۵ کارناوال و فستیوال مشهور دنیا!

0

هرساله در کشورهای مختلف جهان، بنا به مناسبت‌هایی که وجود داره، جشن‌های خیابونی برگزار می‌شه که بهش کارناوال می‌گن. معمولا کارناوال‌ها به‌صورت یک رژه همگانی هستن که در اون سیرک بازی، رقص‌های خیابونی و پوشیدن لباس‌های رنگارنگ دیده می‌شه. بعضی از این کارناوال‌ها اون‌قدر معروفن ‌که هرساله از گوشه و کنار دنیا گردشگرهای زیادی برای دیدن و شرکت کردن در این جشن‌ها به این کشورها سفر می‌کنن. ما در این مطلب قصد داریم که شما رو با ۵ کارناوال و فستیوال معروف دنیا آشنا کنیم. با «عالی‌گشت» همراه بشید.

۱. فستیوال گِل بازی بوریئونگ (Boryeong Mud Festival)

یکی از رویدادهای معروف کره جنوبی، فستیوال گِل‌بازی‌ست که هر سال در فصل تابستون در شهر بوریئونگ کره‌جنوبی برگزار می‌شه. تاریخچه این جشنواره به سال ۱۹۹۸ برمی‌گرده که هدف اون تبلیغ برای لوازم آرایش بوده؛ ولی امروزه این فستیوال از حالت تبلیغ بیرون اومده و تبدیل به یک جشنواره صرفا تفریحی شده. در این مراسم مردم گِل به بدنشون می‌مالن و خودشون رو در گِل پرت می‌کنن. گفته می‌شه که گِل مورد استفاده در این جشن دارای مواد معدنی‌ست که برای تولید لوازم آرایش هم از اون استفاده می‌کنن.

۲. هولی، هند ( Holi, India )

جشن هولی که به جشن رنگ‌ها هم مشهوره، هرساله در ماه مارس و در شروع فصل بهار در کشور هند برگزار می‌شه. این جشن از اعیاد رسمی‌ست و ریشه در باورهای هندوها داره. در این جشن مردم هند فارغ از هر جنس و طبقه و سنی شرکت می‌کنن. معمولا این مراسم ۲ روز طول می‌کشه که مردم هر منطقه با پاشیدن رنگ بهم دیگه به جشن و شادی مشغول می‌شن. این جشن از محبوب‌ترین جشن‌های باستانی کشور هنده که هرساله گردشگران زیادی رو به سمت خودش جذب می‌کنه. گفته شده که این جشن نشانه شادی از پیروزی نیکی بر بدی‌ست.

۳. کارناوال ونیز، ایتالیا ( The Carnival of Venice, Italy)

کارناوال ونیزِ ایتالیا هر ساله در ماه فوریه و درست ۲ هفته قبل از چهارشنبه خاکستری برگزار می‌شه و در روز سه‌شنبه (یک روز مونده به چهارشنبه خاکستری) به پایان می‌رسه. این کارناوال یک رویداد بین المللی‌ست که ریشه اون به سال ۱۱۶۲ برمی‌گرده. این جشن در زمان‌های گذشته با هدف شادی برگزار می‌شده ولی امروز این کارناوال نمادی از کشور ایتالیاست که سعی در معرفی فرهنگ و هنر این کشور داره. معمولا کسانی که در این جشن شرکت می‌کنن روی صورت‌هاشون گریم خاصی انجام می‌دن و ماسک‌ها و لباس‌های خاصی می‌پوشن که هر کدوم از این لباس‌ها و ماسک‌ها معنا و مفهوم خاصی هم داره.

۴. سال نو چینی، چین (Chinese New Year, China)

جشن سال نو چینی یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین تعطیلات سال نو جهانه که به مدت ۲ هفته طول می‌کشه. شروع سال نو چینی در فاصله ۲۱ ژانویه تا ۲۱ فوریه‌ست که حلول ماه جدید رو روز اول سال نو چینی می‌گن. در این روز چینی‌ها گوشت نمی‌خورن و معتقدن که در این روز نباید از کارد و آتش استفاده بشه چون خوش یمن نیست. از جمله مراسم دیگه‌ای که در این روز برگزار می‌شه رقص شیر و دادن پاکت سرخه.

۵. کارناوال ریودوژانیرو، برزیل ( Carnival in Rio de Janeiro, Brazil)

یکی از بزرگ‌ترین جشن‌ها و رویدادهایی که هر ساله در برزیل و در ماه فوریه به مدت ۷ روز برگزار می‌شه کارناوال ریودوژانیروست. برگزاری این فستیوال که از سال ۱۶۴۱ در این کشور مرسوم بوده به‌عنوان یکی از جشن‌های بزرگ جهان شناخته می‌شه؛ به طوری که ریو رو پایتخت کارناوال جهان می‌نامند. در این روز گروه‌های مختلفی که از قبل خودشون رو برای این مراسم آماده کردن به خیابون‌ها می‌آن و به جشن و پایکوبی مشغول می‌شن. گفته شده که هرساله حدود پانصدهزار نفر از این جشن و کارناوال بازدید می‌کنن.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button