۶ راهکار برای کسب درآمد در سفر

0

همه ما دوست داریم در یک ساحل زیبا بشینیم و نوشیدنی خنک بنوشیم؛ ولی آیا راهی هست که در حین سفر درآمدزایی‌مون متوقف نشه؟ چه بخواید فقط هزینه بلیط سفرتون رو جبران کنین و چه برای یک سفر یک‌ساله دور دنیا برنامه‌ریزی کرده باشین، این ۶ راهکار به شما کمک می‌کنه که در حین سفر، فقط با استفاده از موبایل و لپ‌تاپ و دوربین، کسب درآمد کنین.

۱- خونه‌تون رو اجاره بدین

هزینه اقامت در سفرها معمولاً بیشترین بخش هزینه سفر رو تشکیل می‌ده؛ ولی اجاره دادن منزل خودتون در مدت سفر کمک می‌کنه بخشی از این هزینه رو جبران کنین.

به دنبال سایت‌هایی بگردید که بتونید منزل‌تون رو توش برای مدت محدود به اجاره بذارید. این سایت‌ها معمولا مبلغی به عنوان بیعانه از مستاجر دریافت می‌کنن تا در صورتی که مستاجر آسیبی به منزل‌تون زد یا به قوانین شما احترام نذاشت، جهت خسارت به شما پرداخت بشه. گزینه دیگه اینه که از مدتی پیش به آشنایان‌تون اطلاع بدین که منزل‌تون در این مدت خالیه تا مستقیما مستاجر مناسبی پیدا کنین.

۲- پارکینگ‌تون رو اجاره بدین

هزینه پارکینگ فرودگاه معمولا چندان زیاد نیست و در مقابل پرداخت هزینه بالای تاکسی برای رفت‌و‌آمد به فرودگاه، گزینه بهتری محسوب می‌شه. اگه در یک جای اداری مرکز شهر پارکینگ دارین، می‌تونین ماشین خودتون رو در پارکینگ فرودگاه پارک کنین و پارکینگ‌تون رو در مدت سفر به افراد شاغل در اون منطقه اجاره بدین.

۳- عکس‌هاتون رو بفروشین

عکاسی از جاهای قشنگی که می‌بینین معمولاً بخشی از جذابیت سفر به‌شمار می‌ره؛ اما آیا می‌دونستین سایت‌های زیادی هستنن که حاضرن عکس‌های شما رو بخرند؟ خیلی وقتها هم میتونین با گرفتن پرتره از آدمای مختلف توی خیابون و چاپ کردن اون کسب درآمد کنین. خیلی از رستوران‌ها و هاستل‌ها هم دوست دارن برای سایت و یا محیطشون عکس‌هایی از شما بخرن.

۴- ماشین‌تون رو کرایه بدین

اصلا چرا وقتی سفر هستین ماشین‌تون رو توی پارکینگ بخوابونین؟ با ارسال آگهی رایگان در سایت‌های تبادل کالا، می‌تونین در قبال یک بیعانه مناسب، ماشین‌تون رو به افرادی که به ماشین نیاز دارن کرایه بدین. باز هم اگر به افراد غریبه اعتماد ندارین، می‌تونین به دوستان و آشنایان‌تون بسپرین تا فرد مورد اعتمادی پیدا کنید.

۵- کار از راه دور انجام بدین

اگه توانایی‌هایی دارید که بهتون اجازه میدن از هر جایی کار کنید، از این فرصت استفاده کنین و با یک لپ‌تاپ عازم سفر بشین؛ البته طبیعیه که نمی‌شه تمام مدت تعطیلات رو پشت کامپیوتر نشست و کار کرد؛ ولی یکی دو ساعت کار کردن در روز هم می‌تونه کمک کنه بخشی از هزینه سفرتون جبران بشه. این گزینه به‌خصوص برای کسانی که برنامه سفر چندماهه دارند مناسبه. خیلی از جهانگردان تنها با ایجاد یک وبلاگ شخصی و نوشتن خاطرات سفرشون، تمام هزینه سفرهاشون رو تامین می‌کنند.

سایت‌های زیادی هستن که با لیست کردن توانایی‌هاتون در اون‌ها می تونین کارهای کوتاه‌مدتِ از راه دور، پیدا کنین. کافیه یک لپ‌تاپ و اینترنت در دسترس داشته باشین تا بتونین از هر جایی کار کنین. بعضی از این سایت‌ها اپلیکیشن‌های موبایلی هم دارنن که کار شما رو راحت‌تر می‌کنن.

۶- وسایل‌تون رو به حراج بذارین

وقتی یک زندگی بر پایه سفر رو انتخاب می‌کنین، متوجه می‌شین که خیلی از وسایل شخصی یا وسایل منزل‌تون غیر ضروری هستن و بدون اون‌ها هم می‌تونین از زندگی لذت ببرین. جهانگردان زیادی هستن که وسایل زندگی یا حتی خونه خودشون رو فروختن تا به‌جاش تجهیزات سفر یا وَن بخرن.

البته همه افراد تا این‌حد پیش نمی‌رن و برای مسافرت کردن، با زندگی قبلیشون خداحافظی نمی‌کنن؛ ولی فروش چند وسیله شخصی که دیگه نیازشون ندارین یا مدت زیادیه که ازشون استفاده نکردین در سایت‌های دست‌دوم فروشی کمک می‌کنه تا بخشی از بودجه سفرتون رو تامین کنین.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button