۵ دلیل برای اینکه به مصر سفر کنید

0

 

وقتی صحبت از سفر به مصر می‌شه، اهرام ثلاثه و مجسمه ابوالهول اولین تصاویری هستنن که به ذهنمون می‌رسه؛ اما مصر جاذبه‌های گردشگری دیگه‌ای هم داره که در اینجا به بعضی از اونها اشاره می‌کنیم.

دیر کاترین مقدس (St Catherine’s Monastery)

دیر کاترین مقدس، نام صومعه‌ای تاریخی‌ست که در دامنه کوه سینا واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های مسیحی در جهان به‌شمار می‌ره. این صومعه در سده ششم پس از میلاد مسیح به‌دستور امپراطور روم شرقی، ژوستینین یکم، ساخته شده و گفته می‌شه بر روی همان محلی ساخته شده که ده فرمان از جانب خدا به حضرت موسی(ع) وحی شد.

قدیمی‌ترین کتابخانه فعال جهان در این صومعه وجود داره که کتاب‌ها و اسناد عتیقه منحصر‌به‌فردی رو در خودش جاداده. در این دیر سندی وجود داره به اسم آشتی‌نامه محمد؛ که به حضرت محمد(ع) نسبت داده می‌شه و گفته می‌شه که متن آن به خط حضرت علی(ع)ست.

واحه سیوا (Siwa Oasis)

واحه سیوا یک واحه بیابونی در ۵۶۰ کیلومتری جنوب غربی قاهره‌ست که مکانی سرسبز در میانه بیابون خشک مصر-لیبی محسوب می‌شه. ساختمون‌های قدیمی خشتی، چشمه‌های طبیعی و درختان سرسبز نخل و زیتون، این واحه را به یکی از مکان‌های محبوب گردشگری در مصر بدل کرده.

ای واحه، با حدود ۲۳،۰۰۰ نفر سکنه، یکی از دورافتاده‌ترین مناطق قابل‌سکونت مصر محسوب می‌شه. بیشتر ساکنان فعلی سیوا از نسل بَربَرها هستن و از راه تجارت خرما، زیتون و سبدهای دست‌باف زندگی می‌گذرونن.

در دوران باستان، واحه سیوا مقر یک معبد اوراکل، به اسم اوراکل آمون (Oracle of Amun) بوده که شخصیت‌های معروفی چون اسکندر کبیر برای مشاوره با پیشگویان از آن بازدید می‌کردن.  این مکان زیبا شاید کمی دورافتاده باشه؛ ولی قطعاً ارزش دیدن رو داره.

هَمَتا (Hamata)

در کنار بازدید از اهرام جیزه، وادی‌الملوک و خرابه‌های باستانی، یک دلیل دیگه که گردشگران رو به مصر می‌کشونه غواصیه. منطقه زیبای هَمَتا، در حاشیه جنوبی دریای سرخ، یک مکان محبوب برای غواصان به‌شمار می‌ره. در هَمَتا، غواصان می‌تونن شگفت‌انگیزترین و بکرترین صخره‌های مرجانی رو از نزدیک ببینن.

غواصان حرفه‌ای‌تر می‌تونن از بازمانده‌های یک کشتی یدک‌کش چینی که در سال ۱۹۴۰ غرق شده، بازدید کنن. غواصان تازه‌کارتر هم می‌تونن با حیات دریایی این منطقه، از ماهی تن و کوترماهیان گرفته تا دلفین و کوسه، آشنا بشن.

صحرای سفید (The White Desert)

این منطقه بیابونی در غرب کشور مصر، محلی مناسب برای تجربه طبیعت بکر و وحشی مصره. اینجا، در میان ماسه‌های سفید بی‌پایان، با مجسمه‌های صخره‌ای مواجه می‌شید که در اثر فرسایش سنگ آهک توسط باد شکل گرفتن و کیفیتی غیرجهانی دارن.

شهر کوچیک فرافره (Farafra) یک جاذبه گردشگری در این منطقه به‌شمار می‌آد. در این شهر می‌تونین از معماری سنتی لذت ببرین و در چشمه‌های طبیعی آب‌گرم غوطه‌ور بشین.

یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه این چشم‌انداز منحصر‌به‌فرد، چادر زدن در بیابون و گذراندن شب در زیر آسمان پرستاره کویره. شما می‌تونین با یک راهنمای بادیه‌نشین از شهر فرافره همراه بشین تا شبی فراموش‌نشدنی رو در کویر تجربه کنین.

معبد ابیدوس (Abydos Temple)

معبد بزرگ ابیدوس یکی از مهمترین مناطق باستان‌شناسی در مصر به‌شمار می‌ره. در قرن‌های متمادی، فراعنه مصر در این محل دفن شدن و متون هیروگلیف اسرارآمیز متعددی از این مکان یافت شده که تجهیزات مدرنی چون تانک، زیردریایی و هواپیمای جنگنده رو به تصویر کشیده. همین اکتشافات بوده که به گمانه‌زنی‌ها درباره آدم‌فضایی‌های باستانی دامن زده!

حالا با این مطلبی که خوندین، برای مسافرت به مصر تشویق شدین؟ خوشبختانه سفر کردن به مصر به اسرارآمیزی بعضی از آثار باستانیش نیست. کافیه با یک  تور خارجی تماس بگیرین تا یک تور ارزون برای سفر به مصر پیدا کنین.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button