۳۰ چشم انداز تصادفی در بالی – قسمت دوم

0

در قسمت اول این پست به ۱۵ مورد از چشم انداز های برجسته ی فرهنگی مردم بالی اشاره کردیم. مواردی که با کشت گذار در بازار ها، معابد و ارتباط نزدیک با مردم منطقه Ubad متوجه آنها خواهیم شد. اکنون با «عالی گشت» همراه باشید تا با هم ۱۵ مورد دیگر از چشم انداز های فرهنگی مردم بالی را بررسی کنیم.

 

۱۶- وقتی پسر ها ازدواج می کنند؛ همسرشان وارد محوطه خانوادگی می شود. اگر خانواده ای فقط فرزند دختر داشته باشد ؛ جوانترین دختر باید همسری پیدا کند که آماده باشد وارد محوطه خانوادگی آن دختر شود. این امر به آن دلیل است که او جوان ترین وارث می باشد.( اعتقاد بر آن است که آنها مدت زمان بیشتری می توانند زندگی کنند )

۱۷- خانم ها فقط یکبار در روز غذا طبخ می کنند( اول صبح )؛ آنها برنج و بشقاب های متنوعی شامل سبزیجات، تمپه( خوراک سنتی اندونزیایی شامل قارچ و سویا ) و گوشت را آماده کرده و آن را برای کمک به خانواده هایشان در طول روز رها می کنند.

با وجود آنکه آنها در یک خانواده زندگی می کنند؛ با هم غذا خوردن را خیلی ضروری نمی دانند.

۱۸- قبل از شروع آشپزی، خانم ها به بازار می روند و بین ساعت ۴ تا ۶ صبح زمان اوج شلوغی بازار خواهد بود و همچنین بازار محصولات مصرفی ساعت ۹ صبح تعطیل می کنند.

۱۹- اغلب خانواده ها شالیزار های برنج خودشان را دارند که به اندازه مصرف خودشان و مقدار مورد نیاز برای صدقه به خدایان کفایت می کند.

۲۰- اُردک ها نقش مهمی را در چرخه تولید برنج ایفا می کنند. بعد از برداشت برنج، اُردک ها را به زمین های برنج می آورند تا دانه های برنج باقیمانده در زمین را به همراه حشراتی که می توانند موجب تخریب کاشت محصولات بشوند را بخورند. و البته اُردک ها با فضولات خود نیز زمین ها را حاصلخیز می کنند. اغلب می توانیم آنها را در کنار جاده در حال چریدن ببینیم.

۲۱- معابد و محوطه های خانوادگی بوسیله دیوارهای بلند محصور شده اند که درب های ورودی آنها مزین به اشکال اساطیری حک شده است و نماد متولیان آن مکان می باشند.

۲۲- خانم ها کارهای سنگین جابجایی را در محل های ساخت و ساز انجام می دهند و بر سر خود سبد های باری شامل سنگ و شن حمل می کنند.

۲۳- موتورسیکلت مهمترین وسیله نقلیه محسوب می شود. موتورهایی را خواید دید که توسط بچه های ده ساله در راه رفت به مدرسه سوار بر آن هستند.

۲۴- بنزین در شیشه های ودکا یا آب در کنار جاده فروخته می شوند.

۲۵- تعداد زیاد سگ های ولگرد و هاری آنها یک شکل بزرگ محسوب می شود.

۲۶- Ubad یکی از بهترین مکان ها برای گیاهخواران محسوب می شود که تا به حال دیده اند. حتی غذاهای شامل سبزیجات خام هم رایج هستند.

۲۷- بالی بهشتی برای دوستداران یوگا می باشد که همه روزه می توانند در چندین کلاس شرکت کنند با چشم اندازی منتهی به انبوه سبز باغ ها و مزارع زیبای برنج.

۲۸- قهوه Luwak بالی یکی از گرانترین قهوه های جهان است. این نوع قهوه از دانه های قهوه هضم شده توسط نوع خاصی گربه سان بنام Civet تولید می شود.

۲۹- مردم بالی سه نوع تقویم متفاوت دارند؛ تقویم ۳۶۵ روزه Gregorian، تقویم ۲۱۰ روزه Pawukon، تقویم ۱۲ ماهه Saka Lunar.

۳۰- میمون ها در بالی دزد هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button