‌خواد.

۵- ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia)

ساگرادا فامیلیا اسپانیا

اگر بارسلون برید و کلیسای ساگرادا فامیلیا رو نبینید، مثل اینه که رفته باشید شیراز و فالوده شیرازی نخورده باشید. این کلیسا یکی  از بزرگ ترین کلیساهای کاتولیک در قرون وسطی بوده یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیاست . “Antoni Gaudí” معمار کاتالان  ۴۰ سال روی ساخت این بنا کار کرد و اینقدر انرژی گذاشت و حرص خورد  که سر همین پروژه‌ دار فانی رو وداع گفت. اما با این کارش تونست یکی از زیباترین بناهای معماری در اسپانیا رو خلق کنه.

۶- قنات سگوویا (Aqueduct of Segovia)

قنات سگوویا اسپانیا

اسپانیایی‌ها هم مثل ما ایرانی‌ها قنات زیاد دارن و اتفاقا در این زمینه قدمت زیادی هم دارند. ساخت قنات از زمان رومی‌های باستان مرسوم بوده و قنات سگویا یکی از معروف‌ترین آثار تاریخی اسپانیایی‌هاست این قنات تاریخی آب رو به ۱۶ کیلومتر دورتر منتقل می‌کنه و با وجود گذشت هزاران سال، هنوز هم آب شهر رو تامین می‌کنه.

۷- ایبیزا (Ibiza)

ساحل ایبیزا اسپانیا

جزایر دریای مدیترانه همیشه در تابستون‌ها غلغله‌ است و ایبیزا یکی از پرطرفداترین جزیره‌ها در کل اروپاست. کلا ایبیزا بهترین جا برای خوشگذرونی و دوری از زندگی روزانه و آفتاب گرفتن در یه ساحل شلوغ و پررفت و آمده. توریست‌های اسپانیا اغلب یه سری به این جزیره می‌زنن و خودشون رو برنزه می‌کنن.

اگر شما هم دوست دارید خودتون رو برنزه کنید، حتما مطلب «چگونه در تورهای طبیعت از خود محافظت کنیم؟» رو بخونید که بر اثر آفتاب‌سوختگی مجبور نشید کل سفر در هتل بمونید.

۸- مسجد کوردوبا (Mezquita of Cordoba)

مسجد کوردوبا اسپانیا

این مسجد در واقع یه معبد رومی بود که بعد از ورود اعراب مسلمون به اسپانیا تبدیل به مسجد شد. طاق‌ها و ستون‌های این مسجد، یکی از شاهکارهای معماری اسلامی در اسپانیاست

۹-مسجد الحمرا (Alhambra)

مسجد الحمرا

این مسجد هم در در قرن ۱۴ یک دژ بزرگ بود که داخلش قصر و باغ وجود داشت. این مکان اینقدر زیبا و دل‌بازه که توریست‌های اسپانیا  و مسافرای تور اسپانیا دوست دارن کل روز رو اونجا باشن و از فضاش استفاده کنن.

۱۰- ال اسکوریال (El Escorial)

ال اسکوریال اسپانیا

کاخ ال اسکوریال مرکز  مرکز دنیای مسیحیت در دوران قدیم بوده. امروز از این کاخ به عنوان صومعه و موزه قصر سلطنتی و مدرسه استفاده می‌شه

۱۱-جزایر قناری

سفر به جزایر قناری

مجمع‌الجزایر قناری به خودی خود اینقدر معروف هستند که بهتره در موردش ننویسیم و فقط عکسهاش رو ببینم تا شاید وسوسه شدیم و برای خرید تور اسپانیا برنامه‌ریزی کردیم. در تعریف جزایر قناری فقط باید گفت که هر چیزی که از یه جزیره انتظار داشته باشید، تو این جزیره‌ها پیدا می‌کنید.

سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان

تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button