۶ دلیل برای سفر به صوفیه، پایتخت بلغارستان

0

صوفیه پایتخت کشور بلغارستانه و یکی از قدیمی‌ترین پایتخت‌های اروپاست که هرسال میزبان گردشگرهای زیادیه. برای آشنایی بیشتر با این شهر با «عالی‌گشت» همراه بشید.

چیزهایی که باید در سفر به صوفیه بدانید!

۱/ صوفیه مقرون به صرفه‌ترین پایتخت در اروپاست.

در صوفیه راه‌های زیادی برای لذت بردن از شهر به‌صورت رایگان وجود داره. این شهر یکی از ارزون‌ترین مقاصد گردشگری در اروپاست. ارز محلی لِواست و هر ۲ لِوا معادل ۲۵۰۰ تومن‌‌ ایرانه(در زمان نگارش این متن). در صوفیه قیمت‌های محل اقامت و غذا معمولا نصف قیمت‌های اروپای غربی‌ست. همچنین این شهر جمع و جورترین شهر در بین پایتخت‌های اروپاست که بیشترین قابلیت پیاده‌روی‌ رو هم داره.

۲/ صوفیه یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپاست.

موزه ملی تاریخ بلغارستان یکی از جامع‌ترین موزه‌های اروپای شرقی‌ست. تاریخچه صوفیه رو می‌شه تا ۷ هزار سال قبل ردیابی کرد. همچنین می‌شه تاثیر فرهنگ‌های متنوعی که نقش مهمی در توسعه این شهر دارن رو در مکان‌های مختلف به‌راحتی دید.

۳/ صوفیه به راحتی قابل دسترس‌ست.

از تمام پایتخت‌های اروپا، پرواز به این شهر وجود داره که ارزون‌ترین و بهترین پروازها از لندن هستن؛ البته برخی از شرکت‌های هواپیمایی ارزونی هم هستن که پرواز به صوفیه دارن؛ مثل WizzAir، EasyJet و Air Berlin.

۴/ صوفیه یک شهر سبزه و در نزدیکی کوه واقع شده.

این شهر در پای کوه Vitosha واقع شده و مردم بومی از هر فرصتی برای پیاده‌روی و گذروندن اوقات فراغت در بیرون از خونه استفاده می‌کنن.

۵/ صوفیه زندگی عمومی پر جنب و جوشی داره.

درطول تمام فصل‌ها، پارک‌ها پر از جمعیت هستن؛ همچنین شب‌ها‌، کافه‌ها و رستوران‌ها شلوغه و می‌شه در این کافه رستوران‌ها افراد بومی به‌خصوص جَوون‌ها و مشتری‌های خارجی رو دید. قیمت‌های پایین و دادن خدمات ارزون با استانداردهای اروپایی باعث شده بازدیدکنندگان زیادی از کشورهای مجاور، جذب این کشور بشن؛ به‌طوری‌که با قدم زدن در قسمت پیاده‌رو بلوار Vitosha، می‌تونین زبان‌های مختلفی رو بشنوین.

۶/ در صوفیه با قیمت مناسب می‌شه خرید کرد

در صوفیه می‌‌شه انواعی از برندهای شناخته شده جهان و همچنین کالاهای تولید محلی رو دید. همچنین شما می‌تونین از جواهرات و کیف‌های دست‌ساز در مغازه‌های کوچیک خیابون Shishman دیدن کنین و از خرید اونها لذت ببرین. اگه به این شهر سفر کردین از لباس‌های محلی اون غافل نشین؛ چراکه این لباس‌های محلی با قیمت های مناسبی فروخته می‌شه.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button