۵ ساحل دیدنی جهان که قبل از مرگ باید دید!

0

یکی از زیباترین مناظر طبیعی دنیا، ساحل­‌ها هستند. هیچ‌چیز آرامش‌بخش‌تر از قدم زدن در لبِ ساحل نیست؛ حس گرم و لطیف ِ شن‌ها میون ِ انگشت‌ها و هم‌خوانیِ امواج و رقص باد، ذهن هر گردشگری رو به سمت ساحل می‌کشونه.

همیشه وقتی از ساحل صحبت می‌شه اولین چیزی که به ذهن‌مون می‌رسه، سرزمینی با ماسه‌های سفید و روشنه؛ اما ما در این مقاله و در آژانس هواپیمایی «عالی­‌گشت» می‌خوایم تمام تصورات شما رو درباره­ ساحل­‌ها به هم بریزم و شما رو با ۵ ساحل شگفت‌انگیز جهان آشنا کنم.

۵ ساحل شگفت‌انگیز جهان

۱٫ ساحل سرخ یا پینجین (Panjin) در چین

در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی پینجین، ساحلی هست که با نوعی خزه‌ی دریایی به نام Sueda پوشیده شده که در آب‌های شور و در فصل بهار رشد می‌کنه، در طول تابستان به رنگ سبز در می‌آد و هنگام پاییز به رنگ قرمز تغییر می‌کنه که باعث می‌شه برای چند ماه منظره‌ای زیبا به وجود بیاد. این منطقه طبیعی که در نزدیکی ِ رودخانه لیائو در شهر لیائونینگ چین قرار داره، همه‌ساله گردشگرهای زیادی رو به این منطقه می‌کشونه.

ساحل سرخ یا پینجین (Panjin)در چین

ساحل سرخ یا پینجین (Panjin) در چین

۲٫ ساحل درخشان جزیره Vaadhoo در مالدیو

یکی از مجموعه سواحلی که بسیاری از مردم جهان به اون لقب بهشت رو دادن، ساحل درخشان جزیره Vaadhoo در مالدیو است. جزیره «وادهو» ساحل شگفت‌انگیزی داره که زیبایی اون در شب دیده می‌شه و انگار مثله یک آینه، ستاره‌های آسمون رو در خودش منعکس می‌کنه و همین درخشان بودن ساحل در آغاز شب، باعث شده بسیاری از گردشگران به مالدیو سفر کنند؛ اما علت این پدیده وجود فیتوپلانکتون‌هایی است که در آبِ دریا وجود داره که وقتی درهم می‌تابند از خودشون نور آبی ساطع می‌کنند و به دلیل ایجاد الکتریسیته در پوست بدن‌شان، شب‌ها نورانی می‌شن.

ساحل درخشان جزیره Vaadhoo در مالدیو

ساحل درخشان جزیره Vaadhoo در مالدیو

۳٫ ساحل کاپوچینو (Cappuccino) در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی

شهر کیپ تاون که در آفریقای جنوبی قرار داره هر چند دهه یک‌بار با پدیده‌ی عجیبی مواجه می‌شه که باعث توریستی شدنه این منطقه شده. این پدیده عجیب «ساحل کاپوچینو» نام داره که باعث می‌شه آب یک حالت کف گونه بشه و به رنگ کاپوچینو دربیاد. علت این پدیده طوفان‌های سنگینیه  که باعث ترکیب شدن املاح و مواد شیمیایی با گیاهان و ماهی‌های مرده می‌شه.

ساحل کاپوچینو (Cappuccino) در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی

ساحل کاپوچینو (Cappuccino) در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی

۴٫ ساحل شیشه‌ای در کالیفرنیا

در سواحل (مندوسینو) Mendocino در فورت براگ کالیفرنیا، ساحلی قرار داره که نتیجه‌ی اشتباه آدمی و آلودگی محیط‌زیست بوده و به خاطر ظاهری که داره، به اون ساحل شیشه‌ای می‌گن. این منطقه در قرن ۱۹ مکانی برای جمع‌آوری زباله‌ها بوده؛ تا اینکه در سال ۱۹۶۰ به علت وخیم بودن آلودگی، ریختن هرگونه زباله به این منطقه ممنوع شد و مسئولین در سال ۱۹۶۷ شروع به پاک‌سازی این منطقه کردند. در طی یک دهه، شیشه‌ها در اثر برخورد با امواج دریا و ساحل، صیقل‌خورده و منظره‌ای زیبا و عجیب رو به وجود آورده؛ اونقدر عجیب که افراد محلی این پدیده رو «افسردگی دریا» لقب دادند؛ دریایی که معتقد بودن غمگین و افسرده شده و این شیشه‌ها اشک دریاست. این پدیده فقط در نزدیکی آب‌های شور اتفاق می‌افته؛ چراکه در آب‌های شور به علت بالا بودن ph آب، شیشه‌ها نرم شده و تغییر شکل می‌دن.

ساحل شیشه‌ای در کالیفرنیا

ساحل شیشه‌ای در کالیفرنیا

۵٫ ساحل شن‌های صورتی در اقیانوس اطلس

یکی از عجیب‌ترین و زیباترین سواحل جهان در جزیره باهاما (The Bahamas) و در سمت شرقی اقیانوس اطلس قرار داره که به ساحلِ شن‌های صورتی معروفه و شهرت جهانی داره؛ این ساحل به دلیل منحصربه‌فرد بودن، سالانه گردشگران زیادی رو در فصل گرما برای بازدید به سمت خودش می‌کشونه.

شن‌های این ساحل به رنگ صورتی کم‌رنگه که حدود سه مایل در ساحل باهاما امتداد داشته و علت صورتی‌رنگ بودن اون، وجود حشرات مرجان میکروسکوپی است که به اونها روزنه‌داران می‌گن. رنگ پوست این روزنه ‌داران، صورتی کم‌رنگه که در زیر صخره‌ها، کف دریا و سنگ‌ها زندگی می‌کنند و پس از پوست‌اندازی، امواج دریا اونها رو شستشو داده و با شن و ماسه ترکیب می‌کنه و ساحل رو به رنگ صورتی درمی‌آره.

ساحل شن‌های صورتی در اقیانوس اطلس

ساحل شن‌های صورتی در اقیانوس اطلس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button